Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nikon 1

+4
mzcharlotte
Marin
Punk'd
Prosecco
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Middleme ma 24 jun 2013 - 5:48

MZCharlotte: Ik heb 'm even in de hand gehad toen ik laatst bij vriend op de zaak was, en ik vond 'm in verhouding vrij zwaar in de hand liggen... Van de J1 weet ik nog dat hij vrij licht was, richting compact. De M gaat meer naar SLR toe..
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  mzcharlotte ma 24 jun 2013 - 5:53

Thanks MiddleMe! Ik ben inderdaad juist op zoek naar iets lichts. Ik was dol op die SLR, maar gebrek aan tijd om 'm écht goed te leren kennen en het meeslepen begonnen mij tegen te staan. Als dat het risico is om uit te wijken naar de Canon, dan neem ik het risico liever niet.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Prosecco ma 24 jun 2013 - 5:59

Die canon was inderdaad groter en waarschijnlijk dus ook wel zwaarder. Maar toch was hij nog steeds duidelijk kleiner dan een slr. Beide kunnen niet in je zak dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Arwyn ma 24 jun 2013 - 6:25

Ah, is die al uitverkocht?
Jammer.. Wil binnenkort wel weer eens een fotocamera en deze leek me dan wel wat!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Middleme ma 24 jun 2013 - 6:33

Ik zit eens te kijken, maar de nikon J2 (dus de opvolger van die op Groupon) is bij Dixons bijv 329 euro, maar dan met alleen de 10-30 lens. Ik heb de bovenstaande foto's gemaakt met de 10-30 lens en daar kun je al behoorlijk wat mee. De 30-110 lijkt me alleen handig als je dingen veraf óf met veel scherptediepte (dus veel onscherpte eromheen) wilt maken.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Capt'n Zero ma 24 jun 2013 - 6:53

Ik heb ook een tijd zitten twijfelen over systeem camera's, maar ik ben eenkennig betreft merk. 
Wel weet ik dat een systeemcamera niet te vergelijken is met een SLR (op de EOS M na). Het is eerder een compact camera met verwisselbare lenzen, dan een spiegelreflex zonder spiegel. 

Ik zit ook erg te tubben over budget. De M kost me nu zo'n € 400 (met de cashback al verrekend) en met de nieuwe autofocus update blijft hij in mijn ooghoek prikken. Maar ik twijfel nu ook enorm over de EOS 100D, wel SLR maar gewoon een kwart kleiner.


(Maar goed, nog steeds wat te groot voor de handtas)
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Middleme ma 24 jun 2013 - 6:54

Maar de 100D ligt toch zo'n 300 eu hoger in prijs?
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Capt'n Zero ma 24 jun 2013 - 7:00

Ja, die komt op gewone SLR prijs, dus die valt al helemaal buiten mijn budget. Maar dat is ook mijn grootste twijfel - of ik niet beter kan wachten en een kleine SLR naast mijn grote SLR kan aanschaffen (lenzen heb ik al) of toch een stap gemakkelijker moet gaan met de M. 

Rondslepen met camera's is niet zozeer mijn probleem, het gaat meer om waar ik hem mee kan nemen. Concerten/festivals/stappen... dat zie ik mezelf wel doen met de M, niet met de 100D.
Maar daarnaast zou ik weer meer willen fotograferen naast mijn werk, en dat zie ik mezelf niet doen met de M. 

:O


kan er nu geen een betalen dus echt van belang is het nog niet...
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Middleme ma 24 jun 2013 - 7:06

Maar dromen is altijd leuk toch?

Maar in hoeverre is de body van de M dan zoveel kleiner dan die van de 100D? Want op de M zet je vrijwel zeker toch ook de lenzen van canon zelf, dus groter...
Ik denk dat jij als fotograaf uiteindelijk meer hebt aan een 'echte' SLR ipv een systeemcamera, die er toch net onder zit. Maar, hierbij de kanttekening dat ik de M niet persoonlijk ken!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Capt'n Zero ma 24 jun 2013 - 7:10

De M is wel klein hoor, hij is wellicht wat robuuster van vorm, maar niet veel groter dan een Nikon 1 of een Sony Nex. Hij scheelt zeker met de 100D, die ik met een 40MM lens heel klein en schattig vind, maar met een gewone 18-55 al weer een normaal formaat.
Maar goed, dat geldt eigenlijk ook voor de M (en alle systeem camera's, die 18-55 maakt ze alsnog groot)

Ik ben een beetje bang dat voor de momenten dat ik echt een SLR nodig heb, ik alsnog wel met het zware geschut aan kom kakken. Ik heb de M gewoon te weinig getest om te kunnen beslissen of deze gaat voldoen voor mijn documentaire werk - als dat zo is, dan is de knoop door gehakt voor mij.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Marin ma 24 jun 2013 - 21:40

Wow veel bijgeschreven smile

Ik vond de M ook tegenvallen qua grootte, of eigenlijk dat ie dus te groot was in mijn ogen. Zo mooi vind ik 'm eigenlijk niet Sad (Niet dat alles om looks gaat, maar toch). 
Volgens mij zijn er ook al meer lenzen voor de Nikon 1 beschikbaar dan voor de EOS M, dus dat zou ook meespelen. Ja, ik denk dat dit de enige keer zou zijn dat ik een overstap zou kunnen maken. 

Ik zou 'm om die reden ook willen Capt'n Zero: Meenemen naar plekken waar je SLR niet handig is. Ik zou m'n SLR sowieso wel meenemen op reis naar Azie, absoluut, maar dan met 's avonds uiteten is het toch veel fijner om gewoon zo'n kleintje mee te kunnen nemen. Het is zo suf om met zo'n gigantische camera boven je bord te hangen. (Nou is er een stroming van mensen die vindt dat je sowieso geen foto's van je eten moet maken, maar ik ben een foodie en photo lover dus ik doe het gewoon lekker wel).

Nou ja, ach, voorlopig blijft het toch nog dromen, toch geen geld er voor. Maar ik overweeg het nog steeds. Ik zou eerder voor een systeemcamera als extra camera gaan dan voor een echte compact. Dat is me dan toch te beperkt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nikon 1 - Pagina 2 Empty Re: Nikon 1

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum