Planning tips
+4
GreenGrass
girli
Roza
nina
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Planning tips
Beetje flauwe vraag hoor.
Maar ik kan heel goed planningen maken voor mijn studie. Maar vind het zo moeilijk om me er aan te houden. Ben altijd zomaar afgeleid en ik ben ook heel goed in 1000 redenen bedenken waarom ik op dat moment niet hoef te studeren.
Iemand tips? :-)
Maar ik kan heel goed planningen maken voor mijn studie. Maar vind het zo moeilijk om me er aan te houden. Ben altijd zomaar afgeleid en ik ben ook heel goed in 1000 redenen bedenken waarom ik op dat moment niet hoef te studeren.
Iemand tips? :-)
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Planning tips
Dat is toch echt pure discipline. Bij mij ontbreekt het daar ook gruwelijk aan.
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Maak je wel een realistische planning?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik maakte altijd een excelsheet voor mezelf met een mooie planning erin. Elke keer als ik iets af had, maakte ik een hokje groen. Aan het eind had ik dan ook een hele groene sheet, dat voelde goed!
Daarbij probeerde ik altijd het vervelende te doen en dan het leuke. Dus eerst leren en dan 's middags/'s avonds iets leuks. Dit kan een lekker stuk lopen, fiesten oid zijn of iets lekker te eten. In ieder geval een beloning nadat ik iets afgerond had.
Daarbij probeerde ik altijd het vervelende te doen en dan het leuke. Dus eerst leren en dan 's middags/'s avonds iets leuks. Dit kan een lekker stuk lopen, fiesten oid zijn of iets lekker te eten. In ieder geval een beloning nadat ik iets afgerond had.
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Gelijk beginnen als je uit bed komt. Dat helpt bij mij, dan raak ik niet zo snel meer afgeleid. (Moet ik wel zeggen dat ik facebook wel eerst helemaal lees op m'n telefoon als ik nog in bed lig).
Als ik eerst iets anders doe, al is het alleen maar douchen en aankleden, dan heb ik al te veel andere dingen bedacht die ik ga/wil doen en doe ik vrij weinig nog voor school.
En inderdaad doelen stellen. Als een bepaald verslag heel lang is of veel werk, kun je ook in tijd je doel stellen. (Dus bv. 2 uur typen voor dit en dat verslag)
Dat is in ieder geval wat mij helpt. Maar motivatie vinden/vasthouden is inderdaad soms echt te veel gevraagd...
Als ik eerst iets anders doe, al is het alleen maar douchen en aankleden, dan heb ik al te veel andere dingen bedacht die ik ga/wil doen en doe ik vrij weinig nog voor school.
En inderdaad doelen stellen. Als een bepaald verslag heel lang is of veel werk, kun je ook in tijd je doel stellen. (Dus bv. 2 uur typen voor dit en dat verslag)
Dat is in ieder geval wat mij helpt. Maar motivatie vinden/vasthouden is inderdaad soms echt te veel gevraagd...
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Ik heb dat ook mijn hele leven al heel sterk, heb alles geprobeerd, maar na jaren trapte ik nog altijd in dezelfde valkuilen. Sinds een paar weken heb ik de oplossing gevonden: ritalin. Echt hoor, mijn leven is stukken simpeler geworden. Ik kan me ineens langer dan twee minuten op één ding concentreren en dan ook gestructureerd doorwerken en dingen afmaken. Een uitkomst!
Gast- Gast
Kim, dat is wel ineens een heel drastisch middel vind ik. Dit zou ik niet zomaar nemen als er geen vermoedens zijn van iets als ADHD of iets dergelijks.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Klopt, het is een drastisch middel, iets dat je niet zomaar neemt. Toch zou ik willen dat ik sneller had geweten dat ik ADD had, zodat ik mijn studie wat gemakkelijker was doorgekomen. Altijd maar die plannen, die ideeën, maar dan moeite hebben met de uitvoer en vooral: het afmaken. En mensen om me heen die zeiden: je moet gewoon structureel werken, kleine doelen stellen, een uur gaan zitten etc. Nou voor sommige mensen is dat dus niet zo gewoon.
Ik zeg dit alleen maar om mensen hier erop te attenderen, that's all.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Klopt, het is een drastisch middel, iets dat je niet zomaar neemt. Toch zou ik willen dat ik sneller had geweten dat ik ADD had, zodat ik mijn studie wat gemakkelijker was doorgekomen. Altijd maar die plannen, die ideeën, maar dan moeite hebben met de uitvoer en vooral: het afmaken. En mensen om me heen die zeiden: je moet gewoon structureel werken, kleine doelen stellen, een uur gaan zitten etc. Nou voor sommige mensen is dat dus niet zo gewoon.
Maar niet bij iedereen die problemen heeft met plannen heeft meteen ADD.
OT: Geen tips. Ik deed altijd maar wat met studeren, maar zorgde wel dat ik op tijd was. Heeft voor mij geholpen, afstuderen in 3,5 ipv 4 jaar.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Nee klopt, maar je geeft wel een hint richting die kant.
" ik attendeer alleen" , alsof iedereen die zich niet goed kan concentreren zich maar moet laten testen.
" ik attendeer alleen" , alsof iedereen die zich niet goed kan concentreren zich maar moet laten testen.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Middleme: Het is een mogelijkheid, ja zeker en ik zou iedereen willen aanraden om hulp te zoeken mocht je vermoedens hebben in de richting van AD(H)D. Voor mij gaat er in ieder geval een wereld voor me open, nu ik de juiste medicatie gebruik.
Gast- Gast
Ik heb ook ADHD, maar op de een of andere manier doe ik het toch liever zonder Ritalin, zeker als ik me gewoon lekker in mijn vel voel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Soortgelijke onderwerpen
» Tv-planning
» 2013 (planning)
» planning huishouden?
» Leuke dingen in de planning!
» Nav Welke films staan bij jou in de planning?
» 2013 (planning)
» planning huishouden?
» Leuke dingen in de planning!
» Nav Welke films staan bij jou in de planning?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: