Kolftwijfels
+12
Sylvana
Lejow
*Lieke*
tweeling
Puggle
Darius
Sanne
Printje
Liadan
Happydobby
Vixen
Muppetje
16 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kolftwijfels
Je mag je mening best geven, maar als je dat ongezouten wilt doen, is inlezen wel handiger.
En verder, jij vindt water misschien lekkerder met warm weer, maar ik denk dat er haast niet één borstgevoed kind is dat je daarin gelijk geeft.
En verder, jij vindt water misschien lekkerder met warm weer, maar ik denk dat er haast niet één borstgevoed kind is dat je daarin gelijk geeft.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Sanne schreef:Je mag je mening best geven, maar als je dat ongezouten wilt doen, is inlezen wel handiger.
Ongezouten? Volgens mij viel het nogal mee wat ik zei.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Vind dit nou niet echt onder 'ongezouten' vallen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet snap. Een kind dat KV krijgt, krijgt met 10 maanden ook gewoon bijvoeding, en bij de boterham bijv een fles sap/thee/water/what ever. Wat is het dan, dat dat met BV een absolute NO GO is?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet snap. Een kind dat KV krijgt, krijgt met 10 maanden ook gewoon bijvoeding, en bij de boterham bijv een fles sap/thee/water/what ever. Wat is het dan, dat dat met BV een absolute NO GO is?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Het kolven op het werk en voor het naar bed gaan was 1 van mijn meest grootste frustraties tijdens de bv. Vooral op het einde, weet nog wel dat ik jankend zat te kolven en dat ik ook zo graag een keer gewoon in één keer doorwilde naar bed. Op het werk was ik continu aan het berekenen met uitjes en activiteiten wanneer ik moest kolven. Dit is me enorm gaan tegenstaan, na 6 maanden vond ik het dan ook wel goed en mijn productie ging ook achteruit (erg stressvolle periode gehad in die tijd). N heeft 1.5 maand daarna de vriezervoorraad gedronken en daarna zijn we overgegaan op kunstvoeding (wat een rotnaam eigenlijk).
Ik vind dat je al een hele goede tijd hebt volgemaakt en snap eerlijk gezegd je probleem over water bijgeven niet. Bv is niet wat hij zijn leven lang gaat krijgen, en water is een goed en gezond alternatief. Ik had liever dat N. leerde dat ze goed moet drinken. Nu is dat geen probleem omdat we dat regelmatig aan hebben geboden. Ik ben zelf een slechte drinker en vond het belangrijker dat ze leerde regelmatig te drinken.
Als je het vervelend vind in je pauze te kolven zijn er vast nog oplossingen te bedenken (doorwerken, verlofuren, overuren ed.). Je moet jezelf naar mijn idee ook niet elke keer over een grens heen zetten, denk aan aan jezelf hierin.
Ik vind dat je al een hele goede tijd hebt volgemaakt en snap eerlijk gezegd je probleem over water bijgeven niet. Bv is niet wat hij zijn leven lang gaat krijgen, en water is een goed en gezond alternatief. Ik had liever dat N. leerde dat ze goed moet drinken. Nu is dat geen probleem omdat we dat regelmatig aan hebben geboden. Ik ben zelf een slechte drinker en vond het belangrijker dat ze leerde regelmatig te drinken.
Als je het vervelend vind in je pauze te kolven zijn er vast nog oplossingen te bedenken (doorwerken, verlofuren, overuren ed.). Je moet jezelf naar mijn idee ook niet elke keer over een grens heen zetten, denk aan aan jezelf hierin.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Jemig, vind dat als je je mening wilt geven moet je je maar inlezen ook zoiets. Vind het zo'n nare bijsmaak hebben al die kunstvoeding en borstvoeding discussies.
CCC- Ratel
CCC schreef:Jemig, vind dat als je je mening wilt geven moet je je maar inlezen ook zoiets. Vind het zo'n nare bijsmaak hebben al die kunstvoeding en borstvoeding discussies.
Klopt, ik bedoelde het ook niet vervelend verder...
tweeling- Prater
tweeling schreef:CCC schreef:Jemig, vind dat als je je mening wilt geven moet je je maar inlezen ook zoiets. Vind het zo'n nare bijsmaak hebben al die kunstvoeding en borstvoeding discussies.
Kkkssst!!
Lezen jij!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:tweeling schreef:CCC schreef:Jemig, vind dat als je je mening wilt geven moet je je maar inlezen ook zoiets. Vind het zo'n nare bijsmaak hebben al die kunstvoeding en borstvoeding discussies.
Kkkssst!!
Lezen jij!
Doe zelluffff
tweeling- Prater
tweeling schreef:CCC schreef:Jemig, vind dat als je je mening wilt geven moet je je maar inlezen ook zoiets. Vind het zo'n nare bijsmaak hebben al die kunstvoeding en borstvoeding discussies.
Nee dat deed je ook niet, en dat zag ik ook. Maar vind de reacties op jou wel vervelend.
CCC- Ratel
Ik stel mijn vraag trouwens oprecht hoor. Ik weet écht niet wat de situatie dan anders maakt. Ik vraag het me echt af, dus niet sarcastisch bedoeld ofzo.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik
Ik denk dat de productie dan misschien minder wordt?
Luce schreef:Ik stel mijn vraag trouwens oprecht hoor. Ik weet écht niet wat de situatie dan anders maakt. Ik vraag het me echt af, dus niet sarcastisch bedoeld ofzo.
Ik denk dat de productie dan misschien minder wordt?
tweeling- Prater
Het maakt mij niet uit of mensen borst- of flesvoeding geven.
Ik vind alleen opmerkingen als 'gewoon', 'beetje extreem' en 'water toch veel lekkerder dan melk' niet zo aardig en enigszins ongezouten.
Dat doet voorkomen alsof de borstvoedende moeder niet-gewoon (raar?) is als zij haar kind het eerste jaar borstvoeding wil geven, dat maakt haar ook nog eens extreem en kinderen drinken net zo
lief water, dus waarom doe je al die zinloze moeite?
Zo kunnen die opmerkingen wel binnenkomen.
Ik vind alleen opmerkingen als 'gewoon', 'beetje extreem' en 'water toch veel lekkerder dan melk' niet zo aardig en enigszins ongezouten.
Dat doet voorkomen alsof de borstvoedende moeder niet-gewoon (raar?) is als zij haar kind het eerste jaar borstvoeding wil geven, dat maakt haar ook nog eens extreem en kinderen drinken net zo
Sanne- Ratel
Hmm..zo heb ik het écht niet opgevat eigenlijk.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Sanne schreef:Het maakt mij niet uit of mensen borst- of flesvoeding geven.
Je kan het ook gewoon vragen toch hoe ik het bedoel ipv gelijk van het negatieve uit te gaan
tweeling- Prater
Ik denk ook niet dat het heel gebruikelijk is daarom zei ik extreem
tweeling- Prater
Bij extreem denk ik zeker niet aan het woord ongebruikelijk.
Sanne- Ratel
Jeetje wat maak jij er een punt van zeg, het is nu wel duidelijk hoor:silent:
tweeling- Prater
Waarom nou weer deze discussie in dit topic?
Ik heb mijn kinderen ook tot een jaar geen ander drinken gegeven dan borstvoeding. Ik wilde niet dat water een voeding ging vervangen. Als je ander drinken geeft naast de borstvoeding dan betekent dat dat je aan het afbouwen bent. Ik wilde dat niet omdat tot een jaar borstvoeding (in het geval van mijn kinderen) de belangrijkste voeding is en niet water of bijvoeding.
En nee, het is niet verschrikkelijk als je je kind wel water geeft of sap, maar ik vond het zelf niet nodig omdat ze ook borstvoeding konden krijgen en ik dat beter vond.
Ik heb mijn kinderen ook tot een jaar geen ander drinken gegeven dan borstvoeding. Ik wilde niet dat water een voeding ging vervangen. Als je ander drinken geeft naast de borstvoeding dan betekent dat dat je aan het afbouwen bent. Ik wilde dat niet omdat tot een jaar borstvoeding (in het geval van mijn kinderen) de belangrijkste voeding is en niet water of bijvoeding.
En nee, het is niet verschrikkelijk als je je kind wel water geeft of sap, maar ik vond het zelf niet nodig omdat ze ook borstvoeding konden krijgen en ik dat beter vond.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
tweeling schreef:Vixen schreef:Een kind van 10 mnd haalt nog voor een groot deel voedingsstoffen uit kv of fvLuce schreef:Hij is toch al 10 maand? Dan krijgt hij toch ook al bijvoeding? Het is toch geen kind van 4 maanden?
je kunt toch niet zomaar stoppen met kolven en ipv de bv zomaar water gaan geven? Dan moet je de bv nog vervangen voor kv.
Je kunt toch gewoon 3 of 4 melkvoedingen geven en tussendoor water of diksap. Alsof bv het enige is wat ze moeten drinken, beetje extreem lijkt me.... Trouwens met dit warme weer is een beetje water toch veel lekkerder dan melk
Ok, dan vraag ik het. Hoe bedoel je dit, want ik vind het ook niet bepaald aardig overkomen. Vooral het 'beetje extreem lijkt me' en de laatste zin.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:tweeling schreef:Vixen schreef:Een kind van 10 mnd haalt nog voor een groot deel voedingsstoffen uit kv of fvLuce schreef:Hij is toch al 10 maand? Dan krijgt hij toch ook al bijvoeding? Het is toch geen kind van 4 maanden?
je kunt toch niet zomaar stoppen met kolven en ipv de bv zomaar water gaan geven? Dan moet je de bv nog vervangen voor kv.
Je kunt toch gewoon 3 of 4 melkvoedingen geven en tussendoor water of diksap. Alsof bv het enige is wat ze moeten drinken, beetje extreem lijkt me.... Trouwens met dit warme weer is een beetje water toch veel lekkerder dan melk
Ok, dan vraag ik het. Hoe bedoel je dit, want ik vind het ook niet bepaald aardig overkomen. Vooral het 'beetje extreem lijkt me' en de laatste zin.
Ik bedoel dat het niet erg zou zijn om in het geval van muppetje die het kolven een beetje vermoeiend vind ook gewoon water tussendoor te geven. Omdat ze voor zichzelf vind dat bv het enige is wat hij zou moeten drinken...die gedachte vind ik wat extreem, alsof het een ramp is als hij wat water krijgt tussendoor en muppetje bijv niet meer in haar pauze hoeft te kolven
tweeling- Prater
Maar wat is het verschil dan tussen wel alles laten eten maar geen water willen geven? Ik denk niet dat ik het snap vandaar.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Omdat de bijvoeding die ik gaf geen drinken was, ik wilde dat het drinken dat ze kregen borstvoeding was. Met borstvoeding drinken kinderen meestal vaker kleinere beetjes (mijn kinderen in ieder geval wel), dus dan vervang je al snel een voeding als je ze water tussendoor gaat geven. Ik vond dat zelf niet nodig.
Tweeling, dan snap ik nu beter wat je bedoelt. Ik kan me ook wel voorstellen dat jij het extreem of raar vindt dat sommigen geen drinken geven naast de borstvoeding. Maar dat komt denk ik door gebrek aan kennis hierover (en dat bedoel ik niet vervelend, want ik denk dat als ik nooit borstvoeding had gegeven, maar flesvoeding waar je wel ander drinken naast geeft, dat ik er ook wel vragen over gehad had).
Tweeling, dan snap ik nu beter wat je bedoelt. Ik kan me ook wel voorstellen dat jij het extreem of raar vindt dat sommigen geen drinken geven naast de borstvoeding. Maar dat komt denk ik door gebrek aan kennis hierover (en dat bedoel ik niet vervelend, want ik denk dat als ik nooit borstvoeding had gegeven, maar flesvoeding waar je wel ander drinken naast geeft, dat ik er ook wel vragen over gehad had).
Liadan- Ratel
Ik vind het jammer dat er zo'n discussie is ontstaan.ieder zijn ding, laten we elkaar daar vooral gewoon om respecteren.
Sanne, Vixen en Liandan kunnen beter verwoorden wat ik bedoel dan ik zelf, bedankt daarvoor
Sanne, Vixen en Liandan kunnen beter verwoorden wat ik bedoel dan ik zelf, bedankt daarvoor
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Oké ik snap het nog steeds niet. Maar goed ieder zijn ding
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Puggle: in eten zitten voedingsstoffen en in water niet. Als je een melkvoeding vervangt voor water, krijgt een kindje water binnen en mist het een hoop mineralen, zouten en andere voedingsstoffen. Verder is het proces van steeds meer gaan eten en steeds minder gaan drinken een langzaam, natuurlijk proces. Een kind van tien maanden is naast het vaste voedsel nog behoorlijk afhankelijk van de voedingsstoffen uit melk. Als je op warme dagen water gaat geven in plaats van borstvoeding mis je dus de belangrijkste voedingsstoffen die je juist wel nodig hebt met het warme weer. Bovendien ben je dan aan het afbouwen, want je kind vraagt dan minder borstvoeding.
Tweeling: mijn punt was dat een kind van tien maanden doorgaans nog melkvoedingen nodig heeft. Als muppetje wil stoppen met kolven moet ze waarschijnlijk de bv van de drinkmomenten gaan vervangen voor kv. Een paar slokjes extra water zal het probleem niet zijn, maar hele voedingen voor water gaan vervangen is voor een kindje van tien maanden niet goed denk ik. Verder denk ik niet dat er nog drie á vier melkvoedingen overblijven, met tien maanden dronk mijn dochter namelijk twee (of drie bij een lange dag) keer bij de gastouder. Als je dan één of twee voedingen laat vallen hou je niet veel over.
Tweeling: mijn punt was dat een kind van tien maanden doorgaans nog melkvoedingen nodig heeft. Als muppetje wil stoppen met kolven moet ze waarschijnlijk de bv van de drinkmomenten gaan vervangen voor kv. Een paar slokjes extra water zal het probleem niet zijn, maar hele voedingen voor water gaan vervangen is voor een kindje van tien maanden niet goed denk ik. Verder denk ik niet dat er nog drie á vier melkvoedingen overblijven, met tien maanden dronk mijn dochter namelijk twee (of drie bij een lange dag) keer bij de gastouder. Als je dan één of twee voedingen laat vallen hou je niet veel over.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: