Vuurkorf in appartementencomplex
+14
MADDIE
Lady Starstruck
Melis_je
Moira
rapa nui
Isolt
ThinkPink
Ella
loura
minoessepoes
Aagje!
Willem
Nyx
Pien
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vuurkorf in appartementencomplex
Wij wonen in een nieuw appartemente complex op 1 hoog.
De buren onder ons komen van een klein appartementje en hebben nu één met tuin. In deze tuin hebben ze een vuurkorf. Hij staat vanavond voor de 2e keer aan. De eerste keer stond ie van 's middags tot 's avonds laat aan (lees: te roken, geen vlammen te bekennen). Toen wij die avond laat thuis kwamen stond ons huis blauw van de rook. We hadden alleen het ventilatierooster open. Ook de buren naast ons hadden hier last van. De was die buiten hing kon nogmaals gewassen worden.
Nu staat de vuurkorf weer aan en ik ruik het binnen alweer. Nu ik zwanger ben ruik ik al veel meer dan anders, maar ik word er ook nóg misselijker van dan ik al was.
Ik snap dat het heel gezellig is, zo'n vuurkorf, maar ik ben van mening dat dat in een appartementencomplex gewoon niet kan. Of in ieder geval niet handig is.
Nou twijfel ik of ik er nu direct iets van moet zeggen of de 'schade' morgenochtend af moet wachten. Als het huis weer vol rook hangt. Het rooster heb ik direct dicht gedaan toen ik zag dat ze het ding aanstaken. Maar dit werkt dus niet echt.
Wat vinden jullie? Ben ik een zeikerd of heb ik wel een beetje een punt? Overigens heb ik meerdere buren er over horen klagen, maar niemand heeft er iets van gezegd. Ik kan ook de eerst volgende vve vergadering afwachten. Maar dat is pas aan het eind van de zomer.
De buren onder ons komen van een klein appartementje en hebben nu één met tuin. In deze tuin hebben ze een vuurkorf. Hij staat vanavond voor de 2e keer aan. De eerste keer stond ie van 's middags tot 's avonds laat aan (lees: te roken, geen vlammen te bekennen). Toen wij die avond laat thuis kwamen stond ons huis blauw van de rook. We hadden alleen het ventilatierooster open. Ook de buren naast ons hadden hier last van. De was die buiten hing kon nogmaals gewassen worden.
Nu staat de vuurkorf weer aan en ik ruik het binnen alweer. Nu ik zwanger ben ruik ik al veel meer dan anders, maar ik word er ook nóg misselijker van dan ik al was.
Ik snap dat het heel gezellig is, zo'n vuurkorf, maar ik ben van mening dat dat in een appartementencomplex gewoon niet kan. Of in ieder geval niet handig is.
Nou twijfel ik of ik er nu direct iets van moet zeggen of de 'schade' morgenochtend af moet wachten. Als het huis weer vol rook hangt. Het rooster heb ik direct dicht gedaan toen ik zag dat ze het ding aanstaken. Maar dit werkt dus niet echt.
Wat vinden jullie? Ben ik een zeikerd of heb ik wel een beetje een punt? Overigens heb ik meerdere buren er over horen klagen, maar niemand heeft er iets van gezegd. Ik kan ook de eerst volgende vve vergadering afwachten. Maar dat is pas aan het eind van de zomer.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Re: Vuurkorf in appartementencomplex
Wat zijn de afspraken omtrent vuurkorfen?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Geen idee. Iedereen woont hier pas en volgens mij zijn er (nog) geen afspraken over gemaakt.
Ik ga morgen voor de zekerheid de huisregels doornemen.
Ik ga morgen voor de zekerheid de huisregels doornemen.
Ooh La La!- Prater
Nee, ik vind je geen zeikerd. Ik zou er ook absoluut niet van gediend zijn. Soms lijkt het mij wel gezellig, zo'n vuurkorf, maar dan moet ik altijd denken aan de situatie waar ik als 20 jarige in heb gezeten. Wij staken toen precies onder de slaapkamerramen, denkende dat het geen kwaad kon, een vuurkorf aan en dat trok dus bij ons en de buren naar binnen. We zijn er op aangesproken en hebben dat ding direct drie meter verplaatst en er zelf bij gaan zitten. Ik vind dan ook dat als je een vuurkorf wilt branden, je ervoor moet zorgen dat je anderen geen overlast bezorgd. Dat doen de buren, en waarschijnlijk, onbedoeld wel. Heel vervelend, maar ik vind dat je ze daar best op aan mag spreken. Het hoeft ook geen driftig gesprek te worden toch? Gewoon aangeven dat de rook bij jullie naar binnen trekt en of ze daar rekening mee kunnen houden? Dan wijs je geen vinger, zeg je niet dat de vuurkorf niet aan mag, maar puur dat het problemen bij jullie geeft.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Zo denk ik er inderdaad ook over Nyx. Ik wil ook zeker geen stennis schoppen. Maar dat ding staat al bijna aan het eind van de tuin. Zo diep zijn de tuinen hier niet
Het is gewoon echt vervelend.
Om dezelfde reden zou ik zelf ook nooit gaan barbecueen op ons balkon.
Het is gewoon echt vervelend.
Om dezelfde reden zou ik zelf ook nooit gaan barbecueen op ons balkon.
Ooh La La!- Prater
Ik zou morgen bij je buren even aangeven wat de gevolgen voor jullie zijn wanneer zij dat ding hebben branden. Dan neem ik toch aan dat ze zo netjes zijn om een regeling te treffen waar iedereen happy mee is.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Nee, ik snap dat een tuin van een appartementencomplex niet heel diep is. We hebben hier in de buurt ook zo'n situatie en die tuinen zijn eigenlijk best klein te noemen. Ik had vroeger een woning met een gigantisch diepe tuin, wij vonden het onder het afdakje zitten alleen veel fijner dan ergens midden in de tuin. Vonden onze buren geen succes.
Ik wil ook graag eens een keer bbq'en op het balkon, maar ik doe het niet. Ik weet gewoon dat ik er gezeik mee krijg en dat wil ik niet. Bij ons staat trouwens dat bbq'en en vuurkorven gewoon zijn toegestaan zonder het woordje mits. Onze VvE gaat ervan uit dat we zelf ook wel weten wat wel en niet kan. Bbq'en kan hier gewoon niet. Vuurkorven al helemaal niet. Tenzij ik heel veel mensen dakloos wil maken.
Ik wil ook graag eens een keer bbq'en op het balkon, maar ik doe het niet. Ik weet gewoon dat ik er gezeik mee krijg en dat wil ik niet. Bij ons staat trouwens dat bbq'en en vuurkorven gewoon zijn toegestaan zonder het woordje mits. Onze VvE gaat ervan uit dat we zelf ook wel weten wat wel en niet kan. Bbq'en kan hier gewoon niet. Vuurkorven al helemaal niet. Tenzij ik heel veel mensen dakloos wil maken.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik kan helaas onze VvE reglement niet vinden. Ik spreek ze er morgen wel op aan.
Vind het wel irritant dat ik van m'n buurvrouw een sms krijg waarin ze me waarschuwt ivm de vorige keer en nog een heel geklaag over dat ding. Maar zelf zegt ze er niks van. Terwijl ze buiten zit en er écht last van heeft... :-/
Vind het wel irritant dat ik van m'n buurvrouw een sms krijg waarin ze me waarschuwt ivm de vorige keer en nog een heel geklaag over dat ding. Maar zelf zegt ze er niks van. Terwijl ze buiten zit en er écht last van heeft... :-/
Ooh La La!- Prater
Als ze goed hout gebruiken hoort het helemaal niet te roken. Wij hebben heel vaak hier een vuurkorf aan maar hij rookt nooit.
Ik zou dat ook aangeven. Eerst maar eens leren goed de vuurkorf aan te steken zodat je buren er geen last van hebben en anders blijft hij uit
Ik zou dat ook aangeven. Eerst maar eens leren goed de vuurkorf aan te steken zodat je buren er geen last van hebben en anders blijft hij uit
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Ik vind het niet kunnen, dat is de reden waarom wij een electrische barbecue hebben, dat is eigenlijk bijna een gourmet op pootjes maar het voordeel is wel dat je buiten kan "barbecuen" zonder dat de bovenburen er last van hebben. Een vuurkorf is qua rook vaak nog wel een tikkeltje erger dan een barbecue!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind een vuurkorf ook inderdaad erger dan een barbecue. Die laatste staat ook meestal niet de hele middag + avond aan. Een vuurkorf wel.
Ik hoop dat ik de buren vandaag of morgen tref.
Ik hoop dat ik de buren vandaag of morgen tref.
Ooh La La!- Prater
Ik zou er gewoon op een luchtige manier iets over zeggen tegen de buren. Ik zou het ook heel vervelend vinden hoor.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind dit ook niet kunnen hoor. Ik zou er zeker iets van zeggen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Heb je geen rookmelder? Ik zou ook vragen of ze het anders willen doen. Waarschijnlijk hebben ze niet door hoeveel overlast dit geeft. Maar mijn rookmelders zouden ook allang af zijn gegaan.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Heb je je buren er inmiddels op aan kunnen spreken?
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Nee hoor Oh lala je bent echt geen zeur. Ik begrijp je volkomen. Ik snap die mensen ook echt niet hoor. Op dit moment zijn mijn onderburen (ik zit op 1 hoog en onder ons zitten ook huizen op de begane grond) dus ook aan het BBQen met een kolen BBQ nog wel. Ik vind dat je op een flat een elek. bbq moet nemen eigenlijk. Die hebben wij ook. Ik vind het echt raar dat mensen niet kunnen nadenken dat ze met een vuurkorf of een bbq andere mensen kunnen uitroken.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik zou er ook iets van zeggen, vreselijk die lucht.
Ik vind de lucht van barbecues en vuurkorven sowieso verschrikkelijk. Rond etenstijd doe ik uit voorzorg de ramen al dicht. En dan is die lucht niet eens van de buren maar van 10 huizen verderop aan de overkant Bah, op deze manier kun je je ramen ook pas laat op de avond open doen. Dat vind ik wel echt het nadeel van de zomer.
Ik vind de lucht van barbecues en vuurkorven sowieso verschrikkelijk. Rond etenstijd doe ik uit voorzorg de ramen al dicht. En dan is die lucht niet eens van de buren maar van 10 huizen verderop aan de overkant Bah, op deze manier kun je je ramen ook pas laat op de avond open doen. Dat vind ik wel echt het nadeel van de zomer.
ThinkPink- Prater
- Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10
Willem schreef:Heb je je buren er inmiddels op aan kunnen spreken?
Nee helaas nog niet.
Maar gelukkig hebben ze de vuurkorf ook nog niet weer aangehad...
Ooh La La!- Prater
Wij hebben afgelopen weekend gebarbecued en ben blij dat de buren niet zijn komen klagen.
Echt zo is er toch altijd wat. Je zou zowat bang worden om in je eigen huis te leven, als een barbecue of vuurkorf al niet meer mag omdat de buren er last van hebben. Het is vast niet elke avond en ook geen weken achter elkaar.
Echt zo is er toch altijd wat. Je zou zowat bang worden om in je eigen huis te leven, als een barbecue of vuurkorf al niet meer mag omdat de buren er last van hebben. Het is vast niet elke avond en ook geen weken achter elkaar.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben een vuurkorf die wij regelmatig gebruiken. Ja daar komt rook vanaf (vooral tijdens het aanmaken). Nu hebben wij wel een vrijstaand huis maar wij kunnen niet altijd voorkomen dat de rook toch richting de buren gaat. De buren zelf barbecuen op hout. Het pijpje van de barbecue komt boven onze muur uit. Dus ja, daar hebben wij ook wel last van. Maar ga daar niks van zeggen.
Kan mij wel voorstellen dat het in een appartementecomplex wel vervelend is. Maar ben het wel eens met xxjojootjexx, straks mag je niks meer doen in je eigen huis of tuin.
Kan mij wel voorstellen dat het in een appartementecomplex wel vervelend is. Maar ben het wel eens met xxjojootjexx, straks mag je niks meer doen in je eigen huis of tuin.
Isolt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 110
Punten : 114
Registratiedatum : 14-06-13
xxjojootjexx schreef:Wij hebben afgelopen weekend gebarbecued en ben blij dat de buren niet zijn komen klagen.
Ik ben echt niet zo'n zeikerd hoor, maar erg normaal lijkt het me niet dat ik in een huis vol rook kom en daar nog 3 dagen echt last van heb. En een barbecue vind ik toch wel wat anders dan een vuurkorf die de hele dag en avond staat te roken.
Ooh La La!- Prater
Ooh La La! schreef:xxjojootjexx schreef:Wij hebben afgelopen weekend gebarbecued en ben blij dat de buren niet zijn komen klagen.
Ik ben echt niet zo'n zeikerd hoor, maar erg normaal lijkt het me niet dat ik in een huis vol rook kom en daar nog 3 dagen echt last van heb. En een barbecue vind ik toch wel wat anders dan een vuurkorf die de hele dag en avond staat te roken.
Precies dat ben ik dus ook niet. Ik had het er gisteren nog met mijn vriend over. Wij zitten op de hoek in de flat en de rook van de BBQ stijgt precies bij ons omhoog. De andere huizen in onze rij hebben dit niet. Heeft met de wind te maken. Ik vind het ook niet fijn want mijn hele huis is ook blauw dan. Normaal gesproken heb ik zoiets van laat die mensen lekker BBQen ik ben een makkelijk mens maar ik vind het wel vervelend als mijn huis blauw staat. Mijn vriend zei gisteren dat er bij ons op de flat geen eens met een kolen bbq mag worden gebbqt (wat een rotwoord trouwens). Er hing heel lang een poster bij ons in het portiek met info daarover. Wist ik dus geen eens.
Lady Starstruck- Ratel
Hm, ik weet het niet zo goed. Mij zou een bbq niet uitmaken. Gister zaten de overburen te barbecuen en ik vond het wel lekker ruiken haha! Een enorm rokende vuurkorf is wel iets anders, maar ik denk dat het me dan nog niet zoveel uit zou maken. Misschien kun je een luchtige opmerking maken/tip geven over dat en dat hout niet zo rookt.
Je was nog een keer kunnen wassen is natuurlijk wel vervelend. Maar om die reden hang ik ook eigenlijk nooit mijn was buiten als ik er niet ben, want dan kan er van alles gebeuren, een gore duif, een rokende buurvrouw, een frituur op het balkon.
Je was nog een keer kunnen wassen is natuurlijk wel vervelend. Maar om die reden hang ik ook eigenlijk nooit mijn was buiten als ik er niet ben, want dan kan er van alles gebeuren, een gore duif, een rokende buurvrouw, een frituur op het balkon.
Gast- Gast
Ik zou je klachten over de vuurkorf wel even laten weten aan de buren zodat ze in elk geval weten dat jullie er last van hebben. Ik weet niet of ik dat zelf bij de eerste keer al zou zeggen maar als ze van niemand iets horen hebben ze hem straks elke avond aan staan omdat zij niet weten dat anderen er last van hebben. Van een bbq zou ik normaal gesproken niets zeggen, of mensen moeten echt een paar keer in de week gaan bbq-en dan zou ik het in elk geval even vriendelijk noemen zodat ze ervan af weten en er rekening mee kunnen houden.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Ik zou je klachten over de vuurkorf wel even laten weten aan de buren zodat ze in elk geval weten dat jullie er last van hebben. Ik weet niet of ik dat zelf bij de eerste keer al zou zeggen maar als ze van niemand iets horen hebben ze hem straks elke avond aan staan omdat zij niet weten dat anderen er last van hebben. Van een bbq zou ik normaal gesproken niets zeggen, of mensen moeten echt een paar keer in de week gaan bbq-en dan zou ik het in elk geval even vriendelijk noemen zodat ze ervan af weten en er rekening mee kunnen houden.
Mijn vriend heeft vorig jaar op z'n zachtst gezegd zijn hartige woordje gedaan bij 1 van de onderburen over BBQen. Ik schaam me nog steeds de ogen uit mijn hoofd als ik er nog aan denkn. Maar goed ik heb me verontschuldigd bij die jongen. Hij doet het in ieder geval niet meer. Maar ik vind het ook niet de juiste manier. Misschien loopt ik wel een keer naar mijn onderburen. Ik vind dit altijd zo lastig want ik wil eigenlijk geen zeikerd zijn. Maar als het bij 2 keer in de week blijft zal ik ook niet moeilijk doen!
Lady Starstruck- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: