Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Marktplaats advies nodig

+8
girli
Ilovethe90s
MADDIE
Susan
Arwyn
studiebol
Phileine
piene1983
12 plaatsers

Ga naar beneden

Marktplaats advies nodig Empty Marktplaats advies nodig

Bericht  piene1983 wo 10 jul 2013 - 6:36

Even jullie advies nodig.

Afgelopen week heb ik via marktplaats een boek gekocht, een gewoon leesboek. Hiervoor wilde de verkoper 5 euro hebben en ik heb voorgesteld om het boek voor 7,50 euro inclusief verzenden te kopen. Vorige week al geld overgemaakt en vandaag is de verkoper naar het postkantoor gegaan en is daar tot de conclusie gekomen dat het pakketpost was en heeft 6,75 euro verzendkosten betaald. Nu krijg ik een mail met het verzoek om hierin een tegemoetkoming te doen omdat hij/zij dit blijkbaar niet wist. Wat nu? Het geld staat al een week op de andere rekening en bij mijn weten kan het boek open verzonden worden en past het dan door de brievenbus. Het boek is niet dikker dan andere boeken die ik bij andere verkopers heb gekocht en inmiddels al heb ontvangen. Dan zouden de verzendkosten rond de 2,70 euro zijn, zoals ik ook verwerkt heb ik in de prijs. Extra geld overmaken?
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Marktplaats advies nodig Empty Re: Marktplaats advies nodig

Bericht  Phileine wo 10 jul 2013 - 6:38

Eigenlijk vind ik dat het pech voor haar is, zij had van tevoren moeten uitzoeken hoe het zat qua verzending en is akkoord gegaan met jouw bod van 7,50 euro inclusief verzending. Ik zou dus geen extra geld overrmaken, maar ik zou er als verkoper ook niet om vragen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol wo 10 jul 2013 - 6:39

Nee, ik zou dat niet doen.

Het was netter van de verkoper geweest, dat hij/zij weer naar huis was gegaan en dit eerst met jou overlegd had. Nu heeft hij/zij een keuze gemaakt en moet daar mijn inziens de gevolgen van inzien.
Als er met jou overlegd was had jij kunnen aangeven dat het je dan te duur werd of juist niet maar nu is dat niet mogelijk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn wo 10 jul 2013 - 6:40

Als verkoper had ik dan eerst weer contact opgenomen met de koper om te vragen wat die wil. De verkoper heeft nu zelf gehandeld, dus tsja, dat is het risico dat daaraan kleeft.
Ik zou denk ik zelf nog wel voorstellen om de kosten te delen oid. Beide +/- 3,50 betalen. Om die 80 cent kan ik me niet druk maken en ik vind het voor de verkoper anders toch wel vervelend..
Misschien ben ik te lief hoor, haha.

Laatst aangepast door Arwyn op wo 10 jul 2013 - 6:40; in totaal 1 keer bewerkt
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Susan wo 10 jul 2013 - 6:40

Ik vind het wel erg knieperig van hem om hier achteraf om te gaan vragen. Ja, het is jammer van de vier euro die hij extra heeft moeten betalen op het postkantoor, maar ik zou dan toch echt niet gaan mailen om de koper om twee euro gaan vragen (ik neem tenminste aan dat hij de extra kosten wil delen). Maar goed, andersom zou ik er dus ook geen toestand van maken en dat bedragje storten als hij daar gelukkig van wordt. Ik zou wel denken: wat een krent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  MADDIE wo 10 jul 2013 - 6:41

Wat lastig. Ja ik zou er ook niet op komen om een boek open te verzenden. Hoe doe je dit dan? In een enveloppe? Ik denk dat als het mij zou gebeuren ik de verzendkosten in totaal zou splitsen. Maar volgens mij scheelt dat dan niet zo veel. Want je had al 2,70 verzendkosten betaald. Ik zou er misschien zelf als verzender trouwens ook niet om gevraagd hebben.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Ilovethe90s wo 10 jul 2013 - 6:41

Hij/zij had het van te voren wat beter uit moeten zoeken vind ik. Mocht je er later achter komen dat de verzendkosten duurder uitvallen dan kun je dit natuurlijk alsnog melden zonder te verzenden. Kom je dan niet tot een oplossing dan kan het geld eventueel teruggestort worden maar ik vind het raar dat hij/zij er nu achteraf nog om vraagt.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  girli wo 10 jul 2013 - 6:46

Ik zou denk ik in mijn eerste reactie volhouden dat dat haar (zijn?) probleem is en dat zij akkoord is gegaan met een bedrag inclusief verzenden. Als zij er een probleem van wil maken, zou ik toch de kosten delen. Zoals iemand zegt, het is die 80 cent niet waard om ruzie over te maken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Lady4 wo 10 jul 2013 - 7:49

Ik vind niet dat de verkoper al die kosten voor zijn rekening hoeft te nemen, dan levert het hem zo goed als niets op. En vergissen is menselijk toch?

Als het mij zou overkomen zou de ik volgende twee opties in overweging nemen:
- samen de extra verzendkosten delen of,
- de verkoop annuleren en het geld terug laten storten op je rekening.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Susan wo 10 jul 2013 - 7:51

Het levert hem dan inderdaad weinig op, maar het zou bij mij echt niet opkomen om dan de helft van de verzendkosten te gaan vragen, dus ik blijf het wel raar vinden. Vergissen is menselijk, maar je kunt het dan ook gewoon zien als een gevalletje pech, het is niet dat die persoon nu een enorm verlies lijdt. Maar ik zou er verder geen gedoe van maken, dus als hij of zij per se die paar euro wil, dan kan hij het krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  piene1983 wo 10 jul 2013 - 7:57

Bedankt voor de reacties! Ik heb gemaild dat ik het vervelend vindt dat de verzendkosten duurder waren dan verwacht maar dat dat niet geheel mijn verantwoording is. Het boek kost nieuw 15 euro en dan zou ik voor dit tweedehands boek incl verzendkosten 11,75 euro betalen, dat had ik dan sowieso niet gedaan. Ook heb ik de optie van het open verzenden beschreven. Ik heb voorgesteld om de verzendkosten dan te delen, 2,50 heb ik dan al betaald en dan zou ik nog 80ct of een euro overmaken. Ik wacht op een reactie.

Eigenlijk vind ik wel dat de verkoper van tevoren had moeten checken wat de verzendkosten waren, dat doe ik zelf ook altijd. Ook de optie van bespreken in het geval van duurder uitvallen van verzendkosten had ik redelijk gevonden, dan had ik van de koop afgezien. Ik ben ervan uit gegaan dat het boek open verzonden zou worden, dan zou ik voldoende aan verzendkosten hebben betaald. Het gaat maar om een paar rotcenten maar ik koop tenslotte niet voor niets een boek op marktplaats...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Lejow wo 10 jul 2013 - 7:58

Ik vind dat hij pech heeft.
Toen ze er achter kwamen dat het niet paste, had hij het boek mee naar huis moeten nemen, om met jou te overleggen wat te doen. Niet op eigen houtje voor pakketkost kiezen....
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  CarpeDiem do 11 jul 2013 - 9:33

Ik zou het niet overmaken. Stel ik was de verkoper, dan mailde ik de koper eerst voordat ik het pakketje voor 6,75 zou posten. Eerst om akkoord vragen.
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Bericht  Jeanette do 11 jul 2013 - 9:34

Lejow schreef:Ik vind dat hij pech heeft.
Toen ze er achter kwamen dat het niet paste, had hij het boek mee naar huis moeten nemen, om met jou te overleggen wat te doen. Niet op eigen houtje voor pakketkost kiezen....
 Helemaal mee eens!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud