#%@(!, kattenurine op gasfornuis
+5
Jerry
Surya
mzcharlotte
June
Aimee
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
#%@(!, kattenurine op gasfornuis
Ik vind het zooooo goor en ben zo geïrriteerd! Een van onze katten plast wel eens op het gasfornuis, dat is al vervelend en vies genoeg, maar nu heeft ze het ook gedaan terwijl we op vakantie waren. Degene die voor de katten zorgde heeft het niet gezien, dus het heeft ruim een week kunnen intrekken. Als ik nu het gas aanzet komt die geur elke keer gigantisch opzetten. Zo erg dat ik meteen geen trek meer heb in mijn eten. Mijn vriend heeft het hele fornuis uit elkaar gehaald en ik heb van alles geprobeerd om de lucht weg te krijgen, maar geen resultaat. We hebben deze keuken nog geen twee jaar en we kunnen verdorrie gewoon nu al een nieuwe gasplaat kopen.
Iemand nog tips om dit bij het nieuwe gasstel te voorkomen? Er staat een schone kattenbak(die ze beide ook gewoon gebruiken) en ze zijn onderzocht door de dierenarts (krijgen nu ook speciaal voer tegen blaasgruis)
Iemand nog tips om dit bij het nieuwe gasstel te voorkomen? Er staat een schone kattenbak(die ze beide ook gewoon gebruiken) en ze zijn onderzocht door de dierenarts (krijgen nu ook speciaal voer tegen blaasgruis)
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: #%@(!, kattenurine op gasfornuis
O.... bah Is de keuken niet af te sluiten als jullie niet thuis zijn?
Gast- Gast
Bah wat vies en wat rot zeg. Kun je geen fornuis kopen dat je na het koken dicht kan doen? Met een deksel bedoel ik.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ter voorkoming misschien voortaan een handdoek/snijplank/bakplaat op het fornuis leggen? Hoe je de geur weg krijgt, geen idee. Misschien het gas even een tijdje laten branden, dan zal het vast even flink stinken, maar de geur moet er vanzelf een keer uitgebrand zijn, lijkt mij.
Gast- Gast
Aluminiumfolie voor de volgende keer. Ze houden er niet van om eroverheen te lopen, laat staan urineren. Wel ontzettend balen zeg!
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Heb je al azijn geprobeerd?
Surya- Fluisteraar
- Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13
Ja azijn heb ik geprobeerd en ook een speciaal goedje via internet besteld. Maar het is echt de pitten ingelopen, en de wokpit kan ik van binnen niet helemaal schoonmaken... We zijn nu ongeveer een week thuis en de lucht wordt nog steeds niet minder.
Aluminiumfolie vinden ze helaas niet erg, dat dachten we met het neerzetten van de box ook te proberen maar daar gaan ze gewoon op liggen.
Ik ga morgen eens op zoek naar gasstel met deksel!
Aluminiumfolie vinden ze helaas niet erg, dat dachten we met het neerzetten van de box ook te proberen maar daar gaan ze gewoon op liggen.
Ik ga morgen eens op zoek naar gasstel met deksel!
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Bleekmiddel?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Kan je ook niet een schoonmaakmiddel verdunnen (Blue Wonder of iets dergelijks) en in een spuitbus doen en dat er in spuiten en in laten trekken?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Wat je misschien ook nog kan proberen, is met een stoomreiniger je gasformuis proberen te reinigen? Dan worden iig de bacteriën gedood.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Jerry schreef:Bleekmiddel?
Dat zou ik niet doen, de meeste katten vinden dat juist erg lekker ruiken!
Bij de drogist kan je dettol kopen (is niet goedkoop!) maar katten hebben een gruwelijke hekel aan de geur en het ontsmet heel erg goed!
Mrs. Lovett- Fluisteraar
- Aantal berichten : 36
Punten : 36
Registratiedatum : 10-05-13
Fornuis inspuiten met Dasty?
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: