Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Luxemburg

Ga naar beneden

Luxemburg Empty Luxemburg

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 10:11

Reizen kan je het eigenlijk niet noemen, maar ik ga over een paar weken waarschijnlijk een dagje naar Luxemburg. Heeft iemand nog tips voor leuke winkels of andere dingen die daar te doen zijn in de stad zelf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luxemburg Empty Re: Luxemburg

Bericht  Fred wo 23 feb 2011 - 10:36

Leuke stad. Wij zijn ook een dagje (vanuit een vakantiepark) naar Luxemburg geweest.

Ik zou goede schoenen mee nemen om flink te kunnen wandelen. Met name vestingmuur is mooi vind ik. Zowel onder als boven. Wij zijn omlaag gegaan bij een brug en hebben toen een tijd lang het water gevolgd en kwamen in het oude gedeelte lager gelegen gedeelte terecht. Daar heb ik een paar hele mooie foto's kunnen maken. Ze hebben er hele mooie bruggen vind ik.

De stad zelf (echt midden in qua winkels etc. vond ik niet zo geweldig). O ja, wisseling van de wacht was ook wel geinig.

Ook hebben we nog een fort (of wat er van over was gebleven) aan de andere kant van het dal beklommen.. Behoorlijke klim was dat en dat nog wel in de regen.

Het mooiste gedeelte is dus eigenlijk net buiten de stadsmuren..

O, ja en je kunt een rondleiding nemen door de tunnels onder de stad. Helaas kwamen wij daar te laat achter.

Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Luxemburg Empty Re: Luxemburg

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 10:53

Bedankt voor je tips! Ik zal eens gaan speuren op internet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luxemburg Empty Re: Luxemburg

Bericht  Fred za 26 feb 2011 - 4:58

Ow, ja een kerk was ook nog wel bijzonder. Daar kon je geheel gratis in en onder lag in die kerk was de grafkelder van de koningen en koninginnen. Daar kon je gewoon bij komen. Was toch wel appart om te zien. Die kerk ligt direcht achter de stadsmuur waar de meeste toeristenbussen stoppen. Daar in die hoek kun je ook de rondleiding maken door de tunnels. Dat ligt allemaal bij elkaar en is duidelijkst het meest touristisch... Maar het rondlopen onder de vestingmuur was minder touristisch en ook erg mooi..

Veel plezier alvast.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Luxemburg Empty Re: Luxemburg

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum