Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

+5
sanne-84
Jezzie
*Lieke*
Highway
MissBitchy
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  MissBitchy do 11 jul 2013 - 5:40

Onze zoon is nu 7 weken en krijgt (eigenlijk al vanaf dat hij 2,5 week was) 6x per dag 120+4.
Z'n ritme is ongeveer:
9.00u
12.30u
16.00u
19.30u
22.30u
04.00u

Eerst kwam hij strak om de 3u, maar nu laat hij er iets langer tussen, zo tussen de 3,5 en 4 uur.
Wanneer hij er een keer 4u tussenlaat, heeft ie de voeding erna al na 2 uur honger.
Ik heb het idee dat hij meer nodig heeft. Ook heb ik het idee (of is het gewoon de hoop? laughcry ) dat hij 's nachts langer doorslaapt als hij meer krijgt.

Kan ik dan gewoon overgaan op 5x 150+5?
Dan zou een ritme kunnen zijn: (waar ik uiteindelijk naar toe wil met het oog op weer gaan werken straks)
7.00u
11.00u
15.00u
19.00u
23.00u

Alleen vraag ik me dus af of hij het redt van 23.00 tot 07.00, aangezien hij nu ook nog niet echt doorslaapt... En wanneer hij dan een voeding meer krijgt, krijgt hij véél te veel (als je uitgaat van die 150ml per kilo lichaamsgewicht per dag). Nu krijgt hij eigenlijk al te veel, maar dat is in overleg met het consultatiebureau geweest.
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  Highway do 11 jul 2013 - 5:49

Ik denk dat je gewoon 150+5 moet gaan proberen, s redde een hele tijd het ook niet om van 2300 tot 0600 te slapen maar ze trok inde avond wel door tot gerust 0200, ik heb toen een tijdje de avondfles midden in de nacht gegeven en ben hem steeds vroeger gaan geven. Inmiddels rond 2230/2300. Je moet gewoon proberen en als het een keertje niet lukt...prima toch dan ga je weer terug naar 6 en probeer je het de week erop weer een keertje
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  *Lieke* do 11 jul 2013 - 6:19

hier had mijn zoontje eerst echt behoefte aan meer voeding per fles. En toen ging er eigenlijk automatisch vrij snel een voeding af. Hij gaf het zelf aan door dus eerst meer te willen en vervolgens zijn flessen niet meer leeg te drinken. Daardoor besloot ik toen iets langer tussen te laten en dat ging goed.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  MissBitchy do 11 jul 2013 - 6:38

Bedankt Highway, ik ga het inderdaad gewoon maar proberen, terug kan altijd nog smile 

Lieke, wat bedoel je met meer voeding per fles?
I.p.v. 6x 120+4 dan 120+5 doen ofzo?
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  Jezzie do 11 jul 2013 - 7:11

Volgens mij ging het hier redelijk van zelf, ze werd steeds later wakker 's nachts/'s ochtends. Toen ben ik de laatste fles 150+5 gaan geven. En toen zat ze zomaar op 5 flessen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  *Lieke* do 11 jul 2013 - 7:24

Het cb raadde me aan om eerste de flessen op te hogen naar 150+5 waarna hij zelf wel zou aangeven dat hij vol zat en we de tijd er tussen konden verlengen.
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  sanne-84 do 11 jul 2013 - 8:15

Ik heb dit gedaan toen ik afbouwde met borstvoeding. E liet er al 4 uur tussen en sliep 'snachts goed, en met borstvoeding zat ik 'savonds op de om de 3 uur omdat ik anders niet uitkwam, dus dat ging hier redelijk makkelijk
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  Printje do 11 jul 2013 - 8:26

Ik zou het idd gaan proberen zoals je zegt, 5x 150cc
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  teletascha do 11 jul 2013 - 8:59

Zoon zit nog steeds op 6 voedingen, wel gecombineerd met borstvoeding. Dus geen tips hier. Voor zijn reflux is dit veel beter, dan in 1x grote hoeveelheden drinken.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  MissBitchy do 11 jul 2013 - 9:05

*Lieke* schreef:Het cb raadde me aan om eerste de flessen op te hogen naar 150+5 waarna hij zelf wel zou aangeven dat hij vol zat en we de tijd er tussen konden verlengen.

Met dus het risico dat hij nog 6x wil drinken en dan teveel op een dag binnenkrijgt?
Of kan hij niet zo gauw te veel binnenkrijgen? Heb namelijk niet het idee dat ie zelf aangeeft als ie genoeg heeft, hij blijft maar drinken hoeveel je 'm ook aanbiedt. (en dan komt het er even later weer uit)
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  MissBitchy do 11 jul 2013 - 9:06

teletascha schreef:Zoon zit nog steeds op 6 voedingen, wel gecombineerd met borstvoeding. Dus geen tips hier. Voor zijn reflux is dit veel beter, dan in 1x grote hoeveelheden drinken.

Hmm, daar heb je wel een goed punt natuurlijk!

Al moet ik zeggen dat het hier supergoed gaat sinds we medicijnen hebben gekregen Very Happy
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  MissBitchy do 11 jul 2013 - 18:27

Misschien was het een lucky shot, maar wat ben ik trots!
Om 22.30u gister z'n laatste fles gehad met 150+5 en vanmorgen om 06.15u werd ie wakker! :O Very Happy 
Nu wil ie alleen met geen mogelijkheid weer slapen haha, dus ben ik wel erg vroeg op... Ach, zo heb je wat aan je dag!
(voorheen kwam ie rond 0.400u en sliep ie daarna tot 8.30u, al was ie dan ook wel 2u wakker voordat ie weer in slaap viel)
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  blondje1313 do 11 jul 2013 - 18:39

Volgens mij mag je ook 6*150 geven, dan blijf je nog binnen de liter, en dat is dacht ik het maximum. Ik weet het niet helemaal zeker, want ik geef zelf bv en heb daarom geen pak voeding in huis om het na te lezen. Maar volgens mij staat dat wel op het pak, wat het maximum is.
De 150 ml per kilo is volgens mij een richtlijn, daar mag je best iets boven of onder zitten.

Fijn dat het vannacht zo goed ging!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  slaatje do 11 jul 2013 - 19:18

Wat goed dat het zo goed is gegaan vannacht! Ik zou idd gewoon die 150+5 geven en dan zien hoeveel hij er tussen laat zitten. Het zal in het begin sowieso wel even wennen zijn, maar dat gaat vast wel goed komen. Als ik het zo lees, was hij wel toe aan die 150+5!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen? Empty Re: Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum