hoelang krijg je een uitkering?
+2
Fortissimo
Mysterious
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoelang krijg je een uitkering?
ik dacht gelezen te hebben dat het 38 maanden was. alleen kreeg ik nu een brief dat ik recht heb op 14 maanden omdat ik 14 jaar gewerkt heb bij elkaar. wat gebeurt er na die 14 maanden? natuurlijk hoop ik dan al lang een baan te hebben maar wat als het niet lukt?
Mysterious- Prater
- Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10
Re: hoelang krijg je een uitkering?
Heb je die 14 jaar achtereen gewerkt, of zitten er ook tussenpozen bij?
Je hebt recht op 3 maanden WW + 1 maand voor elk jaar dat je tenminste 26 weken uit 36 hebt gewerkt.
Na die maanden WW, kan je een bijstandsuitkering aanvragen. Ik weet niet of je een partner hebt? Maar die moet dan ook onder het sociaal minimum verdienen, wil je daar recht op hebben.
Je hebt recht op 3 maanden WW + 1 maand voor elk jaar dat je tenminste 26 weken uit 36 hebt gewerkt.
Na die maanden WW, kan je een bijstandsuitkering aanvragen. Ik weet niet of je een partner hebt? Maar die moet dan ook onder het sociaal minimum verdienen, wil je daar recht op hebben.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
ik ben ook nog een tijdje in het buitenland geweest die wordt dan denk ik nidt mee geteld. ik heb idd een partner. hoop voor die tijd wat anders te hebben want ook wij hebben een hypotheek die betaald moet worden
Mysterious- Prater
Klopt, alleen heeft de overheid daar niks mee van doen helaas..
Fortissimo- Kletskop
hoop maar dat het zo ver niet komt dan
Mysterious- Prater
Hoorde van mijn schoonbroertje dat hij ook bij hen langs was geweest en ze hem gevraagd hadden naar wat hij op zijn spaarrekening had staan.. Toen bleek dat dit iets meer dan €5000 was was gelijk alles klaar; zodra het totale bedrag op je rekeningen meer is dan €5000 moet je blijkbaar eerst je spaargeld aanspreken voor je ww krijgt, althans zo legde hij het me uit. Heb verder nog niet gezocht hoe of wat dat nou in elkaar zit maar dacht, even melden!
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
In de bijstand is dat in ieder geval wel zo als je alleenstaande bent. €5750 geloof ik. WW niet voor zover ik weet.Ellusss schreef:Hoorde van mijn schoonbroertje dat hij ook bij hen langs was geweest en ze hem gevraagd hadden naar wat hij op zijn spaarrekening had staan.. Toen bleek dat dit iets meer dan €5000 was was gelijk alles klaar; zodra het totale bedrag op je rekeningen meer is dan €5000 moet je blijkbaar eerst je spaargeld aanspreken voor je ww krijgt, althans zo legde hij het me uit. Heb verder nog niet gezocht hoe of wat dat nou in elkaar zit maar dacht, even melden!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rot is dat hè.
Mijn contract wordt misschien ook niet verlengd, ik heb ook ruim een jaar recht op ww. Maar ik ben echt als de dood dat ik niet op tijd iets kan vinden.
We kunnen de vaste lasten niet met alleen man z'n salaris betalen.
Mijn contract wordt misschien ook niet verlengd, ik heb ook ruim een jaar recht op ww. Maar ik ben echt als de dood dat ik niet op tijd iets kan vinden.
We kunnen de vaste lasten niet met alleen man z'n salaris betalen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Rush schreef:In de bijstand is dat in ieder geval wel zo als je alleenstaande bent. €5750 geloof ik. WW niet voor zover ik weet.Ellusss schreef:Hoorde van mijn schoonbroertje dat hij ook bij hen langs was geweest en ze hem gevraagd hadden naar wat hij op zijn spaarrekening had staan.. Toen bleek dat dit iets meer dan €5000 was was gelijk alles klaar; zodra het totale bedrag op je rekeningen meer is dan €5000 moet je blijkbaar eerst je spaargeld aanspreken voor je ww krijgt, althans zo legde hij het me uit. Heb verder nog niet gezocht hoe of wat dat nou in elkaar zit maar dacht, even melden!
Nee, ww niet. Dat zou wat zijn zeg.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Even uit mijn hoofd is het voor alleenstaanden € 5.795 en voor een echtpaar of daarmee gelijkgestelden € 11.590.
Het is echt niet zo dat als je er € 1,00 boven zit, je direct weggestuurd wordt. Je moet namelijk interen op je vermogen totdat je op die vermogensgrenzen zit. Je mag dan een bepaald bedrag per maand opmaken van je spaargeld (dus niet ineens alles verbrassen om maar recht op bijstand te krijgen) .
Het is echt niet zo dat als je er € 1,00 boven zit, je direct weggestuurd wordt. Je moet namelijk interen op je vermogen totdat je op die vermogensgrenzen zit. Je mag dan een bepaald bedrag per maand opmaken van je spaargeld (dus niet ineens alles verbrassen om maar recht op bijstand te krijgen) .
Fortissimo- Kletskop
Aaah kijk, dat is een stuk duidelijker dan hoe hij het zei!
Heeft hij het denk ik verkeerd begrepen, zal het hem ook even uitleggen.
Dankjulliewel!
Heeft hij het denk ik verkeerd begrepen, zal het hem ook even uitleggen.
Dankjulliewel!
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
we hebben gelukkig wel spaargeld en ik hoop ook niet dat het zo ver moet komen. linda voor jou ook balen hoor! echt ellende
Mysterious- Prater
Fortissimo schreef:Heb je die 14 jaar achtereen gewerkt, of zitten er ook tussenpozen bij?
Dit klopt niet helemaal. Je hebt recht op 3 maanden ww als je tenminste 26 van de 36 weken voorafgaand dat je werkeloos werd hebt gewerkt. Wanneer je daarnaast aan de jareneis voldoet en tenminste 4 van de 5 jaar voorafgaand 52 sv-dagen hebt, dan heb je recht op meer ww. Op de website van het UWV of werk.nl kan je precies uitrekenen hoeveel ww rechten je hebt.
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» WW uitkering
» Wajong uitkering
» Aanvullende uitkering?
» uitkering na je studie?
» Bijstand uitkering ervaring ?
» Wajong uitkering
» Aanvullende uitkering?