Wie heeft er ook zo'n hekel aan die jassen met bont?
+4
VeryCherry
Jeanette
Dennenappel
Lejow
8 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Wie heeft er ook zo'n hekel aan die jassen met bont?
Zijn die Nickelson jassen met echt bont dan? Ik dacht dat dat nepbont was.
Gast- Gast
plumke schreef:Ik heb dus ook een jas met nep bont op de capuchon. Bont en bont zit wel verschil in, want dat nep bont van Nickelson vind ik niet mooi.
Hoe weet je dat het nep is? Bij veel winkels weten ze dat geen eens als je het vraagt.
Als het echt nep oogt ala wol, dan heb ik er geen problemen mee, maar je ziet al gauw dat het echt is.
Gast- Gast
Ik vind die jassen echt op vuilniszakken lijken en het is net of je een dooie hond om je nek hebt.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Jij wel? 90% van de jassen met bont is gewoon allemaal fake.. Misschien nog wel meer..Caribbeanlover schreef:Storm schreef:Denk je nou serieus dat de vriendjes van de bovenbuurjongen van driehoog achter echt bont kunnen betalen?Caribbeanlover schreef:
Vriendjes van mijn bovenbuurjongen lopen met zulke walgelijke jassen en ze mogen best weten hoe ik erover denk.
Ken jij ze? Het is een randje, maar al een randje teveel op die capuchon en dat is echt wel echt hoor. Ze krijgen dat gewoon van hun ouders. Jij weet niet hoe rijk ze zijn dus kan je daar niet eens over oordelen.
Gast- Gast
Er zit een certificaat bij dat het echt wasbeertjes bont is. Daarom zijn die jassen ook zo tering duur..Storm schreef:Zijn die Nickelson jassen met echt bont dan? Ik dacht dat dat nepbont was.
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Dat is wasbeer, en dus echtplumke schreef:Ik heb dus ook een jas met nep bont op de capuchon. Bont en bont zit wel verschil in, want dat nep bont van Nickelson vind ik niet mooi.
Ow ok, dat wist ik dan weer niet..
@CBL: mijn bont is net wol idd..
Gast- Gast
Ik zou het niet kopen omdat ik het niet mooi vind. Maar ik vind het ook niet nodig, ze kunnen tegenwoordig ook bijna niet van echt te onderscheiden nep bont maken, dus dan zou ik dat eerder dragen.
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of bont dragen nou zoveel zieliger is dan vlees eten of op leren schoenen lopen of een leren tas hebben. Worden al die dieren dan op een wrede manier gevild? Of hoe gaat dat? Ik krijg dan namelijk meteen het beeld van die zielige zeehondjes, maar het lijkt me niet de enige manier waarop bont voor kleding wordt verkregen?
Maar eerlijk gezegd weet ik niet of bont dragen nou zoveel zieliger is dan vlees eten of op leren schoenen lopen of een leren tas hebben. Worden al die dieren dan op een wrede manier gevild? Of hoe gaat dat? Ik krijg dan namelijk meteen het beeld van die zielige zeehondjes, maar het lijkt me niet de enige manier waarop bont voor kleding wordt verkregen?
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Het schijnt dat het wasbeertjes bont van die Nickelson jassen van dode wasbeertjes komt. Die worden er niet speciaal voor dood gemaakt. Of het ook echt zo is, is natuurlijk een tweede..
Gast- Gast
Donnaa, ik zou zeggen kijk en lees eens op die site. Je hebt geen gelijk, want het is eerder echt dan nep hoor. Dus 90% is echt en 10% nep zeg maar dus wat jij zegt is grote onzin!
Gast- Gast
_Donnaa schreef:Het schijnt dat het wasbeertjes bont van die Nickelson jassen van dode wasbeertjes komt. Die worden er niet speciaal voor dood gemaakt. Of het ook echt zo is, is natuurlijk een tweede..
Is niet waar, kijk eens op de site. Ze worden levend gevild omdat het bont dan zogenaamd mooier is, bullshit!
Gast- Gast
Dit is dus echt niet waar. Er dragen veel meer mensen nepbont dan echt bont.Caribbeanlover schreef:Donnaa, ik zou zeggen kijk en lees eens op die site. Je hebt geen gelijk, want het is eerder echt dan nep hoor. Dus 90% is echt en 10% nep zeg maar dus wat jij zegt is grote onzin!
Gast- Gast
Ik weet dat mijn opa mollenvanger was, en zette dan de valletjes uit bij boeren die er erg last van hadden. De dode mollen nam hij dan mee naar huis, haalde het velletje (bontje) eraf, liet deze drogen, huis stonk dan ontzettend, en verkocht daarna de bontjes als ze goed waren gedroogd.
Gast- Gast
I rest my case.Caribbeanlover schreef:_Donnaa schreef:Het schijnt dat het wasbeertjes bont van die Nickelson jassen van dode wasbeertjes komt. Die worden er niet speciaal voor dood gemaakt. Of het ook echt zo is, is natuurlijk een tweede..
Is niet waar, kijk eens op de site. Ze worden levend gevild omdat het bont dan zogenaamd mooier is, bullshit!
Gast- Gast
Storm, is niet zo. Sinds de laatste jaren is de vraag naar bont steeds meer toegenomen en dat terwijl dat eerst niet zo was. Het is weer ''hip'' en ''in'' dus is er zeker weten echt wel veel meer echt dan nep bont in omloop. Ik zou zeggen denk niet zo eigenwijs, bekijk die site, de filmpjes en mail/bel die bont voor dieren eens als je het niet gelooft.
Gast- Gast
plumke schreef:Ik weet dat mijn opa mollenvanger was, en zette dan de valletjes uit bij boeren die er erg last van hadden. De dode mollen nam hij dan mee naar huis, haalde het velletje (bontje) eraf, liet deze drogen, huis stonk dan ontzettend, en verkocht daarna de bontjes als ze goed waren gedroogd.
Gatver! Fijne opa heb/had jij zeg!
Gast- Gast
Inderdaad.. Een paar jaar geleden waren die bontkragen nog veel hipper. Dat was gewoon allemaal fake..Storm schreef:Dit is dus echt niet waar. Er dragen veel meer mensen nepbont dan echt bont.Caribbeanlover schreef:Donnaa, ik zou zeggen kijk en lees eens op die site. Je hebt geen gelijk, want het is eerder echt dan nep hoor. Dus 90% is echt en 10% nep zeg maar dus wat jij zegt is grote onzin!
Gast- Gast
Misschien moet je eens wat vaker een winkel inlopen dan.Caribbeanlover schreef:Storm, is niet zo. Sinds de laatste jaren is de vraag naar bont steeds meer toegenomen en dat terwijl dat eerst niet zo was. Het is weer ''hip'' en ''in'' dus is er zeker weten echt wel veel meer echt dan nep bont in omloop. Ik zou zeggen denk niet zo eigenwijs, bekijk die site, de filmpjes en mail/bel die bont voor dieren eens als je het niet gelooft.
Gast- Gast
Zucht...jij bedoelt in Glamourland ja..of bijv. in het Gooi.Caribbeanlover schreef:Storm, is niet zo. Sinds de laatste jaren is de vraag naar bont steeds meer toegenomen en dat terwijl dat eerst niet zo was. Het is weer ''hip'' en ''in'' dus is er zeker weten echt wel veel meer echt dan nep bont in omloop. Ik zou zeggen denk niet zo eigenwijs, bekijk die site, de filmpjes en mail/bel die bont voor dieren eens als je het niet gelooft.
Gast- Gast
En over welke site heb jij het? Ik heb de Nickelson site bekeken en kan daar niks terugvinden over echt bont en of de wasbeertjes al dan niet hardhandig zijn gevild.
Gast- Gast
Storm, zucht kan ik ook zeggen. Nee niet alleen daar in heel het land.
Donnaa, daar hoef ik niet voor naar binnen te lopen, ik weet wat ik zie!
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:plumke schreef:Ik weet dat mijn opa mollenvanger was, en zette dan de valletjes uit bij boeren die er erg last van hadden. De dode mollen nam hij dan mee naar huis, haalde het velletje (bontje) eraf, liet deze drogen, huis stonk dan ontzettend, en verkocht daarna de bontjes als ze goed waren gedroogd.
Gatver! Fijne opa heb/had jij zeg!
Hoe kwam je anders aan je geld in die tijd na de oorlog??
Enne het was zijn enige beroep na de oorlog, mijn opa was dan ook een best bekende man in Friesland..
Laatst aangepast door plumke op ma 28 feb 2011 - 23:43; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Storm schreef:En over welke site heb jij het? Ik heb de Nickelson site bekeken en kan daar niks terugvinden over echt bont en of de wasbeertjes al dan niet hardhandig zijn gevild.
bontvoordieren.nl daar staat alles heel duidelijk.
Gast- Gast
En ik ook.. En nu?Caribbeanlover schreef:
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Wie heeft er ook zo'n hekel aan de winter?
» Hoe vallen deze leren jassen?
» Bont is weer in...
» Bewijs dat bont vaak echt is.
» Waarom is mijn topic weg mbt bont?
» Hoe vallen deze leren jassen?
» Bont is weer in...
» Bewijs dat bont vaak echt is.
» Waarom is mijn topic weg mbt bont?
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: