Tandenpoetsen
+6
Flip Fluitketel
kwak
Tania
L!ND@
Liadan
Linda
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tandenpoetsen
Hoe gaat het tandenpoetsen bij jullie kindjes?
Mijn dochter heeft er echt een hekel aan. Ik heb al van alles geprobeerd, liedjes zingen, eerst ik poetsen en daarna zij, maar ze vind het heel vervelend.
Ik doe normaliter nooit iets onder dwang, maar tanden poetsen dus wel, want dat vind ik toch wel erg belangrijk. En ze krijgt ook erg snel gele tandjes.
Hoe gaat dat bij jullie? En hebben jullie nog tips?
Mijn dochter heeft er echt een hekel aan. Ik heb al van alles geprobeerd, liedjes zingen, eerst ik poetsen en daarna zij, maar ze vind het heel vervelend.
Ik doe normaliter nooit iets onder dwang, maar tanden poetsen dus wel, want dat vind ik toch wel erg belangrijk. En ze krijgt ook erg snel gele tandjes.
Hoe gaat dat bij jullie? En hebben jullie nog tips?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Tandenpoetsen
hier gaat het met periodes, soms wil ze heel graag poetsen, andere keren is het één groot drama. In de laatste periode laat ik haar zelf poetsen, dan kauwt ze op haar borstel, liever dat, dan dat er helemaal niet gepoetst wordt (anders perst ze haar lippen op elkaar en komen we er niet eens tussen met de borstel). Andere periodes mag ik alle tandjes en kiezen goed poetsen zonder dat ze daar een probleem van maakt.
Gast- Gast
Bij mijn dochter is tandenpoetsen nooit een feest geweest, ze heeft het heel lang verschrikkelijk gevonden. Inmiddels vindt ze het nog niet leuk, maar ze accepteert nu dat haar tanden gepoetst moeten worden. Ze poetst altijd eerst zelf en daarna poetsen wij na.
Wij hebben ook veel gedaan: alles weggepoetst wat ze gegeten heeft die dag, liedjes gezongen, haar knuffels laten poetsen, haar onze tanden laten poetsen als we haar tanden mochten poetsen, samen poetsen.
Wij hebben ook veel gedaan: alles weggepoetst wat ze gegeten heeft die dag, liedjes gezongen, haar knuffels laten poetsen, haar onze tanden laten poetsen als we haar tanden mochten poetsen, samen poetsen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
H. vind dat geloof ik het leukste van de hele dag (qua verplichte dingen zoals luier verschonen, douchen, aankleden en dus tandenpoetsen).
Als we een keer heel laat thuis zijn en ik wil het overslaan... Echt niet dus.
Ze noemt alles op wat ze gegeten heeft en dat poetst ze dan weg.
(Nadat wij haar tanden gepoetst hebben overigens)
Als we een keer heel laat thuis zijn en ik wil het overslaan... Echt niet dus.
Ze noemt alles op wat ze gegeten heeft en dat poetst ze dan weg.
(Nadat wij haar tanden gepoetst hebben overigens)
Gast- Gast
Gaat hier altijd wel aardig, al moeten we haar wel afleiden. Het liefst kijkt ze een filmpje...misschien niet helemaal juist, maar het werkt wel.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
J. vindt tandenpoetsen fantastisch. Als we naar boven gaan begint hij al "tandjes tandjes!" te roepen. In het begin zongen we er altijd een liedje bij maar dat doen we nu nog maar af en toe.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
D. vind het ook niet leuk. Ze houd haar mond stijf dicht of ze knuffelt mij of mijn man zo erg dat je haar niet eens kan tanden poetsen.
ik ondekte 2 week terug dat als ik een liedje zong dat ze haar mond wel open doet.
"tandjes poetsen allemaal tandjes en kiezjes bovenaan/onderaan"
zelf bedacht maar het werkt
ik ondekte 2 week terug dat als ik een liedje zong dat ze haar mond wel open doet.
"tandjes poetsen allemaal tandjes en kiezjes bovenaan/onderaan"
zelf bedacht maar het werkt
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Hier is tandenpoetsen ook een drama. Het liefst 'poets' ze haar tanden zelf. Het is dan meer zuigen dan poetsen, maar goed als de tandenborstel maar in haar mond komt. Als wij haar tanden willen poetsen houd ze resoluut haar mond dicht.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Hier is het ook een drama, we hebben alles geprobeerd,maar het lukt gewoon niet en dwingen vind ik ook geen optie, hopelijk gaat het beter als hij ouder wordt en hij snapt waarom zijn tandjes gepoetst moeten worden.. Hij krijgt nu zo min mogelijk snoep en water ipv ranja, dat helpt altijd iets tegen gaatjes.. haha.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Hier is het ook drama! We moeten hem echt in de houtgreep houden en dan roept hij , nee niet doen. Mijn hart breekt dan.
Ook wij hebben echt vanalles gedaan, maar het werkt niet. Vooral niet nu zijn laatste kiezen door gaan komen.
Over 2 weken gaan wij op controle naar de tandarts en nemen we hem mee, hopelijk heeft de tandarts een advies.
Ook wij hebben echt vanalles gedaan, maar het werkt niet. Vooral niet nu zijn laatste kiezen door gaan komen.
Over 2 weken gaan wij op controle naar de tandarts en nemen we hem mee, hopelijk heeft de tandarts een advies.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Hier gaat het met vlagen goed, maar goed de tanden en kiezen (vooral de kiezen) zijn nog aan het doorkomen en als er dan weer een bobbel zit dat is het drama. Maar als de pijn dan weer over is van de tand/kies die is doorgekomen dan vindt hij het wel goed. Ik wil nu ook nog weleens overslaan als hij al pijn in zijn mondje heeft, vind het dan zielig om hem helemaal overstuur te helpen om tanden te poetsen, dan hoe ik het bij een slokje water.
Hoe vaak poetsen jullie de tandjes eigenlijk? Ik doe het tot nu toe nog maar 1x voor het slapen gaan. Maar straks als alles door is dan wil ik het 2x gaan doen.
Hoe vaak poetsen jullie de tandjes eigenlijk? Ik doe het tot nu toe nog maar 1x voor het slapen gaan. Maar straks als alles door is dan wil ik het 2x gaan doen.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Varieert tussen een groot drama en een verschrikkelijk ongelooflijk groot drama.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: