Vanaf wanneer met kussen slapen?
+9
holaagirl
Annemie
Aagje!
PapillonRose
Slakje
Linda
Steep
Teddyaapje
Novalee
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vanaf wanneer met kussen slapen?
N. gaat binnenkort over naar een gewoon bed. Ik heb al een dekbed voor haar gekocht maar ik twijfel over een kussen. Vanaf wanneer slaapt jouw kindje met een kussen? En heb je toen voor een extra dun kussen gekozen of voor een gewone?
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Vanaf wanneer met kussen slapen?
T. heeft sinds een paar weken een kussen. Een kinderkussen van de Hema
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Een peuterkussen van Ikea is heel dun. N. sliep daarop toen ze dezelfde leeftijd als jouw dochter had. Daar sliep ze prima op.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ruben slaapt sinds vorige week in een peuterbed met dekbed en kussen. Gaat heel goed!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Sinds ze 2 is ongeveer, misschien al ietsjes eerder.
We hebben een heel plat kussen van de ikea. Gewoon een normaal formaat, zodat het kussensloop er omheen past.
We hebben een heel plat kussen van de ikea. Gewoon een normaal formaat, zodat het kussensloop er omheen past.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Louise heeft nu al enkele maanden een kussen. Ze pakte altijd al haar knuffels om op te gaan liggen met haar hoofd, dan leek een kussen mij toch comfortabeler.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Hier sinds een paar maanden, ze vroeg erom (in mijn bed jatte ze ook altijd een kussen). Heb toen een kinderkussen van Hema gekocht voor in haar bedje.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
D slaapt nog steeds zonder kussen. Nooit over nagedacht eigenlijk. Is er een leeftijd waarop het eigenlijk wel 'moet'? Ze vraagt er nooit om eigenlijk
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Mijn zoontje slaapt sinds hij 2,5 is in een groot bed met een peuterkussen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
sinds een paar maanden. Hij vroeg er zelf om. Papa en mama hebben dat toch ook...
Het is wel zo'n dunnetje van de Ikea. Hij ligt er steevast elke avond volledig onder weggekropen. Geeft blijkbaar een geborgen gevoel!
Het is wel zo'n dunnetje van de Ikea. Hij ligt er steevast elke avond volledig onder weggekropen. Geeft blijkbaar een geborgen gevoel!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Even offtopic, holaagirl: hoe gaat het slapen van N. nu momenteel bij jullie?
Parisienne- Ratel
De oudste met net 2 jaar, de jongste wil er niet aan. Heeft het kussen op het voeteneind liggen, maar onder zijn hoofd ho maar.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Parisienne schreef:Even offtopic, holaagirl: hoe gaat het slapen van N. nu momenteel bij jullie?
FANTASTISCH!! Echt geweldig...Wat een verschrikkelijke eerste anderhalf jaar hebben we gehad! Eigenlijk, sinds hij zijn buisjes kreeg ging het ineens beter. Nu zijn ze er voor de 2e keer in gegaan, want wij werden al panisch bij de gedachte dat het weer zo werd als daarvoor... (plus de oorklachten uiteraaaaard)
Hij slaapt nu uit tot 7.00-8.00 (als we hem niet wakker maken om te gaan werken) Hij slaapt 's middags standaard zo'n 3 uur! Al probeer ik hem de laatste tijd na 2, 2.5 uur wakker te maken. En dan gaat hij 's avonds rond 20:00 naar bed. Hij gaat met plezier slapen, valt ook altijd DIRECT in slaap en kan mij niet herinneren dat ik eruit geweest ben voor hem... Hoe bizar is dit?
Ik durf hem dus niet naar een groot bed te doen, hij slaapt nog in zijn ledikant. Hij wilt zijn slaapzak nog absoluut niet uit en wilt per sé een kussen over zijn hoofd. Al doet hij dit tot zijn 16e, ik vind het prima, zolang hij maar zo door blijft slapen! Whooee!!!
Héle blije mama dus
bij jullie nog niet fantastisch begreep ik? N ligt wel al in een groot bed? En is het hierdoor beter geworden?
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Och, wat stom! Daar heb ik dus serieus niet aan gedacht dat ze speciale peuter/kinderkussens verkopen Denk dat ik er dan ook maar gewoon een koop. Als ze het nog niet wil dan proberen we het later gewoon nog eens.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Slakje schreef:Louise heeft nu al enkele maanden een kussen. Ze pakte altijd al haar knuffels om op te gaan liggen met haar hoofd, dan leek een kussen mij toch comfortabeler.
Dat doet mijn dochter ook steeds. Dan ligt ze weer op haar olifantje (die eigenlijk een muis is) of als ze bij ons ligt, dan probeert ze op mijn kussen te gaan liggen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Holaagirl, wat ontzettend fijn om te lezen! Het is inmiddels een slaapkop geworden zeg Als ik het zo hoor zou ik het inderdaad zo lang mogelijk laten hoe het is. Als hij nog prima slaapt in het ledikant, waarom niet? Hetzelfde geldt voor een slaapzak. Zodra het écht niet meer past zal 'ie het zelf ook wel gaan merken. Als hij zelf toe is aan verandering geeft 'ie het waarschijnlijk ook wel aan of wordt 'ie enthousiast als jullie het eens over een 'grote-jongens-kamer' hebben. Bij ons is het inderdaad nog steeds niet normaal. N. wordt nog geregeld wakker, inslapen is nog steeds te vaak een drama.. slapen is gewoon een erg moeilijk punt voor haar.
@ Novalee: je kan het inderdaad eens proberen. Is het niks, rol je het dunne ding op, leg je het onderin de kast en probeer je het later nog eens.
@ Novalee: je kan het inderdaad eens proberen. Is het niks, rol je het dunne ding op, leg je het onderin de kast en probeer je het later nog eens.
Parisienne- Ratel
Oh, dat kussen inpikken gebeurt hier trouwens ook vaak. "Mam, schuif eens op. Ik wil jouw kussen!"
Parisienne- Ratel
Parisienne schreef:Oh, dat kussen inpikken gebeurt hier trouwens ook vaak. "Mam, schuif eens op. Ik wil jouw kussen!"
Haha, mijn dochter kan nog niet praten, maar als ik 's nachts naar de wc ga, dan gaat ze in haar slaap op mijn plek liggen
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
S. slaapt nu sinds een maandje met een kussen (kinderkussen van de Hema) en over 3 weken (ja we hebben het veel te lang uitgesteld haha) gaat hij ook over naar een peuterbed
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf wanneer kussen in bed, en wat voor kussen?
» vanaf welke leeftijd mogen kinderen op een kussen slapen
» Vanaf wanneer dekbedje en kussen?
» Vanaf wanneer een kussen gebruiken?
» vanaf wanneer..
» vanaf welke leeftijd mogen kinderen op een kussen slapen
» Vanaf wanneer dekbedje en kussen?
» Vanaf wanneer een kussen gebruiken?
» vanaf wanneer..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: