Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overstrekken

5 plaatsers

Ga naar beneden

Overstrekken Empty Overstrekken

Bericht  Jezzie ma 19 nov 2012 - 5:55

Ik was vandaag met L op het cb en de arts vond dat ze een beetje de neiging had om zich te overstekken.
Als ze op haar rug ligt zet ze zich af met haar beetjes en duwt haar kont omhoog. Dat doet ze ook altijd met verschonen, ze duwt zichzelf dan helemaal omhoog.
En als ze op haar buik ligt, tilt ze ook zowat haar hele bovenlichaam op. Ze ontspant zich niet dan. Heb wel wat adviezen gekregen om met haar te doen. Ik moet bijvoorbeeld haar beentjes buigen als ze op haar rug ligt zodat ze wat krommer ligt zeg maar en als ze op haar buik ligt over haar rug aaien zodat ze zich meer ontspant.
Verder is het wel een rustig meisje en ze huilt bijna nooit.

Herkent iemand dit? Wat deden jullie er aan?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstrekken Empty Re: Overstrekken

Bericht  Océane ma 19 nov 2012 - 6:49

Ik vind nou niet dat je rare dingen opnoemt. Beiden kids doen dit/hebben dit gedaan. Lijkt me meer normale ontwikkeling, aangezien er verder niks aan de hand is en ze gewoon rustig is. Typisch gevalletje bezorgdmakerij door het cb.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Wennes ma 19 nov 2012 - 7:13

Als je het zeker wil weten zou ik een keer een kinderfysio raadplegen. Dit kan nooit kwaad.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jezzie ma 19 nov 2012 - 8:12

Hmm...dan denk ik dat het allemaal wel wat mee valt smile
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  Roodkapje ma 19 nov 2012 - 18:27

J. overstrekte ook en is op aanraden van de kinderarts naar de kinderfysio gegaan.

Stom mens overigens.... maar zal ik je niet mee lastig vallen:)

We hebben 2 aan elkaar genaaide handdoeken meegekregen met band ertussen. Dat moeten we in de box knopen als een handmatje en moet ze regelmatig in liggen. Kan ook met je draagdoek al is dat niet stevig genoeg vind de fysio... ik zie geen verschil.

Ook werd geadviseerd haar minder vaak plat neer te leggen maar even bij ons te laten zitten in de maxi cosi, zo hebben ze een gebogen houding en doordat ze niet overstrekken hebben ze dan tijd om te ontwikkelen.

We zijn nu een maand verder en J. is bijna van het overstrekken af. We hoeven nu ook niet meer zo vaak naar de fysio ( eerst 1x per week.. nu 1 x maand)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Jezzie ma 19 nov 2012 - 20:33

Fijn dat het nu beter gaat roodkapje.
Maar werd je dan door het cb doorgestuurd naar de fysio of ben je daar uit jezelf naar toe gegaan?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie ma 19 nov 2012 - 20:38

Wat je nu beschrijft met de kont omhoog doen met verschonen, dat doet mijn dochter ook altijd. Ik wist niet eens dat dat overstrekken heette, ik dacht dat dat meer was als je kind zo'n 'plank' wordt bij hard huilen. Maar mijn dochter is ook harstikke tevreden en blij, dus niks aan de hand.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Jezzie ma 19 nov 2012 - 21:13

Twellie schreef:Wat je nu beschrijft met de kont omhoog doen met verschonen, dat doet mijn dochter ook altijd. Ik wist niet eens dat dat overstrekken heette, ik dacht dat dat meer was als je kind zo'n 'plank' wordt bij hard huilen. Maar mijn dochter is ook harstikke tevreden en blij, dus niks aan de hand.
Dat dacht ik ook idd! Vooral omdat er verder niks aan de hand is, neem ik aan dat het wel wat mee zal vallen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud