Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  SleepingBeauty ma 28 feb 2011 - 9:42

Ga een weekendje naar Groningen!
Wat is nou leuk om een keer gedaan/gezien te hebben?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:51

De Folkingestraat (Een zijstraatje van de Vismarkt, met leuke en sfeervolle winkeltjes). Je moet vooral naar zijstraatjes zoeken, daar zitten de schattigste winkeltjes.
Voor de rest vind ik het erg moeilijk. Woon zelf half/half in Groningen en het is voor mij al gewoontjes hihi Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 9:53

Ik vind doorgaans de kroegen in Groningen bijzonder interessant, maar ik denk niet dat je daar op doelt.

Je zou naar de Hortus Botanicus kunnen gaan in Haren (ook makkelijk bereikbaar met OV)
Als je wel met de auto bent kan je even checken of het theemuseum alweer open is, dat is best wel leuk namelijk.

Groninger Museum zou je kunnen kijken welke exposities er zijn of het Universiteitsmuseum of hoe dat ook mag heten.

Wanneer ga je precies, want ik denk dat het relaxter is met mooi weer. Dan kan je ook lekker in de parken rondhangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 11:00

Guattari schreef:
Je zou naar de Hortus Botanicus kunnen gaan in Haren (ook makkelijk bereikbaar met OV)
Als je wel met de auto bent kan je even checken of het theemuseum alweer open is, dat is best wel leuk namelijk.

Dat is echt op de hoek bij mij smile

Maar dat is denk ik leuker als het net iets lekkerder weer is, als de bloesem al bloeit. nu is het nog een grauw boel denk ik.

Inderdaad de Folkingestraat. Dat is een erg leuk straatje. Daar zit ook een mooie synagoge in, ben ik wel eens in geweest, weet niet of dat nog steeds mag.

Martinitoren en A kerk zijn mooi.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 11:29

Volgens mij mag je de Martinitoren nog maar deels beklimmen, sinds er weer iemand is afgesprongen een tijd geleden. Of is dat inmiddels alweer veranderd?

Oeh, Pieterburen!:-) Maar Marin heeft wel gelijk; voor zulk soort activiteiten heb ik liever dat het 20 graden is i.p.v. gevoelsmatig -20.

Nou, dan ga je dus daarna bij Marin taartjes eten of een ander culinair hoogstandje en loop je even door het altijd bruisende centrum van Haren om een borrel bij mij te komen drinken! Guttegut, wordt een topwknd! ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 11:39

Hahahaha jammer dat die hippe kroeg de Herberg weg is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 11:46

Marin schreef:Hahahaha jammer dat die hippe kroeg de Herberg weg is.
Haha, er is een andere hippe kroeg hoorde ik van een vriend. Zeg alsjeblieft dat dat waar is, want ik ga dus binnenkort een avondje borrelen in Haren, joehoeee! Maarre, kan dat nog überhaupt?:-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 12:06

Volgens mij zit in de Kerkstraat een kroeg, daar naast I.nigo Lifestyle (die nu weg is)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 19:01

Ik heb laatste mensen meengenomen naar Van Erp, heel leuk winkeltje met eigen wijnkelder en vele andere dranken, erg leuk om te zien.
Verder is de Hanzewinkel ook wel leuk om eens te bekijken, in de winkel kan je ook een rondleiding krijgen. [url=http://www.hethanzehuis.nl/hanzewinkel.htm ]Hanzewinkel[/url]

Verder is het leuk om als het lekker weer is door het Noorderplantsoen/Stadspark te lopen / te picknicken, bij mooie dagen zit het ook vaak vol.

Er zijn ook nog wat musea, zoals het universiteitsmuseum, groninger museum, maar deze kom je ook wel tegen bij VVV. (Zit op grote Markt)

@Marin: Goh ik was laatst toen jij bij je moeder was gewoon bij die (internationale) middelbare school vlakbij het Hortus.. maf!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast ma 28 feb 2011 - 22:00

Haha wat grappig, SS! Dat is mijn oude middelbare school, althans, ik heb op twee middelbare scholen gezeten. Dit was de stomme Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Mida4you di 1 maa 2011 - 3:53

[quote="Guattari"]Volgens mij mag je de Martinitoren nog maar deels beklimmen, sinds er weer iemand is afgesprongen een tijd geleden. Of is dat inmiddels alweer veranderd?

Oeh, Pieterburen!:-) Maar Marin heeft wel gelijk; voor zulk soort activiteiten heb ik liever dat het 20 graden is i.p.v. gevoelsmatig -20.

Nou, dan ga je dus daarna bij Marin taartjes eten of een ander culinair hoogstandje en loop je even door het altijd bruisende centrum van Haren om een borrel bij mij te komen drinken! Guttegut, wordt een topwknd! ;-)[/quote

Ey, woon je in Haren?? Ik heb mijn hele leven in De Punt gewoond, ( voorbij Glimmen )
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 21:40

Hey Mirjam,
Ik woonde in Haren t/m eind van de middelbare school, toen ben ik even naar het buitenland gegaan en daarna in Groningen gaan wonen. M'n ouders wonen nog in Haren, maar ik dus al jaren niet meer. De Punt ken ik wel.smile Kom nu niet meer veel in het noorden, want ben ook weg uit Groningen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben? Empty Re: Groningen wat is leuk, wat moeten we gezien hebben?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum