Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

+6
Lejow
Flower_L
meisjesmama
Jezzie
LindaK
PiP
10 plaatsers

Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  PiP di 12 jun 2012 - 4:30

Ik zie wel eens wat voorbij komen, maar volgens mij niet altijd bij ons op het kdv.
Ben benieuwd of jullie dit gedaan hebben en zo ja, wat?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  LindaK di 12 jun 2012 - 4:36

D.aan heeft lange vingers getrakteerd, het uiteinde was versierd met roze muisjes :-)
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  PiP di 12 jun 2012 - 4:39

Nou dat was precies wat mijn eerste idee, alleen dan wel met blauwe muisjes natuurlijk.
Maar zoek eigenlijk nog wat originele ideetjes, welke natuurlijk wel makkelijk zijn of van te voren klaar te maken zijn.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  Jezzie di 12 jun 2012 - 4:40

Op het kdv waar ik werk zijn het meestal gewoon beschuit met muisjes. Maar vaak krijgen de kinderen niet zo'n hele beschuit op.
Laatst was er een moeder die had (3 dagen na de bevalling) zelf een cake gebakken en daaroverheen glazuur met roze muisjes.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  meisjesmama di 12 jun 2012 - 4:45

negerzoenen met muisjes erop.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  Flower_L di 12 jun 2012 - 5:30

Of soesjes, cupcakes,
nijntje koekjes gedipt in muisjes voor de kids.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  Lejow di 12 jun 2012 - 5:31

Maria biscuitjes met muisjes er op (hetzelfde effect als een beschuitje, maar op kinderformaat haha)
Of met een likje boter of met glazuur van poedersuiker en water!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  PiP di 12 jun 2012 - 5:38

Of Bumbacakejes scratch

Onze kleine meid is nogal een zeur met koekjes.
Het enige wat ze lust zijn lange vingers, de rechthoekige biscuitjes, soepstengels en Bumbacake.........................
Waarschijnlijk eet ze de muisjes ook niet Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? 1270000679

Nou ja, gewoon een koekje met iets plakkerigs en muisjes!
Glazuur lijkt me wel makkelijker dan boter, daar kan je het koekje oid gewoon indippen.
Denk dat boter wel een gesmeer is.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  -Ieniemienie- di 12 jun 2012 - 6:33

Ik had van te voren al cupcakes met de naam gemaakt (kan alleen als je weet wat het word) en ingevroren.
Dus toen het zover was hoefde ik het alleen uit de vriezer te halen.
Dat was om te trakteren. Hier is het een 'gewoonte' om de kindjes ook wat mee naar huis te geven.
Daarvoor had ik bij de zeeman blauwe kartonnen feestbekertjes en roltoetertjes gekocht. Met blauwe rozijnendoosjes van Hema, en zon fluitje ook van de zeeman erin. En dan ingepakt met een kaartje met Hoera ik ben grote zus en de naam van T.ijn.

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Img1501362636
Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Img1501362680


Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 12 jun 2012 - 6:35; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  Sneeuwpopje di 12 jun 2012 - 6:34

Wat ik voorbij zie komen op mijn werk:
- nijntje koekjes met op het shirtje muisjes
- cake met slagroom en muisjes (uit een plakje cakje een vormpje prikken)
- doosje rozijntjes inpakken met roze/blauw papier met een foto van baby. Of naam van de baby.
- snoep muisjes trakteren.

Sneeuwpopje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 21
Punten : 39
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  PiP di 12 jun 2012 - 18:25

wauw ieniemienie wat een traktatie!
Met haar verjaardag had ik ook wel aardig uitgepakt, maar dat was ik nu niet van plan.
Heb wel aan cupcakes gedacht en idd ook in voren maken, maar ik mag al blij zijn als ik het huis aan de kant krijg met mijn bekken Sad had sowiezo nog taartjes willen maken.... Wie weet als ik me straks per ongeluk toch nog goed voel smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  moepie di 12 jun 2012 - 18:40

Ik bestel bij de bakker soesjes met muisjes erop. hoef ik er zelf niks aan te doen smile lekker makkelijk, komt me dan denk ik wel goed uit!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 20:24

Ik had cupcakes, met glazuur, en dan muisjes erop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  myloon di 12 jun 2012 - 20:33

Ik zie op mijn werk ook van alles vorbij komen! Het meeste is hier al wel genoemd.
Laatst was er dan wel een jongetje hij had (glazen) flesjes met blauw witte snoepjes erin.

Misschien ook even googlen op geboortetraktaties, daar zijn vogens mij ook nog wel leuke ideeen te vinden.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje? Empty Re: Traktatie op kdv bij geboorte broertje/zusje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum