Getuige?
+5
Susan
Rush
Siem
luisa
Kat1980
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Getuige?
Weg ivm herkenbaarheid
Laatst aangepast door Kat1980 op do 6 jun 2013 - 17:35; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Getuige?
Ik zou wat meer tijd met haar alleen doorbrengen die komende weken en haar wel gewoon als getuige houden. Of ik het aan zou kaarten weet ik niet. Ik denk het eigenlijk niet. Je zegt zelf al dat ze de laatste tijd al niet lekker in haar vel zit. Ik denk niet dat haar aanspreken dan goed gaat bijdragen... Daarom zou ik wat meer tijd in de relatie met mijn vriendin steken, met haar praten over hoe het nu met haar gaat. Dan kom ik er vanzelf achter of ze naar mij toe de vriendin is die ik ken. Dat is voor mij dan genoeg.
Gast- Gast
Eerlijk gezegd vind ik jouw schoonzus de rare in dit geval. Dat A niet enthousiast of laat reageert betekent toch niet gelijk dat zij er geen zin in heeft of niet blij voor jou is ofzo? Je geeft zelf al aan dat zij wat minder geld te besteden heeft en niet lekker in haar vel zit. Gelet hierop vind haar reactie eigenlijk helemaal niet raar. Ze gaat toch gewoon de hele dag mee?
Dat van het logeren is inderdaad niet zo leuk, maar eigenlijk weet je schoonzus ook niet goed waarom dit niet door kan gaan. Als het tussen jullie goed zit snap ik echt niet waarom jouw schoonzus het nodig vindt om jou dit te vertellen en zelfs min of meer aan te geven dat je misschien haar als getuige moet heroverwegen (zo zie ik het). Daarbij vind A het misschien ook best moeilijk en is ze inderdaad wat jaloers op jou, niet gek toch. Maar dat betekent toch niet dat ze het jou niet gunt?
Dat van het logeren is inderdaad niet zo leuk, maar eigenlijk weet je schoonzus ook niet goed waarom dit niet door kan gaan. Als het tussen jullie goed zit snap ik echt niet waarom jouw schoonzus het nodig vindt om jou dit te vertellen en zelfs min of meer aan te geven dat je misschien haar als getuige moet heroverwegen (zo zie ik het). Daarbij vind A het misschien ook best moeilijk en is ze inderdaad wat jaloers op jou, niet gek toch. Maar dat betekent toch niet dat ze het jou niet gunt?
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Maar kennen A en de schoonzus elkaar verder wel buiten het vrijgezellenfeest dan? Zo niet dan zou ik er persoonlijk niet al teveel achter zoeken en puur kijken naar mijn eigen gevoel tov A en dit in zijn geheel niet mee laten wegen. Enthousiast reageren over mail/app doet iedereen anders en ik zou dan ook niet teveel waarde hechten aan de mening van schoonzus die niet weet hoe A normaal reageert. En zoals je zelf al aan geeft heeft ze een moeilijke tijd, dan heeft ze waarschijnlijk weinig behoefte om uitgebreid te reageren op mails.
Je hebt haar niet zomaar gevraagd als getuige neem ik aan en alleen dat ze niet enthousiast reageert op groepsmails zou voor mij geen reden zijn om te denken dat ze het me niet gunt dat ik gelukkig ben.
Je hebt haar niet zomaar gevraagd als getuige neem ik aan en alleen dat ze niet enthousiast reageert op groepsmails zou voor mij geen reden zijn om te denken dat ze het me niet gunt dat ik gelukkig ben.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik snap het probleem niet helemaal eerlijk gezegd. Dat ze zo reageert, betekent toch helemaal niet dat ze het niet leuk vindt voor jou? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je het moeilijk vindt om heel enthousiast over te komen, als je het eigenlijk niet kan betalen en daarmee in je hoofd zit. En ze zal misschien aan iemand die ze (bijna) niet kent vertellen wat haar situatie is.
Jij weet haar situatie wel, en ik denk dat jij goed kan inschatten hoe & wat. Ik zou dus met haar afspreken en vragen hoe het met haar gaat, en er voor haar zijn. Ik zou het niet benoemen verder.
Jij weet haar situatie wel, en ik denk dat jij goed kan inschatten hoe & wat. Ik zou dus met haar afspreken en vragen hoe het met haar gaat, en er voor haar zijn. Ik zou het niet benoemen verder.
Gast- Gast
Eens met Pippa!
En misschien is dit niet zo hoor, maar als ze wilde blijven logeren, komt ze dan van ver? En is ze misschien de enige die van ver komt? Kent ze de rest wel? Misschien voelt ze zich een vreemde eend in de bijt en is het daarom voor haar minder makkelijk?
En misschien is dit niet zo hoor, maar als ze wilde blijven logeren, komt ze dan van ver? En is ze misschien de enige die van ver komt? Kent ze de rest wel? Misschien voelt ze zich een vreemde eend in de bijt en is het daarom voor haar minder makkelijk?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik vind dat je schoonzus zich veel teveel mengt in de vriendschap tussen jou en je vriendin en dat ze dat helemaal niet hoort door te brieven aan jouw vriend en jou. Als A. weinig te besteden heeft voor de vrijgezellenavond dan moet ze daar een oplossing voor zien te bedenken, of door een goedkopere activiteit te verzinnen waardoor iedereen mee kan, of door af te spreken dat A. maar een deel van de dag meegaat. Als die logeerpartij niet door kan gaan dan is dat jammer maar helaas, maar dan moet er gewoon iets anders worden bedacht. Ik vind je schoonzus nu echt veel te ver buiten haar boekje gaan. Als zij moeite heeft met de manier waarop A. zich opstelt kan ze dat ook met A. bespreken en zich bij die feiten houden (te weinig initiatief, et cetera), jou en je vriend daarmee lastigvallen vind ik echt uit den boze en zelfs een beetje stokerig.
Jij weet hoe de feiten liggen, A. zit niet lekker in haar vel en heeft niet veel te besteden, dat zegt verder niks over de vriendschap. Hou je daar in godsnaam aan vast en ga niet twijfelen aan de vriendschap, want dat zou echt zonde zijn. En laat je schoonzus het lekker zelf uitzoeken. Dit zijn nou eenmaal de dingen waar je tegenaan kunt lopen als je een vrijgezellenfeest organiseert, wil je dat niet, dan moet je die taak niet op je nemen. Het bruidspaar daarmee gaan bellen vind ik zo ontzettend not-done.
Jij weet hoe de feiten liggen, A. zit niet lekker in haar vel en heeft niet veel te besteden, dat zegt verder niks over de vriendschap. Hou je daar in godsnaam aan vast en ga niet twijfelen aan de vriendschap, want dat zou echt zonde zijn. En laat je schoonzus het lekker zelf uitzoeken. Dit zijn nou eenmaal de dingen waar je tegenaan kunt lopen als je een vrijgezellenfeest organiseert, wil je dat niet, dan moet je die taak niet op je nemen. Het bruidspaar daarmee gaan bellen vind ik zo ontzettend not-done.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou er niet te veel achter zoeken. Je geeft zelf al aan dat ze krap bij kas zit, dan is dit natuurlijk wel een duur iets (vrijgezellenfeest, cadeau bruiloft, nieuwe kleren). Ik reageer bijvoorbeeld ook nooit erg enthousiast via de whatapp/mail terwijl ik iets wel leuk vind. Ga ik ook niet meer doen als het om een vrijgezellenfeest gaat. Het is een gezellige dag, maar veel meer ook niet voor de mensen die mee gaan. Geen bridezilla worden he .
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Als ik heel eerlijk ben had ik het liever ook niet geweten. Ik heb natuurlijk geen idee hoe het allemaal precies is gegaan, nu hoor ik alleen hoe anderen het ervaren hebben. Wat ik begreep id dat ze ook zelf geen ideeën inbracht. Dus alleen commentaar had maar zelf niks anders bedacht.
A ziet mijn schoonzus en mijn andere vriendinnen hooguit op een verjaardag hier, dus echt goed kennen ze elkaar niet. Maar datzelfde geldt ook voor de anderen. Ik ken mijn vriendinnen namelijk allemaal van verschillende dingen.
A woont inderdaad een eindje bij me vandaan, maar anderen ook hoor. Daarom snap ik dat ze zou willen blijven logeren. Maar dat verklaart niet waarom ze dat nu afzegd.
A ziet mijn schoonzus en mijn andere vriendinnen hooguit op een verjaardag hier, dus echt goed kennen ze elkaar niet. Maar datzelfde geldt ook voor de anderen. Ik ken mijn vriendinnen namelijk allemaal van verschillende dingen.
A woont inderdaad een eindje bij me vandaan, maar anderen ook hoor. Daarom snap ik dat ze zou willen blijven logeren. Maar dat verklaart niet waarom ze dat nu afzegd.
Kat1980- Kletskop
Snow White schreef:Ik zou er niet te veel achter zoeken. Je geeft zelf al aan dat ze krap bij kas zit, dan is dit natuurlijk wel een duur iets (vrijgezellenfeest, cadeau bruiloft, nieuwe kleren). Ik reageer bijvoorbeeld ook nooit erg enthousiast via de whatapp/mail terwijl ik iets wel leuk vind. Ga ik ook niet meer doen als het om een vrijgezellenfeest gaat. Het is een gezellige dag, maar veel meer ook niet voor de mensen die mee gaan. Geen bridezilla worden he .
Hahaha, nee zal geen bridezilla worden Vind het alleen erg vervelend dat ik hiermee geconfronteerd wordt. Als ik niks wist, was het allemaal makkelijker geweest.
Kat1980- Kletskop
Ik zou het verhaal eerst van A's kant willen horen, voordat ik een oordeel vel of bepaal wat ik moet doen.
Verder eens met Susan.
Verder eens met Susan.
Gast- Gast
Ik snap niet dat je twijfelt over je getuige op basis van de mening van je schoonzus die je ook nog eens via je vriend (deels) hebt gehoord. Wie weet is je schoonzus wel jaloers dat zij niet de getuige is en loopt ze daarom te stoken.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ja maar goed, dat ze niet met ideeën maar wel met commentaar komt wil toch niet zeggen dat ze er geen zin in heeft ofzo? Ik ben ook nooit goed in het bedenken van dingen. Maar als er echt iets is waarvan ik weet dat mijn vriendin dat niet leuk zou vinden, zeg ik dat wel... Ik had het overigens ook liever niet willen weten en zou dat soort dingen ook niet met de bruid bespreken. Enige dat ik met een bruid besproken heb is dat ik er alles aan had gedaan iedereen erbij te hebben maar dat 1 vriendin toch af liet weten, ondanks dat ik wel met haar rekening gehouden had (qua datum en budget, beide waren ineens niet goed meer). Maar verdere ins en outs en ergernissen; lekker boeiend. Het eindresultaat is belangrijker, wat mij betreft.
Gast- Gast
Ik vind het achterlijk dat je schoonzus haar aannames doorklikt (stoken vind ik eigenlijk) en er zo'n oordeel aan hangt. Want echt harde feiten staan er niet. Alleen dat A zo 'overkwam' (ik weet ook nooit wat ik moet zeggen tegen mensen die ik niet zo goed ken via whatsapp. Als ze niet veel te besteden heeft en dat aangeeft en het feestje toch duurder is snap ik dat ze daar niet zo blij van word etc.)
Dat soort dingen zeggen toch helemaal niets over dat zij niet blij voor jullie is? Trek je vriendschap niet in twijfel door aannames van iemand die A niet eens kent hoor.
Dat soort dingen zeggen toch helemaal niets over dat zij niet blij voor jullie is? Trek je vriendschap niet in twijfel door aannames van iemand die A niet eens kent hoor.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Kat1980 schreef:Snow White schreef:Ik zou er niet te veel achter zoeken. Je geeft zelf al aan dat ze krap bij kas zit, dan is dit natuurlijk wel een duur iets (vrijgezellenfeest, cadeau bruiloft, nieuwe kleren). Ik reageer bijvoorbeeld ook nooit erg enthousiast via de whatapp/mail terwijl ik iets wel leuk vind. Ga ik ook niet meer doen als het om een vrijgezellenfeest gaat. Het is een gezellige dag, maar veel meer ook niet voor de mensen die mee gaan. Geen bridezilla worden he .
Hahaha, nee zal geen bridezilla worden Vind het alleen erg vervelend dat ik hiermee geconfronteerd wordt. Als ik niks wist, was het allemaal makkelijker geweest.
Maar in mijn ogen wordt je nergens echt mee geconfronteerd. Alleen dat A zakelijk reageert op mails die ze krijgt van mensen die ze niet goed kent. En wat Starla zegt ben ik het ook wel mee eens dat op mij ook als stoken overkomt.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Hoe zou je dat dan aanpakken? Het is ook zo raar om te zeggen dat ik van mijn schoonzus hoorde dat ze niet enthousiast was.Rood schreef:Ik zou het verhaal eerst van A's kant willen horen, voordat ik een oordeel vel of bepaal wat ik moet doen.
Verder eens met Susan.
Kat1980- Kletskop
Ik moet er trouwens aan toevoegen dat mijn schoonzus niet de intentie had om het mij te vertellen. Het zat haar dwars en ze vertelde het tegen mijn vriend. Hij heeft besloten om het tegen mij te zeggen.
Kat1980- Kletskop
Eens met Susan!
Ik ben in Whatsapp groepen met vreemden ook niet degene die het hoogste woord voert, een vorm van verlegenheid. Wie weet is dat bij A ook wel zo. Daarnaast zou ik het heel vervelend vinden om elke keer aan te moeten geven dat ik het geld niet heb voor bepaalde dingen. Ik vind ook eerlijk gezegd dat de plank echt mis geslagen wordt door een duurdere activiteit te organiseren waardoor A er niet de hele dag bij kan zijn.
Jij hebt haar als getuigen gekozen, dat neemt neem ik aan dat ze veel voor je betekend en er de hele dag bij hoort gewoon. Dat lijkt me belangrijker dan een dure activiteit.
Daarnaast kan je gewoon echt niet aan de hand van een whatsappgroep en een paar emails beoordelen hoe ze er in staat, zeker niet als je iemand niet kent. Ik vind het dus ook alles behalve sjiek van je schoonzus om dit zo via je man te spelen, daarnaast heeft het nu al een nare bijsmaak aan een dag die alleen maar leuk en gezellig zou moeten zijn.
Ik ben in Whatsapp groepen met vreemden ook niet degene die het hoogste woord voert, een vorm van verlegenheid. Wie weet is dat bij A ook wel zo. Daarnaast zou ik het heel vervelend vinden om elke keer aan te moeten geven dat ik het geld niet heb voor bepaalde dingen. Ik vind ook eerlijk gezegd dat de plank echt mis geslagen wordt door een duurdere activiteit te organiseren waardoor A er niet de hele dag bij kan zijn.
Jij hebt haar als getuigen gekozen, dat neemt neem ik aan dat ze veel voor je betekend en er de hele dag bij hoort gewoon. Dat lijkt me belangrijker dan een dure activiteit.
Daarnaast kan je gewoon echt niet aan de hand van een whatsappgroep en een paar emails beoordelen hoe ze er in staat, zeker niet als je iemand niet kent. Ik vind het dus ook alles behalve sjiek van je schoonzus om dit zo via je man te spelen, daarnaast heeft het nu al een nare bijsmaak aan een dag die alleen maar leuk en gezellig zou moeten zijn.
Laatst aangepast door minoessepoes op do 6 jun 2013 - 23:19; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Dit had je schoonzus toch wel eeen beetje kunnen verwachten, dan had ze beter haar hart bij iemand anders kunnen luchten.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Het geeft inderdaad een nare bijsmaak aan de dag. Maar goed, ik leg het maar naast me neer. Ik wil niet oordelen over iets waar ik zelf niet bij ben geweest en dus het fijne niet vanaf weet.
Kat1980- Kletskop
Ik vind dat ze het ook niet tegen je vriend had moeten zeggen. Laat ze het lekker zelf oplossen.
Ik zou er helemaal niks mee doen.
Ik zou er helemaal niks mee doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Dikke onzin zeg! Moet je dan echt iedere e-mail met enthousiaste kreetjes begroeten? En ik vind: 'ze is op dit moment niet de vriendin die ik denk dat ze is', vind ik echt zwááááár overdreven. Kom op zeg, je zegt al dat ze niet zo goed in haar vel zit, misschien wordt én blijven slapen én daarna de hele dag nog een druk programma haar gewoon teveel, dat zou een goede reden kunnen zijn. Maar dat betekent niet dat ze ineens geen goede vriendin meer is.
Vaak gaan die mailtjes over vrijgezellenfeestjes ook eindeloos heen en weer, moet je ook maar tijd voor hebben om ieder wissewasje met een enthousiast uitroeptekentje te begroeten
Vaak gaan die mailtjes over vrijgezellenfeestjes ook eindeloos heen en weer, moet je ook maar tijd voor hebben om ieder wissewasje met een enthousiast uitroeptekentje te begroeten
Gast- Gast
Wie zijn er trouwens nog meer getuigen van jullie? Het enige wat ik nu zou kunnen bedenken is dat het steekt bij je schoonzus dat je vriendin getuige is en je schoonzus niet. Heb zoiets ook tijdens een vrijgezellenfeest meegemaakt. Toen was er irritatie en onenigheid over wie gekozen was als getuigen (echt héél flauw vond ik dat).
Moira- Fluisteraar
Verder is een vriend van mijn vriend getuige. Ik kan me bijna niet voorstellen dat mijn schoonzus daar jaloers over is.Maar goed, het is jammer dat het allemaal zo gaat.
Kat1980- Kletskop
Ik zou het mij ook niet voor kunnen stellen, zou voor mij totaal niet relevant zijn. Maar heb het dus wel meerdere keren gehoord en 1 keer van dichtbij meegemaakt dat het hoog zit bij sommige mensen. Inderdaad jammer dat het zo allemaal gaat.
Moira- Fluisteraar
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: