Monteurs & werklui
+23
minoessepoes
Steep
SarahKey
Tiara
*Lookie*
Siamsa
Atelier Madame
Char1
Rush
Tania
Pitufo
Moira
RioolSpook
Caramba
Saga
Pommes
Nyx
TukTuk
Carra
Vancity_girl
VeryCherry
Jezzie
Ilovethe90s
27 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Monteurs & werklui
Als ze een paar uur komen dan bied ik wel wat te drinken aan. Toen wij enkele jaren geleden nieuwe kozijnen kregen waren de monteurs er een paar hele dagen achter elkaar, toen zorgde ik ook voor koffie met wat lekkers, en fris drinken. Ze waren er soms ook als ik moest werken, dan zette ik koffie klaar in het apparaat en hoefden ze alleen de 'aan'-knop in te drukken, daar waren ze ook al heel blij mee. Brood hadden ze wel altijd zelf mee, dat vind ik ook wel normaal. Dat ze op mijn wc gaan vind ik niet zo erg.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik bied eigenlijk altijd wel drinken aan tenzij het heel heel kort is. Eten doe ik niet, maar als ik zelf koffie drink met een koek dan natuurlijk wel. Wc vind ik ook altijd heel erg vervelend, maar ik zou nooit weigeren.
Zo had ik laatst iemand van selektvracht een vrouw die heel nodig moest en haar vriendin was niet thuis en die vroeg of ze naar de wc mocht, dat vond ik wel wat vreemd maar ik vind nee zeggen ook een beetje raar dus heb het wel gedaan.
Zo had ik laatst iemand van selektvracht een vrouw die heel nodig moest en haar vriendin was niet thuis en die vroeg of ze naar de wc mocht, dat vond ik wel wat vreemd maar ik vind nee zeggen ook een beetje raar dus heb het wel gedaan.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Ik bied zelf ook altijd wat aan, drinken, wat lekkers bij het brood etc.
Meestal vraag ik aan het begin wanneer ze schaftijd hebben en dan zorg ik ervoor dat er wat te eten en te drinken is.
Gebeurt echt heel zelden want mijn man is zelf timmerman dus kan heel veel dingen zelf.
Maar mijn man heeft vooral veel ervaring dat er nog geen eens koffie vanaf kan bij klanten. Het is zelfs een keer gebeurt dat de boer waar ze toen bezig waren voor hun neus eieren ging bakken en opeten. Dan bied je toch de ander die aan tafel zit ook wat aan?
Meestal vraag ik aan het begin wanneer ze schaftijd hebben en dan zorg ik ervoor dat er wat te eten en te drinken is.
Gebeurt echt heel zelden want mijn man is zelf timmerman dus kan heel veel dingen zelf.
Maar mijn man heeft vooral veel ervaring dat er nog geen eens koffie vanaf kan bij klanten. Het is zelfs een keer gebeurt dat de boer waar ze toen bezig waren voor hun neus eieren ging bakken en opeten. Dan bied je toch de ander die aan tafel zit ook wat aan?
Echt dat laatste wat erg echt in sommige culturen is dat zo Beschamend volgens mij, daar kun je altijd aanschuiven.SarahKey schreef:Ik bied zelf ook altijd wat aan, drinken, wat lekkers bij het brood etc.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Als er werklui komen waarvan ik weet dat ze een tijd bezig zijn vraag ik altijd eerst if ze wat willen drinken. Vaak vraag ik wanneer ze koffiepauze hebben e.d. dan zorg ik voor een pot koffie, koekjes en met de lunch voor een pan soep. Wordt eigenlijk altijd goed gewaardeerd! In de zomer zorg ik ook vaak dat er een kan limonade ofzo staat, of geef ik waterijsjes. Kost geen drol, zij blij en ik dus uiteindelijk ook met mooi resultaat. Heb ik ook gedaan voor de werklui die onze straat opnieuw aan het bestraten waren. Ff een pot koffie gezet, vanaf het balkon gezegd dat ik koffie had en de voordeur open gedaan. Bij ons ligt het er nu echt wel mooi strak in en ik vind het ook gewoon leuk haha.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Toen onze keuken geplaatst werd waren er twee mannen de hele dag bezig, na een uurtje hebben we een volle pot koffie gezet en ze een bakje aangeboden en aangegeven dat het een themospot was en dat ze gewoon konden pakken, ook hadden we wat koekjes en dropjes op tafel liggen en ze aangeboden, wij waren toen zelf ook in huis aan het klussen. Tussen de middag gingen we naar de supermarkt voor de lunch en toen hebben we gevraagd of zij ook iets wilde eten, dit hoefde ze niet en mijn ervaring is wel dat ze meestal wel gewoon lunch e.d. bij zich hebben. Als ze om een boterham hadden gevraagd hadden ze die zonder problemen van me gekregen hoor! Later hebben we nog een keer verse koffie gezet.
Toen laatst de Tele2 monteur kwam en hij aangaf wel even een uurtje bezig te zijn heb ik hem ook wat te drinken aangeboden, dit hoefde hij overigens niet, hij gaf aan overal koffie te krijgen en al heel wat bakken op te hebben die dag.
Maar laatst kwam er ook een meneer de mechanische afzuiging checken en die was na een minuut of tien weer weg, die ga ik dan geen koffie aanbieden, maar toen onze 300kg aan Ikea pakketten werden bezorgd en die jongens met het zweet op hun voorhoofd stonden heb ik ze wel even een koud drankje aangeboden, terwijl zij daarna ook meteen weer weg waren, maar dat vind ik dan toch anders.
Ik kijk dus een beetje naar de situatie of ik mensen iets aanbied of niet.
Ik ga trouwens meestal aan de slag in huis, wat klussen of schoonmaken bijvoorbeeld, ik vind het ongemakkelijk om er bij te gaan staan kijken, maar ook om uitgebreid op de bank te gaan hangen. De deur uitgaan zou ik niet zo snel doen, ik ken die mensen niet, dus vind het ook een beetje te goed van vertrouwen om ze zomaar alleen in mijn huis te laten.
Toen laatst de Tele2 monteur kwam en hij aangaf wel even een uurtje bezig te zijn heb ik hem ook wat te drinken aangeboden, dit hoefde hij overigens niet, hij gaf aan overal koffie te krijgen en al heel wat bakken op te hebben die dag.
Maar laatst kwam er ook een meneer de mechanische afzuiging checken en die was na een minuut of tien weer weg, die ga ik dan geen koffie aanbieden, maar toen onze 300kg aan Ikea pakketten werden bezorgd en die jongens met het zweet op hun voorhoofd stonden heb ik ze wel even een koud drankje aangeboden, terwijl zij daarna ook meteen weer weg waren, maar dat vind ik dan toch anders.
Ik kijk dus een beetje naar de situatie of ik mensen iets aanbied of niet.
Ik ga trouwens meestal aan de slag in huis, wat klussen of schoonmaken bijvoorbeeld, ik vind het ongemakkelijk om er bij te gaan staan kijken, maar ook om uitgebreid op de bank te gaan hangen. De deur uitgaan zou ik niet zo snel doen, ik ken die mensen niet, dus vind het ook een beetje te goed van vertrouwen om ze zomaar alleen in mijn huis te laten.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Hier krijgen werkers die hele dag bij ons binnen werken altijd drinken, koekjes en wat eten.
Mensen die in de straat aan het werk zijn, bv stratenmakers, krijgen koffie of wat anders met koekjes.
Als iemand de meterstanden k t opnemen vraag ik het overigens niet. Maar meubelbezorgers weer wel. Ligt beetje aan de situatie.
Mensen die in de straat aan het werk zijn, bv stratenmakers, krijgen koffie of wat anders met koekjes.
Als iemand de meterstanden k t opnemen vraag ik het overigens niet. Maar meubelbezorgers weer wel. Ligt beetje aan de situatie.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik had gisteren al broodjes gekocht maar ze hadden zelf van alles bij zich dus hebben tijdens de lunch alleen hun eigen spullen gebruikt.
Ik bedenk me net dat er eentje een mandarijn gegeten heeft maar die heeft zijn schillen denk ik in zijn broodtrommel gestopt en in zijn tas gedaan
Inmiddels hebben ze ook een snoepje en een koud glas cola geaccepteerd. Ze vullen zelf steeds hun flessen water bij dus aan drinken geen gebrek.
Mee eten en naar de wc gaan is hier geen probleem, zij zorgen ervoor dat er iets aan mijn huis verbetert dus daar mag wel iets tegenover staan.
Soms kun je niet goed inschatten hoe lang iets gaat duren en dan vind ik het lastiger.
Ik bedenk me net dat er eentje een mandarijn gegeten heeft maar die heeft zijn schillen denk ik in zijn broodtrommel gestopt en in zijn tas gedaan
Inmiddels hebben ze ook een snoepje en een koud glas cola geaccepteerd. Ze vullen zelf steeds hun flessen water bij dus aan drinken geen gebrek.
Mee eten en naar de wc gaan is hier geen probleem, zij zorgen ervoor dat er iets aan mijn huis verbetert dus daar mag wel iets tegenover staan.
Soms kun je niet goed inschatten hoe lang iets gaat duren en dan vind ik het lastiger.
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Hier met de kozijnen laten plaatsen ook eten en drinken aangeboden. vind ik eigenlijk ook heel gewoon. zou me heel erg opgelaten voelen dat ik lekker zit te eten en hun aan een gewone boterham. en de wc maakte ik die dagen extra schoon
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Vorige jaar toen onze tuin werd gedaan heb ik de mannen koffie en fris aangeboden de hele dag. Ook ging in tijdens lunch naar de supermarkt en vroeg of ze trek hadden in een kaasbroodje, worstenbroodje oid. Verzorg de mensen graag goed. Dat beetje extra kan net het verschil maken.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik krijg bij mensen thuis maar ook bij bedrijven echt heel vaak drinken en eten aangeboden. Superaardig! Ik zou dat ook doen hoor, als ze langer bezig zijn in mijn woning. Over het algemeen vind ik mijn bezoek aan particulieren te kort om nog wat te gaan zitten drinken maar het aanbod is altijd lief. Ik heb wel een aantal klanten waar ik altijd even ga zitten, maar die vinden dat ook gewoon gezellig. Zit ik daar op de koffie alsof het mijn opa en oma zijn haha .
Gast- Gast
Oh heel herkenbaar, ik voel altijd ongemakkelijk in mijn eigen huis als er vreemde mensen bezig zijn! Had het van de week nog, een monteur die te laat was, zich daar schuldig over voelde en zich continue verontschuldigde. Ik had al gezegd dat het ok was maar hij bleef maar zeggen hoe rot hij zich voelde. En hij bleef maar een gesprek aanknopen terwijl ik daar niet zo heel veel behoefte aan had op dat moment. Voel me ook zo in de weg staan als ik dan sta te kijken maar kreeg nu ook de kans niet om wat anders te gaan doen. Heb hem toen hij 'n minuut of 20 bezig was koffie aangeboden maar hij wilde niet.
Er zijn zo'n 4 bouwvakkers van de woningbouwvereniging die 'vast' zijn en dus meestal langs komen als er iets is. Ik zie hen regelmatig, zowel hier in de straat/wijk als op mijn werk dus hen ken ik wel redelijk. Als zij komen is het eerder gezellig dan vreemd. Bij hen vraag ik ook altijd wel snel of ze wat willen drinken, ook al is het maar 'n klein klusje. Ze weten ook dat ik dat geen enkel probleem vind en komen dus ook wel eens "toevallig" langs als ze hier in de wijk in een leeg huis bezig zijn om wat te drinken of gebruik te maken van het toilet.
Als één van hen langs komt dan gebeurd het regelmatig dat er ineens 2 of 3 staan
Soms blijf ik er even bij staan maar vaak laat ik ze ook gewoon hun gang gaan en rommel ik zelf ook wat in huis en kletsen we tussendoor wat.
Er zijn zo'n 4 bouwvakkers van de woningbouwvereniging die 'vast' zijn en dus meestal langs komen als er iets is. Ik zie hen regelmatig, zowel hier in de straat/wijk als op mijn werk dus hen ken ik wel redelijk. Als zij komen is het eerder gezellig dan vreemd. Bij hen vraag ik ook altijd wel snel of ze wat willen drinken, ook al is het maar 'n klein klusje. Ze weten ook dat ik dat geen enkel probleem vind en komen dus ook wel eens "toevallig" langs als ze hier in de wijk in een leeg huis bezig zijn om wat te drinken of gebruik te maken van het toilet.
Als één van hen langs komt dan gebeurd het regelmatig dat er ineens 2 of 3 staan
Soms blijf ik er even bij staan maar vaak laat ik ze ook gewoon hun gang gaan en rommel ik zelf ook wat in huis en kletsen we tussendoor wat.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: