Monteurs & werklui
+23
minoessepoes
Steep
SarahKey
Tiara
*Lookie*
Siamsa
Atelier Madame
Char1
Rush
Tania
Pitufo
Moira
RioolSpook
Caramba
Saga
Pommes
Nyx
TukTuk
Carra
Vancity_girl
VeryCherry
Jezzie
Ilovethe90s
27 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Monteurs & werklui
Vandaag worden bij ons nieuwe kozijnen geplaatst en ze zijn met 3 man sterk. Heel blij want dit wilden we al zo lang maar ik voel me altijd een beetje ongemakkelijk als er dan een paar vreemde kerels bij je rondlopen.
Twijfel dan ook altijd meteen of ik ze bij aankomst al iets te drinken aan had moeten bieden of tja .... na hoelang eigenlijk?
Wachten tot ze het zelf aangeven is ook zowat ...
Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Twijfel dan ook altijd meteen of ik ze bij aankomst al iets te drinken aan had moeten bieden of tja .... na hoelang eigenlijk?
Wachten tot ze het zelf aangeven is ook zowat ...
Hoe doen jullie dat eigenlijk?
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Re: Monteurs & werklui
Ik herken het gevoel...gewoon vragen of ze wat willen drinken.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Oh héél herkenbaar, ik wil eigenlijk helemaal geen vreemde kerels in mijn huis. Maar als er iets gemaakt moet worden of zo kom ik er niet onderuit. Als het een kleine klus is bied ik niks te drinken aan. Komen ze langer dan een half uur, dan wel. En ik blijf er altijd bij staan en vraag wat ze allemaal doen, want misschien kan ik er nog wat van leren en dan kan ik het de volgende keer zelf.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Herkenbaar. Ik vraag meestal op de 'standaard' tijden of ze wat willen drinken en/of eten. Dus om 10u, 12u en 15u ong. Als ze er tenminste de hele dag zijn. Meestal hebben ze toch zelf eten en drinken bij en willen ze alleen een keer een kopje koffie ofzo.
Verder zorg ik altijd dat ik wat te doen heb in huis, zodat ik niet het gevoel heb steeds te moeten gaan kijk/vragen hoe het gaat.
Verder zorg ik altijd dat ik wat te doen heb in huis, zodat ik niet het gevoel heb steeds te moeten gaan kijk/vragen hoe het gaat.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Ik geef ze in de ochtend een bakje koffie, daarna wijs ik waar de koffie staat en dat ze zelf mogen pakken als je willen.
Ik ga er ook niet bij staan kijken. Als ik iets irritant vind is dat er iemand met mij meekijkt hoe ik werk. Daar word ik heel nerveus van. Dus doe ik dat ook niet bij een ander. Ik probeer ook zo veel mogelijk weg te zijn. Boodschappen doen of iets in een andere kamer.
Ik ga er ook niet bij staan kijken. Als ik iets irritant vind is dat er iemand met mij meekijkt hoe ik werk. Daar word ik heel nerveus van. Dus doe ik dat ook niet bij een ander. Ik probeer ook zo veel mogelijk weg te zijn. Boodschappen doen of iets in een andere kamer.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik vraag het ook eerst hoor, of ze dat vervelend vinden. Eigenlijk ga ik nooit de deur uit, ik vind dat echt doodeng. Vorig jaar kwamen de schilders alle deuren en kozijnen buiten verven, ze waren er al om 8 uur, maar ik moest N naar school brengen. Ze waren al aan de voordeur bezig en die moest dus openblijven. Ben nog nooit zo snel heen&weer geweest, whahaha.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Lastig is dat altijd he! Ik bied ze wel altijd gelijk te drinken aan, en daarna nog regelmatig. Liever te vaak dan te weinig. Mijn vader heeft altijd in de verhuisbranche gewerkt en als je soms hoorde hoe dat dan ging.. Klanten die dan voor zichzelf lekker koffie en wat lekkers te eten regelde, en dat dan aan die verhuizers echt niks aangeboden werd, echt onbeschoft.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Het blijft altijd lastig. Dus als er werklui is dan bepaald de tijd wanneer ze iets krijgen. Komt iemand om 08.00u aan, dan zal ik ze rond 09.30u koffie aanbieden. Komt iemand om half tien, dan hebben ze geluk en bied ik ze gelijk iets aan.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik zou ze inderdaad ook wat te drinken aanbieden of ik zet een kan koffie neer. Maar nu vraag ik me af, waarom doen we dit eigenlijk. Uit beleefdheid? In andere branches/bedrijven nemen mensen ook zelf hun lunchpakket mee dus waarom zouden deze werklieden dit niet doen?
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Pommes schreef:Ik zou ze inderdaad ook wat te drinken aanbieden of ik zet een kan koffie neer. Maar nu vraag ik me af, waarom doen we dit eigenlijk. Uit beleefdheid? In andere branches/bedrijven nemen mensen ook zelf hun lunchpakket mee dus waarom zouden deze werklieden dit niet doen?
Over het algemeen als je ergens werkt, heb je altijd wel verse koffie bij de hand, of kan je wat te drinken uit een automaat halen of vers gekoeld water pakken. Als je de gehele dag op locatie bent, moet je dus een thermoskan koffie mee nemen, betwijfel of die koffie om 16:00 uur nog net zo lekker is als om 8:00. Gekoeld drinken mee nemen kan opzich wel, door een koelbox mee te nemen, maar toch is dat lastiger. En een lunchpakket nemen ze zeker wel mee hoor, neem aan dat ze niet verwachten dat ze ook altijd overal mee kunnen eten.
Ik vindt het in geval van een verhuizing overigens wel een ander iets. Die verhuizers zijn dan de gehele dag, van 's morgens vroeg in de weer. Over het algemeen verzorgen mensen altijd wel een lunch voor de mensen die hun helpen, waarom dan niet een paar broodjes extra smeren voor de verhuizers?
Heb wel eens verhaal van mijn vader gehoord, waren die verhuizers de hele dag bezig geweest bij een best wel groot / duur huis, die mensen haalden voor de lunch uitgebreid patat etc gehaald (waren ook nog vrienden die kwamen helpen, dus was voor grote groep), en die verhuizers moesten maar in de auto hun boterham op eten, die mochten er niet eens bij zitten. Zelfs een koud blikje drinken kon er niet van af. (Erg leuk midden in de zomer)
Ik vindt het ook wel beleefd, die mensen doen rechtstreeks iets voor jou, in jouw huis. Het zou voor mij echt heel raar zijn als ik wel lekker wat te drinken pak en die mensen niks aanbied.
TukTuk- Ratel
TukTuk schreef:Lastig is dat altijd he! Ik bied ze wel altijd gelijk te drinken aan, en daarna nog regelmatig. Liever te vaak dan te weinig. Mijn vader heeft altijd in de verhuisbranche gewerkt en als je soms hoorde hoe dat dan ging.. Klanten die dan voor zichzelf lekker koffie en wat lekkers te eten regelde, en dat dan aan die verhuizers echt niks aangeboden werd, echt onbeschoft.
Mijn vader legt houten vloeren en komt dit ook vaak tegen. Hij heeft nu standaard een senseo apparaat in de bus staan die hij dan naar binnen haalt en dus zelf koffie kan zetten.
Al treft hij het ook vaak heel goed hoor. Als hij in de gaten heeft dat de mensen wel van een geintje houden, antwoord hij op de vraag hoe hij het liefst zijn koffie drinkt altijd met: "het liefst met appeltaart" .. Geregeld dat hij dan ook een punt appelgebak krijgt
Maargoed, dat is geen standaard antwoord van hem hoor
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Saga schreef:TukTuk schreef:Lastig is dat altijd he! Ik bied ze wel altijd gelijk te drinken aan, en daarna nog regelmatig. Liever te vaak dan te weinig. Mijn vader heeft altijd in de verhuisbranche gewerkt en als je soms hoorde hoe dat dan ging.. Klanten die dan voor zichzelf lekker koffie en wat lekkers te eten regelde, en dat dan aan die verhuizers echt niks aangeboden werd, echt onbeschoft.
Mijn vader legt houten vloeren en komt dit ook vaak tegen. Hij heeft nu standaard een senseo apparaat in de bus staan die hij dan naar binnen haalt en dus zelf koffie kan zetten.
Al treft hij het ook vaak heel goed hoor. Als hij in de gaten heeft dat de mensen wel van een geintje houden, antwoord hij op de vraag hoe hij het liefst zijn koffie drinkt altijd met: "het liefst met appeltaart" .. Geregeld dat hij dan ook een punt appelgebak krijgt
Maargoed, dat is geen standaard antwoord van hem hoor
Dat is wel slim, die senseo! En geweldig als mensen ook die humor kunnen waarderen Ja ik hoorde van mijn vader ook vaak genoeg dat de verhuizers het inderdaad wel goed hadden, maar soms treft je helaas mensen aan die alleen aan zichzelf lijken te denken.
TukTuk- Ratel
Een aantal jaar geleden kreeg mijn vader nieuwe ramen in de kozijnen, hij bood ze, toen wij koffie wilden gaan drinken, ook koffie aan.
Wel een aantal keren gehad dat ze geen koffie of iets lekkers wilden hebben. Wel eens iemand aan de deur gehad, ook een werklui, kende hem wel, die vroeg of hij brood kon krijgen, was hij vergeten mee te nemen, daar was mijn vader minder van gediend.
Wel een aantal keren gehad dat ze geen koffie of iets lekkers wilden hebben. Wel eens iemand aan de deur gehad, ook een werklui, kende hem wel, die vroeg of hij brood kon krijgen, was hij vergeten mee te nemen, daar was mijn vader minder van gediend.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Werk ook in vloeren en krijg echt regelmatig niks van mensen terwijl ze dan zelf uitgebreid gaan zitten eten en drinken. Ik neem altijd mijn eigen eten en drinken mee, maar een koel frisje is toch een stuk beter te pruimen dan mijn eigen lauwe drinken. Maar soms is het ook omgekeerd. Dan word je de hele dag volgepropt met eten en mag je niet weigeren ( vaak bij buitenandse mensen).
Ik ben de mensen die het aanbieden in ieder geval een stuk dankbaarder dan de mensen die niks aanbieden maar het wel hebben. Overigens vind ik het ook niet erg wanneer mensen er steeds bij blijven en op mijn vingers kijken. Hoort er nu eenmaal bij.
Ik ben de mensen die het aanbieden in ieder geval een stuk dankbaarder dan de mensen die niks aanbieden maar het wel hebben. Overigens vind ik het ook niet erg wanneer mensen er steeds bij blijven en op mijn vingers kijken. Hoort er nu eenmaal bij.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Ik bied altijd wel wat te drinken aan als ze niet binnen een half uur weg zijn. En als ik iets lekkers pak (koekje ofzo), vraag ik of ze ook willen. Vooral met dit warme weer is een koud glas cola of water toch wel erg lekker. Heb in de winter met fikse kou wel eens een kan met warme chocolademelk voor ze gemaakt. Was ook een aanrader .
Moira- Fluisteraar
- Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13
Ze hebben 2 bakjes koffie op en ik heb ze daarna verwezen naar het drinken wat ik op tafel heb gezet: cola, water en dubbelfriss.
Ik heb net staan strijken en het tuinstel schoon gemaakt en nu wil ik zo eigenlijk buiten in de zon gaan zitten maar dat vind ik dan ook weer zo vreemd
Heb er trouwens een hekel aan als mensen op mijn vingers kijken dus dat doe ik bij hen ook niet. Ik ga er vanuit dat alles er straks goed uit ziet en zelf ga ik dit toch nooit doen dus tips heb ik niet nodig
Ik heb net staan strijken en het tuinstel schoon gemaakt en nu wil ik zo eigenlijk buiten in de zon gaan zitten maar dat vind ik dan ook weer zo vreemd
Heb er trouwens een hekel aan als mensen op mijn vingers kijken dus dat doe ik bij hen ook niet. Ik ga er vanuit dat alles er straks goed uit ziet en zelf ga ik dit toch nooit doen dus tips heb ik niet nodig
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Echt? Ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben en hem graag een boterham aanbieden.Caramba schreef:Een aantal jaar geleden kreeg mijn vader nieuwe ramen in de kozijnen, hij bood ze, toen wij koffie wilden gaan drinken, ook koffie aan.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Waarom? Lekker doen joh! Dat zij aan het werk zijn wil toch niet zeggen dat jij ook per se moet werken? Geniet lekker van het weer en je vrije tijd!Ilovethe90s schreef:Ze hebben 2 bakjes koffie op en ik heb ze daarna verwezen naar het drinken wat ik op tafel heb gezet: cola, water en dubbelfriss.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Oh ja dat vind ik ook altijd zo vervelend. Ik vraag altijd maar gewoon vaak of ze wat willen drinken. En 'smiddags of ze ook een broodje willen ofzo maar meestal hebben ze dat wel mee.
Ik vind het echt onbeleefd als iemand in je huis bezig is en je biedt niks aan. De monteurs op het werk van mijn man waren een keer in een heel groot duur huis aan het werk en toen iemand vroeg of hij even naar het toilet mocht werd er gewoon nee gezegd. En het mocht dus ook echt niet, nou hoe onaardig kun je zijn zeg.
Ik vind het echt onbeleefd als iemand in je huis bezig is en je biedt niks aan. De monteurs op het werk van mijn man waren een keer in een heel groot duur huis aan het werk en toen iemand vroeg of hij even naar het toilet mocht werd er gewoon nee gezegd. En het mocht dus ook echt niet, nou hoe onaardig kun je zijn zeg.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Inderdaad, zoiets kan een keer gebeuren.Pitufo schreef:Echt? Ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben en hem graag een boterham aanbieden.Caramba schreef:Een aantal jaar geleden kreeg mijn vader nieuwe ramen in de kozijnen, hij bood ze, toen wij koffie wilden gaan drinken, ook koffie aan.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Soms kan ik me dat wel voorstellen, als je ziet hoe die werklui er soms uit zien. Ik vind het sowieso al niet fris als er 'anderen' op onze WC gaan, maar ik zou nooit nee zeggen. Ik zou het soms wel willen, maar dat doe je gewoon niet.Tania schreef:
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb werkelijk nog nooit echt iets te eten aangeboden (terwijl ik dan zelf wel ging eten, niet direct op de plek waar ze aan het werk waren). Drinken bied ik wel aan als iemand hier langer werkt, zoals al eerder aangegeven op de 'standaard' tijden. En dan bied ik (als ik het in huis heb) ook wel een koekje aan.
Pas werkte iemand hier voor langere tijd, dus ik moest gewoon aan het werk. Zorgde dat koffie, thee, dubbelfriss binnen handbereik stond en had de koektrommel daarbij gezet.
Pas werkte iemand hier voor langere tijd, dus ik moest gewoon aan het werk. Zorgde dat koffie, thee, dubbelfriss binnen handbereik stond en had de koektrommel daarbij gezet.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Rush schreef:Soms kan ik me dat wel voorstellen, als je ziet hoe die werklui er soms uit zien. Ik vind het sowieso al niet fris als er 'anderen' op onze WC gaan, maar ik zou nooit nee zeggen. Ik zou het soms wel willen, maar dat doe je gewoon niet.Tania schreef:
Ja ik snap het ook wel maar ik zou echt nooit nee zeggen. En in zo'n huis gok ik dat ze minimaal twee wc's hebben dus dan konden ze zelf toch boven gaan en als die mensen weg waren de wc (laten) ontsmetten
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik bied altijd koffie aan of fris als ze d'r zin in hebben. Volgenscmn vriend werken ze dan harder en doen ze beter hun best :p. En dat ene bakkie koffie kost mij toch niets. Als ze een hele dag zouden komen vind ik het wat anders.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
De monteur die bij mij aan het werk is momenteel heeft net een lekker groot glas cola gekregen. Ik vind het trouwens wel altijd vreselijk als ze van de wc gebruik maken...bah, ik zie gelijk overal spetters.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: