Ervaring met wasbare luierdoekjes?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ervaring met wasbare luierdoekjes?
Heeft iemand misschien ervaring met wasbare luierdoekjes? Mijn oudste had altijd erg last van luieruitslag als wij luierdoekjes gebruikten. Toen wist ik nog niet dat er ook wasbare luierdoekjes bestaan.
Daarnaast vind ik de luierdoekjes best wel duur en slecht voor het milieu.
Heeft iemand ervaring ermee ik kan ze tot nu toe alleen vinden van het merk "cheeky wipes". Zoals ik het nu uitreken zullen we na ongeveer 7 maanden de kosten van de aanschaf gaan 'terug verdienen'.
Daarnaast vind ik de luierdoekjes best wel duur en slecht voor het milieu.
Heeft iemand ervaring ermee ik kan ze tot nu toe alleen vinden van het merk "cheeky wipes". Zoals ik het nu uitreken zullen we na ongeveer 7 maanden de kosten van de aanschaf gaan 'terug verdienen'.
Isa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11
Re: Ervaring met wasbare luierdoekjes?
Ik heb nog nooit gehoord van wasbare luierdoekjes. Kun je dan niet gewoon hydrofiele washandjes gebruiken?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Nooit van gehoord, maar is een okdskool washand geen optie dan?
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Sanne schreef:Ik heb nog nooit gehoord van wasbare luierdoekjes. Kun je dan niet gewoon hydrofiele washandjes gebruiken?
Ja dat zou in principe ook kunnen alleen zit bij deze een 'systeem' met twee bakjes (voor de schone en de vieze doekjes) waar ook speciale olie in gaat voor de schone en de vieze doekjes.
Isa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11
Ik lees het net inderdaad. Ik zou dan ook kijken wat die olie kost (voor als dat op is), of die olie noodzakelijk is wat ik ook belangrijk zou vinden is of je die doekjes wel weer goed schoon krijgt bij hele vieze poepvlekken. Mijn ervaring met witte rompers is wat dat betreft niet heel goed.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Je kan toch ook washandjes gebruiken en "vroeger" had je ook van die waskommen met 2 vakjes.
Is dat niet makkelijker?
Is dat niet makkelijker?
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik heb een tijdje washandjes gebruikt voor mijn zoontje omdat hij last van zijn billen had. Als hij alleen geplast had gebruikte ik een washandje met alleen water, die spoelde ik uit en dan gebruikte ik die nog een keer voor de volgende luier. Voor de poepluiers had ik een plantenspuitje gevuld met water of kamillethee en een paar druppels olie. Dat spoot ik op het washandje en dan was het heel makkelijk schoon te maken. Ik gebruikte 1 of 2 washandjes per luier, die spoelde ik uit en gingen dan gewoon bij de handdoeken was. Ging prima.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» box voor luierdoekjes houtprint
» Wasbare luiers
» Wasbare zoogcompressen
» Wasbare luiers
» wasbare zoogcompressen?
» Wasbare luiers
» Wasbare zoogcompressen