Primark
+41
SnowWhite
Paper Crown
marjoleinnn
Raindrop
Bacio
FruttiTutti
KOL
Reeza
Rush
Toet
Chocolate Cookie
Ibbeltje
Star007
Lenster
Kowalski
Nathalie
Bruintje Beer
Marin
sabje
Poubelle
Fearie
Plien84
Monte
Atelier Madame
Sazzle
Roza
Burn
Arwyn
_Femme
Tania
Juul
sawasdee
Coccinelle
Beachgirl
Bliss
Mamasapje
Error
ExpressoB
Lejow
Niekske
Zwerver
45 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Primark
Ik was in Zaandam. Hing nog wel badmode maar minder dan een maand geleden. Tankini's heb ik niet op gelet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Hebben jullie er problemen mee hoe de kleding bij Primark is gemaakt? Ik dacht daar nooit zo over na, totdat ik een bordje bij de kassa zag staan. Dat er gewerkt wordt de omstandigheden van de kleermakers beter te maken. Daar schrok ik een beetje van en dacht gelijk aan dat programma op 3 (BNN?), waar rijke westerse jongeren baantjes moeten overnemen in onder andere de kleding industrie in het oosten.
Ik heb toen spontaan alles terug gehangen. Sindsdien vind ik het hypocriet van mezelf om bij dergelijke goedkope winkels te shoppen en probeer ik er op te letten waar en hoe kleding is gemaakt.
Ik heb toen spontaan alles terug gehangen. Sindsdien vind ik het hypocriet van mezelf om bij dergelijke goedkope winkels te shoppen en probeer ik er op te letten waar en hoe kleding is gemaakt.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Marin, heb je toevallig die laarsjes gezien in Zaandam?
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Arwyn, ik heb gekeken voor de laarsjes maar er was alleen nog maar maat 36 en 39 in het zwart! Sorry, misschien kan iemand anders je helpen
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Bacio schreef:Hebben jullie er problemen mee hoe de kleding bij Primark is gemaakt? Ik dacht daar nooit zo over na, totdat ik een bordje bij de kassa zag staan. Dat er gewerkt wordt de omstandigheden van de kleermakers beter te maken. Daar schrok ik een beetje van en dacht gelijk aan dat programma op 3 (BNN?), waar rijke westerse jongeren baantjes moeten overnemen in onder andere de kleding industrie in het oosten.
Dat wist ik niet van de kleding van Primark (ik ben er overigens nog nooit geweest) maar ik zou ook schrikken van zo'n bordje. Sowieso probeer ik me wel bezig te houden met hoe iets is gemaakt en waar het vandaan komt.
Dat programma heb ik nooit gezien maar het lijkt me best heftig.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Wist ik ook niet van Primark kleding. Maar zelfs heel erg veel merkkleding, duurdere kleding dus, wordt onder die omstandigheden gemaakt. Dus als je echt niet zulke spullen wil kopen dan moet je alle merken en winkels nagaan. Daar ga ik niet aan beginnen.Bacio schreef:Hebben jullie er problemen mee hoe de kleding bij Primark is gemaakt? Ik dacht daar nooit zo over na, totdat ik een bordje bij de kassa zag staan. Dat er gewerkt wordt de omstandigheden van de kleermakers beter te maken. Daar schrok ik een beetje van en dacht gelijk aan dat programma op 3 (BNN?), waar rijke westerse jongeren baantjes moeten overnemen in onder andere de kleding industrie in het oosten.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had op zich niet echt verwacht dat de omstandigheden nou fantastisch waren, vanwege de prijs was ik daar al wel beetje vanuit gegaan. Tja moeilijk..Ik koop het gewoon, dus ik kan ook moeilijk zeggen dat ik er echt mee zit.. Maar bewustzijn is wel goed denk ik.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Het is toch alleen maar goed dat ze proberen die omstandigheden beter te maken?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Oh, jammer Toet!
Maar bedankt voor het kijken
Maar bedankt voor het kijken
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Bacio, sinds ik dat weet koop ik het niet meer. Maar eigenlijk worden dure (bijv) Supertrash ook in barre omstandigheden gemaakt. Meestal in arme landen, je ziet nooit een labeltje waarin staat, made in America/NL. Maar Primark is zo bizar goedkoop omdat ze echt slechte omstandigheden hebben voor hun medewerkers.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Heb je al eens in H&M labels gekeken? Bij mij zie ik allerlei landen voorbij komen, maar geen één uit de EU...
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Vandaag is er ook een item over in het nieuws.
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Als iets buiten de EU wordt gemaakt betekent dat niet dat het onder barre omstandigheden, of zelfs door kinderen wordt gemaakt. Ik weet niet of je zelf weleens in een dergelijke fabriek bent geweest?KOL schreef:Heb je al eens in H&M labels gekeken? Bij mij zie ik allerlei landen voorbij komen, maar geen één uit de EU...
Ik vind dit een beetje een gekke post. Iets kan in Vietnam/China whatever worden gemaakt onder goede omstandigheden.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Van de H&m is toch ook bekend dat dit gemaakt wordt onder slechte omstandigheden?
ik weet dat deze dingen gebeuren, en vind het ook heel naar, maar ik heb gewoon het geld er niet voor om kleding te kopen wat wel onder goede omstandigheden is gemaakt.
ik weet dat deze dingen gebeuren, en vind het ook heel naar, maar ik heb gewoon het geld er niet voor om kleding te kopen wat wel onder goede omstandigheden is gemaakt.
Gast- Gast
Bacio schreef:Als iets buiten de EU wordt gemaakt betekent dat niet dat het onder barre omstandigheden, of zelfs door kinderen wordt gemaakt. Ik weet niet of je zelf weleens in een dergelijke fabriek bent geweest?KOL schreef:Heb je al eens in H&M labels gekeken? Bij mij zie ik allerlei landen voorbij komen, maar geen één uit de EU...
Ik vind dit een beetje een gekke post. Iets kan in Vietnam/China whatever worden gemaakt onder goede omstandigheden.
Waarom denk je dat die kleding allemaal in het oosten wordt gemaakt? Ook de merkkleding trouwens...
Oh en ja, ik kom bijna dagelijks in zo'n fabriek
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Van de week in het nieuws was er een item over de Primark.
Wanneer er 10 klanten in de H&M zijn, dan zijn er 300 klanten in de Primark!
Wanneer er 10 klanten in de H&M zijn, dan zijn er 300 klanten in de Primark!
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Nou ik vind het ook een gekke post. De kleding in de h&m fabrieken wordt trouwens niet gemaakt m.b.v kinderarbeid. Ze werken juist samen met Unicef om kinderarbeid tegen te gaan in het proces voorafgaand aan de fabriek(katoen verbouwen en productie). En ja, de mensen zullen geen geweldige omstandigheden hebben, maar ze hebben wel werk. Dat lijkt me altijd nog beter dan geen werk. Dan kun je net zo goed geen kleding meer uit een normale winkel kopen want vele merken hebben geen geweldige omstandigheden(ook als je wat duurdere merken als esprit e.d. koopt).Bacio schreef:Als iets buiten de EU wordt gemaakt betekent dat niet dat het onder barre omstandigheden, of zelfs door kinderen wordt gemaakt. Ik weet niet of je zelf weleens in een dergelijke fabriek bent geweest?KOL schreef:Heb je al eens in H&M labels gekeken? Bij mij zie ik allerlei landen voorbij komen, maar geen één uit de EU...
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Tja als je dit dan leest kun je beter in een vuilniszak gaan rondlopen.
http://www.schonekleren.be/lastigevragen/
http://www.schonekleren.be/lastigevragen/
tienie31- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11
Primark is o.a zo goedkoop omdat ze helemaal geen reclame maken etc.Paper Crown schreef:Bacio, sinds ik dat weet koop ik het niet meer. Maar eigenlijk worden dure (bijv) Supertrash ook in barre omstandigheden gemaakt. Meestal in arme landen, je ziet nooit een labeltje waarin staat, made in America/NL. Maar Primark is zo bizar goedkoop omdat ze echt slechte omstandigheden hebben voor hun medewerkers.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Ik ben net in Zaandam geweest, maar volgende keer ga ik weer gewoon naar Bremen, dat vind ik het rijden toch meer waard!
Maar, altijd nog wel goed gescoord.
Maar, altijd nog wel goed gescoord.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben vandaag in Zaandam geweest. Ik was er vandaag voor iets anders, maar ben toch even binnen gewipt. Conclusie; 4 broeken, 3 blousjes, 2 pyjama s, pantoffels rijker haha. Die broeken vallen echt perfect en vond die kleurtjes zoooo leuk!! Ik ben helemaal geen fan van de Primark, zou er nooit alleen voor die winkel een eind gaan rijden, maar zo wel leuk met deze koopjes omdat ik daar toevallig in de buurt moest zijn.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Iemand ook ervaring met andere spulletjes dan kleding etc bij de Primark?
Zoals spulletjes voor de badkamer ( handdoeken)?
Sunshine24- Fluisteraar
- Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11
Ja je hebt een Home afdeling.Sunshine24 schreef:Iemand ook ervaring met andere spulletjes dan kleding etc bij de Primark?
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Ik ben ook wel benieuwd naar de handdoeken, ik wil graag alles vernieuwen. Ik twijfel tussen Hema, Ikea of misscien wel Primark/Action. Dus wie heeft daar iets over te melden??
Ik ben trouwens wel te spreken over de broeken van Primark, ze zitten bij mij perfect, en dat voor zo' n mooi prijsje
Ik ben trouwens wel te spreken over de broeken van Primark, ze zitten bij mij perfect, en dat voor zo' n mooi prijsje
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ja, ik heb laatst 4 broeken daar gekocht. Dat kost daar echt geen drol. Ze zitten perfect en blijven ook mooi!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 6 van 7
Permissies van dit forum: