Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Racisme

+11
Bisq
Artemis
Sayuri
Engelse Drop
Marsy28
Pineco
Caroow
Carmen_
Steep
Capt'n Zero
Sushi
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Racisme - Pagina 2 Empty Re: Racisme

Bericht  Nyx do 8 aug 2013 - 23:21

Mijn vader heeft er een handje van.

Alle buitenlanders zijn opvreters. En als ik dan vraag of 'witte' mensen ook opvreters zijn, zijn dat volgens hem geen buitenlanders. laughcry  Ik had in het verleden een Armeens vriendje, maar mijn vader was er niet gelukkig mee en dat heeft hij mij meerdere malen weten en hem ook. Als ik een goed leven zou willen hebben, dan moest ik het met hem uitmaken. Hij is tegenwoordig directeur van een bedrijf. Dus hoezo zou ik het niet goed bij hem hebben gehad? (Het is trouwens uitgegaan om andere redenen. Wink)

Meestal negeer ik de opmerkingen van mijn vader. Laat maar gaan, denk ik dan.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  silly-one do 8 aug 2013 - 23:28

Marsy28 schreef:

Ik zag dit grapje vandaag, moest ik wel even om lachen: https://www.facebook.com/photo.php?v=4806833128835
 Die tekst hadden wij vroeger op de basisschool in de klas hangen. En als ik ooit een eigen klas krijg ga ik daar een poster van laten maken. Zo sterk eigenlijk.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Moira do 8 aug 2013 - 23:28

Bisq schreef:De mensen die ik ken die negatieve uitlatingen hebben over mensen met een andere huidskleur, in hun ogen allemaal buitenlanders, zijn allemaal niet erg intelligent en kunnen hun mening niet onderbouwen. Ik vind het vervelend als er racistisch gepraat wordt en daag die mensen dan uit hun mening te onderbouwen maar dat kunnen ze dan niet, beetje jammer laughcry die mensen vind ik vooral heel erg sneu en neem ze maar niet al te serieus. 

Grapjes moeten kunnen, over alles eigenlijk wel. Hier wordt gezegd dat grapjes over kanker niet kunnen, maar jullie willen niet weten hoe lekker het even kan zijn om liefkozend 'mijn kankerwijfje' genoemd te worden door je vriend en in lachen uit te barsten. Of even lachen over kankergrapjes met je vriendinnen. Het hielp mij altijd even te relativeren. Nu is het natuurlijk wel heel afhankelijk van wie de grapjes in welke situatie maakt.
 Zo herkenbaar van die kankergrapjes! Doen mijn vriend en ik ook. Vanaf begin af aan al gedaan toen. Dat maakt het iets luchtiger en geeft voor ons aan dat het onderwerp nog steeds goed bespreekbaar is.
Maar het is wel erg situatie afhankelijk. Ik zou het bij andere bijvoorbeeld niet zomaar zeggen.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Urban Naked do 8 aug 2013 - 23:31

silly-one schreef:
Marsy28 schreef:

Ik zag dit grapje vandaag, moest ik wel even om lachen: https://www.facebook.com/photo.php?v=4806833128835
 Die tekst hadden wij vroeger op de basisschool in de klas hangen. En als ik ooit een eigen klas krijg ga ik daar een poster van laten maken. Zo sterk eigenlijk.
Heb filmpje niet gekeken maar ik kan wel raden welke tekst dat is. Ik vind het juist helemaal niet sterk eigenlijk, want dat suggereert dat je iemand geen kleurling moet noemen omdat de term niet klopt. Terwijl het volgens mij juist erom gaat dat je iemand niet moet benoemen naar zijn/haar huidskleur, welke term daar nou aan hangt ook.
Vind dat deze tekst de plank juist nogal misslaat.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud