Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met een bevalplan?

+13
sanne-84
Dora
Sanne
Jezzie
Twellie
Balloon
Jasmine
Caroow
Teddyaapje
Jade
Happydobby
blondje1313
Mida4you
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Iemand ervaring met een bevalplan? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met een bevalplan?

Bericht  Jasmine vr 17 mei 2013 - 4:16

sanne-84 schreef:
Jasmine schreef:Ik ben ook weer bezig met mijn bevalplan verder uit te werken, maar heb even een vraagje daarover.

Is het heel gek als ik er iets in zet over het roken van verpleegkundigen? Dat ik het niet prettig vind als er een verpleegkundige vanuit de rookpauze mijn kamer binnen komt wandelen? Of ben ik dan een zeur en stel ik mij aan?

Ik word de hele zwangerschap nl. al flink misselijk van rooklucht. Als ik op de fiets zit en ik fiets een voetganger voorbij die loopt te roken, dan merk ik het al. Het lijkt me dan ook niet prettig dat er tijdens mijn bevalling een verpleger die net zijn laatste pluim heeft uitgeblazen naast mijn bed komt staan.

Zet er dan ook salami in. Mijn vak had volgens mij net een boterham met salami gegeten toen ze bij mij kwam en ik bijna ontsluiting had..

lol!

Haha. Daar heeft ze dus ook niet echt bij nagedacht.

Kan me nog wel herinneren van J. dat mijn man niet mocht eten waar ik bij was. Ik lag te bevallen dus ik kreeg niks. Mooi niet dat hij dan wel ging zitten eten zeg. Gaat hij in het restaurant frikadellen zitten eten. Rook ook erg prettig toen hij terug kwam. Evil or Very Mad
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met een bevalplan? - Pagina 2 Empty Re: Iemand ervaring met een bevalplan?

Bericht  Slakje vr 17 mei 2013 - 4:17

sanne-84 schreef:
Jasmine schreef:Ik ben ook weer bezig met mijn bevalplan verder uit te werken, maar heb even een vraagje daarover.

Is het heel gek als ik er iets in zet over het roken van verpleegkundigen? Dat ik het niet prettig vind als er een verpleegkundige vanuit de rookpauze mijn kamer binnen komt wandelen? Of ben ik dan een zeur en stel ik mij aan?

Ik word de hele zwangerschap nl. al flink misselijk van rooklucht. Als ik op de fiets zit en ik fiets een voetganger voorbij die loopt te roken, dan merk ik het al. Het lijkt me dan ook niet prettig dat er tijdens mijn bevalling een verpleger die net zijn laatste pluim heeft uitgeblazen naast mijn bed komt staan.

Zet er dan ook salami in. Mijn vak had volgens mij net een boterham met salami gegeten toen ze bij mij kwam en ik bijna ontsluiting had..

En Babybell, mijn vriend had een babybell gegeten. Degoutant.

Ik heb een vraagje. Zoals ik bij Rejoy lees, staat er dat ze wilde persen vanaf dat ze de persdrang voelde, maar dat snap ik niet goed. Ik had nl. al persdrang bij 6 cm, maar je mag dan toch nog helemaal niet persen? Of wel? Hoe zit dat met persen en ontsluiting als ik vragen mag?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  sanne-84 vr 17 mei 2013 - 4:21

Slakje, ik had idd ook persdrang vanaf de 6 cm. Bij 8 cm lukte het me ook echt niet om deze volledig weg te puffen, ik perste echt al wat mee (maar gaf me niet volledig) wat volgens mij wel ok was, want ze zeiden dat ik het goed deed.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Slakje vr 17 mei 2013 - 4:23

Oh, bij mij gilden ze alleen maar "NIET PERSEN" waarop ik weer gilde: "MAAR IK MOET PERSEN" Heb toen ook epi gevraagd, maar wil het nu graag zonder doen.

Wat gebeurd er als je doorperst en nog niet volledig ontsloten bent?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje vr 17 mei 2013 - 4:39

Dan kun je een zwelling krijgen bij je baarmoedermond waardoor de ontsluiting minder wordt. Deze persdrang wordt veroorzaakt door druk van t hoofdje. Je kunt t beste van houding veranderen (zelf een zoeken) waarbij t weggaat.

Je hebt ook reflectoire persdrang, dan verkrampt je hele baarmoeder, die wil je baby eruit werken, dit gebeurt eigenlijk alleen als je volledige ontsluiting hebt
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 8:07

Balloon schreef:Ik heb er nooit een gemaakt. Ik ben van mening dat het loopt zoals het loopt.

Dit vind ik idd ook, sommige dingen die ik lees denk ik ook over zoiets zou ik niet eens nadenken haha. Bovendien zou ik ook te bang zijn dat ze me een lastig ding zouden vinden met zoveel eisen en weet ik het allemaal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 8:26

Teddyaapje schreef:Dan kun je een zwelling krijgen bij je baarmoedermond waardoor de ontsluiting minder wordt. Deze persdrang wordt veroorzaakt door druk van t hoofdje. Je kunt t beste van houding veranderen (zelf een zoeken) waarbij t weggaat.

Je hebt ook reflectoire persdrang, dan verkrampt je hele baarmoeder, die wil je baby eruit werken, dit gebeurt eigenlijk alleen als je volledige ontsluiting hebt

en dit verschil merk je echt wel. En met een beetje verstand kun je ook wel redelijk nagaan of de ontsluiting volledig is. De VK heeft niet eens meer gevoeld of mijn ontsluiting volledig was toen ik eenmaal persdrang had.
Als daar echt twijfels over geweest zouden zijn had ik me wel laten toucheren hoor.

Gast
Gast

Bericht  Slakje vr 17 mei 2013 - 8:30

Ach zo. Ik denk dat ik binnenkort dat boek dat iemand hier overal neerzet maar eens ga lenen in de Bib.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Linda vr 17 mei 2013 - 8:30

Slakje schreef:Oh, bij mij gilden ze alleen maar "NIET PERSEN" waarop ik weer gilde: "MAAR IK MOET PERSEN" Heb toen ook epi gevraagd, maar wil het nu graag zonder doen.

Wat gebeurd er als je doorperst en nog niet volledig ontsloten bent?

Ik heb heerlijk zitten persen terwijl ik nog geen volledige ontsluiting had. Dat was het voordeel van in bad bevallen, ze kon toch niet zien wat ik deed.

Ik vertrouwde erop dat m'n lichaam zelf aan gaf wat het moest doen, dat hoefde ik niet van een vk te horen. En dat is me letterlijk en figuurlijk heel goed bevallen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  bolus26 vr 17 mei 2013 - 8:30

Mijn vk heeft gevraagd of ik hem samen met mijn man in kon vullen voordat we bevalling gingen voorbespreken( zover dat gaat) zodat we alvast samen konden nadenken over wat we wilden.

Onze wensen waren niet zo bijzonder. Heb aangegeven bang te zijn voor uitscheuren, dat ik graag een warm lapje tegen m'n onderkant wilde bij het persen en dat m'n man haar aan wilde pakken en bij me wilde leggen indien mogelijk.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Linda vr 17 mei 2013 - 8:35

Ik heb geen bevalplan gemaakt. Heel veel dingen zijn vanzelfsprekend. De echte belangrijke dingen heb ik in m'n dossier laten zetten (dat man de baby aan wilde pakken, dat ik in bad wilde bevallen).
Ik was tijdens m'n bevalling helder genoeg om aan te geven wat ik wel wilde. De kraamhulp kwam heel laat binnen en ze begon een vreselijk praatjepoep te houden. Ik heb haar verzocht haar mond te houden. laughcry
De vervangende vk wilde m'n placenta buiten het bad geboren laten worden. Ik heb gezegd dat ik met de vk had afgesproken dat ik dat gewoon in bad wilde doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: