Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

...

+19
Burn
Sanne
Susan
Evalynn
Happinaz
SarahKey
Snoopy
June
Parel
Slakje
kwak
Liadan
Wennes
Flower_L
Linda
PapillonRose
koNijntje
Printje
Aoi
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

... - Pagina 2 Empty Re: ...

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 22:20

Ik pas al 10 jaar op en op mijn 20ste dus al 6 jaar, en dat ging altijd hartstikke goed. Ik heb ook nog geen dag afgezegd in al die tijd en luister altijd goed naar wat de ouders me vragen/meegeven. Ik vind het dus eigenlijk wel een beetje kort door de bocht om te zeggen ik doe het niet, want meisjes van 20 kunnen dat niet. Je bent zelf toch ook niet zoveel ouder?

Kun je niet dat meisje een keer uitnodigen voor een kennismakingsgesprek/oppasuurtje ofzo en dan kijken hoe het gaat?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 22:21

Minneke schreef:Los van je angst om de oudste; ik ken genoeg meiden van 20 die prima hadden kunnen oppassen. De meeste juffen op een kdv zijn niet veel ouder. Mijn dochter vindt jongere meiden ook vaak leuker dan de oudere, dan is ze veel vrijer. Trouwens, er zijn toch ook genoeg moeders van 20, 21? Volgens mij was je zelf ook niet veel ouder toch Wink?

Ik zou haar gewoon eens uitnodigen, vrijblijvend. Dan kun je zien of het klikt.
Oh, haha nou dit dus!

Gast
Gast

Bericht  Sanne di 4 jun 2013 - 22:22

Ik zou haar ook gewoon eens uitnodigen, dan zie je vanzelf of het klikt en wat je gevoel bij haar is. Ik vind iemand van 20 ook niet heel jong trouwens, er zijn ook meiden van die leeftijd die zelf kinderen hebben. Wijsheid komt nou eenmaal niet altijd met de jaren. Ga anders gewoon het gesprek aan en als het niet bevalt, zoek je naar een andere oplossing. Is het de bedoeling dat de oppas bij jullie in huis komt? Dan zijn Y. en H. ook nog eens in hun eigen omgeving, dat scheelt vast ook.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  PapillonRose di 4 jun 2013 - 22:34

Parel schreef:Overigens heb ik helemaal niks met vreemden die ik mijn kind toe moet vertrouwen, dat moet ik echt verwerken dan, heeft niks met de leeftijd te maken. Onze dochter is ook nogal een meisje met een gebruiksaanwijzing, die is moeilijk uit te leggen, en niet iedereen vertrouw ik die gebruiksaanwijzing toe, eigenlijk. Ik zit nogal complex in elkaar Laughing
Zo herkenbaar dit!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 22:46

..

Laatst aangepast door Rejoy. op di 11 jun 2013 - 8:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Evalynn wo 5 jun 2013 - 0:34

Rejoy. schreef:Even heel kort terwijl ik op het werk een boterham naar binnen werk: ik heb niet zozeer twijfels bij de leeftijd, maar meer met dat het een vreemde is en ik het heel lastig vind om de oudste bij iemand te laten die haar vertrouwen niet heeft en ik niet zeker weet of ze qua karakter past bij haar. Ze heeft echt een handleiding, ze wantrouwt mensen heel snel en daarbij komt een hele nare ervaring met het gastouder in het verleden dat mijn vertrouwen ook aangetast heeft.

We zijn nu bezig met mensen in de omgeving. Ik denk dat we daarmee een heel eind komen en voelt voor mij ook prettiger:)

Oh, en die camera was geen serieuze optie hoor;)
Zelf ben ik nu 21, en ik pas op bij twee meiden met beide ADHD, ADD, PDD-NOS en Asperger. (De ene PDD-NOS, de ander Asperger). Ik ben dus van mening dat als jij jouw oppas, ook al is dat dan een onbekende, duidelijke richtlijnen en regels mee geeft waar mee jij jouw kinderen opvoedt, het best te doen is. Laat haar een keer 'mee lopen' op een avond dat jullie gewoon thuis zijn zodat ze kan zien hoe jullie het doen? Dan weten jullie ook gelijk wat jullie in huis halen en weet zij heel goed waar ze aan toe is. Je kunt ook op een avond dat ze dan oppast nog even alle belangrijke dingen opschrijven.

De meiden van 20 die nog oppassen zijn meestal wel meiden die ook iets in de zorg doen, of in ieder geval een sociale opleiding doen. Dus ik denk niet dat je een meid van 20 zo gauw treft die totaal geen gevoel heeft in hoe ze met kinderen om moet gaan.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Burn wo 5 jun 2013 - 0:45

Kwak, volgens mij wonen wij geen einden uit elkaar..
Als je er niet uit kan komen, kan ik altijd kijken of ik iets voor je doen kan!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  kwak wo 5 jun 2013 - 0:50

Burn schreef:Kwak, volgens mij wonen wij geen einden uit elkaar..
Als je er niet uit kan komen, kan ik altijd kijken of ik iets voor je doen kan!
Rejoy bedoel je denk ik Wink!
Al heeft mijn go op precies de zelfde tijd vakantie, ik los dit op om vooral de avonden te gaan werken maar je mag ook best op mijn kids passen hoor, ze zijn heel lief angel
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Burn wo 5 jun 2013 - 0:53

Ik bedoelde Rejoy, haha!
Maar ook wij wonen niet ver van elkaar volgens mij! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  kwak wo 5 jun 2013 - 1:06

Ik woon vlak bij Rejoy dus woon jij ook vast in de buurt bij mij Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  snoezel wo 5 jun 2013 - 1:39

Wij lossen vakanties vaak op met opa's en oma's... Zo niet, dan neemt één van ons vrij. Gelukkig nog nauwelijks voorgekomen.

Maar misschien is het sowieso handig, een oppas uit je buurt? Kunnen jullie misschien ook een keer een avondje weg? Misschien is het wel een topmeid, vindt de oudste haar super leuk, klikt het gewoon tussen jullie allemaal. Je kan haar allicht een keer uitnodigen voor een kopje thee en nadere kennismaking. Ik denk dat je snel genoeg door kan hebben of je het een geschikt iemand vindt...

Succes, het lijkt mij ook best lastig...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 6:01

.

Laatst aangepast door Rejoy. op di 11 jun 2013 - 8:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 5 jun 2013 - 6:19

Rejoy. schreef:@ Lissa: dat is juist precies het probleem. Eén avondje meelopen en dan oppassen gaat niet werken. Verder heeft mijn dochter geen vorm van ASS, integendeel. Ik snap je vergelijking dan ook niet zo heel goed? Dat de oppas het kan na instructie geloof ik best, voor onze dochter is het alleen niet prettig als ze achtergelaten wordt bij iemand die ze niet kent.

Ze beweert toch ook helemaal nergens dat jouw dochter dat heeft? Volgens mij bedoelt ze het als voorbeelden van kinderen die ook een gebruiksaanwijzing hebben - en je zegt zelf dat jouw dochter die heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 6:43

.

Gast
Gast

Bericht  Floor wo 5 jun 2013 - 7:06

Lissa geeft volgens mij voorbeelden van kinderen met gebruiksaanwijzing waar zij op past. Onze zoon heeft ook een gebruiksaanwijzing, maar zo wel meer kinderen denk ik.
Je kunt daar dan toch mee beginnen. Met een avond of een middag het meisje mee laten draaien zodat je dochter haar leert kennen en vertrouwen. Zo een aantal keren, haar niet specifiek als oppas laten komen maar wel als 'visite', zodat ze voor die 3 weken er al een band mee heeft, weet wie het is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 7:09

We hebben inmiddels besloten om het op proberen te lossen met familie/vrienden. Ik denk dat dit het beste is voor de zes dagen waarop we een probleem hebben. Ik heb geen goed gevoel bij een vreemde van marktplaats en investeren in een nieuwe vervangende oppas via het gastouderbureau vind ik teveel voor slechts zes oppasdagen.

Gast
Gast

Bericht  Luce wo 5 jun 2013 - 7:16

Over welke weken gaat het Rejoy?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 7:20

Luce schreef:Over welke weken gaat het Rejoy?

week 29, 30 en 31

Gast
Gast

Bericht  Filoria wo 5 jun 2013 - 7:33

Floor schreef:Je kunt daar dan toch mee beginnen. Met een avond of een middag het meisje mee laten draaien zodat je dochter haar leert kennen en vertrouwen.
Zo hebben wij het ook gedaan. Misschien ben ik er ook wel makkelijk in omdat ik zelf ook heeel veel heb opgepast als tiener. Ook op 'kinderen met een gebruiksaanwijzing' zoals het hier mooi staat (een kindje van 2 dat zichzelf steeds expres pijn deed, een autistisch jongetje van 10, een kleuter met een taalachterstand, een heel eenkennige baby etc.) Ik vond daar wel mijn weg in. En als het echt niet ging belde ik de ouders voor advies.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 7:53

.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 5 jun 2013 - 8:14

Die eerste gastouder lijkt me ook wel een extreem geval van totaal ongeschikt zijn voor je beroep. Die dingen die jij noemt kunnen natuurlijk helemaal niet en zijn toch eerder uitzondering dan regel in gastouderland, mag ik hopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda wo 5 jun 2013 - 8:24

Jeetje rejoy, wat een vreselijke gastouder! Ik kan me nu helemaal goed voorstellen waarom je moeite hebt om een oppas te vertrouwen.
wat moet jouw dochter zich ellendig hebben gevoeld. Is ze lang bij die gastouder geweest?
Bah, wat kan ik boos worden om zulk soort berichten!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 8:55

.

Laatst aangepast door Rejoy. op di 11 jun 2013 - 8:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Burn wo 5 jun 2013 - 10:15

Rejoy. schreef:@ Burn: bedankt voor je aanbod, heel lief. Waarschijnlijk komen we een heel eind met oppas uit de omgeving.
Ook helemaal prima!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud