Spelen broetjes/zusjes
+4
Tania
Liadan
SDL
-Ieniemienie-
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spelen broetjes/zusjes
M is nu 4 jaar en speelt graag met playmobil, barbies ed. Ze speelt echt al fantasiespel met verhalen ed.
Haar broertje is 1,5 en gooit en sloopt graag met speelgoed. Ook met M haar speelgoed.
Nu probeer ik M wel eens aan de grote tafel te laten spelen, maar dan word ze wel beperkt in haar ruimte/spelen. En ook hebben we al eens geprobeerd om haar op haar kamer te laten spelen. Maar dit vind ze nog helemaal niet leuk.
Maar hoe laat ik ze nu leuk spelen. Zonder dat T alles wat M heeft gemaakt ed kapot maakt of afpakt.
Ik vind dit echt heel lastig. Ik wil M niet belemmeren in haar spelen door het alleen erbij te pakken als T op bed ligt.
Maar ik kan T ook lastig de hele dag in de box oid zetten.
Hoe lossen andere mama;s dit op. Of ben ik de enig die hier tegen aanloopt?
Haar broertje is 1,5 en gooit en sloopt graag met speelgoed. Ook met M haar speelgoed.
Nu probeer ik M wel eens aan de grote tafel te laten spelen, maar dan word ze wel beperkt in haar ruimte/spelen. En ook hebben we al eens geprobeerd om haar op haar kamer te laten spelen. Maar dit vind ze nog helemaal niet leuk.
Maar hoe laat ik ze nu leuk spelen. Zonder dat T alles wat M heeft gemaakt ed kapot maakt of afpakt.
Ik vind dit echt heel lastig. Ik wil M niet belemmeren in haar spelen door het alleen erbij te pakken als T op bed ligt.
Maar ik kan T ook lastig de hele dag in de box oid zetten.
Hoe lossen andere mama;s dit op. Of ben ik de enig die hier tegen aanloopt?
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Spelen broetjes/zusjes
Ik zou haar broertje een minuut in de hoek of de box zetten als ie stout is. Ze moet toch ook gewoon kunnen spelen waar haar broertje bij is.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
H haar Playmobil staat boven. Dan hoeft ze het ook niet steeds op te ruimen. Voorheen speelde ze ermee aan de grote tafel maar als we dan gingen eten moest alles van tafel.
Maar goed, zij speelt wel graag boven.
Net wilde ze een grote legpuzzel maken en dat heeft ze ook mee naar boven genomen.
Die maakt ze normaal wel aan de tafel maar het blad staat in de schuur om geverfd te worden.
Als ze hier iets aan het doen is wat A steeds sloopt dan zet ik hem in de kinderstoel erbij.
Dan gaat hij kleuren of een knopjespuzzel maken.
Maar goed, zij speelt wel graag boven.
Net wilde ze een grote legpuzzel maken en dat heeft ze ook mee naar boven genomen.
Die maakt ze normaal wel aan de tafel maar het blad staat in de schuur om geverfd te worden.
Als ze hier iets aan het doen is wat A steeds sloopt dan zet ik hem in de kinderstoel erbij.
Dan gaat hij kleuren of een knopjespuzzel maken.
Gast- Gast
Hier wil K. ook altijd meespelen met Y. Als ik de playmobil beneden neerzet dan geef ik hem bijvoorbeeld de speeltuin en kan Y. met het prinsessenkasteel spelen. Ik leg hem dan duidelijk uit dat ze ieder iets krijgen en hij snapt inmiddels wel dat Y. het echt niet leuk vindt als hij aan haar spullen komt.
Toen hij dat nog niet begreep liet ik Y. toch aan tafel zitten met haar speelgoed want dan wist ze zeker dat hij eraf bleef.
Of ik ging met K. juist aan tafel iets doen.
In de hoek zetten zou ik niet doen, hij snapt waarschijnlijk niet wat hij fout doet en wil er op zijn manier mee spelen. Op die leeftijd is dat met dingen gooien, afpakken en uit elkaar halen.
Toen hij dat nog niet begreep liet ik Y. toch aan tafel zitten met haar speelgoed want dan wist ze zeker dat hij eraf bleef.
Of ik ging met K. juist aan tafel iets doen.
In de hoek zetten zou ik niet doen, hij snapt waarschijnlijk niet wat hij fout doet en wil er op zijn manier mee spelen. Op die leeftijd is dat met dingen gooien, afpakken en uit elkaar halen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik laat J. aan de grote tafel spelen met Playmobil of knutselspullen. M. slaapt ook nog 'smiddags dus dan kan J. spelen wat hij wil. Soms gaat M. ook een half uurtje in de box als J. iets speciaals wil doen.
Maar eigenlijk spelen ze hier ook vaak samen met de spullen waar M. ook gewoon mee mag spelen. Ze sloopt dan nog wel is wat van J. maar ik laat ze dan vaak gewoon gaan samen en uiteindelijk lossen ze het vaak zelf op dan. Dan gaat J. al iets anders pakken voor M. of hij gaat torens bouwen die ze om mag gooien ofzo.
Maar eigenlijk spelen ze hier ook vaak samen met de spullen waar M. ook gewoon mee mag spelen. Ze sloopt dan nog wel is wat van J. maar ik laat ze dan vaak gewoon gaan samen en uiteindelijk lossen ze het vaak zelf op dan. Dan gaat J. al iets anders pakken voor M. of hij gaat torens bouwen die ze om mag gooien ofzo.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Een kind van 1,5 in de hoek zetten? Serieus? Hij begrijpt toch nog helemaal niet wat hij fout doet.
Ik zou uitleggen aan oudste dat als ze rustig wil spelen dat ze dat in de keuken of op haar kamer kan doen. In de woonkamer spelen betekent hier dat zus ook mee mag doen, op eigen manier.
Ik zou uitleggen aan oudste dat als ze rustig wil spelen dat ze dat in de keuken of op haar kamer kan doen. In de woonkamer spelen betekent hier dat zus ook mee mag doen, op eigen manier.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Tania schreef:Ik laat J. aan de grote tafel spelen met Playmobil of knutselspullen. M. slaapt ook nog 'smiddags dus dan kan J. spelen wat hij wil. Soms gaat M. ook een half uurtje in de box als J. iets speciaals wil doen.
Ja dat gebeurt hier ook.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Pink! schreef:Een kind van 1,5 in de hoek zetten? Serieus? Hij begrijpt toch nog helemaal niet wat hij fout doet.
Helemaal mee eens.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou mijn dochter van anderhalf niet in de hoek zetten maar een kind van die leeftijd heeft toch wel begrip van wat wel en niet mag? Als ze langs een stopcontact loopt, wijst ze ernaar en zegt ze: Nee, nee. En dat zegt ze ook bij de keukenkastjes die ze niet open mag doen en ook als mijn oudste dochter aan de deurklink hangt en met de deur heen en weer gaat zwaaien wat niet mag.
Hier is /was met Duplo spelen het grootste punt van ruzie. Mijn oudste bouwt wat en de jongste sloopt het. Ik heb de jongste duidelijk gemaakt door herhalen en herhalen dat het niet leuk is voor haar zus. Nu gaat het ongeveer de helft van de keren goed dat ze er alleen naast gaat zitten en dan de blokjes aangeven in plaats van te slopen. Als het toch ruzie wordt, vraag ik aan mijn oudste hoe ze het op kan lossen. Dan doet ze bijvoorbeeld Duplo in een aparte bak voor haar zus die dan een paar meter verderop kan gaan spelen.
Hier is /was met Duplo spelen het grootste punt van ruzie. Mijn oudste bouwt wat en de jongste sloopt het. Ik heb de jongste duidelijk gemaakt door herhalen en herhalen dat het niet leuk is voor haar zus. Nu gaat het ongeveer de helft van de keren goed dat ze er alleen naast gaat zitten en dan de blokjes aangeven in plaats van te slopen. Als het toch ruzie wordt, vraag ik aan mijn oudste hoe ze het op kan lossen. Dan doet ze bijvoorbeeld Duplo in een aparte bak voor haar zus die dan een paar meter verderop kan gaan spelen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Twellie, vind ik ook een hele mooie manier, die wij ook wel eens gebruiken. Ik merk wel dat het aan de bui van Laurens ligt. Als het op woensdagmiddag of op vrijdagmiddag is, dan kan hij echt niks hebben van Pepijn. Laurens is dan zo moe, dat hij ontzettend chagrijnig en een heel kort lontje heeft. Gistermiddag en vanmorgen was hij wel heel gezellig met Pepijn aan het spelen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hier verloopt het ook heel wisselend. De ene keer spelen ze prima samen, de andere keer lukt het echt niet. Vooral als mijn oudste met zijn treinbaan speelt, loopt de jongste daar enthousiast doorheen en is het binnen de kortste keren ruzie. De oplossing is hier om ze bijv. allebei een aantal treintjes te geven. Hetzelfde geldt voor Duplo of de poppetjes van de Little People. Het lastige is dat ze altijd met hetzelfde willen spelen haha.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Soortgelijke onderwerpen
» Spelen
» Tijgerende kleine zusjes....
» Nergens mee spelen
» Band tussen broertjes en zusjes
» Zusjes/broertjes foto topic.
» Tijgerende kleine zusjes....
» Nergens mee spelen