Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nyx en een kat

+14
June
Fortissimo
Victoria-
Sayuri
TukTuk
Marin
SoGood
Hoochie
mzcharlotte
Jip83
Penélope
Stranger
Maple
Nyx
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nyx en een kat - Pagina 2 Empty Re: Nyx en een kat

Bericht  Blond za 27 jul 2013 - 23:13

June schreef:Ik las dat je een keukenmachine wil kopen als je financiële situatie op orde is. Een kat kost ook best wat geld, zeker een oudje. Lukt dat wel?

Inderdaad, neem alsjeblieft geen kat als je je financiën niet op orde hebt. Straks krijgt het dier een blaasontsteking en moet het voor de rest van zijn leven aan dierenarts voeding (kat van mijn ouders heeft dat). Dat kost bakken met geld. Of gewoon een kat die ziek wordt en een antibiotica kuur nodig heeft, kost je al snel 150 euro met een dierenarts consult erbij. Begin aub niet aan een kat Nyx.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Nyx za 27 jul 2013 - 23:41

Het financiële plaatje is ook iets dat mij tegenhoudt. Zoals ik al ergens zei, ik wil het op alle fronten goed doen.

De hond van mijn ouders had een virus te pakken en koorts en dan ben je bij een dierenarts toch al snel 150 euro kwijt. Als ik ziek ben wil ik ook beter worden en als een huisdier ziek wordt, moet deze ook de medicijnen krijgen om weer beter te worden. En dat kost geld. Geld dat ik nu wellicht niet heb.

Het lijkt allemaal zo mooi; Ik haal een kat van het asiel. We knuffelen wat, we hebben het fijn. Ik geef hem bakjes en brokjes, water en kattenmelk en we hebben het goed. Maar wat als ik aan het werk ga? Of wat als hij of zij ziek wordt? Wat dan? Topic was ook meer als reality check bedoelt. Het is niet de bedoeling overhaaste beslissingen te nemen. En al helemaal niet om slecht te zijn voor een huisdier. Ik kan wel een huisdier willen, maar als een huisdier hier niet het beste van het beste krijgt, dan is hij wellicht beter af in een ander (t)huis.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Marin za 27 jul 2013 - 23:46

Ik vond het inderdaad wel pittig toen ik werkloos was en echt amper inkomen meer had en zelf al voor een tientje per week boodschappen moest doen. Kattenvoer ging op dat moment boven m'n eigen voer, omdat ik vond dat de kat er niks aan kon doen en geen uitleg kon krijgen. Wel ben ik toen geswitcht naar goedkoop voer en kreeg ze op een gegeven moment twee keer per dag brokjes, ipv 's avonds zo'n blikje voer (maar soms ook goedkope blikjes van de Euroshopper). Ik vond het wel pittig, want ik wilde absoluut niet dat ze iets tekort kwam door mijn financiële problemen. Het hoeft echt niet zo duur, maar de kosten zijn er wel altijd. Je kunt niet even stoppen met het kopen van voer of kattenbakvulling, je moet en zal er elke dag aan kunnen voldoen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Maple za 27 jul 2013 - 23:49

Als je je niet teveel wilt binden aan je kat, niet ál teveel knuffels van ze verwacht en je je van te voren goed wilt verdiepen in de zorg die een kat met zich meebrengt, kun je er altijd nog voor kiezen om gast'gezin' te worden voor bijvoorbeeld zwerfkatten. Die blijven dan tijdelijk, binnen ook, en verder heb je een organisatie achter je staan waar je volgens mij qua medische kosten ookmop terug kunt vallen. Ik zou me alleen eerst verdiepen in hoe je zulke katten het beste kunt verzorgen enzo. Een kat is niet moeilijk, makkelijk zelfs, maar een kat zoals via onderstaande site wordt opgevangen heeft wel iets meer begeleiding nodig. En als je dan weer gaat werken kun je die opvang even stopzetten en dan heb je vast geld genoeg om een eigen kat financieel te bekostigen.

http://www.kattenhulpdienst.nl/gastgezin.htm
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  Nyx za 27 jul 2013 - 23:58

Dat is ook nog een idee, Maple. Ik zal me daar ook eens in verdiepen. smile
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Carmen_ zo 28 jul 2013 - 0:10

Ik ben ruim 65 uur per week weg en mijn buitenkat (dag en nacht buiten) past zich nu hij verplicht binnen moet zitten (verhuizing) prima aan. Katten zijn flexibel zolang ze hun natje en droogje maar krijgen.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Aziraphale zo 28 jul 2013 - 0:14

Gastgezin worden kan vaak alleen als je ervaring hebt met katten.
En katten hoef je geen kattenmelk te geven hoor, liever niet zelfs smile

Verder eens met bovenstaanden. Een kat heeft niet zo veel aan buiten zijn op een galerij, dan kun je 'm beter binnen houden. Qua kosten kan het erg tegenvallen als ze ziek worden, je kunt je kat bijvoorbeeld verzekeren voor €10 per maand, ligt wel aan de leeftijd van de kat welke prijs je per maand betaalt.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Marin zo 28 jul 2013 - 0:48

Zou het niet een idee zijn dat je een kat overweegt zodra je een baan hebt gevonden? Dan heb je veel meer inzicht in je financiën en werkuren. Dan zou je evt een kat uit het asiel kunnen halen zodra je weet dat je een baan hebt, maar nog niet begonnen bent, zodat ie eerst twee weekjes (oid) kan wennen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Moira zo 28 jul 2013 - 1:07

Bij ons is het zo'n 50 m2 en ik vind onze katten echt niet zielig hoor. Ze gaan iedere dag een uurtje of wat naar buiten, in de tuin. En that's it. Dus qua leefoppervlakte vind ik het prima kunnen, al zou je dan beter niet de drukste kattenrassen kunnen nemen.

Als je zoveel weg bent vind ik het wel aan te raden om 2 katten te nemen. Want eentje die bijna heel de dag alleen is vind ik weer zielig. Onze katten zijn bijna nooit alleen thuis (ik studeer en werk 's avonds en in het weekend, vriend werkt overdag). Ze hangen toch wel heel de tijd om mij heen als ik er ben.

Qua kosten zijn wij duur uit. De ene kat heeft een voedselallergie en de ander is gevoelig voor blaasontsteking/gruis. Dus beide hebben ze speciaal voer en af en toe wel eens een dierenarts bezoek.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud