Malariapillen?
+3
rapa nui
TukTuk
Primrose
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Malariapillen?
Wie heeft er ervaring met welke tabletten? Ik geloof niet dat ik van jullie reacties dolenthousiast word, maar moet voor
a.s. donderdag beslissen welke variant ik wil gaan slikken op vakantie.
Dus, wie heeft er tips/do's/dont's/ervaringsverhalen?
a.s. donderdag beslissen welke variant ik wil gaan slikken op vakantie.
Dus, wie heeft er tips/do's/dont's/ervaringsverhalen?
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Malariapillen?
Ik heb 4 maanden Lariam geslikt, deze moest je 1x per week slikken. Verder geen enkele bijwerkingen gehad, ze waren alleen enorm vies en die smaak bleef wel echt hangen in je mond.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik heb eigenlijk nooit bijwerkingen gehad. Ik zou echter wel goed nagaan of ze ook echt nodig zijn in het gebied waar je reist/periode dat je reist en wat je gaat doen. Indertijd redelijk vaak meegemaakt dat mensen in verschillende regio's een ander advies hadden gekregen over het slikken van malariatabletten waardoor de motivatie om ze tijdens de vakantie ook echt in te nemen behoorlijk afnam omdat je ging twijfelen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Ik heb eigenlijk nooit bijwerkingen gehad. Ik zou echter wel goed nagaan of ze ook echt nodig zijn in het gebied waar je reist/periode dat je reist en wat je gaat doen. Indertijd redelijk vaak meegemaakt dat mensen in verschillende regio's een ander advies hadden gekregen over het slikken van malariatabletten waardoor de motivatie om ze tijdens de vakantie ook echt in te nemen behoorlijk afnam omdat je ging twijfelen.
Ik zou daarvoor meerdere bronnen raadplegen. Ik was namelijk bij zo'n instantie waar je je vaccinaties kunt krijgen en kreeg daar het verkeerde advies. Ik moest haar gaan vertellen hoe het zat. Mijn vriendin had me gelukkig al ingelicht en die vrouw pakte er een plaatje bij en zei dat ik ze moest nemen voor dat land maar dat was alleen in een bepaalde periode. Stond in het klein een regeltje onderaan daarover en dat las ze voor het gemak niet. Uiteindelijk bleek ik niets nodig te hebben, toen vroeg ze nog of ik anders een vaccinatie HepB wilde hebben, dan had ik die ook... WTF, voor de leuk ofzo? Die was echt niet goed . Voor deze reis heb ik besloten ze ook niet te nemen. Ik ga daarbij uit van het advies van mijn vriendin. Zij woont daar en ik vertrouw haar meer dan de informatie die ik hier krijg.
Gast- Gast
@TukTuk, jouw reactie bevalt me best wel eigenlijk haha. En als ze vies zijn dan is 1x per week ook nog prima te doen denk ik.
Ik heb me door de travelclinic laten vertellen dat de meest bekende/voorkomende bijwerkingen hallucinaties/haaruitval zijn,
vind ik allebei niet je van het. (al zijn de bijwerkingen van de andere variant ook niet om vrolijk van te worden)
@rapa nui, zowel de travelclinic als thuisvaccinatie-dinges zeggen dat ik ze moet nemen, omdat het gehele eiland (Madagascar)
een Malaria-gebied is..dus denk dat dat wel waar is dan? Zou eigenlijk wel willen weten wat m'n reisgenoten doen :p
@Zus: werd je nu dan eigenlijk ook geadviseerd om ze wel te nemen? Ga je dan gewoon heel goed smeren met Deet?
Wel cool dat je weer die kant op gaat..heb nog steeds je foto's van de vorige keer in m'n hoofd zitten, zo mooi!
Ik heb me door de travelclinic laten vertellen dat de meest bekende/voorkomende bijwerkingen hallucinaties/haaruitval zijn,
vind ik allebei niet je van het. (al zijn de bijwerkingen van de andere variant ook niet om vrolijk van te worden)
@rapa nui, zowel de travelclinic als thuisvaccinatie-dinges zeggen dat ik ze moet nemen, omdat het gehele eiland (Madagascar)
een Malaria-gebied is..dus denk dat dat wel waar is dan? Zou eigenlijk wel willen weten wat m'n reisgenoten doen :p
@Zus: werd je nu dan eigenlijk ook geadviseerd om ze wel te nemen? Ga je dan gewoon heel goed smeren met Deet?
Wel cool dat je weer die kant op gaat..heb nog steeds je foto's van de vorige keer in m'n hoofd zitten, zo mooi!
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Primrose schreef:@Zus: werd je nu dan eigenlijk ook geadviseerd om ze wel te nemen? Ga je dan gewoon heel goed smeren met Deet?
De eerste keer hoefde ik ze niet te nemen omdat ik in een periode ging waarin je ze alleen voor het bovenste stukje nodig had en we daar niet heen gingen. (dat moest ik haar dus vertellen terwijl ze mij hoorde te informeren)
Nu ben ik niet geweest voor een consult, volgens mij is alles nog goed. Ik heb mijn vriendin gevraagd hoe het er daar voor staat maar volgens haar was het qua weer nu gunstig en was het niet echt nodig. We doen inderdaad veel smeren en klamboes ophangen. Waarschijnlijk gaan we ook niet naar het bovenste deel maar dat is nog niet zeker (heb nog geen plan de campagne gezien haha) maar goed, nu ga ik wel in een periode waarover het op papier wordt aangeraden voor het hele land.
Ja zeker gaaf dat ik weer ga. Nooit verwacht! Maar toen ik een vriendin van me hoorde dat ze daarheen zou gaan en ze vroeg of ik anders mee wilde... Daar kon ik geen nee op zeggen . Waar ga jij heen?
Gast- Gast
Neem de dure variant, een vriendin van me is door de goedkope versie in een psychose beland en dat schijnt vrij regelmatig voor te komen met dat medicijn ...
Gast- Gast
Mijn vriend en ik zijn afgelopen najaar naar Zanzibar geweest en hebben toen Malarone geslikt. Hiermee begin je met slikken een dag van te voren, en je slikt een week na. Eén pil per dag. Als je een kortere periode weg gaat, raden ze vaak Malarone aan, voor een langere periode Lariam. De 'bekende' bijwerkingen van Lariam zijn idd de duizelingen en hallucinaties, Malarone heeft meer bijwerkingen op het maag-darm stelsel. Helaas hebben mijn vriend en ik vrij veel last gehad van bijwerkingen, vooral van de darmen en slapeloosheid. Maar andere mensen bij ons i het hotel hadden nergens last van. Het is per persoon verschillend hoe je er op reageert. Ondanks eventueel wat bijwerkingen, ik zou nooit risico nemen met kans op malaria.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb Malarone geslikt, de zwakkere versie van malariatabletten naar het schijnt, maar ik heb nachtenlang klaarwakker gelegen van de insomnia door de Malarone. Ik was echt kapot. Oh en ik ging hallucineren. Niet enge dingen hoor, maar midden in de nacht in paniek m'n vriend wakker maken omdat de wekker af gaat, bleken het krekels te zijn. Het is dat m'n vriend de olifant in de tent ook echt heeft gezien, anders was dat vast ook een hallucinatie geweest.
Van m'n darmen heb ik ook twee weken lang last gehad, de ene dag was ik zwaar aan de diarree (heel fijn, als je 8 uur lang op safari gaat), en dan slikte ik weer imodium, dus was ik weer drie dagen verstopt, en begon het feestje daarna weer opnieuw. Maar of dat nou echt van de Malarone kwam weet ik niet, want ik heb wel gewoon m'n tanden gepoetst met kraanwater enzo. Daar was ik te laks in, dus dat kan het ook zijn.
Van m'n darmen heb ik ook twee weken lang last gehad, de ene dag was ik zwaar aan de diarree (heel fijn, als je 8 uur lang op safari gaat), en dan slikte ik weer imodium, dus was ik weer drie dagen verstopt, en begon het feestje daarna weer opnieuw. Maar of dat nou echt van de Malarone kwam weet ik niet, want ik heb wel gewoon m'n tanden gepoetst met kraanwater enzo. Daar was ik te laks in, dus dat kan het ook zijn.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou dan voor malarone gaan. Een kennis van mijn ouders heeft lariam geslikt en is in een psychose blijven hangen (waar hij dus nooit meer vanaf komt). Ik zelf het 3 mnd doxycycline geslikt met als bijwerking bruine vlekken op m'n tanden. (schijnt alleen bij kinderen voor te komen en gelukkig is het weggetrokken)
Nee, alle volgende keren gewoon malarone voor mij..
edit: neem geen liters DEET mee, werkt voor geen meter en het is nog vies spul ook.. Mijn tante zweert bij smeren met alles wat naar lavendel ruikt
edit: neem geen liters DEET mee, werkt voor geen meter en het is nog vies spul ook.. Mijn tante zweert bij smeren met alles wat naar lavendel ruikt
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb Malarone geslikt, ik kreeg heel erg last van kramp in mn buik.
Roos'- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13
Huppekee schreef:Ik zou dan voor malarone gaan. Een kennis van mijn ouders heeft lariam geslikt en is in een psychose blijven hangen (waar hij dus nooit meer vanaf komt). Ik zelf het 3 mnd doxycycline geslikt met als bijwerking bruine vlekken op m'n tanden. (schijnt alleen bij kinderen voor te komen en gelukkig is het weggetrokken)
Helemaal mee eens! Kom ik in Thailand met mijn dure DEET, maximale percentage wat er was, (geloof 10 euro voor mini flesje!) en nog helemaal onder de muggen. Toen terplekke lokaal spul gekocht wat ook nog eens lekker rook en stukken goedkoper, en dat hielp in ieder geval stuk beter.
TukTuk- Ratel
En oppassen met camera's en ander kostbaar spul, dat smelt gewoon weg als je Deet aan je handen hebt zitten.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:En oppassen met camera's en ander kostbaar spul, dat smelt gewoon weg als je Deet aan je handen hebt zitten.
Serieus? Dat heb ik gelukkig niet mee gemaakt toen!
TukTuk- Ratel
TukTuk schreef:Marin schreef:En oppassen met camera's en ander kostbaar spul, dat smelt gewoon weg als je Deet aan je handen hebt zitten.
Serieus? :|Dat heb ik gelukkig niet mee gemaakt toen!
Ja ik weet niet heel zeker in hoeverre dat tegenwoordig nog zo is, want misschien is het minder chemisch tegenwoordig, maar 'vroeger' (nog paar jaar geleden iig) was dat wel zo. Deet tast het materiaal van camera's (plastic en rubber) aan, dat het gewoon weg smelt als je het veel gebruikt. Ook oppassen met horloges enzo dus.
Maar ik zoek nog altijd een plaatje op internet van een kapotte camera door Deet omdat ik zo benieuwd ben hoe het er uit ziet. In elk geval heb ik geen enkel risico genomen met al m'n camera apparatuur en louter Deet sticks gebruikt en niets met de hand aangeraakt en dan alsnog ladingen Wetties meegenomen.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik kwam deze op google tegen,ben ook eens gaan zoeken:
http://www.dgrin.com/showthread.php?t=139904
http://www.dgrin.com/showthread.php?t=139904
TukTuk- Ratel
Thanks ik kon dus niet echt wat vinden. Ik zou het dolgraag eens met een oude camera willen proberen, zodat ik 't zelf weet.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: