Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunstmatig coma

+4
Thunder
Twellie
Katrien
Pineco
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kunstmatig coma Empty Kunstmatig coma

Bericht  Pineco ma 22 jul 2013 - 1:28

Mijn oom heeft ruim 2 weken geleden een heel ernstig motorongeluk gehad en is vrijwel meteen in een kunstmatig coma gebracht. Onder andere zijn longen waren erg beschadigd en hij raakte erg in paniek doordat hij geen lucht kreeg. Na een week hebben de artsen hem langzaam uit dit coma gehaald (ik heb er geen verstand van, dus hoe dat precies is gegaan, weet ik ook niet...). Die avond had hij voor het eerst zijn ogen open toen mijn tante er was, maar hij reageerde verder nog nergens op. De dag erop was er weinig verandering, de dag daarna leek hij iets meer te reageren (met iets meer expressie in zijn gezicht, verder nog niks). Inmiddels zijn we dus weer een week verder en praat hij ook een beetje, maar het meeste is nog wartaal. Hij heeft geen idee wat er is gebeurd en zegt het grootste deel van de tijd dingen die nergens op slaan (beetje cru, maar daar komt het wel op neer). Hij gaf wel een duidelijke blijk van erkenning toen hij zijn kleinzoon zag en ook mijn tante en nichtje herkent hij. Maar mijn vader is er gisteren geweest en die had niet de indruk dat mijn oom hem herkende, terwijl ze toch een hele goede en nauwe band hebben samen.

Volgens de artsen duurt het altijd even voordat patiënten helemaal bij zijn uit zo'n coma, maar mijn tante en nichtje zijn zo bang dat hij blijvende hersenbeschadiging heeft opgelopen (al gaan de artsen daar niet vanuit). Ik snap hun angst wel, maar ik hoop toch dat de artsen gelijk hebben en dat dit erbij hoort. Is er iemand die hier ervaring mee heeft of iets soortgelijks heeft meegemaakt in haar omgeving?
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden