Hoevaak wasmachine leeg laten draaien?
+9
Joli86
Atelier Madame
Snoes
Poisongirl
Alias
Lies
PapillonRose
SparklingEyes
Mizz_S
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoevaak wasmachine leeg laten draaien?
Tsja, de titel van t topic zegt het al een beetje, ik hoor altijd dat je de wasmachine af en toe leeg moet laten draaien op 90 graden (toch?), maar hoe vaak moet je dit doen? En moet je dan wel of geen wasmiddel toevoegen?
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Hoevaak wasmachine leeg laten draaien?
Mizz_S schreef:Tsja, de titel van t topic zegt het al een beetje, ik hoor altijd dat je de wasmachine af en toe leeg moet laten draaien op 90 graden (toch?), maar hoe vaak moet je dit doen? En moet je dan wel of geen wasmiddel toevoegen?
Inderdaad op 90 graden, ik doe dat één keer in de maand / één keer in de twee maanden. Ik deed 't vaker toen ik nog wel eens de kleden of mandjes van de katten had gewassen. Maar ja die zijn er niet meer
Mijn moeder doet 't als ze veel wassen op 30 graden heeft gewassen... Geen idee waarom.
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn moeder zei laatst tegen me dat eens per maand goed is. Volgens mij vanwege kalkaanslag enzo.. Ik vergeet het alleen vaak! En ik doe er dan een scheutje schoonmaakazijn in ipv wasmiddel, om te ontkalken.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik schrijf het eigenlijk elke maand (1e weekend van de maand) op de kalender, vergeet ik het, gebeurd het zeker die maand erop! Dus 1x in de 1 a zeker 2maand dus en dan op 90graden met schoonmaakazijn tegen kalkaanslag, soms ook nog wel eens, gebeurd vaak na iets te wassen gehebben met een viese geur (zoals kattenmandjes als ze daar op gepiest hebben) doek er dan soda bij! (tegen de vieze luchtjes dus)
Gast- Gast
Ik doe het niet zo heel vaak, misschien 1x in de 3 maanden ofzo. Zou het toch wel vaker mogen doen als ik dit zo zie:P
Maar ik draai dan ook een lege 90 graden was met een beetje soda erbij.
Maar ik draai dan ook een lege 90 graden was met een beetje soda erbij.
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe het volgens mij te weinig: 2 of 3x per jaar ofzo.
Ik gooi er dan wel een flesje van HG bij.
Ik gooi er dan wel een flesje van HG bij.
Gast- Gast
Sterker nog ik heb het in 3 jaar tijd nog niet gedaan ..
Ga het toch maar eens doen!
Nu was ik gelukkig niet zo heel veel dus weinig schapen over de dam!
Ga het toch maar eens doen!
Nu was ik gelukkig niet zo heel veel dus weinig schapen over de dam!
Gast- Gast
Mijn wasmachine werkt helaas niet goed op het programma van 90 graden. Dan pompt hij er op een of andere manier geen water in. Kan ik ook een lege wastrommel op 60 graden laten wassen om te ontkalken?
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Maar dan is het toch geen verschil tussen een lege of volle trommel. Het gaat om de 90 graden, niet om de lege trommen. Er wordt gewoon niet zo vaak meer op 90 graden gewassen en daarom af en toe toch doen, en dan maar met lege trommel.Alias schreef:Mijn wasmachine werkt helaas niet goed op het programma van 90 graden. Dan pompt hij er op een of andere manier geen water in. Kan ik ook een lege wastrommel op 60 graden laten wassen om te ontkalken?
Gast- Gast
Ik doe het zo'n 4 a 5 keer per jaar met een halve zak soda erbij
Gast- Gast
hmm ok, dit heb ik dus nog nooit gedaan Misschien maar eens doen! Wat kun je er het beste ingooien dan?
Gast- Gast
Ik was beddengoed en handdoeken e.d. altijd op 90 graden en daarnaast draai ik de wasmachine 1 keer in de 2 maanden leeg op 90 graden met azijn
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Dat heb ik nog nooit gedaan. Sowieso was ik minstens 1x per maand handdoeken e.d. op 90°.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Gooien jullie dan azijn/soda in het bakje voor het wasmiddel of in de trommel zelf?
Gast- Gast
moet dit schoonmaakazijn zijn of is natuurazijn ook goed?
edit: Ik was al mijn beddengoed sowieso op 95 graden..
edit: Ik was al mijn beddengoed sowieso op 95 graden..
Laatst aangepast door Jade op zo 27 feb 2011 - 0:25; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
*Oeps* Dit hebben wij nog nooit gedaan. Morgen maar even naar de supermarkt om azijn te halen en dit maar eens te doen.
Gast- Gast
Ik wist niet eens dat het moest (A) Dus ik ga het binnenkort maar is doen :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik heb dat ook nog nooit gedaan nu al 4 jaar en was nooit op 90 graden..
Ik lees hier azijn of soda, wat is beter? en welke azijn moet dat dan zijn? Natuurazijn of schoonmaakazijn?
En moet je dat in het bakje doen of in de trommel?
Ik lees hier azijn of soda, wat is beter? en welke azijn moet dat dan zijn? Natuurazijn of schoonmaakazijn?
En moet je dat in het bakje doen of in de trommel?
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Iedereen bedankt voor de tips, ik had het nog nooit gedaan (we hebben de wasmachine nu zo'n 4/5 maanden) en ik was nooit op 90 graden, dus binnenkort maar eens doen. Moet je dan nog een bepaald programma kiezen trouwens?
Schoonmaakazijn ga ik denk ik niet doen, ik vind azijnlucht zo smerig dat ik er echt bijna ziek van wordt, dus dat is geen succes, maar misschien maar eens soda proberen. Gelukkig hebben we hier geen last van veel kalk in het water.
Schoonmaakazijn ga ik denk ik niet doen, ik vind azijnlucht zo smerig dat ik er echt bijna ziek van wordt, dus dat is geen succes, maar misschien maar eens soda proberen. Gelukkig hebben we hier geen last van veel kalk in het water.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Goed dat jullie 't zeggen...
Ik heb in de 2,5 jaar tijd dat ik m'n wasmachine heb, dit nog maar 1x gedaan. Zet 'm dadelijk aan!
Ik heb in de 2,5 jaar tijd dat ik m'n wasmachine heb, dit nog maar 1x gedaan. Zet 'm dadelijk aan!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Zo te lezen doe ik dat dus te weinig. Meestal een keer per jaar ofzo. Maar ik ben maar alleen dus mijn machine draait niet heel vaak. Ik doe er altijd soda bij gewoon in de trommel zelf.
aardbeitje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 153
Registratiedatum : 23-11-10
hmm wij hebben dit ook nog nooit gedaan in 4 jaar tijd! misschien toch maar eens doen binnenkort
Gast- Gast
Ik doe het 1 keer in de 2 maanden en dan met schoonmaakazijn. Ik doe het gewoon in het vakje waar ik normaal wasmiddel in doe.
Gast- Gast
Ik probeer om de maand een kookwas te draaien met een halve zak soda. Ik bedenk me nu dat het al wel een tijdje geleden is, oeps.
Jules- Fluisteraar
- Aantal berichten : 179
Punten : 210
Registratiedatum : 26-01-11
Ik hoor dit nu voor het eerst en ik voer al bijna 10 jaar een eigen huishouding met een eigen wasmachine.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Af en toe een lege wasmachine laten draaien
» wasmachine schoon draaien?
» N.a.v. Hoevaak gebruiken jullie de wasmachine?
» Iets laten draaien als je weg gaat...
» Hoevaak laten jullie je haren knippen?
» wasmachine schoon draaien?
» N.a.v. Hoevaak gebruiken jullie de wasmachine?
» Iets laten draaien als je weg gaat...
» Hoevaak laten jullie je haren knippen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: