Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opa en oma niet op eerste verjaardag

+12
Rush
LDJ
Funk
Coco
Exogenesis
PapillonRose
Susan
Parisienne
Alex
Ilovethe90s
Razz
Dora
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Opa en oma niet op eerste verjaardag Empty Opa en oma niet op eerste verjaardag

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 6:39

Onze dochter wordt over 2 maand 1 jaar. We kregen deze week min of meer toevallig te horen dat haar opa en oma niet op haar eerste verjaardag zullen zijn. Ze gaan dan namelijk op vakantie en waren vergeten dat onze dochter dan 1 jaar wordt. Ze gaan binnen Nederland op vakantie (op een plek waar ze meerdere keren per jaar komen) en zouden, als ze zouden willen, makkelijk heen en weer kunnen rijden om toch even op de verjaardag van onze dochter aanwezig te kunnen zijn. Het is overigens hun eerste en enige kleinkind.

Mijn vriend (en ik ook) baalt hier enorm van (het zijn zijn ouders) en hij is ook best teleurgesteld in hen. Mede omdat er de afgelopen tijd al vaker een aantal belangrijke dingen in ons leven zijn gebeurd waarbij zij het ook hebben laten afweten i.v.m. vakantie. Wij verwachten echt niet dat iedereen elk jaar rekening houdt met de verjaardag van onze dochter, maar vinden het wel erg jammer dat haar opa en oma er niet op haar eerste verjaardag zullen zijn.

Wat vinden jullie hiervan? Stellen wij ons aan? En zouden jullie dit onderwerp nog te sprake brengen en hoe dan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Opa en oma niet op eerste verjaardag Empty Re: Opa en oma niet op eerste verjaardag

Bericht  Dora di 28 mei 2013 - 6:42

Zeer herkenbaar, maar ik reageer straks even uitgebreid
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Opa en oma niet op eerste verjaardag Empty Re: Opa en oma niet op eerste verjaardag

Bericht  Razz di 28 mei 2013 - 6:44

Ik zou me hetzelfde voelen en zou ook best boos zijn want ik vind de eerste verjaardag best een gebeurtenis. Vergeten vind ik een stom excuus eigenljk.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Ilovethe90s di 28 mei 2013 - 6:44

Dat is natuurlijk wel een beetje zuur, net of ze nu geen interesse hebben ofzo.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  Alex di 28 mei 2013 - 6:46

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn ouders. Ze hadden een vakantie geboekt en realiseerden zich later pas dat de verjaardag van onze dochter (hun enige kleinkind) in die vakantie viel. Ik moest het ook nog eens van mijn zusje horen (die met ze meeging) en ik was er echt niet blij mee. Mijn moeder zei dat ze er nou eenmaal nog aan moest wennen dat A. er was en dat A. het toch niet doorhad dat ze er niet waren. Ondanks dat ze het daarmee voor zichzelf goed wilde praten maakte ze het alleen maar erger. Ze zijn uiteindelijk na hun vakantie nog geweest voor haar verjaardag, maar ik vond het toch echt heel jammer dat ze niet op de dag zelf aanwezig waren.

In ons geval konden ze ook niet even heen en weer rijden voor de verjaardag, aangezien ze in Frankrijk op vakantie waren. In jullie geval kun je het misschien nog wel ter sprake brengen en uitleggen dat je het echt zou waarderen als ze op de verjaardag van jullie dochter zouden komen. Ik vind in ieder geval niet dat jullie je aanstellen, een eerste verjaardag is toch een mijlpaal en zeker opa en oma zouden daarbij moeten zijn. Succes!
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Parisienne di 28 mei 2013 - 6:49

Ik zou dit ook heel erg jammer vinden. Zou toch wel proberen aan te geven dat jullie het erg zouden waarderen als ze heen en weer willen rijden. Ondanks dat kinderen het niet bewust meekrijgen, is het toch een hele gebeurtenis. Vaak nog 'spannender' voor de ouders dan voor het kind zelf. Dus ik vind ook dat als de mogelijkheid er is, die er in mijn ogen in hun situatie wel degelijk is, zij dit op zijn minst niet alleen voor hun kleinkind kunnen doen maar ook voor jullie.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 6:51

Raar dat ze zelf niet op het idee komen om even op en neer te rijden. Ik snap dat je niet voor elk wissewasje terug naar huis rijdt, maar de verjaardag van je kleinkind is geen wissewasje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  PapillonRose di 28 mei 2013 - 6:51

Ik snap dat dingen als vakantie persoonlijk zijn en iedereen zulke dingen voor zich moet bepalen, maar als mij dit zou gebeuren zou ik op zn zachtst gezegd niet blij zijn! Nu scheelt het ook wel dat ik met mijn familie zo'n goede band heb, dat niemand dit zomaar en zonder overleg zou doen. Niet dat ik anders geen toestemming zou geven ofzo, sowieso slaat dat nergens op, maar ik zou er wel flink de balen van hebben. Mijn eigen verjaardag maakt me dan niet gek veel uit, maar op de verjaardag van A. zie ik mijn familie toch wel erg graag.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 6:52

Het kwam te sprake toen we mijn schoonvader vroegen of hij foto's zou willen maken op de verjaardag van onze dochter (hij heeft een professionele camera). Toen zeiden ze 'oh, maar we komen helemaal niet, want we gaan op vakantie en hadden er helemaal niet aan gedacht dat ze jarig was'.

Ik kon echt wel huilen Cry. Mijn ouders doen zo veel voor ons en staan te pas en onpas klaar. Dit is voor mij vriend soms wel confronterend, want die betrokkenheid is er vanuit zijn ouders totaal niet. Het idee dat mijn ouders er wel zullen zijn om haar een leuke dag te bezorgen en zijn ouders niet, vind ik ook vooral voor hem heel naar en confronterend Opa en oma niet op eerste verjaardag 1371890812.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 6:53

Ik heb wel eens gehad dat mijn familie binnen Nederland op vakantie was, dat mijn nichtje jarig was en het daar vierden en dat we daar helemaal naartoe zijn gereden om erbij te kunnen zijn. Net daarna was ik zelf jarig en toen kwamen ze niet, want ze waren op vakantie. Hoewel ik mijn verjaardag niet superbelangrijk vind, vond ik dat toch echt niet leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 6:54

Robin_ schreef:Het kwam te sprake toen we mijn schoonvader vroegen of hij foto's zou willen maken op de verjaardag van onze dochter (hij heeft een professionele camera). Toen zeiden ze 'oh, maar we komen helemaal niet, want we gaan op vakantie en hadden er helemaal niet aan gedacht dat ze jarig was'.

Ik kon echt wel huilen Cry. Mijn ouders doen zo veel voor ons en staan te pas en onpas klaar. Dit is voor mij vriend soms wel confronterend, want die betrokkenheid is er vanuit zijn ouders totaal niet. Het idee dat mijn ouders er wel zullen zijn om haar een leuke dag te bezorgen en zijn ouders niet, vind ik ook vooral voor hem heel naar en confronterend Opa en oma niet op eerste verjaardag 1371890812.

Vervelend voor je vriend inderdaad, maar ik denk dat hij toch echt wel blij is dat zijn dochter een fijne opa en oma heeft aan jouw ouders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 6:58

Wat rot zeg. Ik zou het wel laten vallen denk ik. Aangeven dat ik het eigenlijk wel heel heel erg jammer vind dat ze er niet bij zijn en of ze wellicht heen en weer zouden willen rijden... Ik kan me voorstellen dat het rot is voor je vriend om te zien dat jouw ouders meer betrokken zijn...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 7:00

Ik vind het ook lastig dat ze zelf niet aanbieden om op en neer te rijden, maar is dat aan ons om dat aan ze te vragen...? Dat vind ik erg lastig en vind eigenlijk dat ze dat zelf ook wel kunnen bedenken. Ik snap dat wij niks te zeggen hebben over hun vakantie, maar ze gaan nu voor de zoveelste keer dit jaar naar die plek en dan vraag ik me echt af waarom onze dochter zo weinig prioriteit heeft Opa en oma niet op eerste verjaardag 1371890812. Helaas blijkt dat wel uit meerdere dingen. Hoe zouden jullie dit onderwerp te sprake brengen? En moet ik dit doen of mijn vriend, of samen?

Gast
Gast

Bericht  Exogenesis di 28 mei 2013 - 7:00

Ik zou ontzettend teleurgesteld zijn.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 7:05

Ik zou vragen of hij het ter sprake wil brengen, maar voor mij zou het ook al min of meer verpest zijn door het feit dat ze niet zelf op het idee zijn gekomen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coco di 28 mei 2013 - 7:37

Ik vind zeker niet dat jullie je aanstellen. Wij hebben een beetje hetzelfde maar dan met hun derde verjaardag. Dit keer beseffen ze echt dat ze jarig gaan zijn, cadeautjes gaan krijgen, een jaar ouder gaan worden, dat er taart wordt gegeten, dat er wordt versierd. Ze leven er al een hele tijd naar toe en nu gaan mijn schoonouders een maand weg.
De kinderen zijn best terleurgesteld en wij gaan nu maar op hun verjaardag naar mijn ouders toe zodat er wat meer familie van mijn kant kan komen en wat vriendinnen zodat ze zich wel jarig voelen. Anders moeten we het alleen met mijn ouders vieren.
Ik zou behalve aangeven dat ik het jammer vind dat ze er niet bij zijn, er verder niet teveel over zeggen. Als ze al aan hebben gegeven dat ze niet komen omdat ze op vakantie zijn, dan zien ze het waarschijnlijk toch niet echt zitten om er voor heen en weer te gaan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Funk di 28 mei 2013 - 7:39

Robin_ schreef:Het kwam te sprake toen we mijn schoonvader vroegen of hij foto's zou willen maken op de verjaardag van onze dochter (hij heeft een professionele camera). Toen zeiden ze 'oh, maar we komen helemaal niet, want we gaan op vakantie en hadden er helemaal niet aan gedacht dat ze jarig was'.

Bovenstaande is heel erg herkenbaar. Ik zou het ook echt niet leuk vinden.
Mijn schoonmoeder en partner zijn op vakantie als de 2e geboren wordt.
Vind ik ook niet leuk maar voor mijn vriend inderdaad al helemaal niet.
Voor mij zou het ook verpest zijn als ik het zelf moest voorstellen.
Succes ermee!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  LDJ di 28 mei 2013 - 7:51

Ik zou enorm teleurgesteld zijn. Oké, misschien zijn ze vergeten dat jullie dochter jarig is, maar dan begrijp ik niet dat ze dan meteen aan bieden om heen en weer te rijden, vooral als ze in nl zijn. Dit is toch niet zomaar iets. Ontzettend sneu voor je vriend ook.
Ik zou zelf gewoon vragen of het dan niet een idee is dat ze heen en weer rijden!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Rush di 28 mei 2013 - 7:52

LDJ schreef:Ik zou enorm teleurgesteld zijn. Oké, misschien zijn ze vergeten dat jullie dochter jarig is, maar dan begrijp ik niet dat ze dan meteen aan bieden om heen en weer te rijden, vooral als ze in nl zijn. Dit is toch niet zomaar iets. Ontzettend sneu voor je vriend ook.
Ik zou zelf gewoon vragen of het dan niet een idee is dat ze heen en weer rijden!
Inderdaad. Als ze er zelf niet op komen, dan maar vragen. Maar ik snap wel dat ze er eigenlijk zelf mee moeten komen. Ik zou misschien ook wel zoiets hebben van 'als je dat zelf niet kan bedenken, dan maar niet'..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Dora di 28 mei 2013 - 7:58

Hier kon mijn vader er eigenlijk niet bij zijn maar onder lichte dwang van mijn moeder heeft hij zijn afspraak voor die dag afgezegd (stond al voor haar geboorte vast, dus niet iets van het laatste moment). Ook wij hadden gezegd het niet te kunnen waarderen als hij er niet bij zou zijn.

Mijn schoonouders waren er niet bij A's 2de verjaardag en straks bij M's 2de verjaardag ook niet. We hebben aangegeven dit niet zo leuk te vinden en op die manier schitteren, maar dan van afwezigheid. Ze zitten dan in zuid-Afrika en Namibië, dus op en meer komen gaat niet. Hun reactie was ook; merken ze niks van... Nee, maar wij wel! We (mijn vrouw en ik) hebben ook afgesproken dat we er niet meer achteraf gaan vieren speciaal voor hun (maar er speelt wel meer in mijn schoonfamilie).

Ik zou bij ze aangeven dat ik/wij het enorm zouden waarderen dat ze zouden komen/op en neer rijden.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Darius di 28 mei 2013 - 8:03

Mijn vader is een paar weken geleden niet op de verjaardag van L gekomen omdat Ajax kampioen werd. (hij zat gewoon thuis voor de tv, niet in het stadion ofzo). Hij heeft verder ook niet gebeld. Ik ben nog steeds erg pissig hierover.

Mijn zoon werd vier jaar en geloof me, hij was echt diep en diep teleurgesteld.

Ik vind het voor de TO ook heel erg jammer dat opa en oma niet op de eerste verjaardag komen. ik zou er zeker wat van zeggen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  VeryCherry di 28 mei 2013 - 8:32

Ik zou echt vreselijk teleurgesteld zijn en niet eens meer wíllen dat ze alsnog zouden komen.
N is midden in de vakantie jarig, maar op zijn eerste verjaardag was alle familie gewoon gekomen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne di 28 mei 2013 - 8:35

Ik zou het inderdaad eens ter sprake brengen onder het mom van: "Wij zouden het ontzettend leuk vinden als de hele familie erbij kan zijn. Daar horen jullie toch ook bij? Is het een idee om heen en weer te rijden, aangezien het toch makkelijk aan te rijden is?"

Komt er een laconieke reactie zou het voor mij klaar zijn. Dan komen ze niet, maar kunnen ze een andere dag ook wel vergeten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 8:46

Darius schreef:Mijn vader is een paar weken geleden niet op de verjaardag van L gekomen omdat Ajax kampioen werd. (hij zat gewoon thuis voor de tv, niet in het stadion ofzo). Hij heeft verder ook niet gebeld. Ik ben nog steeds erg pissig hierover.

Mijn zoon werd vier jaar en geloof me, hij was echt diep en diep teleurgesteld.

Ik vind het voor de TO ook heel erg jammer dat opa en oma niet op de eerste verjaardag komen. ik zou er zeker wat van zeggen.

Zo, dan zou ik echt witheet zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Charles di 28 mei 2013 - 8:57

Ik zou er niet zo zwaar aan tillen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: