Leukste plek in NL/BE om te wonen?
+16
Zora
Exogenesis
Caramba
Niekske
pindaatje
Nyx
Tania
xxjojootjexx
Beachgirl
Oasis
Coco
Jasmine
Atelier Madame
Urban Naked
Caroow
Marin
20 plaatsers
Pagina 1 van 1
Leukste plek in NL/BE om te wonen?
Ik woon in het buitenland en heb echt nog geen idee waar ik 'later als ik groot ben' wil wonen. Zowel Nederland als België zou kunnen, maar ik heb echt geen idee waar het leuk is om te wonen. Wie kan me tips geven? En waarom is het daar nou juist zo leuk?
Gast- Gast
Re: Leukste plek in NL/BE om te wonen?
Ik had hetzelfde probleem toen ik vanuit t buitenland terug naar Nederland kwam. Het hele land lag voor me open. Ik wilde het liefst in de randstad. Amsterdam vind ik niet leuk, Utrecht wel maar is erg duur. Uiteindelijk voor den haag gekozen omdat m'n familie er woont (niet ouders maar wel oom en tante en oma enzo), het zo lekker internationaal is (vond ik heel leuk sfeertje) en het was betaalbaarder dan de rest.
Ik heb er met veel plezier gewoond.
Nu woon ik in omgeving Amsterdam en het is prima maar niet m'n droom woonplaats.
Hierna gaan we naar omgeving Haarlem en dat is prachtig met alle natuur (duinen en bossen) en leuke stad dichtbij, maar wel duur.
Ik heb er met veel plezier gewoond.
Nu woon ik in omgeving Amsterdam en het is prima maar niet m'n droom woonplaats.
Hierna gaan we naar omgeving Haarlem en dat is prachtig met alle natuur (duinen en bossen) en leuke stad dichtbij, maar wel duur.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn droom woonplaats is Emmen. Want de h&m is er langer open dan de rest van de winkels, je hebt Center Parcs en dus een leuk zwembad dichtbij en ik vind het altijd zo gezellig in de stad
(Je zou denken dat ik een grapje maak, maar ik ben bloedserieus)
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik woon met heel erg veel plezier in Amsterdam. Maar als ik in een dorp ben (laatst liep ik bijv door Houten) dan vind ik dat toch ook wel héérlijk rustig.
Ik zou kiezen voor een plek van waaruit ik makkelijk familie kan bezoeken, maar waar al wel wat vrienden wonen. En waar supermarkten gewoon een beetje normaal open zijn 's avonds
Ik zou kiezen voor een plek van waaruit ik makkelijk familie kan bezoeken, maar waar al wel wat vrienden wonen. En waar supermarkten gewoon een beetje normaal open zijn 's avonds
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Haha Caroow, Emmen? Ik denk niet dat het Noord-Nederland gaat worden en zeker niet gebaseerd op de openingstijden van H&M
Amsterdam is denk ik net iets te groot, ik vind Houten al een stad en geen dorp Haarlem ben ik nog nooit geweest, is misschien wel leuk om een keer te gaan kijken dan. Verder lijken Den Haag en Den Bosch me wel wat, maar dat is echt nergens op gebaseerd eigenlijk. Qua familie en vrienden maakt het niet zoveel uit, we rijden nu gerust 2 uur om ergens te gaan wandelen en om mn paspoort te vernieuwen moet ik een uur met t vliegtuig, dus afstanden zijn relatief in NL. Bovendien wonen mijn familie en de familie van mn vriend 3 uur uit elkaar, dus dichtbij gaat sowieso niet lukken voor ons allebei. Gelukkig duurt het nog wel even, ik wil de komende 2 jaar sowieso niet terug, maar het is wel leuk om een beetje rond te kijken en ideeen op te doen!
Amsterdam is denk ik net iets te groot, ik vind Houten al een stad en geen dorp Haarlem ben ik nog nooit geweest, is misschien wel leuk om een keer te gaan kijken dan. Verder lijken Den Haag en Den Bosch me wel wat, maar dat is echt nergens op gebaseerd eigenlijk. Qua familie en vrienden maakt het niet zoveel uit, we rijden nu gerust 2 uur om ergens te gaan wandelen en om mn paspoort te vernieuwen moet ik een uur met t vliegtuig, dus afstanden zijn relatief in NL. Bovendien wonen mijn familie en de familie van mn vriend 3 uur uit elkaar, dus dichtbij gaat sowieso niet lukken voor ons allebei. Gelukkig duurt het nog wel even, ik wil de komende 2 jaar sowieso niet terug, maar het is wel leuk om een beetje rond te kijken en ideeen op te doen!
Gast- Gast
Urban Naked schreef:Ik woon met heel erg veel plezier in Amsterdam. Maar als ik in een dorp ben (laatst liep ik bijv door Houten) dan vind ik dat toch ook wel héérlijk rustig.
Haha en houten is gewoon best groot, 50.000 inwoners. Maar ik vind het ook stil hoor. Vooral op zondag.
Amsterdam vind ik veels te druk, Utrecht ideaal. Het liefste zou ik in Tuindorp of oog in al wonen daar.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik woon in de omgeving van Amersfoort (niet de stad zelf) en dat bevalt me prima. De woonlasten zijn niet te hoog, weinig echte criminaliteit en niet te massaal. Verder ligt het mooi centraal, waardoor we binnen anderhalf uur vrijwel overal in Nederland kunnen zijn.
Qua omgeving vind ik Maastricht erg mooi, maar dat is zo'n uithoek van het land dat ik dat niet prettig vind.
Qua omgeving vind ik Maastricht erg mooi, maar dat is zo'n uithoek van het land dat ik dat niet prettig vind.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ik heb de afgelopen 12 jaren gewoond in: Arnhem, Harderwijk, Zwolle, 's Gravendeel, Amsterdam, Doetinchem, Amstelveen, Castricum, Zaandam, Hoofddorp. En nog buiten NL.
Als ik nu moet kiezen ga ik voor;
- Arnhem, je kunt er vrijwel alles doen wat je wilt, alleen geen zee/strand in de buurt, heel stuk dichterbij mijn familie en vriendinnen, het ligt heel centraal in NL waardoor alle steden binnen niet al te lange tijd te bereiken zijn.
- Amstelveen, meer familie om ons heen, lijkt mij gezelliger en dichtbij de drukte van A'dam.
- Haarlem, vind ik een heerlijke stad en ook nog dicht bij de kust.
En Castricum voor onze oude dag, dat vond ik echt heerlijk rustig wonen, heerlijk dicht bij zee en geweldig duingebied maar wel een dood centrum. Dat wordt wel pas als de kinderen het huis uit zijn en man gestopt is met werken.
Als ik nu moet kiezen ga ik voor;
- Arnhem, je kunt er vrijwel alles doen wat je wilt, alleen geen zee/strand in de buurt, heel stuk dichterbij mijn familie en vriendinnen, het ligt heel centraal in NL waardoor alle steden binnen niet al te lange tijd te bereiken zijn.
- Amstelveen, meer familie om ons heen, lijkt mij gezelliger en dichtbij de drukte van A'dam.
- Haarlem, vind ik een heerlijke stad en ook nog dicht bij de kust.
En Castricum voor onze oude dag, dat vond ik echt heerlijk rustig wonen, heerlijk dicht bij zee en geweldig duingebied maar wel een dood centrum. Dat wordt wel pas als de kinderen het huis uit zijn en man gestopt is met werken.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Qua Belgie vind ik persoonlijk Gent een leuke stad; je kunt er winkelen, maar ook geschiedenis snuiven. Altijd wat te doen. Ook Brussel (en Antwerpen) voldoen wat mij betreft aan deze beschrijving, al is Brussel wel niet zo'n mooie stad.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou hier echt niet weg willen! Vind het heerlijk om 5 min van het strand af te wonen. (Bollenstreek, Zuid-Holland)
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Woon in kampen en zou niet alles willen.
We kunnen hier of in de buurt alles doen wat we willen en wanneer we dat willen.
We kunnen hier of in de buurt alles doen wat we willen en wanneer we dat willen.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Volgens mij mis ik echt iets in Haarlem. Ik lees en hoor altijd dat iedereen het zo'n geweldige stad vind maar ik vind er eigenlijk niet zoveel aan. Waar en wat is er zo leuk in Haarlem? Dan ga ik het binnenkort nog is een keer proberen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wat is leuk aan het hier wonen?
Mijn stad (in het noorden van het land) heeft nog steeds dorpsrechten en is daarom nog steeds een dorp. Toch heb ik alles binnen handenbereik (winkels, uitgaansgelegenheden, terrasjes in de zomer). Behalve een H&M, wat ik nog steeds jammer vind. Het leven is hier erg gemoedelijk. Iedereen kent elkaar of heeft weleens van iemand gehoord. Ik woon in een gezellige portiek en mocht het nodig zijn, dan weet ik dat mijn buren er voor mij zijn. Wat ik heel leuk vind is dat het een christelijk dorp is. Van maandag tot er met zaterdag is hier altijd rumoer, op zondag is er hier helemaal niets te doen en kun je een speld horen vallen.
Maar een aanrader is het niet echt. Alles dient te worden gedaan met de auto (ik woon 50km van welke grote stad dan ook). Het OV is bagger en een treinspoor zal pas in 2019 worden gelegd.
Mijn stad (in het noorden van het land) heeft nog steeds dorpsrechten en is daarom nog steeds een dorp. Toch heb ik alles binnen handenbereik (winkels, uitgaansgelegenheden, terrasjes in de zomer). Behalve een H&M, wat ik nog steeds jammer vind. Het leven is hier erg gemoedelijk. Iedereen kent elkaar of heeft weleens van iemand gehoord. Ik woon in een gezellige portiek en mocht het nodig zijn, dan weet ik dat mijn buren er voor mij zijn. Wat ik heel leuk vind is dat het een christelijk dorp is. Van maandag tot er met zaterdag is hier altijd rumoer, op zondag is er hier helemaal niets te doen en kun je een speld horen vallen.
Maar een aanrader is het niet echt. Alles dient te worden gedaan met de auto (ik woon 50km van welke grote stad dan ook). Het OV is bagger en een treinspoor zal pas in 2019 worden gelegd.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Haha oeps, nouja ik liep door een heel rustig stukje, het heet ook Het Dorp geloof ik. Het was er doodstil iig!Atelier Madame schreef:Haha en houten is gewoon best groot, 50.000 inwoners. Maar ik vind het ook stil hoor. Vooral op zondag.
Amsterdam vind ik veels te druk, Utrecht ideaal. Het liefste zou ik in Tuindorp of oog in al wonen daar.
Ohja, en ik heb waar ik nu woon in Amsterdam ook zat buren die ik ken: m'n bovenburen op whatsapp (als wij of zij te veel herrie maken is dat ideaal!), m'n klusbuurman die me kan redden in nood, m'n buurvrouw die over mijn schutting springt als haar deur is dichtgewaaid.. En m'n vrienden en broertje in dezelfde wijk, bijna allemaal binnen 2 minuten fietsen. Ook heel gemoedelijk allemaal dus!
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Caroow schreef:Mijn droom woonplaats is Emmen. Want de h&m is er langer open dan de rest van de winkels, je hebt Center Parcs en dus een leuk zwembad dichtbij en ik vind het altijd zo gezellig in de stad
Ik zou er dan niet willen wonen (woon er wel redelijk in de buurt), maar ben het met je eens dat het idd altijd gezellig is daar in de stad.
Dat van de H&M wist ik trouwens niet, maar wel goed om te weten
Ik woon in een groot dorp in het noorden van het land, we hebben alles wat we willen binnen handbereik (centrum met veel winkels, zwembaden, basisscholen, middelbare scholen, recreatieplas, eigenlijk gewoon alles), en zou hier in principe niet meer weg willen.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
De mooiste plekken vinden altijd net buiten of aan de rand van een middelgrote stad, en dan met een wijds uitzicht, bij voorkeur over polder of een groot water. En dan maakt het me niet eens uit of het een eengezinswoning, flat of vrijstaande villa is.
Gast- Gast
Ik ben erg blij met de stad waar ik woon, maar ik denk dat je toch echt zelf op een rijtje moet zetten wat je belangrijk vind en hoe je wilt wonen. Ik kan je vertellen waarom IK mijn stad zo geweldig vind, maar het gaat erom dat JIJ jouw toekomstige woonplaats geweldig moet vinden. Hierboven gaven al meiden aan de randstad erg leuk te vinden, ik moet er niet aan denken om in zo'n grote en drukke stad te wonen bijvoorbeeld. Hoe belangrijk vind je het om familie en vrienden in de buurt te hebben? Wat zijn je mogelijkheden voor werk in de omgeving? Hoe ver wil je daarvoor reizen? Hoe zijn de prijzen van woningen? Wil je winkels in de buurt? En zo verder... de sfeer van een stad is moeilijk te voelen als je alleen even gaat kijken, maar het kan wel goed zijn om rond te rijden door een stad waar je misschien wel wil wonen. Loop door de buurt waar er huizen te koop/te huur zijn, wandel door het centrum, luister naar de geluiden die je om je heen hoort... zie je jezelf daar jaren wonen?
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Ik zou niet meer uit dit dorp weg willen. Een dorpje met veel toerisme, open vaarwateren.
Horeca gelegenheden en natuurlijk unieke winkeltjes, winkels die je in een ander stad/dorp niet ziet.
Horeca gelegenheden en natuurlijk unieke winkeltjes, winkels die je in een ander stad/dorp niet ziet.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ergens in Drenthe, vlakbij de heide en het bos. Dat is mijn ideale woonplek.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Waarom zou je eigenlijk weer terugwillen?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Mijn vriend woonde al op flakkee toen ik met hem ging samrn wonen, ik hou wel van de rust in mn dorpje. Heerlijk!
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Ik wil graag richting Zwolle of nog verder terug naar het westen van NL.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Amersfoort Ik hou echt van mijn woonplaats. Ik woon een beetje in een 'buitenwijk'. Heb een winkelcentrum en de ikea op 5 minuten fietsen, ideaal.
Maar Amersfoort is gewoon heel mooi en ergens nog wat dorps. Vrij gemoedelijk, ik merk weinig grote steden problematiek en het ligt heerlijk centraal.
Maar Amersfoort is gewoon heel mooi en ergens nog wat dorps. Vrij gemoedelijk, ik merk weinig grote steden problematiek en het ligt heerlijk centraal.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Leiden natuurlijk!
Ik vind Leiden echt fijn want het ligt centraal ten opzichte van de grote(re) steden in de randstad. Ik ben (met de trein) met een half uurtje in Amsterdam, met een kwartier in Den Haag, met een half uur in Rotterdam en met een klein uurtje in Utrecht. En verder is Leiden natuurlijk een hele gezellige stad met leuke winkels en gezellige grachtjes
Ik vind Leiden echt fijn want het ligt centraal ten opzichte van de grote(re) steden in de randstad. Ik ben (met de trein) met een half uurtje in Amsterdam, met een kwartier in Den Haag, met een half uur in Rotterdam en met een klein uurtje in Utrecht. En verder is Leiden natuurlijk een hele gezellige stad met leuke winkels en gezellige grachtjes
Sushi- Kletskop
- Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is de gekste plek...
» Blauwe plek
» schoonmoeder op d'r plek gezet
» Inenting, plek op been, hoort dit?
» Afvallen, wat is jou zwakke plek?
» Blauwe plek
» schoonmoeder op d'r plek gezet