Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verbroken relatie oom/tante

+2
Twellie
Angela_1986
6 plaatsers

Ga naar beneden

Verbroken relatie oom/tante Empty Verbroken relatie oom/tante

Bericht  Gast vr 2 aug 2013 - 4:14

Na 7 jaar zijn mijn broer en zijn vriendin uit elkaar.
Ik vind het zelf heel erg, ik ben dol op mijn schoonzusje en ben er ook echt verdrietig van.
De kinderen zijn ook dol op haar en nu mijn broer en zijn uit elkaar zijn, zullen ze haar minder gaan zien (de situatie is nogal complex en het is natuurlijk nog vers, dus haar uitnodigen op verjaardagen is voorlopig geen optie)
Hoe vertel ik ze dit, zonder ze meteen helemaal overstuur te maken? Ik wil ze ook niet teveel vertellen namelijk, want dan krijgen ze misschien een verkeerd beeld van de situatie.

Is het slim om ze nog een keer een soort van afscheid te laten nemen ofzo?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Verbroken relatie oom/tante Empty Re: Verbroken relatie oom/tante

Bericht  Angela_1986 vr 2 aug 2013 - 4:29

Wat verdrietig, voor jullie allemaal!

Ik ben zelf een "ex-tante", of hoe zeg je dat? Het neefje en nichtje van mijn ex waren toen 'n jaar of 7 en 5. Wij waren toen 4,5 jaar bij elkaar en de kinderen waren dus nog jong toen ik ze leerde kennen, zij kenden hun oom niet anders als met mij, we woonden ook samen. Geloof dat mijn ex-schoonzus toen zoiets heeft gezegd als dat ik niet meer bij hun oom woonde omdat we niet meer van elkaar hielden of zoiets.
Verbazingwekkend genoeg hebben ze dat heel snel opgepikt. Mijn ex zag ze toen natuurlijk vaker als dat ik ze zag (het heeft ook wel een hele tijd, minstens een half jaar maar misschien wel richting 3/4 jaar, geduurd voordat ik ze weer zag) en ze hebben maar een enkele keer naar mij gevraagd als hij kwam, voor zover ik begrepen heb. Ze vroegen wel aan hun ouders naar mij maar niet als mijn ex er was.

Toen ik weer voor het eerst kwam heeft hun moeder nog een keer vertelt dat ik nu alleen kwam, dat ik niet meer bij hun oom hoorde en dat heel verdrietig voor mij was (dat was toen nog steeds lastig voor mij) dus dat ze daar maar niet te veel naar moesten vragen. Dat ging ook heel goed!

Ik spreek hun moeder nog een aantal keer per jaar en af en toe spreken we af, soms met dochtertje erbij. Ik liet een vriendin die haar ook kent de groetjes van mij doen dus die zei 'Je krijgt de groetjes van Angela', waarop dat meisje zei 'Het is wel tante Angela hoor!'. Dat vond ik heel lief om te horen, na zoveel jaren! I love you 

Afscheid nemen hebben we nooit gedaan. Als je contact met je ex-schoonzus wilt houden dan zou ik dat denk ik ook niet doen. Misschien dat je uit kunt leggen dat hun oom en tante niet meer bij elkaar zijn en jullie tante wat minder zullen zien. Als je toch iets wilt doen voor je kinderen richting je ex-schoonzus dan is het misschien een idee om een kaartje te sturen? En daar, namens de kinderen, wat op te schrijven?
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Twellie vr 2 aug 2013 - 9:12

Mijn kinderen zijn ook een tante kwijt geraakt toen de relatie van broer over ging. Het enige dat ik gezegd heb toen mijn oudste er naar vroeg, is dat tante een nieuw huis had gekocht. Geen reden waarom omdat ze zich dat soort dingen erg kan aantrekken en het dan waarschijnlijk ook erg lang was blijven hangen. Daarna heeft ze een jaar of zo nergens naar gevraagd en de laatste weken vraagt ze ineens regelmatig in wat voor een huis haar tante nu dan woont.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Aoi vr 2 aug 2013 - 9:31

Mijn kinderen zijn ook 2 'tantes' kwijt geraakt in het afgelopen jaar die ze allebei al vanaf de geboorte kenden. Ze woonden niet samen. Ik heb ze verteld dat ze niet meer verliefd waren op elkaar en dat ze niet meer bij etentjes ed zal zijn. Met de een is nog af en toe contact en dat verloopt normaal. Is ook een beetje afgebouwd, in het begin misten ze haar wel. Met de ander was de band vanaf het begin al heel anders en daarvan missen ze vooral de hond die ze samen hadden.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Bericht  Ilovethe90s vr 2 aug 2013 - 9:32

Dat is lastig he ....
Mijn zwager heeft vorig jaar de relatie met zijn vriendin verbroken en waar zij dan eerst nog tante K was is ze nu gewoon K en omdat er geen contact meer is weet mijn neefje ook al niet eens meer wie het is (hij is nu 2 dus natuurlijk ook nog erg jong).

Wil je wel contact met haar blijven houden? Ik kan me voorstellen dat je elkaar minder vaak gaat zien maar als de band tussen jullie gewoon goed was is het misschien toch wel leuk om met elkaar in contact te blijven.

Ik weet eigenlijk niet of je een soort afscheid moet regelen, ik ken daar eigenlijk geen verhalen over omdat ik tot nu toe altijd heb gehoord dat er geen contact meer was bij het beëindigen van de relatie. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen dat doen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Darius vr 2 aug 2013 - 11:11

Ach, wat sneu en wat een lastige situatie brengt dat met zich mee dan. Ik heb het gelukkig nog nooit bij de hand gehad.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Maple vr 2 aug 2013 - 11:11

Bij de kinderen van m'n ex-schoonzus hebben ze het ook gewoon uitgelegd. Nu scheelde het ook dat mijn ex en zijn zus niet zo'n heel goed contact hebben en we de kinderen dus ook niet vaak zagen, dus de schok was voor hun niet groot. Hoewel de oudste voor haar verjaardag wel tegen d'r moeder had gezegd dat ze dan maar mij moesten uitnodigen en m'n ex niet, want dat was veel gezelliger Razz 
Nu zie ik ze trouwens veel vaker dan dat ik ze de 7 jaar daarvoor gezien heb.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud