Bont is weer in...
+8
loura
Sterre
Serena
Melis_je
Spring
VeryCherry
TwistedAngel
Antibes
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Re: Bont is weer in...
Ik ben niet anti-leer en ook niet anti-bont.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik zou zelf geen bont dragen, maar ik vind er eigenlijk niks van als anderen dat wel doen.
Gast- Gast
ik vidnt het echt wel het seizoen ervoor.. NOT!
en ik hou niet van bont, ten eerste niet om het dieren leed en ten tweede omdat ik het ordi vind
en ik hou niet van bont, ten eerste niet om het dieren leed en ten tweede omdat ik het ordi vind
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10
Ik hou absoluut niet van bont, geef mij maar luipaardprint
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
TwistedAngel schreef:ik vidnt het echt wel het seizoen ervoor.. NOT!
+1
Gast- Gast
TwistedAngel schreef:ik vidnt het echt wel het seizoen ervoor.. NOT!
Vind je dit ook van leer?
Gast- Gast
Slechte zaak. Ik had een tijd terug ook iets van echt bont in mijn hand. Ik kon het eerst geeneens geloven, ik ga er eigenlijk standaard vanuit dat het wel nep zal zijn. Dit was gewoon in zo'n sieradenwinkeltje (het was een sjaaltje / kraagje).
Gast- Gast
Ah, tweedehands is weer hip...
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=NL#/watch?v=sFrV06xNDsQ
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=NL#/watch?v=sFrV06xNDsQ
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind bont ordinair en leer niet, maar qua leed vind ik dat er wel verschil in zit. Normaal (geprijsd) leer komt van bijverkoop naast de vleesproductie en levert 10-15% van de winst op als ik het me goed herinner. Ik heb het al een tijdje niet nagegoogled, maar vorige keer dat ik dat deed kwam bont van vlees wat wordt weggegooid. Konijnenvlees en konijnenbont komen van verschillende dieren, want de vraag naar kwaliteit is bij dat soort exclusieve dieren te groot om van één dier beide te verkopen. Dus dat is meer leed. Daarnaast hebben leren schoenen kwaliteiten die je niet ziet bij ander materiaal. Aangezien we niet in Siberië wonen is bont in ons klimaat niet nodig om warm te blijven, het grootste deel van het jaar is het zelfs veel te warm.James schreef:TwistedAngel schreef:ik vidnt het echt wel het seizoen ervoor.. NOT!
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je schreef:Ik vind bont ordinair en leer niet, maar qua leed vind ik dat er wel verschil in zit. Normaal (geprijsd) leer komt van bijverkoop naast de vleesproductie en levert 10-15% van de winst op als ik het me goed herinner. Ik heb het al een tijdje niet nagegoogled, maar vorige keer dat ik dat deed kwam bont van vlees wat wordt weggegooid. Konijnenvlees en konijnenbont komen van verschillende dieren, want de vraag naar kwaliteit is bij dat soort exclusieve dieren te groot om van één dier beide te verkopen. Dus dat is meer leed. Daarnaast hebben leren schoenen kwaliteiten die je niet ziet bij ander materiaal. Aangezien we niet in Siberië wonen is bont in ons klimaat niet nodig om warm te blijven, het grootste deel van het jaar is het zelfs veel te warm.James schreef:TwistedAngel schreef:ik vidnt het echt wel het seizoen ervoor.. NOT!
Helemaal mee eens!!
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Mjah, ik vind het een beetje meten met 2 maten. Net zoals dat er zo'n protest was tegen de nertsenindustrie. Dat moet allemaal maar dicht, want het is allemaal zo vreselijk. Maar de bio-industrie, daar wordt dan een oogje voor dicht geknepen.
Gast- Gast
Ik vind bont te duur en vind dat er genoeg leuk 'nep bont' op de markt is. Ben helemaal fan mijn mijn eigen winterjas bijv.
Verder heb ik ook nog dit netbont gilet van de ZARA.. Ook helemaal blij mee haha. Nu moet ik zeggen dat ik mezelf geen ordi type vind, maar kan wel begrijpen dat sommige mensen bont gelijk als ordinair bestempelen.
Verder heb ik ook nog dit netbont gilet van de ZARA.. Ook helemaal blij mee haha. Nu moet ik zeggen dat ik mezelf geen ordi type vind, maar kan wel begrijpen dat sommige mensen bont gelijk als ordinair bestempelen.
Gast- Gast
Ik associeer bont niet direct met ordinair, maar moet denken aan mijn juist hele chique oma die vosjes om haar nek droeg, en ook weleens bontjassen of kleding met een bontkraagje. Mijn oma had ook ivoren sieraden en slangen/krokodillenleren tassen . Ik wijt het maar aan een andere tijdgeest!
Zelf zou ik nooit bont dragen. Ook omdat er in één stukje bont vaak meerdere konijnen of andere beestjes zijn verwerkt. Dat vind ik heel onnodig. Leer draag ik wel, ik sluit me verder aan bij Melisje.
Zelf zou ik nooit bont dragen. Ook omdat er in één stukje bont vaak meerdere konijnen of andere beestjes zijn verwerkt. Dat vind ik heel onnodig. Leer draag ik wel, ik sluit me verder aan bij Melisje.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ik vind bont wel grappig maar dan wel nep bont. Ik vind echte niet kunnen want er zijn dieren die voor ons jasje gewoon levend gevilt worden. Mij niet gezien.
Gister een stukje gezien over nertsen die dan speciaal gefokt worden voor hun vacht. Die worden ook echt alleen afgemaakt voor hun vacht.. De baas van het bedrijf kreeg de vraag of hij dat niet zielig vond. Hij antwoordde, nou ik zie geen verschil tussen een dier dat word afgemaakt voor zijn vlees of een dier dat word afgemaakt voor zijn vacht. Ik dacht bij mezelf, als een dier word afgemaakt voor zijn vlees dan voed je daar mensen mee en alles word van het dier gebruikt dus ook zijn huid voor leer. Een dier dat word gefokt voor zijn huid is voor mensen om er mooi uit te zien. Volgens mij is dat wel een verschil
Gister een stukje gezien over nertsen die dan speciaal gefokt worden voor hun vacht. Die worden ook echt alleen afgemaakt voor hun vacht.. De baas van het bedrijf kreeg de vraag of hij dat niet zielig vond. Hij antwoordde, nou ik zie geen verschil tussen een dier dat word afgemaakt voor zijn vlees of een dier dat word afgemaakt voor zijn vacht. Ik dacht bij mezelf, als een dier word afgemaakt voor zijn vlees dan voed je daar mensen mee en alles word van het dier gebruikt dus ook zijn huid voor leer. Een dier dat word gefokt voor zijn huid is voor mensen om er mooi uit te zien. Volgens mij is dat wel een verschil
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Melis_je schreef:Ik vind bont ordinair en leer niet, maar qua leed vind ik dat er wel verschil in zit. Normaal (geprijsd) leer komt van bijverkoop naast de vleesproductie en levert 10-15% van de winst op als ik het me goed herinner. Ik heb het al een tijdje niet nagegoogled, maar vorige keer dat ik dat deed kwam bont van vlees wat wordt weggegooid. Konijnenvlees en konijnenbont komen van verschillende dieren, want de vraag naar kwaliteit is bij dat soort exclusieve dieren te groot om van één dier beide te verkopen. Dus dat is meer leed. Daarnaast hebben leren schoenen kwaliteiten die je niet ziet bij ander materiaal. Aangezien we niet in Siberië wonen is bont in ons klimaat niet nodig om warm te blijven, het grootste deel van het jaar is het zelfs veel te warm.James schreef:TwistedAngel schreef:ik vidnt het echt wel het seizoen ervoor.. NOT!
Helemaal mee eens!
Gast- Gast
Ik ben het ook helemaal eens met Melis_je. Daarnaast worden de beesten voor bont op een veel gruwelijke manier geslacht, zoals doodknuppelen, omdat er geen bloedvlekken in de vacht moeten komen
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou nooit echt bont willen dragen!!! Om de redenen die hierboven al zijn genoemd. Daarnaast vind ik het ook echt niet mooi.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik vind het lelijk en de manier waarop het wordt verkregen is nóg lelijker!!!!
Gast- Gast
Youandi schreef:Ik vind het lelijk en de manier waarop het wordt verkregen is nóg lelijker!!!!
Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Ik snap niet dat mensen dat kunnen dragen als ze weten hoe het verkregen wordt.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
James schreef:Mjah, ik vind het een beetje meten met 2 maten. Net zoals dat er zo'n protest was tegen de nertsenindustrie. Dat moet allemaal maar dicht, want het is allemaal zo vreselijk. Maar de bio-industrie, daar wordt dan een oogje voor dicht geknepen.
Ik vind het niet meten met 2 maten. Ik vind toch een groot verschil zitten tussen de bio-industrie, of een diertje levend villen. Dat laatste vind ik veel erger, gruwelijker afschuwelijker.
Gast- Gast
Maar in die bio-industrie worden toch ook duizenden dieren per dag levend gevild voor onze vleesbehoefte?Jen_ schreef:Ik vind het niet meten met 2 maten. Ik vind toch een groot verschil zitten tussen de bio-industrie, of een diertje levend villen. Dat laatste vind ik veel erger, gruwelijker afschuwelijker.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wie heeft er ook zo'n hekel aan die jassen met bont?
» Bewijs dat bont vaak echt is.
» Waarom is mijn topic weg mbt bont?
» Bewijs dat bont vaak echt is.
» Waarom is mijn topic weg mbt bont?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: