Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

+11
Sylvana
Suus
Slakje
Shisha
Snoes
Jezzie
Sterrin_
Darius
Caroow
Teddyaapje
Jade
15 plaatsers

Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Jade di 11 jun 2013 - 0:48

R. is inmiddels bijna 8 weken en op de eerste 2 dagen na, heb ik haar voedingen afgekolfd. R. had te weinig kracht om aan de borst te drinken.

Ik heb haar continue aangelegd, om het gevoel met de borst te houden. Ik had het idee dat het niet ging lukken. R. hapt goed aan, maar laat steeds los. Het kolven werd me teveel en ik wilde gaan afbouwen. Toen ze 2 flesvoedingen per dag kreeg, vond ik het verschrikkelijk! Dus ben ik mijn productie weer gaan opvoeren.

Als laatste redding heb ik tepelhoedjes gekocht. EN! ze heeft net goed gedronken. Maar wat is goed? Hoe weet ik nou of ze genoeg krijgt? Ze dronk al flessen van 150 ml!! Ik moest bij elke kolfbeurt echt wel beide borsten leegkolven, terwijl ze nu maar 1 borst leeg heeft gedronken.

Moet ik haar na het voeden nog afgekolfde melk geven? Kan ik na elke voeding mijn borsten beter even leeg kolven? Hoelang moet ze eigenlijk aan de borst drinken? Kan ik nu verwachten dat ze vaker voor een voeding komt?

Ik denk dat ik voorlopig de avondvoeding wel afgekolfd blijf geven, omdat ze daar super op slaapt!

pfff ik ben echt heeel blij, maar tegelijkertijd bang dat het uiteindelijk weer niets wordt!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Teddyaapje di 11 jun 2013 - 0:56

Wat fijn zeg!! Ik zou t gewoon eens proberen zonder kolven, ze komt vanzelf weer als ze honger heeft. Daarbij krijgen baby's vaak meer uit een borst dan wat ewn kolf eruit krijgt dus misschien heeft ze wel gewoon 150cc gedronken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Jade di 11 jun 2013 - 1:02

Teddyaapje schreef:Wat fijn zeg!! Ik zou t gewoon eens proberen zonder kolven, ze komt vanzelf weer als ze honger heeft. Daarbij krijgen baby's vaak meer uit een borst dan wat ewn kolf eruit krijgt dus misschien heeft ze wel gewoon 150cc gedronken.

bedankt voor je reactie! Ze is nu in slaap gevallen, en als ze wakker wordt leg ik haar gewoon weer aan. de borst waar ze maar een paar slokjes uit heeft gedronken voelt nu wel heel vol! Ik hoop dus eigenlijk niet dat ze uren gaat slapen Razz .

Ik ben ook blij dat dit een oplossing lijkt te zijn, ondanks dat tepelhoedjes afgeraden worden.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Caroow di 11 jun 2013 - 1:17

Ik voed zoon al sinds hij vijf dagen is met een tepelhoedje. Gaat hier hartstikke goed, mijn productie is ook gewoon goed.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Darius di 11 jun 2013 - 1:32

Misschiend dat je deze vraag even op het borstvoedingsforum of op D&V kunt stellen. Ze weten daar net even iets meer, vind ik. Het is een hele specifieke situatie. Zelf denk ik dat het wel belangrijk is om dat even wekelijks naar het inloopspreekuur op het cb te gaan om even te wegen.

Maar: een heel groot compliment voor je doorzettingsvermogen!!! Supergoed!!!!!!!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Sterrin_ di 11 jun 2013 - 1:44

Ik heb alle 4 de kinderen met tepelhoedje gevoed, de tweede en de tweeling 9 maanden lang en ineens kon ik toen zonder. Nooit problemem met de productie oid gehad verder, ook nooit extra gewogen. Als ze honger hadden merkte ik dat gauw genoeg. Her dronken ze maar een 5, hooguit 10 minuten maar adden blijkbaar altijd genoeg.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Jezzie di 11 jun 2013 - 1:54

Wat fijn Jade!
Wat knap dat je het zo lang al volhoud!!
Ik ben zelf na 7 weken kolven gestopt omdat L niet aan de borst wilde drinken.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Jade di 11 jun 2013 - 2:40

dankjewel allemaal! :dance:

Ik heb haar net weer aangelegd, ze werd alweer wakker! Na het aanleggen heb ik voor de zekerheid gekolfd, maar ik kreeg er maar 30 ml uit (normaal 180-200), dus ik denk dat ze wel goed gedronken heeft!

Ik ga eens even op het D&V forum kijken!

En ik ga inderdaad regelmatig even wegen of ze wel écht genoeg binnen krijgt. Nu is ze altijd wel heel ontevreden als ze niet genoeg krijgt, dus ik hoop dat ze dat wel blijft aangeven.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Snoes di 11 jun 2013 - 2:53

Wat superfijn dat dit lijkt te werken Jade. Ik hoop dat ze gewoon genoeg binnenkrijgt en dat de borstvoeding nu dan toch goed gaat lukken.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Shisha di 11 jun 2013 - 2:54

Wat fijn dat het toch nog lijkt te lukken Jade! Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding 281626781
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Slakje di 11 jun 2013 - 2:58

Super! :cheering:
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Suus di 11 jun 2013 - 3:02

Wat fijn, Jade!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Sylvana di 11 jun 2013 - 3:11

Jade schreef:dankjewel allemaal! :dance:

Ik heb haar net weer aangelegd, ze werd alweer wakker! Na het aanleggen heb ik voor de zekerheid gekolfd, maar ik kreeg er maar 30 ml uit (normaal 180-200), dus ik denk dat ze wel goed gedronken heeft!

Ik ga eens even op het D&V forum kijken!

En ik ga inderdaad regelmatig even wegen of ze wel écht genoeg binnen krijgt. Nu is ze altijd wel heel ontevreden als ze niet genoeg krijgt, dus ik hoop dat ze dat wel blijft aangeven.

Super hoor!

Ik denk dat je het nu gewoon een beetje op z'n beloop moet laten, bij hongersignalen direct aanleggen en als je bang bent dat ze te lang wacht voor een voeding kun je dr ook een keertje op jouw verzoek aanleggen.

Wat betreft het wegen, probeer daar niet te gefixeerd op te raken. Drinkt ze regelmatig en heeft ze goede plasluiers, dan mag je er van uit gaan dat het gewoon goed gaat.

Fijn zeg joh, 'gefeliciteerd'! Very Happy

Edit: van kolven heb ik trouwens geen verstand, daar kun je idd het d&v forum voor raadplegen!

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Dora di 11 jun 2013 - 8:05

Wat fijn!
Het enige waar je idd op moet letten zijn goede plasluiers, of dat het zelfde blijft!

Enne..... Geniet ervan! Ik vond het zo fijn, dat intieme, knuffelige (ik mis het nogsteeds na driekwart jaar).
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 8:07

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding 281626781wat gaaf Jade! Super dat het nu alsnog lukt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Linda di 11 jun 2013 - 8:16

Wat super goed! Petje af voor je doorzettingsvermogen!

Ik zou het inderdaad ook gewoon even op z'n beloop laten. Kijken of het haar lukt om zelf de boel te regelen. De plasluiers goed in de gaten houden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  red rose di 11 jun 2013 - 8:22

Linda schreef:
Ik zou het inderdaad ook gewoon even op z'n beloop laten. Kijken of het haar lukt om zelf de boel te regelen. De plasluiers goed in de gaten houden.

Bovenstaande zou ik ook doen. Ik vind het super goed hoe ver je nu bent gekomen! Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen aan de borst.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Happydobby di 11 jun 2013 - 10:59

Ik heb hetzelfde meegemaakt, rond de 2 maanden lukte het toch om zelf te voeden, ben 1 keer extra gaan wegen. Nakolven deed ik niet meer. Daarna ging het vanzelf. Hier heeft zoon 9 maanden bv gehad dus het kan!

Succes en wat goed dat je het doorgezet hebt!

cheers

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding Empty Re: Ik denk dat het gaat lukken! -> borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum