Kolftwijfels
+12
Sylvana
Lejow
*Lieke*
tweeling
Puggle
Darius
Sanne
Printje
Liadan
Happydobby
Vixen
Muppetje
16 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Kolftwijfels
Ik geef L nog geen ander drinken. Om dit bij te kunnen houden kolf ik voor ik naar bed ga en op werkdagen in de pauze. Nu ben ik vooral dat laatste best wel heel erg zat. Ik heb nu twee weken vakantie, en twijfel heel erg of ik daarna nog wil kolven overdag. S avonds blijf ik dan nog wel even doen.
Wat is wijsheid?
Wat is wijsheid?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kolftwijfels
Wat staat je het meest tegen aan kolven? Dat je voor je naar bed gaat moet kolven, of op het werk? Misschien kun je minderen met kolven en ander drinken naast gaan geven? Meestal halen kindjes het tekort aan bv na het werk wel in. Ik ga na onze vakantie stoppen met kolven denk ik (als ik dat red met de stuwing). Wij zijn nu bezig met een beetje water bij de bv in doen, aangezien ze verder niks anders drinkt.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Het kolven op werk staat me ontzettend tegen. Ik kolf in mn pauze, waardoor het voelt alsof ik niet echt pauze heb... Ik zou zo graag weer eens buiten een ommetje maken bijvoorbeeld
Muppetje- Ratel
Tsja... Ik denk dat het toch vooral een keuze is die je zelf moet maken. Ik ben heel blij dat ik het volle jaar, plus een beetje, vol heb kunnen maken met bv en ik geen kunstvoeding heb hoeven geven. Als jij dat ook belangrijk vindt zou ik niet stoppen met kolven, als je er niks om geeft dat je eventueel kv bij moet geven, dan zou ik gaan minderen.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Je zoon is bijna 1. Ik neem aan dat je dan ook water/thee gaat aanbieden. Misschien nog kolven tot hij 1 is.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Wil je hem ander drinken erbij gaan geven vanaf dat hij 1 jaar is? Want hoe strontvervelend het kolven ook is, ik zou dan toch nog een paar weken doorzetten. Hij is al bijna een jaar, dus je bent er al bijna!
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Zal vast dom zijn maar waarom tussendoor geen water dan?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Muppetje, ik wilde mijn dochter ook pas vanaf 1 jaar ander drinken aanbieden. Uiteindelijk ben ik rond de 10 maanden begonnen met thee, water, diksap proberen aan te bieden, maar het heeft echt een flink aantal maanden geduurd voordat ze er iets van wilde drinken. Ze wilde alleen maar borstvoeding en zodra er iets anders uit de fles kwam, weigerde ze het op te drinken. Ik weet niet hoe het met L. zal gaan, maar het kan best zijn dat stoppen met kolven gewoon nog niet echt een optie is, omdat hij eerst aan ander drinken moet wennen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
He bah, mijn verhaal is niet geplaatst.
Nog een keertje dus.
5 juli kreeg ik zomervakantie en toen ben ik ook gestopt met kolven. We zijn eerst twee weken op vakantie geweest en toen heeft ze volledig borstvoeding gekregen. 19 juli waren we weer thuis en sindsdien is ze twee dagen naar het kdv geweest en toen heb ik niet meer gekolft, ze drinkt de vriezervoorraad leeg. Ze krijgt nu 1 flesje van 120 cc borstvoeding mee naar het kdv.
Als ik een hele dag met haar thuis ben, dan drinkt ze rond 06:30 uur borstvoeding, rond 12:30 uur voor haar middagslaapje, rond 17:00 uur en rond 22:00 uur als ik naar bed ga.
Tussendoor drinkt ze ongeveer 120 cc water/thee/sap, verspreid over de dag. Dus 's ochtends 50 cc ofzo, en rond 15:00 uur nog 50 cc. Met dat hele warme weer was dat wel wat meer natuurlijk.
Ik kolf dus niet meer, en mijn productie kan dat hebben. Verder geniet ik nu zelf ook weer meer van iedere borstvoeding en ik geniet meer van de vrijheid die ik heb. Ik vind dat ik een goede beslissing heb genomen en ben erg tevreden met de huidige situatie. Maar dat moet je voor jezelf bepalen, dat kunnen wij niet voor je doen.
Nog een keertje dus.
5 juli kreeg ik zomervakantie en toen ben ik ook gestopt met kolven. We zijn eerst twee weken op vakantie geweest en toen heeft ze volledig borstvoeding gekregen. 19 juli waren we weer thuis en sindsdien is ze twee dagen naar het kdv geweest en toen heb ik niet meer gekolft, ze drinkt de vriezervoorraad leeg. Ze krijgt nu 1 flesje van 120 cc borstvoeding mee naar het kdv.
Als ik een hele dag met haar thuis ben, dan drinkt ze rond 06:30 uur borstvoeding, rond 12:30 uur voor haar middagslaapje, rond 17:00 uur en rond 22:00 uur als ik naar bed ga.
Tussendoor drinkt ze ongeveer 120 cc water/thee/sap, verspreid over de dag. Dus 's ochtends 50 cc ofzo, en rond 15:00 uur nog 50 cc. Met dat hele warme weer was dat wel wat meer natuurlijk.
Ik kolf dus niet meer, en mijn productie kan dat hebben. Verder geniet ik nu zelf ook weer meer van iedere borstvoeding en ik geniet meer van de vrijheid die ik heb. Ik vind dat ik een goede beslissing heb genomen en ben erg tevreden met de huidige situatie. Maar dat moet je voor jezelf bepalen, dat kunnen wij niet voor je doen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Heel af en toe krijgt hij een slokje water, als ik water drink, dan wil hij vaak ook. Dat vindt hij reuze lekker, maar toch geef ik hem niet meer dan een paar slokjes, ik wil het gewoon nog niet echt.
Nee Vixen, kv wil ik écht niet geven....
Ok, ik denk dat ik toch nog maar even doorzet, als ik zo twijfel is het denk ik toch het moment nog niet. Eind september hebben we ook anderhalve week vakantie, misschien is dat een moment...
Is het wijsheid om wel alvast te oefenen met bekertjes ofzo?
Nee Vixen, kv wil ik écht niet geven....
Ok, ik denk dat ik toch nog maar even doorzet, als ik zo twijfel is het denk ik toch het moment nog niet. Eind september hebben we ook anderhalve week vakantie, misschien is dat een moment...
Laatst aangepast door Muppetje op zo 4 aug 2013 - 21:58; in totaal 1 keer bewerkt
Muppetje- Ratel
Jullie hebben gelijk hoor, ik moet het zelf beslissen, maar toch is het fijn om ervaringen te lezen.
Ik voel me nu wel n beetje schuldig als hij een klein slokje water drinkt, misschien een soort psychologische grens, haha.
Nee, ik denk toch dat ik er nog niet klaar voor ben
Ik voel me nu wel n beetje schuldig als hij een klein slokje water drinkt, misschien een soort psychologische grens, haha.
Nee, ik denk toch dat ik er nog niet klaar voor ben
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:
Dat kan je altijd doen met wat bv.
of geef hem bekers in bad
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Muppetje schreef:
Dat kan je altijd doen met wat bv.
of geef hem bekers in bad
Hahahaha, ja kan ook, we gaan alleen vaak samen in bad, en dan is het maar wat leuk om lekker bij mamma te drinken, dus denk niet dat ie daar dan wat mee doet
Muppetje- Ratel
N drinkt al uit een tuitbeker, volgens mij kan dat met bv toch ook wel ?
Waarom vind je kv zo erg dan, het geeft je misschien juist ook rust.
Maar ja, dat is natuurlijk vanuit een totaal andere visie die ik heb over kv.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:N drinkt al uit een tuitbeker, volgens mij kan dat met bv toch ook wel ?
Zonder iemand te willen beledigen, ik vind het gewoon niets en wil het mijn kind niet geven.
Het is ook niet het kolven zelf dat ik erg vind, maar dat ik niet even naar buiten kan. Als ik afspraken buiten de deur heb en dus buiten kom die dag vind ik het bijvoorbeeld al veel minder erg....
Muppetje- Ratel
Muppetje, ik voel me daar ook echt niet beledigd door hoor. Ieder staat daar anders in en ik vind bv weer helemaal niets.
Maar als het echt niet meer zou gaan, maar ik lees dat dat niet zo is, kv is geen vergif ofzo he, ze worden net zo goed groot daarmee. Je moet jezelf ook niet vergeten vind ik ( algemeen gezien dus)
Maar als het echt niet meer zou gaan, maar ik lees dat dat niet zo is, kv is geen vergif ofzo he, ze worden net zo goed groot daarmee. Je moet jezelf ook niet vergeten vind ik ( algemeen gezien dus)
Printje- Lady Post-a-lot
Oh nee hoor, dat ben ik met je eens, maar zo erg is het absoluut niet met me gesteld
Muppetje- Ratel
Dan snap ik niet zo goed waarom je twijfelt. Je wilt absoluut geen kv geven en ook geen water enz, dan blijft er natuurlijk ook weinig keus over
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Grote kans trouwens ook nog dat ik het straks na de vakantie helemaal niet zo erg meer vind, ik was ook gewoon echt wel heel erg toe aan vakantie, werkelijk alles aan werk irriteerde me
Muppetje- Ratel
Puggle schreef:Dan snap ik niet zo goed waarom je twijfelt. Je wilt absoluut geen kv geven en ook geen water enz, dan blijft er natuurlijk ook weinig keus over
Ik denk niet dat Muppetje twijfelt, maar dat ze er gewoon even flink van baalt dat ze een hele dag binnen zit omdat ze moet kolven in haar middagpauze.
Darius- Ratel
Darius schreef:Puggle schreef:Dan snap ik niet zo goed waarom je twijfelt. Je wilt absoluut geen kv geven en ook geen water enz, dan blijft er natuurlijk ook weinig keus over
Ik denk niet dat Muppetje twijfelt, maar dat ze er gewoon even flink van baalt dat ze een hele dag binnen zit omdat ze moet kolven in haar middagpauze.
Die titel zegt toch dat er twijfel is. Ik snap het niet zo goed verder.
Puggle- Ratel
Puggle schreef:Dan snap ik niet zo goed waarom je twijfelt. Je wilt absoluut geen kv geven en ook geen water enz, dan blijft er natuurlijk ook weinig keus over
Heb je gelijk in, maar dat heb ik dan nu weer even duidelijk voor mezelf
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Puggle schreef:Dan snap ik niet zo goed waarom je twijfelt. Je wilt absoluut geen kv geven en ook geen water enz, dan blijft er natuurlijk ook weinig keus over
Heb je gelijk in, maar dat heb ik dan nu weer even duidelijk voor mezelf
Mooi
Puggle- Ratel
Puggle schreef:Darius schreef:Puggle schreef:Dan snap ik niet zo goed waarom je twijfelt. Je wilt absoluut geen kv geven en ook geen water enz, dan blijft er natuurlijk ook weinig keus over
Die titel zegt toch dat er twijfel is. Ik snap het niet zo goed verder.
Dat van die titel klopt, maar soms moet je even tussen de regels lezen en dat heb ik gedaan en dat vervolgens geinterpreteerd en een eigen conclusie gemaakt.
Darius- Ratel
Darius schreef:Puggle schreef:Dan snap ik niet zo goed waarom je twijfelt. Je wilt absoluut geen kv geven en ook geen water enz, dan blijft er natuurlijk ook weinig keus over
Dat dus.
Maar hoe langer ik er over nadenk hoe minder belangrijk ik het vind, het zijn maar drie dagen....
Puggle, een betere titel wist ik niet.
Muppetje- Ratel
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: