Vuurkorf in appartementencomplex
+14
MADDIE
Lady Starstruck
Melis_je
Moira
rapa nui
Isolt
ThinkPink
Ella
loura
minoessepoes
Aagje!
Willem
Nyx
Pien
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Vuurkorf in appartementencomplex
xxjojootjexx schreef:Wij hebben afgelopen weekend gebarbecued en ben blij dat de buren niet zijn komen klagen.
Echt zo is er toch altijd wat. Je zou zowat bang worden om in je eigen huis te leven, als een barbecue of vuurkorf al niet meer mag omdat de buren er last van hebben. Het is vast niet elke avond en ook geen weken achter elkaar.
Het gaat ook niet om de buren, maar om de onderburen. Dus ik snap heel goed dat TO daar not amused mee is. Ik zou mijn huis ook niet vol stinkende rook willen, dan is zelfs één keer te veel gevraagd ja . Vooral in een appartementencomplex hoor je gewoon net iets meer rekening met elkaar te houden en zou je moeten weten dat sommige dingen niet haalbaar zijn.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Jojo, een vuurkorf bij je onderburen in een appartementencomplex is echt geen pretje. Onze onderburen, twee verdiepingen lager, deden het ook. Met als gevolg dat ik met mijn astma niet meer in m'n eigen slaapkamer kon slapen, maar uit moest wijken naar een andere kamer. Het stonk of het huis afgebrand was en de kamer stond blauw van de rook.
Van een BBQ zonder al teveel rookontwikkeling heb ik geen last, gezellig juist, maar een vuurkorf in een appartementencomplex? Nee.
Van een BBQ zonder al teveel rookontwikkeling heb ik geen last, gezellig juist, maar een vuurkorf in een appartementencomplex? Nee.
Gast- Gast
Ik vind dat sowieso raar dat mensen dat niet snappen dat een vuurkorf echt niet kan in een appartementencomplex. Kunnen die mensen dan niet zelf na denken dat ze dan de buren uit kunnen roken. Ik snap die mensen echt niet.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Heeft dan niemand hier een rookmelder? Ik verbaas me echt over de reacties. Ik dacht dat zo goed als 100% van de bevolking wel rookmelders had hangen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Wie zegt dat die niet af ging en we de batterijen er niet uit gesmeten hebben?
Nee, die hebben we niet, maar ik snap ook niet wat een rookmelder bijdraagt in dit verhaal, behalve continu een hinderlijke piep door een oorzaak wat buiten het appartement ligt. Dus in dat geval had ik die batterijen er inderdaad wel uit gehaald.
Nee, die hebben we niet, maar ik snap ook niet wat een rookmelder bijdraagt in dit verhaal, behalve continu een hinderlijke piep door een oorzaak wat buiten het appartement ligt. Dus in dat geval had ik die batterijen er inderdaad wel uit gehaald.
Gast- Gast
Ja die heb ik wel. Maar dat ding ging zelfs af als ik een lekker lapje vlees aan het braden was. En die piep vind ik vreselijk. Dus volgens mij zijn de batterijen eruit!
Lady Starstruck- Ratel
Ik heb ook last van de vuurkorf van de buren! Maar ik woon in een twee-onder-een-kap. Gelukkig doen ze het niet elke dag en heeft het ook met de windrichting te maken. Ik vind je geen zeikerd en ben het niet met xxjojootjexx eens dat het lijkt of je niets mag in je huis. Het is een appartementencomplex en daar zul je toch meer rekening met je buren moeten houden als in een rijtjeswoning oid.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Wat is het verschil met een appartementencomplex waarbij de onderste bewoners een tuin hebben en een rijtjeshuis/twee-onder een kap woningen met een tuin? Wanneer ik de bbq aan heb komt er ook vast rook bij 1 of meer van de buren in hun slaapkamer raam, dat gebeurd nou eenmaal wanneer je buren hebt.
Wij wonen in een rij en naast en achter ons hebben we buren, iedereen heeft wel eens de bbq/vuurkorf aan, de een vaker dan de ander. Dus ja ik moet ook wel eens mijn slaapkamer raam dicht doen, omdat er rook in komt. Zolang ze alleen hout verbranden, doen ze niks verkeerd. Gelukkig zijn wij en onze buren niet zo moeilijk naar elkaar toe, zolang het niet te extreem wordt en we ons zelf niet elke dag een gerookte paling voelen..
Wij wonen in een rij en naast en achter ons hebben we buren, iedereen heeft wel eens de bbq/vuurkorf aan, de een vaker dan de ander. Dus ja ik moet ook wel eens mijn slaapkamer raam dicht doen, omdat er rook in komt. Zolang ze alleen hout verbranden, doen ze niks verkeerd. Gelukkig zijn wij en onze buren niet zo moeilijk naar elkaar toe, zolang het niet te extreem wordt en we ons zelf niet elke dag een gerookte paling voelen..
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou zeggen, kom een keertje kijken. Vraag ik of de onderburen de vuurkorf aan doen. Mijn ouders wonen in een rijtjeshuis en hebben buren 3 huizen verderop, die ook veel overlast bezorgen met de vuurkorf, maar daar staat de rook van de andere kant op en stinkt het alleen de moord. Verschil met een tuin en balkon is dat je je vuurkorf in een tuin wat verder naar achteren zet zodat de rook ook de kans krijgt te verspreiden in de open lucht, en op een balkon staat het op hooguit een meter van de gevel.
Gast- Gast
Ik zie ook het verschil niet zo tussen een appartement of een rijtjeshuis. Ik heb in beide gewoond en bij allbei hadden de buren een vuurkorf. In de flat stonk het echt niet anders dan nu in ons rijtjeshuis, er kwam ook niet meer of minder rook binnen.
Als je huis echt blauw staat zou ik vragen of ze volgende keer even willen waarschuwen voordat ze dat ding aanzetten zodat je de ramen en de deur dicht kan doen.
Als je huis echt blauw staat zou ik vragen of ze volgende keer even willen waarschuwen voordat ze dat ding aanzetten zodat je de ramen en de deur dicht kan doen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hier staat trouwens in het reglement van de VvE dat een vuurkorf niet eens mag op het balkon. Logisch ook, als het een keer fout gaat dan is meteen een groot deel van de bewoners van het complex er slachtoffer van. BBQ mag officieel ook niet, maar wordt gedoogd.
En ik ga op dagen als vandaag niet mijn ramen en deuren dichthouden omdat anderen doelbewust overlast willen veroorzaken.
En ik ga op dagen als vandaag niet mijn ramen en deuren dichthouden omdat anderen doelbewust overlast willen veroorzaken.
Gast- Gast
Lennox schreef:Hier staat trouwens in het reglement van de VvE dat een vuurkorf niet eens mag op het balkon. Logisch ook, als het een keer fout gaat dan is meteen een groot deel van de bewoners van het complex er slachtoffer van. BBQ mag officieel ook niet, maar wordt gedoogd.
Als het niet mag dan mag het niet dus heb je het recht om er iets van te zeggen. Maar als het gewoon is toegestaan dan kun je er niet echt wat aan veranderen natuurlijk. Je hoeft van niemand de deuren en ramen dicht te houden, dat is dan je eigen keuze.
Tania- Ratel
Wij wonen in een rijtjeshuis en ons lijkt het ook wel gezellig een vuurkorf maar kiezen er bewust voor om zoiets niet aan te schaffen ivm overlast bij de buren dan. Ik vind dat je rekening met elkaar moet houden als je zo dicht bij elkaar woont. Dus gewoon zo'n ding niet aan steken alleen als je de ruimte hebt waarbij je niemand lastig valt.Tania schreef:Lennox schreef:Hier staat trouwens in het reglement van de VvE dat een vuurkorf niet eens mag op het balkon. Logisch ook, als het een keer fout gaat dan is meteen een groot deel van de bewoners van het complex er slachtoffer van. BBQ mag officieel ook niet, maar wordt gedoogd.
Als het niet mag dan mag het niet dus heb je het recht om er iets van te zeggen. Maar als het gewoon is toegestaan dan kun je er niet echt wat aan veranderen natuurlijk. Je hoeft van niemand de deuren en ramen dicht te houden, dat is dan je eigen keuze.
Mierzoet- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11
Ben ik met je eens hoor, wij doen het ook niet. Ik vind het zelf ook vervelend als ik met het raam dicht moet slapen omdat de buren de vuurkorf aan hebben staan. Maar ja mijn buren denken er zelf blijkbaar anders over. Dan kan je wel zeggen ik ga echt mijn ramen niet dicht doen met dit weer maar ja daar heb je dan alleen jezelf mee.
Tania- Ratel
Ik heb echt niks tegen een bbq. Het gaat om de vuurkorf. Die geeft veel meer rook en stank. Als mn onderburen dat ding aan hebben kan ik a: niet op mijn balkon zitten ivm de rook en b. verplicht al mn ramen en deuren hermetisch dicht houden omdat het binnen no time blauw hangt. Zelfs in nieuwbouw!
M'n rookmelder ging (gelukkig) nog niet af, maar ik pas er voor om het zover te laten komen.
Een appartementencomplex of rijtjeshuis, daar zit wat mij betreft een wereld van verschil tussen. Wij (op 1 hoog) zijn niet de enigen die er last van hebben. De mensen op 2 en 3 hoog ook.
M'n rookmelder ging (gelukkig) nog niet af, maar ik pas er voor om het zover te laten komen.
Een appartementencomplex of rijtjeshuis, daar zit wat mij betreft een wereld van verschil tussen. Wij (op 1 hoog) zijn niet de enigen die er last van hebben. De mensen op 2 en 3 hoog ook.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Lennox schreef:Ik zou zeggen, kom een keertje kijken. Vraag ik of de onderburen de vuurkorf aan doen. Mijn ouders wonen in een rijtjeshuis en hebben buren 3 huizen verderop, die ook veel overlast bezorgen met de vuurkorf, maar daar staat de rook van de andere kant op en stinkt het alleen de moord. Verschil met een tuin en balkon is dat je je vuurkorf in een tuin wat verder naar achteren zet zodat de rook ook de kans krijgt te verspreiden in de open lucht, en op een balkon staat het op hooguit een meter van de gevel.
Precies. In een flat zit je allemaal veel dichter bij elkaar. Ik vind het gewoon ook echt niet kunnen in een flat. Een vuurkorf dan! Een rijtjes huis vind ik toch wat vrijer.
Lady Starstruck- Ratel
En daarbij gaat rook meer omhoog dan opzij, dus logisch toch dat je er meer last van hebt in een appartementencomplex dan in een rijtjeshuis? Gelukkig voor mijn bovenbuurman houden we rekening met hem en steken we geen vuurkorf of bbq aan. Ben ook wel een beetje verbaasd dat anderen er niet zo over denken.
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Dat wat Moira zegt! Omhoog gaat rook sowieso. En opzij hangt af van de windrichting. Ik vind het ook fijn om mijn ramen open te kunnen doen met dit weer! En als de vuurkorf bij de buren al vanaf vroeg in de middag aan staat is het hier in huis echt niet meer te harden. En ja dan zou ik ook vragen of ze rekening met ons willen houden.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: