Dilemma: wel/geen hondje
+8
blondje1313
frolic
nillis
JD
Annemie
Puggle
Roodkapje
Printje
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dilemma: wel/geen hondje
We twijfelen al heel lang over het eventueel kopen van een hondje. R is er helemaal dol op, het zorgt ervoor dat ook manlief in beweging blijft ( heeft een buikoperatie gehad en moet veel bewegen) hhaha en ik heb altijd een veiliger gevoel gehad thuis door een hond.
Nu vangt een mevrouw enkele deuren naast ons al jaren dieren op voor de stichting Redcat. Nu heeft ze weer een enorm schattig puppy, dat ze eerst een tijdje moet verzorgen/dingen leren voordat hij naar een nieuw baasje mag.
Sinds dat diertje daar is is R daar niet meer weg te slaan, als ze buiten op het veld is wil R meteen met ukk(puk) gaan spelen. Dat gaat ook erg leuk. Het voordeel van een hondje van haar is dat het al helemaal zindelijk is en al wat commando's kent.
Maarr man en ik werken natuurlijkmaar er is slechts 1 dagje niemand thuis. Wat zouden jullie doen?
We zijn ook 'bezig' voor een tweede en vraag me af of EN een pup EN een peuter EN een baby misschien teveel is. (en we hebben 2 katten maar de mevrouw waar hij nu is ook)
Nu vangt een mevrouw enkele deuren naast ons al jaren dieren op voor de stichting Redcat. Nu heeft ze weer een enorm schattig puppy, dat ze eerst een tijdje moet verzorgen/dingen leren voordat hij naar een nieuw baasje mag.
Sinds dat diertje daar is is R daar niet meer weg te slaan, als ze buiten op het veld is wil R meteen met ukk(puk) gaan spelen. Dat gaat ook erg leuk. Het voordeel van een hondje van haar is dat het al helemaal zindelijk is en al wat commando's kent.
Maarr man en ik werken natuurlijkmaar er is slechts 1 dagje niemand thuis. Wat zouden jullie doen?
We zijn ook 'bezig' voor een tweede en vraag me af of EN een pup EN een peuter EN een baby misschien teveel is. (en we hebben 2 katten maar de mevrouw waar hij nu is ook)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Dilemma: wel/geen hondje
Je zou het kunnen doen maar dan niet alleen voor je zoontje, wellicht vindt hij het over een jaar niets meer aan en heeft je man ook minder beweging nodig... je zit wel jaren eraan vast... ( uitlaatservice regelen voor de ene dag?). Ik heb een hond maar die woont sinds ik kinderen heb bij mijn ouders omdat hij nogal veel blaft en toen steeds de baby wakker maakte. Nu komt hij regelmatig bij ons logeren. Afgelopen maand hebben we hem 1.5 week gehad en met 3 kinderen is dat gewoon goed te doen. Het enige wat mij tegenvalt is tijdens het middagslaapje van de jongste. Ik laat hem niet alleen thuis dus dan moet de hond even wachten of ik zorgen dat hij voor die tijd is uitgeweest.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik zou het alleen doen als jullie het zelf ook willen. Je zoontje is nog zo jong en van nieuwe dingen kan de lol snel over gaan. De hond heb je nog jaren.
Ik heb zelf wel een hondje waar we heel blij mee zijn, maar hij is ook erg harig en het kost best wat tijd. Iets wat met een kind toch lastiger is. Toch zou ik der niet willen missen, want het is ook wel weer erg leuk! Kortom ik zou er geen nemen voor je zoontje alleen.
Ik heb zelf wel een hondje waar we heel blij mee zijn, maar hij is ook erg harig en het kost best wat tijd. Iets wat met een kind toch lastiger is. Toch zou ik der niet willen missen, want het is ook wel weer erg leuk! Kortom ik zou er geen nemen voor je zoontje alleen.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Misschien is het wat verkeerd overgekomen maar het is niet alleen omdat zoonlief het wil natuurlijk hahahahha.
Manlief zegt het al vanaf dag 1 dat we samenwoonden dat hij graag een hond wil.
Manlief zegt het al vanaf dag 1 dat we samenwoonden dat hij graag een hond wil.
Printje- Lady Post-a-lot
Wij hebben 6 jaar een hondje gehad,helaas hebben we haar vorig jaar weg moeten doen vanwege de kleine, ik mis haar nog iedere dag,maar aan de andere kant is het echt veel fijner en makkelikket nu. Als ik jullie was zou ik wachten tot je 2e kindje ook al een jaar of 4 is en dan aan een hondje beginnen,want het is dan denk ik behoorlijk pittig,mocht je een tweede kindje erbij krijgen.Je kunt een kind ook nooit een minuut alleen laten met een hond. Het is natuurlijk jullie beslissing,maar ik zou er mee wachten.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
ik vond het hebben van de hond en een kleine baby een behoorlijke opgave. De hond moet toch meerdere keren per dag uit en het is een behoorlijk gesleep met een kleine baby. Op een gegeven moment ben ik het uitlaten maar in de slaapjes gaan doen.
Ik vind het nu wel heel leuk om te zien hoe de hond en onze dochter op elkaar reageren. Het is even wat moeizamer gegaan (toen onze dochter nog niet begreep dat ze de hond pijn deed), maar nu knuffelen ze de hele dag samen. Waar onze dochter is, daar is onze hond 9 v/d 10 keer ook. Onze dochter zit regelmatig op haar stoeltje, hond ernaast en dan heeft zij haar arm om de hond geslagen, ze liggen vaak naast elkaar op de grond op de rug en de hond komt haar likjes geven als ze hard aan het huilen is.
Met name het uitlaten vind ik dus vervelend, maar dat komt misschien ook omdat we in een bovenwoning wonen en ik dus niet zo gemakkelijk even naar buiten kan wandelen.
Ik vind het nu wel heel leuk om te zien hoe de hond en onze dochter op elkaar reageren. Het is even wat moeizamer gegaan (toen onze dochter nog niet begreep dat ze de hond pijn deed), maar nu knuffelen ze de hele dag samen. Waar onze dochter is, daar is onze hond 9 v/d 10 keer ook. Onze dochter zit regelmatig op haar stoeltje, hond ernaast en dan heeft zij haar arm om de hond geslagen, ze liggen vaak naast elkaar op de grond op de rug en de hond komt haar likjes geven als ze hard aan het huilen is.
Met name het uitlaten vind ik dus vervelend, maar dat komt misschien ook omdat we in een bovenwoning wonen en ik dus niet zo gemakkelijk even naar buiten kan wandelen.
Gast- Gast
Ik zou nog even wachten. idd ook wat Rejoy zegt als je straks een kleine baby hebt én een peuter én een hond die moet worden uitgelaten. En je hebt ook nog 2 katten. Wie zegt dat de katten het hondje respecteren? Dat laatste is natuurlijk een kwestie van wennen maar ik zou nog een jaar of 4 wachten. Een puppy vergt in het begin ook nog eens heel erg veel aandacht
Maar wat voor hond(je) zou je evt willen hebben Printje? A
Maar wat voor hond(je) zou je evt willen hebben Printje? A
Gast- Gast
Wij hebben een berner sennen en het is idd een hele opgave met uitlaten. Nu laat man de hond 's ochtends en 's avonds uit en ik tussen de middag. Maar dit gebeurd als Y. slaapt.
In het begin moest Bello er niks van weten, maar nu gaat het steeds beter met Bello en Y. Ook hadden we 4katten en inmiddels 2, en moet zeggen dat het heel erg goed gaat! Maar onze katten kunnen ook naar buiten, en straks als het beter weer is, gaan ze overdag in hun kattenverblijf.
In het begin moest Bello er niks van weten, maar nu gaat het steeds beter met Bello en Y. Ook hadden we 4katten en inmiddels 2, en moet zeggen dat het heel erg goed gaat! Maar onze katten kunnen ook naar buiten, en straks als het beter weer is, gaan ze overdag in hun kattenverblijf.
Gast- Gast
Wij hebben onze hond nu een jaar (uit t asiel). We hebben weliswaar nog geen kinderen,maar nu ik zie hoeveel tijd er in een hond gaat zitten, hebben we wel besloten dat als er in de toekomst nog een hond komt (die we nu hebben is al op leeftijd), dan pas als de kinderen groot genoeg zijn om t hondje ook uit te laten/te verzorgen. Dus sowieso als de kids op de basisschool zitten. Al komt t bij ons ook omdat mijn vriend s avonds werkt, ik dan thuis ben,en dat niet zo zie zitten met kinderen die moeten eten/naar bed,en een hond die uitwil....
Persoonlijk zou ik t dus nu niet doen,ook als jullie voor een 2e willen gaan. Maar ja....als die lieve hondenogen je eenmaal aankijken....haha!
Persoonlijk zou ik t dus nu niet doen,ook als jullie voor een 2e willen gaan. Maar ja....als die lieve hondenogen je eenmaal aankijken....haha!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wij hebben onze hond bij 40 weken zwangerschap van T moeten laten inslapen en elke dag mis ik hem nog, maar tot nu toe er bewust voor gekozen om nog geen nieuwe hond te nemen. Ook al T ook helemaal gek van honden.
Ik weet nog bij onze pup hoeveel tijd we kwijt waren aan de opvoeding en dit wil ik weer hetzelfde doen. Wij willen wachten tot T zeker 4 is en misschien als we ooit een tweede krijgen dat we nog langer wachten.
Ik weet nog bij onze pup hoeveel tijd we kwijt waren aan de opvoeding en dit wil ik weer hetzelfde doen. Wij willen wachten tot T zeker 4 is en misschien als we ooit een tweede krijgen dat we nog langer wachten.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zie dat probleem nooit zo, heb honden,vogels,kippen,konijnen,paarden,schapen,geiten,varkens,schildpadden en als klap op de vuurpijl wandelende takken En dus een peuter van 3 en een dreumes van 1 nooit geen probleem of gedoe of wat dan ook.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Hier ook geen problemen met de honden en de kat en Lotte. Wel is het zo dat onze honden al zindelijk waren toen Lotte geboren werd, het uitlaten kon dus ook wanneer het ons uitkwam, dus óf als we met zijn tweeën thuis zijn of als Lotte slaapt en ik ben alleen. Maar dat komt dan ook omdat we twee honden hebben die ook nog eens te wild zijn om samen met de wagen uit te laten.
Als je één hond hebt kun je makkelijk een kindje meenemen, zeker als je een draagzak gebruikt (maar ik weet niet of jij dat nu wel of niet doet).
Als je één hond hebt kun je makkelijk een kindje meenemen, zeker als je een draagzak gebruikt (maar ik weet niet of jij dat nu wel of niet doet).
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Frolic, wat een hoop (huis)dieren hebben jullie!!
Hier gaat het goed tussen T. en de hond (2 jaar oud). Al begint is hij best wel een beetje jaloers. Laatste anderhalve week gaat het helaas wat minder, hond gaat net zo lang voor onze voeten lopen totdat we haast struikelen met T. op de arm, als we dan bijna gevallen zijn dan is het goed. Hond zit nu dus vooral beneden en niet meer bij ons in de woonkamer (heeft beneden wel zijn eigen kamer en de tuin dus voldoende ruimte om zich te vermaken, maar ik baal er enorm van).
Hier gaat het goed tussen T. en de hond (2 jaar oud). Al begint is hij best wel een beetje jaloers. Laatste anderhalve week gaat het helaas wat minder, hond gaat net zo lang voor onze voeten lopen totdat we haast struikelen met T. op de arm, als we dan bijna gevallen zijn dan is het goed. Hond zit nu dus vooral beneden en niet meer bij ons in de woonkamer (heeft beneden wel zijn eigen kamer en de tuin dus voldoende ruimte om zich te vermaken, maar ik baal er enorm van).
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Dubbel
Laatst aangepast door Aggi op ma 12 maa 2012 - 9:58; in totaal 1 keer bewerkt
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Onze hond wordt over een klein maandje alweer 14 jaar.
Wij hebben een zoon van 6,5 maand.
Ik moet zeggen dat ik het best pittig vind, en dan heb ik het vooral over het uitlaten... en de verzorging die erbij komt kijken.
Het is allemaal wel te doen maar toch... uitlaten doe ik ook als mijn zoon op bed ligt. En soms neem ik hem mee.
Als ik naar mijn werk ben laat mijn moeder haar uit, dit omdat mijn moeders werk vlak bij mijn huis is en de hond uit ons gezin kwam...
Het klinkt misschien wat hard maar wil na deze hond voorlopig geen hondje meer, ten eerste omdat ik niemand er meer mee wil opzadelen denk aan uitlaten en ten 2de omdat het toch best pittig is en helemaal als wij aan een 2de kindje willen beginnen.
Ik moet wel zeggen dat ik het wel eng vind als onze zoon gaat kruipen... weet niet zo goed hoe de hond erop zal reageren, en als het niet goed zou gaan wat ik dan zou moeten doen... terug naar mijn moeder is eigenlijk geen optie... of weg doen maar ze is al oud...
Maargoed, een hond en 2 kinderen kan best en dan kijk ik naar een vriendin van mij maar t is soms ff pittig...
Wij hebben een zoon van 6,5 maand.
Ik moet zeggen dat ik het best pittig vind, en dan heb ik het vooral over het uitlaten... en de verzorging die erbij komt kijken.
Het is allemaal wel te doen maar toch... uitlaten doe ik ook als mijn zoon op bed ligt. En soms neem ik hem mee.
Als ik naar mijn werk ben laat mijn moeder haar uit, dit omdat mijn moeders werk vlak bij mijn huis is en de hond uit ons gezin kwam...
Het klinkt misschien wat hard maar wil na deze hond voorlopig geen hondje meer, ten eerste omdat ik niemand er meer mee wil opzadelen denk aan uitlaten en ten 2de omdat het toch best pittig is en helemaal als wij aan een 2de kindje willen beginnen.
Ik moet wel zeggen dat ik het wel eng vind als onze zoon gaat kruipen... weet niet zo goed hoe de hond erop zal reageren, en als het niet goed zou gaan wat ik dan zou moeten doen... terug naar mijn moeder is eigenlijk geen optie... of weg doen maar ze is al oud...
Maargoed, een hond en 2 kinderen kan best en dan kijk ik naar een vriendin van mij maar t is soms ff pittig...
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
We twijfelen nog steeds hahaha hondje in kwestie woont nu nog bij ons in de straat haha (mevrouw waar hij is is een vrijwillgster van Redcat) en vangt dus beestjes op. Hij is al zindelijk, kan tegen katten en kinderen..
Printje- Lady Post-a-lot
We hebben een rottweiler en dat gaat eigenlijk super goed! Als R. slaapt laat ik hem achter het veld uit, kan hij mooi rennen achter de ballen en stokken. Hij vind R. totaal geen probleem, als hij op de grond ligt gaat de hond er naast liggen, en als hij er geen zin meer in heeft gaat hij vanuit zijn mand naar hem kijken. Nooit jaloers geweest, gelijk beschermend en super lief. Maar onze hond is 3 en hoef ik niks meer te leren. Een jonge hond heeft veeeel beweging nodig en socialicatie met andere honden. Kun je dat bieden? En natuurlijk weet je dat je dat ook in slecht weer moet lopen, maar ga je dat met je zoontje doen? Is er een park of iets in de buurt?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Hier ook een hondje (bijna 5) en alles gaat hier goed. Waar je je wel héél goed moet beseffen is dat je best gebonden bent met zo'n beestje. Als je een dagje weg gaat moet je toch oppas voor de hond zoeken of iemand die hem uitlaat. Hetzelfde met op vakantie gaan.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Soortgelijke onderwerpen
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» een hondje kopen;)
» Een hondje nemen?
» Hondje overleden
» Dilemma!
» een hondje kopen;)
» Een hondje nemen?