Getuige!
+7
Pien
Mizz_S
JustMeDaan
Ella
Mermaid
slaatje
Elliot
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Getuige!
Volgend jaar september gaat een heel goede vriendin van mij trouwen en zij heeft mij gisteravond gevraagd of ik haar getuige wil zijn. Super leuk natuurlijk! Ik ben nog nooit getuige geweest en vraag me nu af wat er precies van mij wordt verwacht? Iemand hier ervaring? Ik weet wel dat ik op de bruiloft zelf mijn handtekening moet zetten, maar ik bedoel meer: wordt er voorafgaand aan de bruiloft nog iets van mij verwacht? Regelt de getuige het vrijgezellenfeestje of doet de ceremoniemeester dat?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Getuige!
Wat een leuke en mooie eer!
Van de getuige word inderdaad niet mee verwacht dan het zetten van de handtekenigen. Het vrijgezellenfeest word geregeld door de ceremoniemeester, tenzij de bruid aangeeft dit door iemand anders te willen laten doen.
Van de getuige word inderdaad niet mee verwacht dan het zetten van de handtekenigen. Het vrijgezellenfeest word geregeld door de ceremoniemeester, tenzij de bruid aangeeft dit door iemand anders te willen laten doen.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ik was getuige bij mijn zus. Ik heb toen wel het vrijgezellenfeest georganiseerd, maar dat was mijn eigen initiatief. In principe werd er niks meer verwacht dan die handtekening.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
De handtekening inderdaad en je zit dan ook ergens vooraan, dat is wel leuk. Natuurlijk ervoor zorgen dat je er superleuk en feestelijk uitziet die dag. Erg leuk! Ik ben zelf ook 2 keer getuige geweest. Bij mijn zusje regelde ik ook het vrijgezellenfeest maar ik was toen ook ceremoniemeester. Op zich kun je daar natuurlijk best initiatief in nemen hoor, maar dan wel even in overleg of samenspraak met de ceremoniemeester. Die moet namelijk ook wel weten wat de bruid van haar vrijgezellenfeest verwacht, wie ze erbij wil hebben etc.
Gast- Gast
Wat leuk dat je gevraagd bent. Van een getuige wordt inderdaad niet meer verwacht dan een handtekening te zetten. Maar dat alleen is al hartsikke leuk!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik ben ook eens getuige geweest. Inderdaad, zit je vaak ver vooraan. Word je handtekening gevraagd.
En ons was gevraagd een stukje in de kerk voor te lezen. Alle 4 de getuigen deden een stukje.
Bij degene waar ik getuige was, was er wel een ceremoniemeester, maar toen er 2 maanden voor haar trouwen nog geen vrijgezellenfeest was georganiseerd, heb ik dat heft maar in handen genomen.
En ons was gevraagd een stukje in de kerk voor te lezen. Alle 4 de getuigen deden een stukje.
Bij degene waar ik getuige was, was er wel een ceremoniemeester, maar toen er 2 maanden voor haar trouwen nog geen vrijgezellenfeest was georganiseerd, heb ik dat heft maar in handen genomen.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Wat leuk dat je getuige mag zijn. Handtekening zetten is natuurlijk je belangrijkste taak, en je zit vooraan bij de dienst/ceremonie.
Overigens hadden bij ons de getuigen en de ceremoniemeesters niets met mijn vrijgezellenfeest te maken, ik had gewoon twee vriendinnen gevraagd of zij dat wilden doen. Onze ceremoniemeesters hebben wel het vrijgezellenfeest van mijn man georganiseerd.
Overigens hadden bij ons de getuigen en de ceremoniemeesters niets met mijn vrijgezellenfeest te maken, ik had gewoon twee vriendinnen gevraagd of zij dat wilden doen. Onze ceremoniemeesters hebben wel het vrijgezellenfeest van mijn man georganiseerd.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb gister bij de aanstaande bruid gegeten en toen hebben we alle plannen voor haar trouwdag al een beetje doorgesproken. Het is inderdaad de bedoeling dat de ceremoniemeester het vrijgezellenfeest organiseert, maar de bruid vroeg mij wel om daarbij te helpen. De ceremoniemeester is namelijk wel een hele goede regeltante en ze is al vaker ceremoniemeester geweest dus ze weet wat er van haar verwacht wordt, maar haar smaak qua feestjes komt niet bepaald overeen met die van de bruid. Vandaar dat ik me een beetje moet 'bemoeien' met de indeling van het feest.
Ik heb al even op jenjenhouse.com gekeken voor een jurk (nog heeeel vroeg natuurlijk, maar ik vond het gewoon leuk om vast te gaan kijken) en heb mijn oog laten vallen op deze jurk:
Ik weet alleen niet in welke kleur ik hem zal bestellen, wit kan natuurlijk sowieso niet. Wat zouden jullie doen? Er zijn zoveel kleuren mogelijk! Bruin, rood, blauw, goud, zilver, roze.. noem het op en het is er..
Niet dat ik nu al een jurk ga bestellen hoor, haha, maar ik weet sowieso niet naar welke kleur ik moet zoeken.. Haha ik heb nu al een kledingcrisis
Ik heb al even op jenjenhouse.com gekeken voor een jurk (nog heeeel vroeg natuurlijk, maar ik vond het gewoon leuk om vast te gaan kijken) en heb mijn oog laten vallen op deze jurk:
Ik weet alleen niet in welke kleur ik hem zal bestellen, wit kan natuurlijk sowieso niet. Wat zouden jullie doen? Er zijn zoveel kleuren mogelijk! Bruin, rood, blauw, goud, zilver, roze.. noem het op en het is er..
Niet dat ik nu al een jurk ga bestellen hoor, haha, maar ik weet sowieso niet naar welke kleur ik moet zoeken.. Haha ik heb nu al een kledingcrisis
Elliot- Ratel
Ik zou echt nog wachten met jurken kijken... Het duurt nog een jaar dus je hebt nog alle tijd van de wereld en komt waarschijnlijk nog veel mooiere tegen!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zat even terug te lezen wanneer ze ook alweer gaat trouwen, maar het duurt nog een jaar. Dan zou ik ook echt wachten met een jurkje.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik zei toch ook al dat ik het nog niet ga bestellen, maar ik vind het gewoon leuk om al rond te kijken.. Da's toch niet zo heel gek? Ik bestel sowieso pas een maand of twee van tevoren, ik wil ook nog wat afvallen (dat stond al gepland hoor, niet omdat ik een bruiloft heb) dus ik weet nu nog helemaal niet welke maat ik moet bestellen enzo.
Elliot- Ratel
Gaan ze voor een dress-code?
Maar wauw, wat een leuk jurkje zeg!
Maar wauw, wat een leuk jurkje zeg!
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ik vind het echt leuk dat je zo enthousiast bent dat je nu al voor jurken gaat kijken.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vind het een mooi jurkje!
Appeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12
Haha Tazz, dat is het inderdaad, ik ben mega-enthousiast! Laatste bruiloft die ik heb gehad waar ik echt daggast was, was de bruiloft van mijn ouders in 2002. Tijdje geleden dus!
Leuk dat jullie het jurkje leuk vinden. Ik heb hem opgeslagen in mijn favorieten, dus wie weet wordt dit hem volgend jaar!
Leuk dat jullie het jurkje leuk vinden. Ik heb hem opgeslagen in mijn favorieten, dus wie weet wordt dit hem volgend jaar!
Elliot- Ratel
Spannend! Ik heb volgende week zaterdag voor t eerst in vijftien jaar ofzo weer een bruiloft waarbij ik daggast ben Heb er zin in en mijn vriend is getuige, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat! (hij heeft trouwens samen met de andere getuige het vrijgezellenfeest georganiseerd)
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: