Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Foto afdrukken in afwijkend formaat

5 plaatsers

Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  MamaDaan do 30 mei 2013 - 8:41

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen. Ik wil een foto laten afdrukken in een afwijkend formaat, maar krijg dat niet voor elkaar, omdat ze dan uitgaan van een normaal formaat en er de helft van wordt weggesneden. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg of moet ik er toch mee langs een fotograaf? Het is een langwerpige foto, soort panorama.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Re: Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  Capt'n Zero do 30 mei 2013 - 9:27


Als je handig genoeg bent, hoef je enkel je foto in zijn huidige formaat te maken in een bestaand formaat.
Bijvoorbeeld, als jouw foto 10 x 20 is, sleep je hem in een 20 x 30 (waar dus een stuk wit over blijft wat je moet afsnijden)

Als je niet handig bent, ga dan inderdaad even langs een copyshop/fotowinkel.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Re: Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  Snoopy do 30 mei 2013 - 10:48

Heb je verschillende webshops geprobeerd? De een verkoopt ou eenmaal andere formaten dan de ander.
Www.webprint.nl had volgens mij altijd wel beel verschillende formaten, misschien zit daar wat bij.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Re: Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  MamaDaan do 30 mei 2013 - 19:41

Met welk programma kan ik dat veranderen, ik heb geen fotoshop oid.
Snoopy, ik heb webprint ook geprobeerd maar daar kan het ook niet.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Re: Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  Snoopy do 30 mei 2013 - 22:35

Wat zero bedoelt is dat je dus de foto laat afdrukken op een groter formaat dan de foto is. Vervolgens krijg je dus een afdruk met witte randen (het gedeelte dat te groot was) en moet je dat er zelf nog afknippen.

Maar als het een beetje dierbare foto is zou ik gewoon even naar de fotograaf gaan. Meer dan een paar euro zal je niet kwijt zijn.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Re: Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  Niekske do 30 mei 2013 - 22:43

Snoopy schreef:Wat zero bedoelt is dat je dus de foto laat afdrukken op een groter formaat dan de foto is. Vervolgens krijg je dus een afdruk met witte randen (het gedeelte dat te groot was) en moet je dat er zelf nog afknippen.

Maar als het een beetje dierbare foto is zou ik gewoon even naar de fotograaf gaan. Meer dan een paar euro zal je niet kwijt zijn.

Volgens mij werkt dit niet zo, de foto wordt gewoon opgeschaald en zal dus minder mooi worden, omdat de resolutie hetzelfde blijft.

Ik zou dit oplossen door er zelf witte balken omheen te zetten. Dit hoeft niet eens in photoshop, maar kan ook in powerpoint. Voorbeeld: een standaard foto formaat is 10x15. Als jouw foto bijvoorbeeld 8x15 is, zet je een wit balkje van 2x15 aan je foto en je slaat het geheel op als nieuwe afbeelding. En deze laat je dan afdrukken. Ik wil je wel helpen als je wilt?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Re: Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  MamaDaan vr 31 mei 2013 - 0:15

Niekske schreef:
Snoopy schreef:Wat zero bedoelt is dat je dus de foto laat afdrukken op een groter formaat dan de foto is. Vervolgens krijg je dus een afdruk met witte randen (het gedeelte dat te groot was) en moet je dat er zelf nog afknippen.

Maar als het een beetje dierbare foto is zou ik gewoon even naar de fotograaf gaan. Meer dan een paar euro zal je niet kwijt zijn.

Volgens mij werkt dit niet zo, de foto wordt gewoon opgeschaald en zal dus minder mooi worden, omdat de resolutie hetzelfde blijft.

Ik zou dit oplossen door er zelf witte balken omheen te zetten. Dit hoeft niet eens in photoshop, maar kan ook in powerpoint. Voorbeeld: een standaard foto formaat is 10x15. Als jouw foto bijvoorbeeld 8x15 is, zet je een wit balkje van 2x15 aan je foto en je slaat het geheel op als nieuwe afbeelding. En deze laat je dan afdrukken. Ik wil je wel helpen als je wilt?
Als ik een groter formaat foto kies dan snijd hij nog de zijkanten eraf.
Ik heb het geprobeerd in powerpoint, maar ben daar echt niet handig in. Ik had onder en boven witte balkjes gezet, maar dan kan ik hem niet meer opslaan als jpeg bestand.
Niekske als je me zou willen helpen heel graag! Anders ga ik er wel even mee langs een fotograaf.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Re: Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  *Troela* vr 31 mei 2013 - 9:22

Misschien op profotonet.nl ? Daar kan je bijv ook setjes schoolfoto's etc af laten drukken.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Re: Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  Niekske za 1 jun 2013 - 9:34

MamaDaan schreef:
Niekske schreef:
Snoopy schreef:Wat zero bedoelt is dat je dus de foto laat afdrukken op een groter formaat dan de foto is. Vervolgens krijg je dus een afdruk met witte randen (het gedeelte dat te groot was) en moet je dat er zelf nog afknippen.

Maar als het een beetje dierbare foto is zou ik gewoon even naar de fotograaf gaan. Meer dan een paar euro zal je niet kwijt zijn.

Volgens mij werkt dit niet zo, de foto wordt gewoon opgeschaald en zal dus minder mooi worden, omdat de resolutie hetzelfde blijft.

Ik zou dit oplossen door er zelf witte balken omheen te zetten. Dit hoeft niet eens in photoshop, maar kan ook in powerpoint. Voorbeeld: een standaard foto formaat is 10x15. Als jouw foto bijvoorbeeld 8x15 is, zet je een wit balkje van 2x15 aan je foto en je slaat het geheel op als nieuwe afbeelding. En deze laat je dan afdrukken. Ik wil je wel helpen als je wilt?

Ik ben dit weekend niet thuis, morgenavond weer. Stuur me maar even een pm, dan kijk ik morgen of maandag!
Als ik een groter formaat foto kies dan snijd hij nog de zijkanten eraf.
Ik heb het geprobeerd in powerpoint, maar ben daar echt niet handig in. Ik had onder en boven witte balkjes gezet, maar dan kan ik hem niet meer opslaan als jpeg bestand.
Niekske als je me zou willen helpen heel graag! Anders ga ik er wel even mee langs een fotograaf.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto afdrukken in afwijkend formaat Empty Re: Foto afdrukken in afwijkend formaat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum