...
+19
Burn
Sanne
Susan
Evalynn
Happinaz
SarahKey
Snoopy
June
Parel
Slakje
kwak
Liadan
Wennes
Flower_L
Linda
PapillonRose
koNijntje
Printje
Aoi
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Re: ...
Oh jeetje lastig zeg, vooral omdat het voor drie weken is. Met een avond of dagdeel een relatief onbekende oppas zou ik niet zoveel moeite hebben (hoewel ik met onze lastige slapers altijd een bekende vraag, want er wordt er altijd wel 1 wakker). Maar drie weken en dan hele dagen. Je kan natuurlijk altijd kennis maken en kijken hoe het voelt, misschien klikt het supergoed en zijn je zorgen dan voorbij.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Pff lastig, ik zou neigen naar een andere oplossingen omdat een totaal vreemde mij ook de kriebels zou geven en ik ook zou denken aan allerlei camera's etc.
Ze mogen ook hier komen maar da wel een eindje rijden denk ik.
Ze mogen ook hier komen maar da wel een eindje rijden denk ik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
ik zou als ik je verhaal zo lees juist liever een vervangend gastouder hebben dan een oppasmeisje van 20..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Ik denk er hetzelfde over. Al zijn er vast betrouwbare oppassen te vinden via sites als MP, ik begin er niet aan. Tot grote verbazing van diverse mensen uit mijn omgeving, die me er blijkbaar wat vaker eropuit willen hebben (vriend wil vaker samen weg, van de huisarts moet ik gaan sporten). Kan makkelijk zeggen ze, zo'n oppasmeisje. A. moet er maar aan wennen en ik ook.
Zo werkt het voor mij dus niet, als niemand uit mijn omgeving kan, dan voor nu geen oppas. Het voelt gewoon niet goed, je weet nooit wie je in huis haalt bijvoorbeeld. En ook hier een meisje dat denk ik niet zomaar bij elk oppasmeisje neer te zetten valt.
Ik zou denk ik dan toch voor een vervangende gestouder gaan, die zijn in elk geval ergens bij aangesloten. En misschien kun je als je uitlegt hoe de situatie is en wat jouw wensen zijn toch nog iemand vinden die bereid is om die drie weken volgens jouw aanwijzingen de opvang te verzorgen.
Zo werkt het voor mij dus niet, als niemand uit mijn omgeving kan, dan voor nu geen oppas. Het voelt gewoon niet goed, je weet nooit wie je in huis haalt bijvoorbeeld. En ook hier een meisje dat denk ik niet zomaar bij elk oppasmeisje neer te zetten valt.
Ik zou denk ik dan toch voor een vervangende gestouder gaan, die zijn in elk geval ergens bij aangesloten. En misschien kun je als je uitlegt hoe de situatie is en wat jouw wensen zijn toch nog iemand vinden die bereid is om die drie weken volgens jouw aanwijzingen de opvang te verzorgen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Lastig!
Hebben jullie zelf al een vakantie gepland? Anders zou je dat in die 3 weken kunnen doen.
Hebben jullie zelf al een vakantie gepland? Anders zou je dat in die 3 weken kunnen doen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
maar een willekeurig meisje van 20 lijkt me sowieso minder geschikt voor jullie oudste dan, minder dan een gastouder nog.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik zou ook eerder voor een vervangende gastouder gaan.
Misschien ken je iemand van het forum die in de buurt woont die het wel wil doen?
Misschien ken je iemand van het forum die in de buurt woont die het wel wil doen?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Of iemand van het d-en-v forum?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Op de maandagen mogen ze hier wel komen.
Dinsdag avond moet ik altijd werken dan word het me wel een beetje te veel maar de maandagen mag hoor!
Dinsdag avond moet ik altijd werken dan word het me wel een beetje te veel maar de maandagen mag hoor!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik meende het ook hoor, ze zijn van harte welkom!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Als hier een onbekende komt oppassen, zorgen we ervoor dat hij/zij enkele dagen voordien langskomt. Dan leggen wij uit hoe wij opvoeden, kijken we hoe Louise reageert op de oppas en omgekeerd. Als ze dan effectief aan het oppassen is, bel ik tussendoor eens even.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Het is heel erg, maar ik zou die dagen vrij nemen, of mijn vriend.
Onbekende oppasmeisjes ben ik helemaal geen fan van, al niet vanwege de leeftijd en onervarenheid maar ook vanwege de 'angst' dat ze last minute af zouden kunnen bellen na een avondje te lang doorhalen. Vraag me niet waar ik het vandaan haal, maar het lijkt me niks.
Onbekende oppasmeisjes ben ik helemaal geen fan van, al niet vanwege de leeftijd en onervarenheid maar ook vanwege de 'angst' dat ze last minute af zouden kunnen bellen na een avondje te lang doorhalen. Vraag me niet waar ik het vandaan haal, maar het lijkt me niks.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Waarom denk je trouwens dat je dochter een vervangende gastouder niet kan handelen? Waar ben je bang voor?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Parel schreef:Het is heel erg, maar ik zou die dagen vrij nemen, of mijn vriend.
Waar haal je het vandaan?
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Overigens heb ik helemaal niks met vreemden die ik mijn kind toe moet vertrouwen, dat moet ik echt verwerken dan, heeft niks met de leeftijd te maken. Onze dochter is ook nogal een meisje met een gebruiksaanwijzing, die is moeilijk uit te leggen, en niet iedereen vertrouw ik die gebruiksaanwijzing toe, eigenlijk. Ik zit nogal complex in elkaar
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Kan je niet iemand laten proefdraaien? Weet niet of het de bedoeling is dat de oppas aan huis komt?
Nodig een potentiele oppasser een dagje uit als je zelf thuis bent en kijk hoe ze met de kinderen omgaat. Zo heb je ook rustig de tijd om alle ins en outs uit te leggen.
Overigens klinkt 20 jaar jong, maar dat hoeft niks te zeggen natuurlijk.
Overigens wilde ik ook al plaatsen van dat ik als pm'er best in te zetten ben, maar zie dat je ook al aanbiedingen hebt van forummers die je persoonlijk kent!
Nodig een potentiele oppasser een dagje uit als je zelf thuis bent en kijk hoe ze met de kinderen omgaat. Zo heb je ook rustig de tijd om alle ins en outs uit te leggen.
Overigens klinkt 20 jaar jong, maar dat hoeft niks te zeggen natuurlijk.
Overigens wilde ik ook al plaatsen van dat ik als pm'er best in te zetten ben, maar zie dat je ook al aanbiedingen hebt van forummers die je persoonlijk kent!
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Ons oppasmeisje van 17 hebben we ook via marktplaats. Eerst kennis gemaakt met S erbij en dat voelde erg goed. Met een kennismakingsgsprek kom je er al snel achter of er een klik is en of je diegene wel vertrouwd. Zij past hier op als we niets anders hebben qua opvang. De eerste keer vond ik het wel eng, maar nu helemaal niet meer. En wie je ook vraagt, ze moeten allemaal wennen aan jou kinderen en erachter zien te komen hoe jou kindjes in elkaar steken.
Als ik het niet in mijn eigen omgeving zou kunnen oplossen dan zou ik extra vrije dagen opnemen of mijn vriend.
Mijn kinderen hebben ook een gebruikaanwijzing, maar niet een zodanige dat ik het geen vreemde toevertrouw. Maar, ik vind de periode te kort. Ik ben wel van mening dat de oppas iemand moet zijn die een vertrouwensband kan opbouwen met mijn kinderen.
Zijn er geen moeders van andere kinderen die ook bij de gastouder komen die iets voor je kunnen betekenen? Buren? Nichtjes?
Mijn kinderen hebben ook een gebruikaanwijzing, maar niet een zodanige dat ik het geen vreemde toevertrouw. Maar, ik vind de periode te kort. Ik ben wel van mening dat de oppas iemand moet zijn die een vertrouwensband kan opbouwen met mijn kinderen.
Zijn er geen moeders van andere kinderen die ook bij de gastouder komen die iets voor je kunnen betekenen? Buren? Nichtjes?
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Oh my god, ik zou echt furieus zijn als ik er achter kom dat iemand me met verborgen camera's filmt tijdens het oppassen. Dat is echt het grootste wantrouwen wat je iemand kunt aan doen. Zou ook meteen weigeren daar ooit nog te helpen. Echt respectloos.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Een camera vind ik ook echt niet kunnen. Daarbij, ga je dan elke dag een film van acht uur zitten bekijken, je weet natuurlijk nooit op welk tijdstip de oppas iets doet of zegt wat jou niet aanstaat? Maar los daarvan, als je wantrouwen zo groot is en er is niemand anders voorhanden dan moet je maar je snipperdagen opnemen, want het kan dus echt niet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Los van je angst om de oudste; ik ken genoeg meiden van 20 die prima hadden kunnen oppassen. De meeste juffen op een kdv zijn niet veel ouder. Mijn dochter vindt jongere meiden ook vaak leuker dan de oudere, dan is ze veel vrijer. Trouwens, er zijn toch ook genoeg moeders van 20, 21? Volgens mij was je zelf ook niet veel ouder toch ?
Ik zou haar gewoon eens uitnodigen, vrijblijvend. Dan kun je zien of het klikt.
Ik zou haar gewoon eens uitnodigen, vrijblijvend. Dan kun je zien of het klikt.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: