Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ben jij gestopt met bv?

+37
Pink!
Thunder
lente
Flip Fluitketel
Highway
Jezzie
Razz
Silke
Tiara
SarahKey
Miccie
Ella
Muppetje
Knillis
Filoria
Aagje!
Smaragdje
Aoi
Printje
Sterrin_
Laurientje
Sanne
Liadan
Limburg85
Lonely Goatherd
Twellie
snoezel
Mamsie
Slakje
Linda
Susan
Supertalentje
Amber-
Tania
Happydobby
red rose
Caroow
41 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Sanne vr 31 mei 2013 - 9:55

Tania schreef:
Sanne schreef:Mijn dochter is nu ruim 14 maanden en krijgt nog steeds. Ik wilde in ieder geval een half jaar borstvoeding geven en het jaar volmaken als dat me zou lukken. Toen de borstvoeding goed verliep na een maand of 3 heb ik nooit meer problemen gehad en nu voed ik dus nog steeds. Als ik werk krijgt ze 's ochtends en 's avonds/'s nachts. Als ik thuis ben, geef ik haar overdag ook nog wel eens, omdat ze daar zo lekker makkelijk van in slaap valt.


Ik voel me echt mislukt als ik dit soort verhalen lees (omdat jouw dochter ongeveer net zo oud is als M.). Ik snap nogsteeds niet waarom mijn lichaam zo tegen werkte. Ik wilde beide keren zo graag borstvoeding geven Sad

Ah joh, zo hoef je je toch niet te voelen? Het is niet altijd makkelijk en soms werkt je lichaam ook niet mee. Daar mag je best verdrietig om zijn, maar mislukt? Nee hoor, dat is echt niet nodig. Je lichaam heeft zijn diensten al goed bewezen door twee van die lieve mooie kinderen op de wereld te zetten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Printje vr 31 mei 2013 - 9:56

Nee joh Tania je bent niet mislukt als zoiets niet lukt joh. Je bent een kei leuke en lieve moeder, dat is zoveel meer waard toch. Ik snap wel dat als je het wilt en het niet lukt het flink balen is maar dat maakt je niet mislukt als moeder.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Tania vr 31 mei 2013 - 9:57

Sanne en Printje dank jullie, wat een lieve reacties smile

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Aoi vr 31 mei 2013 - 9:58

Bij de oudste 13 maanden, toen was ik 4 maanden zwanger, liep terug en hij wilde niet meer.
Bij de middelste 11 maanden, zij bleef mijn tepels tot bloedens toe kapot bijten, al een paar maanden. Toen was ik er klaar mee.
Bij de jongste nog, 13,5 maand nu. Heb geen einddatum in mijn hoofd.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Smaragdje vr 31 mei 2013 - 9:59

Heel erg, maar ik weet het niet meer precies. In iedergeval 1,5 jaar en hij is uit zichzelf gestopt. Nu wil ik weer minimaal een jaar geven.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  snoezel vr 31 mei 2013 - 10:00

Tania schreef:
Sanne schreef:Mijn dochter is nu ruim 14 maanden en krijgt nog steeds. Ik wilde in ieder geval een half jaar borstvoeding geven en het jaar volmaken als dat me zou lukken. Toen de borstvoeding goed verliep na een maand of 3 heb ik nooit meer problemen gehad en nu voed ik dus nog steeds. Als ik werk krijgt ze 's ochtends en 's avonds/'s nachts. Als ik thuis ben, geef ik haar overdag ook nog wel eens, omdat ze daar zo lekker makkelijk van in slaap valt.


Ik voel me echt mislukt als ik dit soort verhalen lees (omdat jouw dochter ongeveer net zo oud is als M.). Ik snap nogsteeds niet waarom mijn lichaam zo tegen werkte. Ik wilde beide keren zo graag borstvoeding geven Sad

Ahhh.. Sad Dan ben je toch niet mislukt? Soms wil je lijf gewoon niet, en dan ben je juist een super goede moeder om te kiezen voor iets anders waar jullie beiden gelukkiger van worden. Dat is toch belangrijkste? En het lukt bij zoveel vrouwen niet, daar kan je toch niet aan doen, dus dan kan je het jezelf toch ook niet toerekenen? Grote knuffel!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Susan vr 31 mei 2013 - 10:00

Tania schreef:
Sanne schreef:Mijn dochter is nu ruim 14 maanden en krijgt nog steeds. Ik wilde in ieder geval een half jaar borstvoeding geven en het jaar volmaken als dat me zou lukken. Toen de borstvoeding goed verliep na een maand of 3 heb ik nooit meer problemen gehad en nu voed ik dus nog steeds. Als ik werk krijgt ze 's ochtends en 's avonds/'s nachts. Als ik thuis ben, geef ik haar overdag ook nog wel eens, omdat ze daar zo lekker makkelijk van in slaap valt.


Ik voel me echt mislukt als ik dit soort verhalen lees (omdat jouw dochter ongeveer net zo oud is als M.). Ik snap nogsteeds niet waarom mijn lichaam zo tegen werkte. Ik wilde beide keren zo graag borstvoeding geven Sad

Natuurlijk ben jij niet mislukt, kom nou.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Caroow vr 31 mei 2013 - 10:03

Tania schreef:
Sanne schreef:Mijn dochter is nu ruim 14 maanden en krijgt nog steeds. Ik wilde in ieder geval een half jaar borstvoeding geven en het jaar volmaken als dat me zou lukken. Toen de borstvoeding goed verliep na een maand of 3 heb ik nooit meer problemen gehad en nu voed ik dus nog steeds. Als ik werk krijgt ze 's ochtends en 's avonds/'s nachts. Als ik thuis ben, geef ik haar overdag ook nog wel eens, omdat ze daar zo lekker makkelijk van in slaap valt.


Ik voel me echt mislukt als ik dit soort verhalen lees (omdat jouw dochter ongeveer net zo oud is als M.). Ik snap nogsteeds niet waarom mijn lichaam zo tegen werkte. Ik wilde beide keren zo graag borstvoeding geven Sad

Je hebt je best gedaan, en het is heel jammer dat het niet gelukt is maar dat maakt jou niet mislukt hoor! Andere dingen zoals genoeg liefde zijn veel belangrijker en ik twijfel er niet over of jouw kinderen of wel genoeg krijgen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Tania vr 31 mei 2013 - 10:06

Jullie zijn echt lief. Als ik er verstandelijk over nadenk weet ik ook wel dat ik echt niet meer had kunnen doen. Maar het voelt gewoon echt rot. Ik denk er niet zoveel meer over na maar als ik dit soort topics dan lees dan wordt ik er toch wel weer verdrietig van.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Mamsie vr 31 mei 2013 - 10:10

Linda schreef:Haha mamsie, volgens mij was jij het een half jaar geleden al beu, meen ik me te herinneren uit een ander topic.

Ik denk dat een laatste kind sowieso wat langer drinkt, omdat er dan geen zwangerschap meer komt en er dus langer melk blijft.

Klopt ja, hij blijkbaar niet.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Sanne vr 31 mei 2013 - 10:10

Dat is ook wel begrijpelijk, Tania. Ik ben er andersom namelijk ook trots op dat mijn lichaam zo goed werkt (zwangerschap, borstvoeding kunnen geven), dus ik begrijp jouw gedachte (als het niet lukt) ook wel. Alleen het helpt je niet om er zo over te denken. Je hebt het geprobeerd, je hebt je best gedaan. Borstvoeding is gezond, kan fijn zijn, maar het is niet het enige.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Aagje! vr 31 mei 2013 - 10:36

Na twee dagen
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Filoria vr 31 mei 2013 - 18:21

6 maanden. Ik was het kolven op mijn werk helemaal zat.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Knillis vr 31 mei 2013 - 18:30

Zoon heeft geen bv gehad.

Dochter precies 1,5 dag helaas. Ik kreeg hele slechte begeleiding in het ziekenhuis waardoor ik na een dag al bloedende tepelkloven had door het verkeerd aanleggen van haar. Ze was bij de geboorte klein en licht en ze mocht niet teveel afvallen. Tijdens de eerste nacht werd ik wakker gemaakt door een verpleegkundige die zei dat ze zich zorgen maakte dat ze nog niets gedronken had en dat ze haar en fles ging geven (dochter was toen en uurtje of 13 oud). Ook de volgende dag kwamen ze dat ze wel wat binnen moest krijgen en dat ik haar een fles moest geven. Omdat ik toen al tepelkloven had en ik het ook wel fijn zou vinden dat ze wat binnen kreeg heb ik haar een fles gegeven en dat had ik niet moeten doen, toen was ik om. Achteraf gezien erg jammer!

Mochten we nog een derde krijgen wil ik het nog een keer proberen, ik heb me nu beter ingelezen dus hoop toch wel een keer bv te mogen geven!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Muppetje vr 31 mei 2013 - 19:18

Ik zou het heel graag minimaal zo lang volhouden als de WHO adviseert.
Als L twee is willen we voor een tweede gaan. Als ik daar weer Clomid voor nodig heb zou dat reden zijn om de bv af te bouwen. Als het niet nodig is wil ik het L zelf aan laten geven

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Ella vr 31 mei 2013 - 19:21

Ik heb het 2 maanden gegeven, daarna kreeg ik borstontsteking en liep de voeding vreselijk terug. kreeg er nauwelijks wat uit. Langzaam kwam het weer terug maar was er zo klaar mee. Ik was de hele dag alleen maar aan het voeden.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Miccie vr 31 mei 2013 - 19:23

Filoria schreef:6 maanden. Ik was het kolven op mijn werk helemaal zat.

Dit heb ik ook. Mijn zoontje is nog geen 6 maanden, maar vanaf het begin heb ik gezegd dat ik 6 maanden wil geven. Ik ben het kolven ook spuugzat. Kost zoveel tijd en energie. Mijn productie met kolven loopt ook terug op werk dus de voorraad in mijn vriezer ook. Ik hoop dus dat het gaat lukken.

Mijn man wil graag dat ik het volhoud omdat hij vol zit met allergieën die hij niet wil doorgeven aan ons zoontje. Nu hopen dat het ook geholpen heeft haha..

Ik tel de weken wel af totdat hij 6 maanden is.
Miccie
Miccie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  SarahKey vr 31 mei 2013 - 19:27

Ik heb 7 dagen bv gegeven en toen gestopt omdat er geen voeding in mijn melk zat. S moest steeds meer bijvoeding krijgen anders werd hij nog zieker en viel hij nog meer af. Heb er heel veel moeite mee gehad die tijd want zag het toch anders voor ogen. Maar heb er nu al een tijd vrede mee, kon er toch niets aan veranderen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Tiara vr 31 mei 2013 - 19:37

Ik heb 20 maanden borstvoeding gegeven.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Silke vr 31 mei 2013 - 20:03

Beide keren meer dan een jaar.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Razz vr 31 mei 2013 - 20:04

Na 4 dagen. Ik werd heel erg ziek na de bevalling en moest echt aan de medicijnen en daardoor mocht ik geen bv meer geven.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Jezzie vr 31 mei 2013 - 20:35

Ik ben na 7 weken fulltime kolven gestopt.
L wilde niet aan de borst drinken. En het kolven leverde veel stress op vond ik.
En elke keer de teleurstelling van het aanleggen maar niet drinken speelde ook mee.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Highway vr 31 mei 2013 - 20:42

na 5 weken helaas. Het ging (na een moeilijke start) prima wat betreft voeding vanuit mijn kant maar mijn dochter was erg onrustig, sliep bijna niet en had daardoor geen kracht om te drinken. Ze dronk ineens bijna elk uur en hield dan na een paar slokken op maar bleef wel hangen. Dit was voor mij niet meer te doen en voor haar ook niet prettig. Flesjes dronk ze heel makkelijk en aangezien kolven mij niet lukte (max 30cc) ben ik over gegaan op KV.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Flip Fluitketel vr 31 mei 2013 - 20:59

Bij de 1e 8 maanden fulltime gekolfd en bij de 2e vanaf dat ze 3 dgn oud is ook al aan het fulltime kolven en nu is 4,5maand oud en hoop het nog even vol te houden.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  lente vr 31 mei 2013 - 21:16

2 maanden volledig bv, en daarna nog tot 4 maanden 2x per dag (ochtend- en avondvoeding)
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij gestopt met bv? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer ben jij gestopt met bv?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum