Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Menstruatie & pil na bevalling

2 plaatsers

Ga naar beneden

Menstruatie & pil na bevalling Empty Menstruatie & pil na bevalling

Bericht  Parisienne di 1 maa 2011 - 11:34

Ongeveer 8 weken na mijn bevalling ben ik weer aan de pil gegaan. De gynaecoloog zei dat ik niet hoefde te wachten op mijn eerste menstruatie en ik direct kon beginnen. Bij de nacontrole heeft ze dan ook gelijk de pil weer voorgeschreven. Ben die dag ook meteen begonnen.

Nu heb ik echter zo'n ontzettende ontregelde menstruatie. Met de pil hoor je natuurlijk netjes ongesteld te worden in je stopweek, dat was ik voor mijn zwangerschap dus ook gewoon. Nu wordt ik al een week, soms twee weken eerder ongesteld, althans.. het is denk ik meer een doorbraakbloeding. De eerste twee pilstrippen (de eerste twee maanden dus) had ik zoiets van: oké, mijn lichaam zal nog even moeten wennen, ik wacht het nog even af. De derde maand ging het al beter (de dag van mijn laatste pil werd ik toen ongesteld). De maand daarna was het wel gewoon netjes in de stopweek op het juiste moment. Deze maand is het echter weer 'feest': heb weer bloedingen gehad de week voor mijn stopweek, in de laatste week van mijn pilstrip dus. Dit klopt gewoon niet! Ik vind de pil nu dus ook nog steeds niet betrouwbaar.

Heb een aantal maanden geleden al contact opgenomen met de huisarts, die heeft me pilletjes voorgeschreven dat mijn baarmoeder zich nog kon 'legen' (weet even niet hoe ik het anders uit moet leggen). Het zou nog wat bloed zijn wat er nog gewoon uit moest. Daarna zou het weer normaal moeten zijn. Dit was het dus ook de maand na het gebruik van die pilletjes, maar nu dus niet meer.

Kan het zijn dat je na een bevalling heel anders reageert op een pil (dezelfde als die ik ervoor had)? Kan een pil nu ineens te licht zijn voor mij? Misschien dat ik om een zwaardere moet vragen, maar ben dan alleen bang dat ik er weer negatief op reageer in de zin van de hoeveelheid hormonen, dus door ergere bijwerkingen. Iemand enig idee hoe dit allemaal zit?

Edit: sorry voor mijn lange verhaal, hoop dat het een beetje te begrijpen is! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menstruatie & pil na bevalling Empty Re: Menstruatie & pil na bevalling

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 22:24

Volgens mij huisarts verminderd de betrouwbaarheid van de pil niet door doorbraakbloedingen. Als je zwanger zou raken door de pil heen heeft dit puur te maken met de hormoonsamenstelling en verder niet met het aantal doorbraakbloedingen.
Ik had dit echt altijd toen ik aan de pil was (en heb nog nooit een kind op de wereld gezet). Ik weet hoe vervelend het is.

Ik denk dat je het beste contact met je huisarts kunt opnemen, want je bent alweer een tijdje aan de pil en het zou volgens mij gewoon goed moeten kunnen gaan. Misschien heeft je lichaam inderdaad behoefte aan een andere samenstelling qua pil na je zwangerschap.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose di 1 maa 2011 - 22:30

Ik heb dit jaren voor de zwangerschap een paar keer gehad, het was zelfs een keer in één maand tijd 3x raak! Daar word je niet blij van Rolling Eyes

Volgens de huisarts was hij toch nog steeds betrouwbaar. Ik zou het toen even aankijken en als het zo zou blijven gaan zou ik een andere pil krijgen. Gek genoeg verdween het na een paar maanden weer en heb ik er nooit meer last van gehad. Tenzij ik hem weleens een paar maanden doorslikte, maar een kleine doorbraakbloeding is dan ook niet zo gek als je 3 maanden doorslikt.

Of je er na de bevalling anders op reageert weet ik niet, want ik zit nu pas in de eerste stopweek en heb een andere pil dan voor de bevalling. Bij mij is het nu wel netjes in de stopweek begonnen, maar of het allemaal goed werkt moet ik de komende maanden ook nog aankijken.

Dat de pil niet betrouwbaar zou zijn hoef je je volgens mij ook echt geen zorgen om te maken. Wel vervelend dat je steeds bloedingen hebt! Misschien toch een andere pil proberen? Die hoeft misschien niet eens gelijk zwaarder, een andere samenstelling kan wellicht al wat doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 1 maa 2011 - 23:46

Bij mij is het net zo gegaan. Ook ik mocht gewoon weer beginnen met de pil zonder te wachten op de "echte" menstruatie. Maar mijn hele cyclus was ontregelt. Ik kreeg doorbraakbloedingen die ik nog nooit had gehad. En ik dacht net als jou, ow even wennen eraan waarschijnlijk.
Maar het ging niet over.

Ik ben toen even 3 maanden gestopt met de pil en mijn lichaam het even zelf laten regelen. Het kwam toen ook meteen weer goed op gang. En in de 3e stop maand ben ik op de 1e dag van mijn menstruatie weer aan de pil begonnen. En vanaf dat moment gaat het prima ! Weer als vanouds

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 1:16

In dat geval ga ik vandaag ook maar eens met de pil beginnen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: