Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lactulose

+7
Sanne
Linda
Annemie
Snoes
Laurientje
Catwoman79
Susan
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Laurientje do 30 mei 2013 - 7:14

Ik heb de volwassen variant maar dat smaakt nergens naar, ik heb voor mijn zoontje ook de kinder variant gegeven toen hij veel antibiotica kreeg voor zijn oren, ik deed het door de brinta heb hem er nooit over gehoord.

http://www.orthica.nl/kind/orthiflor-junior

Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Annemie do 30 mei 2013 - 7:16

Wij hebben ook lactulose geprobeerd, maar hij kreeg er erge buikpijn van. Nu krijgt hij elke dag een beker roosvicee laxo en nu gaat het perfect.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 7:17

Mag je dat gewoon op eigen houtje gebruiken en combineren met lactulose? Ik wil niet heel eigenwijs afwijken van het advies van de dokter, maar ik wil hem ook niet constant bellen als het niet hoeft, dus als ik dit gewoon zelf kan proberen dan graag.

Roosvicee Laxo lust ze niet. Alleen als ik het meng met haar gewone limonadesiroop, maar dan krijgt ze nog maar een klein deel ervan binnen dus dan lijkt het me zinloos.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Laurientje do 30 mei 2013 - 7:19

Ik zou dat wel aandurven hoor, je kunt de probiotica gewoon zonder recept kopen en het is ter ondersteuning van de darmflora.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 7:20

Dan ga ik daar dit weekend even achteraan, plus achter die lactulose van dat andere merk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Linda do 30 mei 2013 - 7:47

Geen activia geven, maar zo'n soort probiotica:
http://www.vitaminstore.nl/Health/Speciaal/probiotica-en-vezels/Orthiflor-Junior-Orthica-Probiotica-spijsvertering-probiotica-kind-poeder/P452

Lactulose werkte bij dochter ook niet. Wij kregen daarna forlax, dat werkte beter. En we hebben daarvoor ook een keer een klysma moeten zetten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 8:05

Ja, wij hebben haar ook een minilax gegeven voor de vakantie, vond ze heel vervelend maar het werkte wel. Maar goed, dat is wel echt een noodgreep, als het écht niet komt.

Ze heeft net voor ze in bad ging gelukkig weer ontlasting gehad, ongeveer zo groot als een ei, dus dat is er weer eventjes uit. Die kleine miniknikkertjes zijn ook altijd zo frustrerend, dan heeft ze eindelijk wat en dan is het nog net niks, maar nu is ze denk ik wel weer opgelucht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Sanne do 30 mei 2013 - 8:05

Ik kreeg hier van de week de tip om lijnzaad door de yoghurt te doen. Misschien zou je dat bij Y. ook eens kunnen proberen?
Mijn dochter krijgt ook Lactulose. Ik geef haar 10 ml. in één keer. De ontlasting is hier gelukkig wel zacht (en erg dun), maar mijn dochter heeft er nog wel 'last' van, volgens mij vindt ze aandrang gewoon een heel naar gevoel.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Linda do 30 mei 2013 - 8:11

Heb je trouwens een idee waardoor het komt? Drinkt ze weinig? Of eet ze weinig vezels?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Linda do 30 mei 2013 - 8:12

Die klysma's zijn inderdaad voor nood. Het is echt heel naar... Hier moesten we toen wel. Ze zat zo vol, dat ze er zelfs van moest spugen. Ze moest zo huilen nadat we de klysma hadden gezet en er wat ontlasting kwam, zo sneu...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 8:13

Misschien wel wat weinig vezels inderdaad. Ze is niet heel dol op volkorendingen en ook niet echt op fruit waar veel vezels inzitten. Vroeger was ze gek op mango bijvoorbeeld, maar tegenwoordig moet ze daar niks meer van hebben. Gelukkig vraagt ze de laatste dagen wel steeds meer om een gewone bruine boterham, dus dat scheelt wel. Maar ze is er niet heel dol op, ze houdt meer van andere dingen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Gast do 30 mei 2013 - 8:14

Lactulose hielp hier wel goed. 5 ml Had echter geen effect, pas vanaf 7,5 ml hielp het. Ik deed het gewoon door de fles heen. Op dit moment is het niet meer nodig, want sinds ik lijnzaad door de yoghurt doe gaat het weer fantastisch. Je zou ook eens bij de natuurvoedingswinkel kunnen informeren of zij nog wat hebben hiervoor. Mijn ervaring is dat men daar veel weet over het natuurlijk behandelen van allerhande kwaaltjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 8:14

Linda schreef:Die klysma's zijn inderdaad voor nood. Het is echt heel naar... Hier moesten we toen wel. Ze zat zo vol, dat ze er zelfs van moest spugen. Ze moest zo huilen nadat we de klysma hadden gezet en er wat ontlasting kwam, zo sneu...

Oh, dat is wel heel akelig. Zij was ziek en had erge buikpijn en ik dacht dat het met de ontlasting te maken had, maar ze bleek een blaasontsteking te hebben. Al zat die ontlasting ook wel dwars want ze had toen ook al drie dagen niet gepoept en er kwam flink wat uit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Linda do 30 mei 2013 - 8:19

Susan schreef:
Linda schreef:Die klysma's zijn inderdaad voor nood. Het is echt heel naar... Hier moesten we toen wel. Ze zat zo vol, dat ze er zelfs van moest spugen. Ze moest zo huilen nadat we de klysma hadden gezet en er wat ontlasting kwam, zo sneu...

Oh, dat is wel heel akelig. Zij was ziek en had erge buikpijn en ik dacht dat het met de ontlasting te maken had, maar ze bleek een blaasontsteking te hebben. Al zat die ontlasting ook wel dwars want ze had toen ook al drie dagen niet gepoept en er kwam flink wat uit.

Drie dagen is best wel lang. Darm en ontlastingsproblemen zijn voor die kleintjes echt vervelend. Ze snappen vaak ook niet wat er aan de hand is. Heel lastig.

Die lijnzaad is wel een goede tip, dat zou ik eens gaan proberen als ik jou was. En sowieso probiotica van bijvoorbeeld orthiflor, dat kan al een hoop ellende schelen.

Laxerende dingen heb je waarschijnlijk al geprobeerd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 8:22

Ja, ik ga sowieso kijken voor die orthiflor en misschien ook lactulose van een ander merk, kijken of ze dan minder last heeft.

Het is ook zo zielig als ze dan moet poepen en het is zo hard, dan heeft ze echt pijn in haar billen en dan moet ik haar vasthouden en dan zegt ze huilend: 'Ik hou zo van mama!' Zo zielig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Linda do 30 mei 2013 - 8:29

Ach jee, dat is echt sneu.

En als de lactulose nou niet werkt, dan om forlax vragen. Bij veel kinderen werkt dat vaak ietsjes beter.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan do 30 mei 2013 - 8:32

Ja, ga ik doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Happydobby do 30 mei 2013 - 9:26

En ze houd van zoet? Gedroogde pruimen werken ook laxerend. Ze zitten in een grote zak en 2 per dag zou voldoende moeten zijn.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Twellie do 30 mei 2013 - 9:30

Mijn dochter (oudste) heeft het ook heel erg lang geslikt. Echt niets anders hielp: ze eet sowieso gezond met veel vezels maar ze bleef verstoppingen houden. Het is zeker tien keer zo erg geweest dat ze een klysma moest, zo'n Microlax. Wij gaven inderdaad de maximale dosis in een keer. Na een hele tijd merkten we dat er steeds meer regelmaat in begin te komen en nu gaat het goed zonder. Het komt vaker voor in de peuterleeftijd en daarna gaat het dan ook vanzelf weer over (zei de arts).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan za 1 jun 2013 - 3:45

Zo, ik heb Duphalac en ik heb ABC Dophilus poeder, want dat andere merk was er niet en volgens de mevrouw bij de DA is dat de 'Bentley onder de voedingssupplementen'. Gisteravond had ze echt veel kramp dus we gaan nu ook weer even terug naar 5 ml per dag en kijken of dat, in combinatie met het poeder, genoeg werkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Linda za 1 jun 2013 - 4:30

Hopelijk werkt het bij haar ook!

Orthica verkopen ze trouwens gewoon bij de apotheek. Daar had ik het laatst ook gehaald.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan za 1 jun 2013 - 5:37

Ik wilde ook naar de apotheek, want die apotheek is altijd open op zaterdag, maar ik was net vijf minuten te laat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Lejow za 1 jun 2013 - 8:12

En bij de Tuinen en Vitamin Store ook!
En soms ook op de markt, bij van die kruidenpipo's
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Susan za 1 jun 2013 - 8:17

Oh ja, de Tuinen zit naast de DA, ik twijfelde nog waar ik heen moest, maar goed, volgens die vrouw was dat ABC Dophilus poeder zelfs beter, dus we wachten het maar even af.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Linda za 1 jun 2013 - 8:19

Ja hoor, dat is ook gewoon goed. Het gaat om de bacteriën die er in zitten en die komen gewoon met elkaar overeen.

Hopelijk helpt het haar. Verwacht er overigens geen wonderen van, het is echt ter ondersteuning.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lactulose - Pagina 2 Empty Re: Lactulose

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum