overstrekken
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
overstrekken
2 weken geleden was in op het CB en heb ik een folder meegekregen voor het overstrekken van mn dochtertje... nu doed ze dat best vaak op een dag dat overstrekken....
nu heb ik al een aantal dingen die in de folder staan geprobeerd maar soms lukt het haar dan nog om te overstrekken...
weet iemand ook waarom ze dit doen?
en wie had dit ook? tips?
nu heb ik al een aantal dingen die in de folder staan geprobeerd maar soms lukt het haar dan nog om te overstrekken...
weet iemand ook waarom ze dit doen?
en wie had dit ook? tips?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: overstrekken
Wij lopen bij de fysio voor de afplatting van het hoofdje van mijn dochter en daar bleek dat mijn dochter zich ook veel overstrekt. Wij moeten erop letten dat we het recht (overstrekt) staan en liggen enzo niet stimuleren. Mijn dochter heeft inmiddels de leeftijd dat ze aan het rollen is en haar voetjes aan het ontdekken is en wij laten haar heel veel zonder broek en sokjes spelen, zodat ze makkelijker rolt en met haar voetjes speelt om die natuurlijke kromming van het lichaam te stimuleren.
Gast- Gast
Hier ook een overstrekkertje
Hier heb ik er niks speciaals aan hoeven doen, want bij mij kwam het omdat ze heel erg last had van krampjes. Als ze dan pijn had ging ze helemaal in de strekstand en daarnaast ging ze ook helemaal over de zeik
Nu de krampjes zo goed als weg zijn overstrekt ze ook niet vaak meer, alleen als ze een slechte bui heeft / ergens last van heeft.
Hier heeft er wel een fysio naar gekeken voor de zekerheid, maar heb geen speciale oefeningen oid hoeven doen.. Weet niet waarom kindjes het allemaal kunnen doen, maar krampjes / pijn is in elk geval een van de mogelijkheden.
Hier heb ik er niks speciaals aan hoeven doen, want bij mij kwam het omdat ze heel erg last had van krampjes. Als ze dan pijn had ging ze helemaal in de strekstand en daarnaast ging ze ook helemaal over de zeik
Nu de krampjes zo goed als weg zijn overstrekt ze ook niet vaak meer, alleen als ze een slechte bui heeft / ergens last van heeft.
Hier heeft er wel een fysio naar gekeken voor de zekerheid, maar heb geen speciale oefeningen oid hoeven doen.. Weet niet waarom kindjes het allemaal kunnen doen, maar krampjes / pijn is in elk geval een van de mogelijkheden.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik hou dit topic even in de gaten. Ga morgen namelijk naar het consultatiebureau, omdat het strekken van ons meisje me ondertussen toch wel wat zorgen gaat baren. Ze rolt nog niet (1 ochtend 6 keer van buik naar rug 1,5 week geleden, erna nooit meer gedaan), en strekt enorm veel. Ligt ook vaak met haar hoofdje naar boven kijkend... Zelfs op het KDV vroegen ze of ik er wel eens naar gevraagd had op het cb... Ben niet zo snel dat ik me zorgen maak, maar nu toch maar even naar laten kijken..
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
op het CB zeiden ze ook dat ik het even aan moest kijken en dat we anders misschien naar een fysio moeten dus ben benieuwd, moet 18 maart weer heen dus zal het dan ook nog wel na vragen maar ze doet het best veel
duckie- Ratel
Wanneer is het overstrekken zorgelijk? Ik merk dat N. zich ook wel wat overstrekt, zoals met haar hoofdje naar boven kijken e.d. Heb er eigenlijk nog niet echt op gelet en wist ook niet dat het heel 'schadelijk' kon zijn. Ga er vanaf nu even op letten!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Een fysio kan best helpen bij overstrekken. Hier komt de fysio nog heel af en toe, maar eigenlijk steeds alleen om te kijken of er nog steeds vooruitgang in zit.
En omdat dit zo is verwacht ik dat de fysio binnenkort niet meer komt. Hier dus geen oefeningen of speciale adviezen gehad wat overstrekken betreft (behalve wat ik al deed: haar bij me nemen en haar dan vasthouden in een houding waarin ze juist gebogen wordt).
Waarom het precies niet goed is weet ik niet, maar er werd hier wel meteen een fysio aangeraden (overstrekken in combinatie met onrust).
En omdat dit zo is verwacht ik dat de fysio binnenkort niet meer komt. Hier dus geen oefeningen of speciale adviezen gehad wat overstrekken betreft (behalve wat ik al deed: haar bij me nemen en haar dan vasthouden in een houding waarin ze juist gebogen wordt).
Waarom het precies niet goed is weet ik niet, maar er werd hier wel meteen een fysio aangeraden (overstrekken in combinatie met onrust).
PapillonRose- Ratel
Parisienne schreef:Wanneer is het overstrekken zorgelijk? Ik merk dat N. zich ook wel wat overstrekt, zoals met haar hoofdje naar boven kijken e.d. Heb er eigenlijk nog niet echt op gelet en wist ook niet dat het heel 'schadelijk' kon zijn. Ga er vanaf nu even op letten!
ik weet eigenlijk ook niet of het heel schadelijk is...
duckie- Ratel
PapillonRose schreef:Een fysio kan best helpen bij overstrekken. Hier komt de fysio nog heel af en toe, maar eigenlijk steeds alleen om te kijken of er nog steeds vooruitgang in zit.
wat voor houding doe je dan want hier presteert ze het soms om als ik haar vast heb om nog te strekken. lig vaak op de bank met mn benen omhoog dat ze met haar billen tegen mn buik aan ligt zeg maar maar als ze echt zin heeft is ze net zolang met haar beentjes bezig dat ze tegen mn borsten afzet dat het haar nog lukt, terwijl deze houding toch in het boekje van het CB stond
duckie- Ratel
Een houding die je een beetje kunt vergelijken met hoe ze in de maxi cosi liggen. Dan hou ik haar in mijn armen en vouw als het ware haar hoofdje en beentjes beiden omhoog en naar elkaar toe. Niet extreem natuurlijk, maar een beetje. Helpt ook niet altijd hoor, soms heb ik het nog wel eens dat ze zo in de strekstand zit dat er geen beweging in te krijgen is
PapillonRose- Ratel
ok op die manier, ik zet haar soms nog wel eens in de maxi cosi als ze echt niets wil en ook veel aan het strekken is... soms is ze zo aan het strekken dat ze bijna niet in de maxi cosi wil
duckie- Ratel
mijn dochter ligt ook wel eens als een plank op de maxicosi, dan is ze er met geen mogelijkheid in te krijgen. Het overstrekken kan er voor zorgen dat ze houterig gaan bewegen straks en bijv. minder gaan rollen omdat je daarvoor een kromming met je lichaam moet maken.
vaak is er geen oorzaak aan te wijzen voor het overstrekken, het schijnt ook nog wel eens door de bevalling te komen
vaak is er geen oorzaak aan te wijzen voor het overstrekken, het schijnt ook nog wel eens door de bevalling te komen
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: