Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

+50
Steep
Aziraphale
Carrie
TukTuk
Weetjewel
Jeanette
Blair
Lejow
Pineco
Sea of Trees
Prosecco
Blond
Moira
Slakje
Manderijn
Siem
Poubelle
Mermaid
snowflakes
ellibre
Bazinga
Nyx
Fortissimo
Gympie
Atelier Madame
Blue flower
Melis_je
Lot
Kannibaal
_Poppy_
Victoria-
Harrison
Elliot
Susan
Maple
Isis
Rush
Carra
Feline
Ooh La La!
Marsy28
nina
Marin
Printje
Ella
Engelse Drop
silly-one
Charles
Willem
JD
54 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Bolleke wo 28 aug 2013 - 17:44

Ik denk dat ik haar ouders zou bellen en om opheldering vragen. Dan kun je meteen zeggen dat je van haar buiten dit mailtje geen respons hebt gehad en dat je twee weken geleden al een andere huurder had kunnen zoeken. Misschien komen zij wel met een oplossing en krijg je nog wel huur voor September, of de helft.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Prosecco wo 28 aug 2013 - 17:58

JD schreef:ja ik baal ook echt zeg.... sneu voor haar hoor, maar jammer dat ik het zo laat pas hoor.
we hadden 1 maand proeftijd waarin we beiden op konden zeggen, dus ik denk niet dat ik haar kan verplichten te betalen denk ik. Ook weer een leerpunt.....

Ik ben de hele avond bezig geweet met advertenties zetten....
als jullie nog websites weten waar ik iets op zou kunnen zetten dan hoor ik het graag.
Wel balen, want alle opleidingen zijn net gestart....
Wat heb je dan precies afgesproken over die maand proeftijd? Normaal gesproken is er een maand opzegtermijn. Dus nu zegt ze voor 1 september op at betekent dat september onder de opzegtermijn valt. Dat betekent dat ze september nog moet betalen. Maar als jullie hebben besproken dat je binnen de maand proeftijd direct kunt stoppen dan heb je gewoon pech.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Maple wo 28 aug 2013 - 18:51

Prosecco schreef:
JD schreef:ja ik baal ook echt zeg.... sneu voor haar hoor, maar jammer dat ik het zo laat pas hoor.
we hadden 1 maand proeftijd waarin we beiden op konden zeggen, dus ik denk niet dat ik haar kan verplichten te betalen denk ik. Ook weer een leerpunt.....

Ik ben de hele avond bezig geweet met advertenties zetten....
als jullie nog websites weten waar ik iets op zou kunnen zetten dan hoor ik het graag.
Wel balen, want alle opleidingen zijn net gestart....
Wat heb je dan precies afgesproken over die maand proeftijd? Normaal gesproken is er een maand opzegtermijn. Dus nu zegt ze voor 1 september op at betekent dat september onder de opzegtermijn valt. Dat betekent dat ze september nog moet betalen. Maar als jullie hebben besproken dat je binnen de maand proeftijd direct kunt stoppen dan heb je gewoon pech.
maar als er in het contract niks over een opzegtermijn in de proeftijd staat, heb je gerechtelijk gezien ook geen poot om op te staan.

Ik zou dit als wijze ervaring meenemen en een volgend contract laten nakijken door iemand dit dit varkentje vaker gewassen heeft.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Ella wo 28 aug 2013 - 21:41

Jeetje JD wat balen dat het zo is gelopen. Ik hoop dat je snel een nieuwe huurder hebt.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD do 29 aug 2013 - 0:39

Ze mailde vandaag weer dat ze het voor mij ook vervelend vind, en dat ze die maand huur alsnog betaalt. Dit is ook net op mijn rekening gestort, dus dat is dan wel weer fijn.

In zekere zin is het misschien maar goed dat het zo loopt, want ik heb er in ieder geval een hoop van geleerd.
Maar de zoektocht naar een huisgenote gaat verder, dus nogmaals.... als je iemand weet... let me know:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  _Poppy_ do 29 aug 2013 - 1:06

Maple schreef:
Prosecco schreef:
JD schreef:ja ik baal ook echt zeg.... sneu voor haar hoor, maar jammer dat ik het zo laat pas hoor.
we hadden 1 maand proeftijd waarin we beiden op konden zeggen, dus ik denk niet dat ik haar kan verplichten te betalen denk ik. Ook weer een leerpunt.....

Ik ben de hele avond bezig geweet met advertenties zetten....
als jullie nog websites weten waar ik iets op zou kunnen zetten dan hoor ik het graag.
Wel balen, want alle opleidingen zijn net gestart....
Wat heb je dan precies afgesproken over die maand proeftijd? Normaal gesproken is er een maand opzegtermijn. Dus nu zegt ze voor 1 september op at betekent dat september onder de opzegtermijn valt. Dat betekent dat ze september nog moet betalen. Maar als jullie hebben besproken dat je binnen de maand proeftijd direct kunt stoppen dan heb je gewoon pech.
maar als er in het contract niks over een opzegtermijn in de proeftijd staat, heb je gerechtelijk gezien ook geen poot om op te staan.

Ik zou dit als wijze ervaring meenemen en een volgend contract laten nakijken door iemand dit dit varkentje vaker gewassen heeft.
Een maand proeftijd houdt in een huurcontract ook geen stand. Ik heb huurcontracten gemaakt bij een makelaar, en je kan er alles inzetten wat je wil, maar als het tegenstrijdig is met de wet, heb je geen poot om op te staan in de rechtbank.
_Poppy_
_Poppy_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Ella do 29 aug 2013 - 1:08

Fijn JD dat ze nog betaald heeft. Succes met zoeken
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Mierzoet do 29 aug 2013 - 6:21

Bolleke schreef:Ik denk dat ik haar ouders zou bellen en om opheldering vragen. Dan kun je meteen zeggen dat je van haar buiten dit mailtje geen respons hebt gehad en dat je twee weken geleden al een andere huurder had kunnen zoeken. Misschien komen zij wel met een oplossing en krijg je nog wel huur voor September, of de helft.
Waarom zegt iedereen ouders/vader bellen? Dat meisje is toch zelf verantwoordelijk? Neem aan dat ze oud genoeg is om zelf handtekeningen te mogen zetten, betalingen te doen en iets te huren? Vind het dan raar om de ouders/vader er mee lastig te vallen. Dit is toch iets tussen haar en JD? Als ze 40 is, zou je dan nog haar ouders bellen?

JD, jammer dat het zo is afgelopen. Helaas heb ik geen nieuwe huurder voor jou of weet waar je die moet zoeken. Geef jou wel de tip mee om dit keer op internet naar voorbeeld contracten te zoeken en dan regels toevoegen die voor jou van toepassing is en neem alle adviezen mee die eerder gegeven zijn! Plaats desnoods een voorbeeld contract hier en kijk of iemand nog een goede aanvulling heeft voor jou? Succes!

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 6:19

Ik vind het ook gek dat er wordt geopperd om de ouders erbij te betrekken. Ze is toch boven de 18? Dan hebben de ouders er in feite niks mee te maken. Ik heb eens een huisbaas gehad die mijn vaders nummer wilde hebben, dat vond ik zo'n onzin! Ik heb hem gezegd dat ik al jaren financieel onafhankelijk van mijn ouders was en dat ik zelf verantwoordelijk was voor de kamer. Dat is toch logisch?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD vr 30 aug 2013 - 8:46

Ik vind dat op zich niet vreemd. Ik betrek haar ouders hier in dit geval niet bij, maar wilde wel het nummer van haar vader, voor het geval er bijvoorbed iets met haar zou gebeuren als ze hier was. Dan is het toch fijn om een nummer achter de hand te hebben, dat zou ik bij een volgende huurder ook willen. Gewoon een nr wat je in geval van nood kunt bellen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Highway vr 30 aug 2013 - 18:50

Ja maar dan vraag je toch of ze zelf een nummer voor nood wil doorgeven en niet specifiek naar het nummer van har ouders? Als zij het nummer van haar riend door wil geven moet dt toch ook voldoende zijn?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Rush vr 30 aug 2013 - 19:21

Engelse Drop schreef:Ik vind het ook gek dat er wordt geopperd om de ouders erbij te betrekken. Ze is toch boven de 18? Dan hebben de ouders er in feite niks mee te maken. Ik heb eens een huisbaas gehad die mijn vaders nummer wilde hebben, dat vond ik zo'n onzin! Ik heb hem gezegd dat ik al jaren financieel onafhankelijk van mijn ouders was en dat ik zelf verantwoordelijk was voor de kamer. Dat is toch logisch?
Je ouders zijn tot je 21ste financieel verantwoordelijk voor je.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 20:38

Verantwoordelijk zijn ouders inderdaad tot hun 21e, maar dit gaat meer om de aansprakelijkheid. Je bent vanaf je 18e (eigenlijk zelfs al eerder) zélf aansprakelijk. Lees dit maar eens:

Als uw kind een raam bij de buren ingooit, bent u aansprakelijk zolang zoon of dochter nog geen 14 jaar oud is. Dat betekent dat u de kosten moet vergoeden. Voor kinderen van 14 of 15 idem dito, tenzij de ouders de schade écht niet konden verhinderen. Ze moeten dan bewijzen dat hen geen blaam treft, wat in praktijk overigens vaak lastig blijkt. Pubers van 16 en 17 zijn zelf aansprakelijk, maar als de ouders nalatig zijn geweest kunnen ook zij worden aangesproken. Zodra een kind de leeftijd van 18 jaar bereikt eindigt de aansprakelijkheid van de ouders.

Onderhoudsplicht

Iets anders is de financiële verantwoordelijkheid van ouders voor hun kroost. Deze stopt niet bij het 18de jaar. Artikel 395a boek 1 Burgerlijk Wetboek verplicht ook daarna te blijven bijdragen in de kosten van studie en levensonderhoud. Deze voortgezette onderhoudsplicht duurt tot het 21ste jaar en is opgenomen omdat veel kinderen met 18 jaar nog niet zijn uitgeleerd. Een hbo-opleiding of universitaire studie is niet goedkoop, duurt minimaal vier jaar, bovendien is de tijd die besteed kan worden aan bijbaantjes beperkt.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 20:41

En nog een stuk over aansprakelijkheid:

Het uitgangspunt in het civiele recht is dat men schade zelf dient te dragen. Er moeten zwaarwegende redenen zijn om van deze hoofdregel af te wijken. Het aansprakelijkheidsrecht stelt vast wanneer iemand in het algemeen of in een bepaald geval aansprakelijk is voor schade die een ander geleden heeft. Aansprakelijkheid moet niet worden verward met verantwoordelijkheid.

Kortom: je kunt schade (zoals JD voelt dat ze geleden heeft) gewoon verhalen op de 18+ er, zonder haar ouders hierin te betrekken.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Bolleke vr 30 aug 2013 - 20:58

Dat zal best allemaal, maar ik zou het als ouder wel fijn vinden als iemand mij op de hoogte zou brengen van het niet nakomen van dit soort afspraken van mijn zoon. Het is nu opgelost gelukkig, maar als die huurster in gebreke zou blijven is het toch niet gek om haar ouders in te lichten?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Maple vr 30 aug 2013 - 20:59

Ik vind het ook raar de ouders in te lichten. Als zij nou onbereikbaar blééf, prima. Maar dan denk ik zelf aan een termijn van twee weken, niet na één of twee dagen al.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Bolleke vr 30 aug 2013 - 21:01

Dan ben ik dus raar Wink
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 21:02

Bolleke schreef:Dat zal best allemaal, maar ik zou het als ouder wel fijn vinden als iemand mij op de hoogte zou brengen van het niet nakomen van dit soort afspraken van mijn zoon. Het is nu opgelost gelukkig, maar als die huurster in gebreke zou blijven is het toch niet gek om haar ouders in te lichten?
Wel als ze zelfstandig woont en ze boven de 18 is, dan is het haar eigen pakkie an. Hoe oud is ze eigenlijk JD?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  rapa nui vr 30 aug 2013 - 21:38

Natuurlijk zou ik het zelf als 18-jarige vreemd en belachelijk vinden dat bv een verhuurder oid contact op zou nemen met mijn ouders over dingen die ik niet gedaan heb. Als ik echter de eiser ben, diegene die nog wat te goed heeft en ik twijfel en zit op diegene te wachten dan zou ik gewoon alle middelen gebruiken die ken en die me maar wat kunnen opleveren, Daaronder hoort dan ook contact op te nemen met iemands ouders. Vervelend voor die 18-jarige zelf maar goed dat maakt me dan echt niets uit als ik maar krijg waar ik recht op denk te hebben.

En afhankelijk van de situatie zou ik dit ook wel bij oudere personen doen als ik de ouders al een keer gesproken heb (zoals JD in dit geval de vader) en ik denk dat het me resultaat kan opleveren.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  JD ma 2 sep 2013 - 8:47

ik geloof dat ik de moraal van dit verhaal even begin kwijt te raken;
Waarom zou ik haar ouders nou precies moeten bellen?

Toen ze nog niet reageerde had ik inderdaad haar ouders kunnen bellen. Had ik ook wel gedaan als het nog langer had geduurd.
Maar nu is alles toch rond? Ze komt dit weekend haar spullen halen, heeft alsnog betaald.... dus dan hebben haar ouders er nu toch niets meer mee te maken?

Het is meer een kwestie van een veel beter huurcontract opstellen de volgende keer denk ik....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"? - Pagina 7 Empty Re: Ben ik nou zo'n strenge "huisbaas"?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum