Hardloopschoenen
+6
Melis_je
Pitufo
SoGood
Minx
Ibbeltje
PapillonRose
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hardloopschoenen
heeft met opbouwen te maken. je lichaam laten wennen aan een andere manier van lopen, een andere belasting. Hardlopen is al een andere belasting en dat moet je opbouwen, de goede techniek aanleren. Je lichaam leren hoe je de spieren gebruikt. En technisch goede lopers zijn er maar weinig. Als je een goede techniek hebt kun je inderdaad overal op lopen maar juist de techniek is belangrijk en een goede schoen kan je daar dan in sturen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Hmmm, de meningen zijn over de vibram schoenen in elk geval verdeeld dus! Ik kijk het nog even aan op mijn adidasjes en dan ga ik naar een loopschoenenwinkel, heb er via google al een gevonden in de buurt! Ben benieuwd waar ik uiteindelijk op uitkom! Ik verwacht zelf wel iets met aardig wat steun, want mijn enkels worden anders niet zo vrolijk kan ik me uit het verleden herinneren.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Meteen beginnen met een minimalistische schoen is niet aan te raden. Zoiets moet opgebouwd worden, want dit vergt een heel andere looptechniek dan gewone loopschoenen.
Als Start to Runner ontvang je ook Runnersworld en daar staat regelmatig info over schoenen in.
Ga (zoals anderen ook al hebben aangegeven) naar een sportzaak, laat een loopanalyse maken en dan wordt er vanzelf aangegeven welke schoenen je het beste kunt aanschaffen. Voor de Start to Runners in mijn groepje werden ook niet meteen de duurste schoenen aangeraden, omdat je niet weet of je er na de cursus mee door gaat.
Als Start to Runner ontvang je ook Runnersworld en daar staat regelmatig info over schoenen in.
Ga (zoals anderen ook al hebben aangegeven) naar een sportzaak, laat een loopanalyse maken en dan wordt er vanzelf aangegeven welke schoenen je het beste kunt aanschaffen. Voor de Start to Runners in mijn groepje werden ook niet meteen de duurste schoenen aangeraden, omdat je niet weet of je er na de cursus mee door gaat.
KOL- Fluisteraar
- Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Met een sportzaak bedoelen jullie zeker niet Perry Sport en dergelijke he? Maar echt een hardloopwinkel?
Ik wil ook graag nieuwe schoenen. Er zit wel een sportzaak in het dorp, maar voor een hardloopwinkel moet ik een stuk verder.
Ik wil ook graag nieuwe schoenen. Er zit wel een sportzaak in het dorp, maar voor een hardloopwinkel moet ik een stuk verder.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ja, ik zou wel naar een echte hardloop zaak gaan, al weet ik wel dat ze bij sommige andere "gewone" sportzaken ook wel loop analyses doen. Ik weet dat er bij mij in de buurt een intersport is die het doet en de intersport in de woonplaats van mijn ouders ook.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zweer bij Nike, en dan het model Lunarfly of Lunarglide. Heb ze jaren geleden laten aanmeten en nu koop ik ze elk jaar in mei (met mijn verjaardag, maar merk dat ze na een maand of 10 niet echt goed meer zijn). Ik heb veel demping in vooral de voorvoet nodig, omdat ik anders last krijg van mijn schenen. Dus barefoot schoenen zou ik echt nooit proberen, denk dat ik dan binnen de kortste keren shin splints heb opgelopen.
Ik koop ze zelf altijd bij Intersport. Deze heb ik en ze waren 133 euro.
Ik koop ze zelf altijd bij Intersport. Deze heb ik en ze waren 133 euro.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Ik loop heel fijn op brooks cadance en saucony mirage. Nike is niks voor mij.
Wat betreft shin splints. Je zou compressie kousen kunnen proberen in combinatie met rustiger opboren en eventueel en tweede schoen ernaast.
Wat betreft shin splints. Je zou compressie kousen kunnen proberen in combinatie met rustiger opboren en eventueel en tweede schoen ernaast.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: