Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby 'te vroeg' in bed

+3
Sanne
Linda
sanne-84
7 plaatsers

Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  sanne-84 za 13 jul 2013 - 1:20

Toevallig had ik het laatst met ons mam over het naar bed gaan van E. Meestal heb ik haar  'sochtends en 'smiddags ongeveer 1,5 (heel soms tegen de 2uur) op. Later in de middag en avond is dit na 1-1,5 uur. Ook de gastouder en ons mam kunnen haar 'sochtends tot ongeveer half 10-10uur ophouden. 
Als ik haar een keer eerder dan het flesje wakker moet maken omdatt ik weg moet dan lijkt ze langer wakker te kunnen blijven. Alsof het flesje haar letterlijk energie geeft. 
Nu was vanmorgen de vader aan het oppassen en die had haar beide keren na een uur alweer op bed liggen. Vooral 'sochtends vond ik dit erg vroeg (omdat ze toen ook nog niet echt vermoeidheidssignalen gaf, 'smiddags wel iets meer, maar dan nog). Wel is ze beide keren vrij snel in slaap gevallen.
Nu vraag ik me af in hoeverre dit 'gestuurd' kan worden. Kan een baby slapen terwijl ze ook bijv nog een half uurtje had kunnen spelen? Of is ze dan toch moe geweest? Of slaapt ze gewoon makkelijk?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  Linda za 13 jul 2013 - 1:23

Het lijkt mij dat als een baby zo zonder morren gaat slapen, dat het dan wel echt moe is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  Sanne za 13 jul 2013 - 1:28

Ik denk ook dat je dochter dan toch wel moe is. Ik kan mijn dochter ook best langer ophouden zonder dat ze vervelend wordt. Maar dan is ze wel moe. Ik probeer nog steeds haar bij de eerste vermoeidheidssignalen op bed te leggen en niet heel lang te wachten, want op den duur is ze over haar vermoeidheid heen. Dat was bij mijn dochter als kleine baby ook al zo.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  sanne-84 za 13 jul 2013 - 1:50

Als ik haar wel langer op heb, wat eigenlijk al weken is, dan heb ik niet het idee dat ik haar ophou, als in aan het rekken ben. Dan heb ik haar op omdat ze voor mij nog geen vermoeidheidssignalen geeft. Als ik haar op bed leg 'huilt' ze hooguit 5 min, en dan slaapt ze ook. 
Omdat ik dus niet het idee heb dat ik haar te lang op houd, vind ik het wel een beetje frappant dat ze nu na zo'n korte tijd ook sliep
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  Linda za 13 jul 2013 - 1:53

Misschien had ze die dag toevallig wat meer slaap nodig?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  sanne-84 za 13 jul 2013 - 1:58

Ik ga t eerst maar eens in de gaten houden..
Het is ook niet dat ik aan mn eigen handelen twijfelde, maar wel die van de vader
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  Jade za 13 jul 2013 - 2:05

Ik denk dat ze niet gaat slapen als ze niet wil slapen. Ik denk dus dat haar papa het wel goed doet. Hij merkt het wel als ze niet wil slapen toch?

Probeer zijn manier niet in twijfel te trekken, maar hem zijn gang te laten gaan. Hij doet E. er geen kwaad mee. Ieder doet het natuurlijk op z'n eigen manier.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  Caroow za 13 jul 2013 - 3:08

Je legt haar normaal als ze gaat gapen/oogjes wrijven op bed en dit is vaak na anderhalf uur. Toch? Het maakt toch niet uit dat dit een keer eerder is? Het lijkt me erger als ze te lang wordt wakker gehouden.

 Ik heb geen idee hoe vaak R slaapt en hoe lang dit na de voeding is. Hij valt gewoon in slaap als hij moe is, hier zit echt nog geen ritme in.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  Surya za 13 jul 2013 - 3:21

Als ze gewoon gaat slapen, is ze gewoon moe. Op zich doet hij niets verkeerd natuurlijk, als hij haar wakker zou houden terwijl ze moe is, zou ik het kwalijker vinden.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  sanne-84 za 13 jul 2013 - 3:52

Dat is waar idd. Hoewel ik het idee heb dat de papa gemakzuchtig is en haar voor de makkelijkste in bed legt.
Maar dat is een aanname. Heb het idee dat hij niet weet hoe of wat wanneer te doen, wat ook logisch is, maar wel 'makkelijk' praat.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  Surya za 13 jul 2013 - 3:58

Probeer, hoe moeilijk ook, niet te negatief over hem te denken. Wat er ook tussen jullie is, ga er maar van uit dat hij van zijn dochter houdt en het beste met haar voor heeft. De kans is inderdaad groot dat hij nog niet zo goed weet wat hij met haar moet doen, dat komt wel. Maar slapen kan geen kwaad, tenzij ze s'nachts gaat spoken.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  MissD za 13 jul 2013 - 5:58

Mijn dochter kon ik in bed leggen zoveel als ik wilde maar die ging echt alleen maar slapen als ze moe was en dat was echt niet vaak. Ook niet toen ze heel klein was. Nu is ze wat ouder en wil ze vaak in de middag een dutje doen, maar het komt ook wel eens voor dat ze het halverwege of einde van de ochtend al doet. Ze geeft het zelf aan.
Ik denk inderdaad dat ik het vervelender zou vinden als een kindje tegen zijn/haar wil in wakker word gehouden.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby 'te vroeg' in bed Empty Re: Baby 'te vroeg' in bed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum