Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hypotheek vragen!

+5
Zonnetje
*Lookie*
Silke
GreenGrass
M@niek
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hypotheek vragen! Empty Hypotheek vragen!

Bericht  M@niek di 6 aug 2013 - 7:47

Eindelijk zijn we ons aan het orienteren op de huizen markt. Volgens de bank is het toch mogelijk een hypotheek te krijgen (icm een starterslening).

Ik ben totaal niet thuis in huizen kijken en hypotheken enz.

Maar ga je eerst een hypotheek regelen of ga je eerst huizen bekijken? We hebben zaterdag een afspraak voor een bezichtiging maar pas over 2 weken een afspraak bij de bank!

Wat voor hypotheek hebben jullie?

Ging de aanvraag snel? Had je snel een ja of nee gekregen?

Hoe zit het met verbouwen, kun je dit erbij ´lenen´ of komt dit altijd uit eigen spaarpot?

Zijn er mensen die ervaring hebben met een hypotheek krijgen met eventuele hulp van (schoon)ouders?

Nou ja een heleboel vragen. Na bijna 5 jaar huren gaan we misschien eindelijk ons droomhuisje kopen I love you
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hypotheek vragen! Empty Re: Hypotheek vragen!

Bericht  GreenGrass di 6 aug 2013 - 8:01

[b style="background-color: rgb(255, 246, 199);"]Maar ga je eerst een hypotheek regelen of ga je eerst huizen bekijken? We hebben zaterdag een afspraak voor een bezichtiging maar pas over 2 weken een afspraak bij de bank![/b]

Wij zijn eerst bij de bank geweest om te oriënteren hoeveel we konden lenen. Daarna bezichtiging en weer terug naar de bank om de hypotheek te regelen. 

Lineaire hypotheek, dus elke maand hetzelfde gedeelte aflossen. Je maandlast neemt met de jaren af. 
We hebben 5 april hypotheekgesprek gehad en op 1 mei moest het volgens mij rond zijn. Dit is ook gelukt. 

Hoe zit het met verbouwen, kun je dit erbij ´lenen´ of komt dit altijd uit eigen spaarpot?
Geen idee wij betalen de verbouwing uit eigen geld aangezien dit beschikbaar is. 

Tip: regel op tijd een verklaring bij je werkgever, deze moet je sowieso meesturen. Het is handig als je deze vrij snel beschikbaar hebt. Op internet zijn hier standaardmodellen van beschikbaar.

Laatst aangepast door GreenGrass op di 6 aug 2013 - 8:04; in totaal 1 keer bewerkt
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Silke di 6 aug 2013 - 8:04

Wij hebben eerst nagevraagd hoeveel we ongeveer konden lenen. Toen zijn we rond gaan kijken wat voor huizen er waren in die prijsklasse. Een kennis van ons is makelaar, dus hij heeft ons daar goed bij geholpen, ook met het regelen van de hypotheek.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  *Lookie* di 6 aug 2013 - 8:06

M@niek schreef:Eindelijk zijn we ons aan het orienteren op de huizen markt. Volgens de bank is het toch mogelijk een hypotheek te krijgen (icm een starterslening).

Ik ben totaal niet thuis in huizen kijken en hypotheken enz.

Maar ga je eerst een hypotheek regelen of ga je eerst huizen bekijken? We hebben zaterdag een afspraak voor een bezichtiging maar pas over 2 weken een afspraak bij de bank! Wij zagen een mooi huis en toen hebben we gauw een afspraak gemaakt om te kijken of we het konden betalen. (En dat kon want we zijn sinds 1 aug eigenaar!)

Wat voor hypotheek hebben jullie? annuïteiten

Ging de aanvraag snel? Had je snel een ja of nee gekregen? Nee, daar gingen weken overheen, volgens mij wel 5 a 6 weken

Hoe zit het met verbouwen, kun je dit erbij ´lenen´ of komt dit altijd uit eigen spaarpot? wij kunnen nog zo'n 35000 extra lenen voor verbouwingen is ons verteld

Zijn er mensen die ervaring hebben met een hypotheek krijgen met eventuele hulp van (schoon)ouders? nvt

Nou ja een heleboel vragen. Na bijna 5 jaar huren gaan we misschien eindelijk ons droomhuisje kopen I love you Leuk! Wij hebben 10 jaar gehuurd, maar iets helemaal van jezelf is zo fijn!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Zonnetje di 6 aug 2013 - 20:41

Een bankspaarhypotheek waarbij we alles aflossen in 30 jaar.

Nee, het leek allemaal goed te gaan, maar vlak voordat het ging passeren bij de notaris deden ze moeilijk over mijn werkgeversverklaring die met zwarte pen i.p.v. met blauwe pen in was gevuld, waardoor ze dachten dat het een kopie was confused 

Nee, dit kun je er niet bij lenen. Wij hebben een huis gekocht waar we niks aan wilden verbouwen. De keuken, badkamer, vloer, aanbouw en dakkapel waren naar wens. Maar als je dit wel wilt, moet je het van je spaargeld betalen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een hypotheek krijgen met eventuele hulp van (schoon)ouders?
Nee. We hebben wel van onze beide ouders geld gekregen waarmee we het te lenen bedrag konden verlagen. Daar waren we wel heel blij mee.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  M@niek di 6 aug 2013 - 21:42

Alvast bedankt voor de reacties meiden! Echt super, hier heb ik wat aan!

Gelukkig hebben we een huis op het oog dat helemaal af is! De badkamer is niet helemaal mijn smaak maar heeft niet een hele verbouwing nodig ofzo.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Destino do 8 aug 2013 - 2:27

-

Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 5:48; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Bericht  Nyx do 8 aug 2013 - 2:46

Wat voor hypotheek hebben jullie? Bankspaarhypotheek. Volledige aflossing in 30 jaar.

Ging de aanvraag snel? Had je snel een ja of nee gekregen? Nee, dat heeft bij mij 5 maanden geduurd. Deels eigen schuld, deels schuld van tussenpersoon.

Hoe zit het met verbouwen, kun je dit erbij ´lenen´ of komt dit altijd uit eigen spaarpot? Vier jaar geleden heb ik een klein bouwdepot laten opnemen in de hypotheek en hiervan heb ik het huis opgeknapt.

Zijn er mensen die ervaring hebben met een hypotheek krijgen met eventuele hulp van (schoon)ouders? Ja, alleen dan niet met geld. Destijds, en dan praten we over 10 jaar geleden, stond mijn toenmalige vriend negatief bekend bij het BKR en was ik 80-100% afgekeurd. De bank kon toen niet anders dan vragen of mijn ouders wilden mee tekenen op de koopovereenkomst om garant te staan dat wij elke maand onze verplichting zouden nakomen. Na drie maanden was het vertrouwen gewekt en zijn mijn ouders 'van het huis gehaald'.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Elliot do 8 aug 2013 - 2:52

Maar ga je eerst een hypotheek regelen of ga je eerst huizen bekijken? We hebben zaterdag een afspraak voor een bezichtiging maar pas over 2 weken een afspraak bij de bank!
Ik zou persoonlijk eerst uitzoeken hoeveel je kunt lenen zodat je weet in welke prijsklasse je kunt zoeken. Maar in principe ga je eerst het huis kopen en daarna de hypotheek regelen. Dit omdat je huis het onderpand is van de hypotheeklening, dus zonder huis kun je geen hypotheek krijgen.

Wij hebben een opbouw-spaarhypotheek met volledige aflossing. Het geld dat wij aflossen komt op een rekening waarover wij hetzelfde rentepercentage krijgen als dat we betalen. Zo bouwen we dus het leenbedrag op en over 30 jaar zit het hele bedrag in het spaarpotje en kunnen we aflossen bij de bank.

Het ging bij ons niet zo snel, omdat wij nog werkgeversverklaringen etc. moesten regelen. Hoe lang het precies geduurd heeft weet ik niet meer.

Ik heb dit laatst nagevraagd en voor zover ik het heb begrepen kun je in principe niet meer lenen dan de waarde van je huis. Je kunt wel regelen dat er een taxateur komt die kan schatten hoeveel het huis meer waard zou zijn na een eventuele verbouwing, en dan zou je het verschil tussen de aankoopsom en de toekomstige waarde bij kunnen lenen.

Nee, mijn ouders wilden niet garant voor ons staan maar dat was ook niet nodig. We hebben wel wat dingetjes voor in huis gekregen natuurlijk, maar geen hulp bij de hypotheek.

Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gympie do 8 aug 2013 - 3:49

Eerst zijn we gaan informeren in welke prijscategorie we konden zoeken. Toen hebben we een huis gevonden en zijn we hypotheek gaan aanvragen.

Een deel aflossen, een deel aflossingsvrij, deel eigen geld.

Het ging vrij snel, omdat we in november het huis hadden gezien en we wilden het voor het nieuwe jaar in orde hebben.

Geen idee, hebben wij niet geleend.

Nee.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: