Tandenpoetsen
+8
Linda
pindaatje
Sanne
*Lookie*
Annemie
Star007
-Ieniemienie-
CCC
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tandenpoetsen
Het is drama om N. haar tanden te poetsen, ze gilt en krijst alles bij elkaar. Slaat de tandenborstel weg, schopt, draait zich weg enz. Nu heeft ze al zoveel tanden en we poetsen al sinds het begin, was nooit een probleem maar nu de afgelopen weken word het steeds erger. Heb van alles geprobeerd, liedjes zingen tot samen doen. Wie heeft er tips?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Tandenpoetsen
Hier het zelfde probleem gehad.
Alleen nu zag hij mij pas met de elctrische poetsen en dat vond hij erg interressant.
Dus heb zo'n kinderborsteltje voor erop gekocht en dat vind hij iets beter.
Hij mag er eerst zelf even mee poetsen, en dan poets ik nog even na.
Dat is hij wel snel zat, maar dan is het in ieder geval nog een beetje gepoetst.
Alleen nu zag hij mij pas met de elctrische poetsen en dat vond hij erg interressant.
Dus heb zo'n kinderborsteltje voor erop gekocht en dat vind hij iets beter.
Hij mag er eerst zelf even mee poetsen, en dan poets ik nog even na.
Dat is hij wel snel zat, maar dan is het in ieder geval nog een beetje gepoetst.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Hier is het ook altijd DRAMA!
Ik moet haar echt in de 'houdgreep' houden, anders krijg ik ze echt niet gepoetst haha
Ik heb wel van alles geprobeerd; samen poetsen, zij eerst mijn tanden en dan bij zichzelf, ik bij haar etc.
Hopelijk gaat ze het ooit leuk vinden ..
Ik moet haar echt in de 'houdgreep' houden, anders krijg ik ze echt niet gepoetst haha
Ik heb wel van alles geprobeerd; samen poetsen, zij eerst mijn tanden en dan bij zichzelf, ik bij haar etc.
Hopelijk gaat ze het ooit leuk vinden ..
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Hier is het vanaf zijn eerste tandjes tot ongeveer een half jaar geleden ook drama geweest, dan legde ik hem ook maar in de houdgreep op het aankleedkussen, maar nu gaat het supergoed. Heb geen tips, op een gegeven moment ging het gewoon beter. Wij hadden ook alles geprobeerd.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Oke, voelde me al bijna schuldig omdat ik dat dus ook doe. Houd haar stevig in de houdgreep en dan snel poetsen, de buren denken ongeveer dat mijn kind twee maal per dag wat aangedaan word geloof ik. Het word dus beter. Volhouden dus maar gewoon.
Thnx allemaal!
Thnx allemaal!
CCC- Ratel
Hier is het ook altijd drama en gaat het ook in de houdgreep. Vervelend, want hij beweegt alsnog zijn hoofd wel waardoor ik vaak het idee heb dat het maar half gebeurt doordat de tandenborstel dan steeds wegschiet. Misschien inderdaad een electrische borstel proberen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Hier gaat het ook altijd moeilijk.
Hoe lang poetsen jullie ongeveer?
Ik heb soms het gevoel dat ik niet goed genoeg poets, omdat het zo kort duurt.
Hoe lang poetsen jullie ongeveer?
Ik heb soms het gevoel dat ik niet goed genoeg poets, omdat het zo kort duurt.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Hier is het bij de jongste ook drama met poetsen... heb ook altijd het idee dat we dan niet goed genoeg poetsen omdat het maar kort is..
Ik leg hem elke dag uit wat we gaan doen, en waarom we dat doen, maar tot nu toe helpt het nog niet echt... dus ook maar in de houdgreep.
Ik leg hem elke dag uit wat we gaan doen, en waarom we dat doen, maar tot nu toe helpt het nog niet echt... dus ook maar in de houdgreep.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Sanne, ik poets echt niet goed genoeg bij haar, omdat ze haar hoofd alle kanten opgooit. Ik heb ook het idee dat het absoluut niet goed gebeurd en vind het echt zonde als ze nu al gebitsproblemen krijgt. Dus ja hoelang, je kan beter vragen hoe kort
CCC- Ratel
CCC schreef:Sanne, ik poets echt niet goed genoeg bij haar, omdat ze haar hoofd alle kanten opgooit. Ik heb ook het idee dat het absoluut niet goed gebeurd en vind het echt zonde als ze nu al gebitsproblemen krijgt. Dus ja hoelang, je kan beter vragen hoe kort
Ja, dat dus, heel herkenbaar... Heel af en te gaat het goed, maar meestal is get echt drama.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ze heeft nu trouwens het spugen/ tuffen ontdekt, dus mijn gezicht zit minimaal 1 x per dag onder de tandpasta spetters
Star007- Kletskop
Star007 schreef:Ze heeft nu trouwens het spugen/ tuffen ontdekt, dus mijn gezicht zit minimaal 1 x per dag onder de tandpasta spetters
Ik lach wel... totdat het mezelf overkomt natuurlijk
CCC- Ratel
Hier was het ook regelmatig vette drama. Man moest haar echt in de houdgreep houden.
Tegenwoordig gaat ze op het trapje voor de spiegel in de badkamer staan en dat gaat best goed. Iedere dag exact hetzelfde ritueel was hier ook de oplossing.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat we alleen 's avonds poetsen.
Tegenwoordig gaat ze op het trapje voor de spiegel in de badkamer staan en dat gaat best goed. Iedere dag exact hetzelfde ritueel was hier ook de oplossing.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
CCC schreef:Star007 schreef:Ze heeft nu trouwens het spugen/ tuffen ontdekt, dus mijn gezicht zit minimaal 1 x per dag onder de tandpasta spetters
Ik lach wel... totdat het mezelf overkomt natuurlijk
hahah
Star007- Kletskop
Linda schreef:Hier was het ook regelmatig vette drama. Man moest haar echt in de houdgreep houden.
Mij is ook altijd verteld dat je kindjes tot 3 jaar (?) maar 1 x per dag de tandjes mag poetsen. Wij doen het ook maar 1 x.
Star007- Kletskop
Star007 schreef:Linda schreef:Hier was het ook regelmatig vette drama. Man moest haar echt in de houdgreep houden.
Mij is ook altijd verteld dat je kindjes tot 3 jaar (?) maar 1 x per dag de tandjes mag poetsen. Wij doen het ook maar 1 x.
Ik had juist gehoord dat ze vanaf 2 jaar 2 keer per dag adviseren.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wij doen het twee keer omdat we zelf ook gewoon twee keer poetsen. En denk daarbij maar, hoe vaker hoe sneller het went misschien?
CCC- Ratel
Het is al vaker genoemd maar de elektrische tandenborstel was bij een vriendin de uitkomst!!! Vanaf begin af aan drama totdat ze de elektrische tandenborstel van mama wel erg interessant vond. Geprobeerd en het hielp..
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Hier nooit echt drama's maar wat ik altijd doe is opnoemen wat ze gegeten hadden. Oeh een koekje hierrrr!!! En een aardappeltje daaaar!!! Heeee er plakt een boterhammetje aan jouw tandje.
Ook liet ik ze vaak mijn tanden poetsen met mijn tandenborstel en dan ik bij hun.
Ook liet ik ze vaak mijn tanden poetsen met mijn tandenborstel en dan ik bij hun.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Televisie laten kijken
Hier werkt afleiden het beste. Eerder lieten we haar boven uit het raam kijken, daar is ze dol op. Kijken of ze vogels ziet, of de kat van de buren. Maar nu door de zwangerschap kan ik haar niet meer zo lang tillen. Dus nu mag ze een filmpje kijken op tv, iets van Jim Jam of Nickelodeon. Dan gaat het poetsen prima en krijg ik er zelfs ook nog wat water in (N. is een dramatische drinker). Het werkt goed, ze roept nu zelf al heel blij om tandenpoetsen omdat ze weet dat ze dan tv mag kijken.
Hier werkt afleiden het beste. Eerder lieten we haar boven uit het raam kijken, daar is ze dol op. Kijken of ze vogels ziet, of de kat van de buren. Maar nu door de zwangerschap kan ik haar niet meer zo lang tillen. Dus nu mag ze een filmpje kijken op tv, iets van Jim Jam of Nickelodeon. Dan gaat het poetsen prima en krijg ik er zelfs ook nog wat water in (N. is een dramatische drinker). Het werkt goed, ze roept nu zelf al heel blij om tandenpoetsen omdat ze weet dat ze dan tv mag kijken.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Mamsie schreef:Hier nooit echt drama's maar wat ik altijd doe is opnoemen wat ze gegeten hadden. Oeh een koekje hierrrr!!! En een aardappeltje daaaar!!! Heeee er plakt een boterhammetje aan jouw tandje.
Zo doen wij het eigenlijk ook.
Nu nog doen ze wel eens lastig, maar het handige van deze leeftijd is dat ze weten dat ze gaatjes krijgen als ze niet poetsen.
Dus als ze gaan emmeren ruim ik de tandenborstel op, en laat ik het woord gaatjes ergens vallen. Maken ze altijd heel rap dat het wel kan.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: