een hondje kopen;)
+19
Stranger
ExpressoB
Beessie
liesje
mo-lola
Pannetoet
Bruintje Beer
Barbabella
Bosjesvrouw
Jezzie
Carmen_
JD
Annie24
Muisz
Bazinga
Manderijn
Vanilla Queen
LDJ
eigenwijs
23 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: een hondje kopen;)
Wij hebben ook Frans bulletje van 10 maand oud. Ze kostte 650 euro en kan inmiddels 6/7u alleen thuis zijn zonder ongelukjes! Maar gemiddeld zit ze 3x pw maximaal 4,5u alleen thuis! Wij nemen haar als het even kan ook overal mee naar toe! Vrienden en familie vragen ook altijd enthousiast of ze mee komt! Leuk hoor! Een hondje!
Beessie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Kan hier zo boos om worden!!! mensen die schrijven dat ze hun hond 7/8/10 uur las ik ergens alleen thuis laten (ook al gebeurd het misschien niet elke dag).
Dat kan 'mijn hond' prima word er dan gezegd. Kan jullie hond praten dan... of omdat die nergens poept of plast in huis, teken dat die het wel volhoud. Ik vind het stik en stik zielig, je kunt je hond trainen om alleen thuis te laten en steeds verlengen met wat minuten maarre zo'n hele dag, mensen waarom....neem dan geen hond of een uitlaatservice oid.
Dat kan 'mijn hond' prima word er dan gezegd. Kan jullie hond praten dan... of omdat die nergens poept of plast in huis, teken dat die het wel volhoud. Ik vind het stik en stik zielig, je kunt je hond trainen om alleen thuis te laten en steeds verlengen met wat minuten maarre zo'n hele dag, mensen waarom....neem dan geen hond of een uitlaatservice oid.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Zonde van je energie om daar zo boos over de worden zeg.
Er staat toch nergens dat ze de hond in een bench stoppen of opsluiten?
Die van ons is ook wel eens een dag alleen thuis. Gewoon achter op de tuin.
Ze kan in het hok liggen als het regent, ze kan in de zon liggen als ze wil, ze kan in de schaduw liggen als ze wil.
Ze kan rennen, ze kan vliegen ze kan pissen en kan poepen. Waarom is dat dan perse zielig??
Beetje overbodig gelijk zo'n boze reactie.
Ze kan in het hok liggen als het regent, ze kan in de zon liggen als ze wil, ze kan in de schaduw liggen als ze wil.
Ze kan rennen, ze kan vliegen ze kan pissen en kan poepen. Waarom is dat dan perse zielig??
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Manderijn schreef:Zonde van je energie om daar zo boos over de worden zeg.
woede van gisteren zit er ook nog in.. vriend van vriendin liet zijn hond heeeeel lang alleen, ik was echt in staat er heen te rijden, gezien ik ook weet dat het een sauna in zijn huis is en hij heel vaak vergeet (laks) water van de hond te verversen enzo.
nee dat word ook niet gezegd en jij verteld nu dat die 'achter op de tuin is..'
ik vind dat een hond niet een hele dag alleen moet zitten, hond kan niet aangeven als die een behoefte moet doen (jawel maar als er niemand thuis is...) Bij de meeste mensen zit de hond binnen
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Nou, nou. Mijn Axel zit 1 dag per week alleen thuis en ik weet 100% zeker dat-ie dan gewoon slaapt. Hij zit niet in een bench, heeft voldoende toegang tot water en z'n bot en de buurvrouw checkt door 't raam of 't goed gaat. Mijn hond is anderhalf en slaapt gewoon veel, ook als ik thuis ben. Qua blaas redt-ie 't prima en 't is een hond die niet overdreven veel beweging nodig heeft.
Bovendien is 't nooit te heet in huis. Ik weet 100% zeker dat een hond er niet ongelukkig van wordt, als-ie soms een dag alleen is. Zodra er iemand thuis komt, gaat-ie gelijk mee naar buiten voor een lange wandeling en daarna krijgt-ie z'n eten. En dan... Gaat de sukkel weer slapen.
Ik begrijp op zich je punt wel, maar om nu boos te worden? Je kan niet in elk huis kijken en niet elke hond is 't zelfde.
Bovendien is 't nooit te heet in huis. Ik weet 100% zeker dat een hond er niet ongelukkig van wordt, als-ie soms een dag alleen is. Zodra er iemand thuis komt, gaat-ie gelijk mee naar buiten voor een lange wandeling en daarna krijgt-ie z'n eten. En dan... Gaat de sukkel weer slapen.
Ik begrijp op zich je punt wel, maar om nu boos te worden? Je kan niet in elk huis kijken en niet elke hond is 't zelfde.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
En daarbij, bij dagen zoals afgelopen weken is mijn hond niet naar buiten te krijgen. Dus dan ligt hij sowieso de hele dag binnen! Vandaag ook, ze is er om half 9 uit geweest, en we gaan pas eind van de middag weer. Dus of er dan wel de hele dag iemand bij is, of niet. Ik zie niet zo heel veel verschil dan.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
liesje schreef:Ik heb trouwens het boomerhondje gekocht bij een kennel in valkenswaard die hebben ook een website. als je googelt op boomerhondjes valkenswaard dan vind je de site. staat ook informatie over de ras en verzorging e.d
Daar zou ik m'n hond nooit vandaan halen.. Heb je de moederhond gezien?
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Nee en heb gewoon een gezond hondje
En heeft ook een keurmerk
En heeft ook een keurmerk
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Wat voor hond heb je? Een mopshond van 1 jaar
Hoeveel heb je ervoor betaald? 450 euro
Kan je hond alleen thuisblijven en hoelang? Geen idee, gebeurd bijna niet. Hij kan wel alleen blijven, maar hoe lang weet ik niet. Langste is 6 uur geweest en dat ging toen goed.
Hoe doe je dat met je werk? Ik werk niet.
Neem je je hond vaak mee als je weggaat(bv visite)? Bij mijn ouders altijd, hij heeft daar ook gewoon een mandje. Bij mijn schoonouders soms en bij vrienden en andere mensen niet.
Hoeveel heb je ervoor betaald? 450 euro
Kan je hond alleen thuisblijven en hoelang? Geen idee, gebeurd bijna niet. Hij kan wel alleen blijven, maar hoe lang weet ik niet. Langste is 6 uur geweest en dat ging toen goed.
Hoe doe je dat met je werk? Ik werk niet.
Neem je je hond vaak mee als je weggaat(bv visite)? Bij mijn ouders altijd, hij heeft daar ook gewoon een mandje. Bij mijn schoonouders soms en bij vrienden en andere mensen niet.
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Stranger schreef:liesje schreef:Ik heb trouwens het boomerhondje gekocht bij een kennel in valkenswaard die hebben ook een website. als je googelt op boomerhondjes valkenswaard dan vind je de site. staat ook informatie over de ras en verzorging e.d
Daar zou ik m'n hond nooit vandaan halen.. Heb je de moederhond gezien?
Nou inderdaad. Fijn om de broodfokkerij in stand te houden. Moederhond ziet waarschijnlijk nooit daglicht.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik geef alleen mij ervaring maar. Ik heb een gezond hondje ervandaan. Maar ik ben dus dom geweest dat ik erin getrapt ben. Maar dan gelijk mij een beschuldiging te geven. Dat gevoel krijg ik van je post.
liesje- Prater
liesje schreef:Ik geef alleen mij ervaring maar. Ik heb een gezond hondje ervandaan. Maar ik ben dus dom geweest dat ik erin getrapt ben. Maar dan gelijk mij een beschuldiging te geven. Dat gevoel krijg ik van je post.
Ik vind inderdaad dat als je bij zoiets een hond koopt je je totaal niet ingelezen hebt, of je wilde gewoon nù een pupje, of je geeft er niks om.
Maargoed, wees blij dat je hond gezond is, want ik ken hele slechte verhalen.
Maar raad zoiets aub niet aan bij anderen. Moederhonden zitten er zeer slecht bij, of pupjes komen als ze 3 wkn oud zijn met zn 70en in een kofferbak naar Nederland.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
gelukkig dat je perfect bent en nooit fouten maakt
liesje- Prater
Wij hebben een Jack Russel we hebben er 350 euro voor betaald.
Ze kan best een uur of 5 alleen blijven maar dat komt eigenlijk amper voor.
Ze kan best een uur of 5 alleen blijven maar dat komt eigenlijk amper voor.
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Wij hebben een golden retriever van bijna 3,
Ze is max 7 uur op een dag alleen en max 4 uur aaneengesloten (wordt altijd uitgelaten tussendoor)
Ze gaat vier keer op een dag naar buiten waarvan twee keer een uur (als we vrij zijn langer)
We hebben haar gekocht bij een fokker en waren 850 euro kwijt.
Nemen haar van pup af aan overal mee naartoe waar kan, indien bij mensen thuis vragen we dit altijd.
En ze is mn schatteboutjepoppedopjehonneponnie
(Zou stiekem wel een tweede willen)
Ze is max 7 uur op een dag alleen en max 4 uur aaneengesloten (wordt altijd uitgelaten tussendoor)
Ze gaat vier keer op een dag naar buiten waarvan twee keer een uur (als we vrij zijn langer)
We hebben haar gekocht bij een fokker en waren 850 euro kwijt.
Nemen haar van pup af aan overal mee naartoe waar kan, indien bij mensen thuis vragen we dit altijd.
En ze is mn schatteboutjepoppedopjehonneponnie
(Zou stiekem wel een tweede willen)
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wel kopen.. niet kopen.. wel kopen.. Aaahhhh
» Hondje overleden
» Een hondje nemen?
» Dilemma: wel/geen hondje