Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet 1 schaal maar 2 in de oven, verlenging baktijd

+2
Linda
Sent
6 plaatsers

Ga naar beneden

Niet 1 schaal maar 2 in de oven, verlenging baktijd Empty Niet 1 schaal maar 2 in de oven, verlenging baktijd

Bericht  Sent zo 9 jun 2013 - 20:00

Hoe rekenen jullie de verlenging van de baktijd uit, als er bijvoorbeeld 2 schalen lasagne tegelijkertijd de oven in moeten?
En hetzelfde met een tray cupcakes bijvoorbeeld?
Ik vermoed dat ik de tijd niet moet verdubbelen in verband met aanbranden, maar dat het er wel langer in moet.
Graag jullie ervaringen.

Sent
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 34
Registratiedatum : 19-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet 1 schaal maar 2 in de oven, verlenging baktijd Empty Re: Niet 1 schaal maar 2 in de oven, verlenging baktijd

Bericht  Linda zo 9 jun 2013 - 20:14

Dat doe ik eigenlijk niet. Ik doe de normale tijd en aan het einde kijk ik even of dat voldoende was en anders laat ik het nog ietsjes langer staan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Niet 1 schaal maar 2 in de oven, verlenging baktijd Empty Re: Niet 1 schaal maar 2 in de oven, verlenging baktijd

Bericht  minoessepoes zo 9 jun 2013 - 20:53

Dat doe ik inderdaad ook niet. Alleen bij een magnetron moet je dat wel doen, maar die heb ik nu niet eens meer. In onze hete lucht oven maakt het in ieder geval niks uit.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ella zo 9 jun 2013 - 22:08

Linda schreef:Dat doe ik eigenlijk niet. Ik doe de normale tijd en aan het einde kijk ik even of dat voldoende was en anders laat ik het nog ietsjes langer staan.

Zo doe ik het ook. Vind het onzin om bij voorbaat de tijd al te verdubbelen. Kan nooit goed gaan
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Saga zo 9 jun 2013 - 22:11

In een oven hoort dat inderdaad niet uit te maken!
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Melis_je ma 10 jun 2013 - 23:17

In een oven maakt dat niks uit. In een magnetron wel: als je de portie verdubbelt, moet je de tijd verdubbelen. In een oven moet je gewoon de oorspronkelijke tijd aanhouden als het om 2 schalen gaat. Als je één diepere schaal maakt (bijv 10 centimeter diep terwijl je normaal 7 centimeter diep hebt), wordt het anders: dan moet de temperatuur omlaag en het aantal minuten omhoog (en andersom: plattere schaal --> hogere temperatuur en kortere baktijd.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Sent di 11 jun 2013 - 2:11

Bedankt, echt nooit geweten.
Dus ook bij cakes en appeltaarten en dergelijke kun je er op deze manier gemakkelijk twee maken?
Ik heb laatst 3 appeltaarten achter elkaar gemaakt....

Sent
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 17
Punten : 34
Registratiedatum : 19-04-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: